Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, March 7, 2013

Itu semua SANDIWARA...percayalah!!

KISAH 1

Di suatu petang, kelihatan dua penjahat, Tian dan Nuar (keduanya bukan nama sebenar) sedang usya kawasan untuk merancang sesuatu di Felda Sahabat, Lahad Datu. Tiba-tiba...

Nuar: Tian...ada perempuan kena ragut tu!!

Tian: Eleh...SANDIWARA je tu...

Nuar: Eh..eh..ada polis kena tembak la!!

Tian: Eleh...SANDIWARA je tu...

Nuar: Eh...itu macam Ah Beng terjun bangunan la!!

Tian: Apa la yang kau kecoh sangat ni. Itu semua hanya SANDIWARA la...SANDIWARA!!


KISAH 2

Di suatu kawasan terpencil, jauh dari hiruk pikuk manusia dan haiwan versi Pok Nik, kelihatan Tian dan Nuar (semuanya bukan nama sebenar) mula merancang sesuatu...

Tian: Nuar, kau teringin nak jadi pelakon tak?

Nuar: Eh..boleh ke orang macam aku ni jadi pelakon?

Tian: Eleh...buat-buat tanya plak. Bukan kau memang pelakon handalan masa kini ke? Pelakon kedua hebat...Pok Nik!

Nuar: Banyak la cengkadak kau. Cakaplah cepat macamana nak jadi pelakon?

Tian: Masa sekarang ni la senang nak jadi pelakon. Malam ni kau ikut aku pergi rompak bank Lahad Datu. Pastu kalau polis datang...kita tembaklah sampai polis mati. Nanti bila keluar dalam berita, mesti ada orang akan kata kita hanya BERSANDIWARA!!

Nuar: Canteekkk...dan kalau ada orang yang banyak tanya...kita saman mereka.

Tian: (Gelak setan) Muuaaahahahaha..!!!

*********

Serangan tembak menembak di Lahad Datu dipercayai konspirasi terancang kerajaan UMNO untuk mengalih perhatian dan menakut-nakutkan rakyat, kata Naib Presiden Keldaian, Tian Chua. Ahli Parlimen Batu itu berkata, insiden berkenaan menimbulkan banyak persoalan dan keraguan di sebalik wayang mainan kerajaan UMNO. Mengulas lanjut, Tian menyifatkan pencerobohan di Lahad Datu hanya sandiwara kerajaan untuk menakut-nakutkan rakyat seolah-olah wujud suasana tidak aman di Sabah. - KeldaianDaily.

9 comments:

  1. Ha-ha, that was funny. I like the pro-BN bloggers more 'cos they have a sense of humour. The pro-pembangkang bloggers, on the other hand, exude bad vibes like they're out to kill you (metaphorically speaking, of course) that is should you disagree with them.

    ReplyDelete
  2. Kiram 3 suku pun nak bolakon dan bosandiwara aa, totibo yo nak goncatan sonjato.. boleh pocayo ko Paneh.

    ReplyDelete
  3. kiran nak gencatan senjata? bangang ke apa. harap tentera jangan pecaya. nanti jadi kes macam angkat bendera putih pastu bunuh orang kita. tentera elok kasi hapus mereka habis2an. sandiwara je suma tu.

    ReplyDelete
  4. ek elah....nanti bila semua dah habis, mereka yang dah mati tu bangunlah balik.....ending dia pun dah tau dah....Tanya pada nuar pasal apa goyang....nanti jawab nuar telur dah hilang....

    ReplyDelete
  5. Perlukan seekor badut sebagai perdana menteri untuk memimpin kita..?
    Undilah nuar...!!

    ReplyDelete
  6. Hidup di dunia memang "la'ibun wa lahwun" sehinggalah "zur tu mul ma qa bir", masa tu baru sedar tp dah terlambat. Kerana itu, "jgnlah begitu, kelak kamu akan mengetahui."

    ReplyDelete
  7. Lajim ukin kata sandiwara..harap sama2 kita report polis.tian cua sudah takut tuuuu

    ReplyDelete
  8. Anwar saiful bontot hanya sandiwara???mampus BN umno kali niiii...ke ayah saifooll buat sandiwara jumaatt????mampus PM kali ni

    ReplyDelete
  9. Lu Gua Mak Lu Bini Gua
    Jangan Bisa Main Sandiwara

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive