Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, March 7, 2013

Itu semua SANDIWARA...percayalah!!

KISAH 1

Di suatu petang, kelihatan dua penjahat, Tian dan Nuar (keduanya bukan nama sebenar) sedang usya kawasan untuk merancang sesuatu di Felda Sahabat, Lahad Datu. Tiba-tiba...

Nuar: Tian...ada perempuan kena ragut tu!!

Tian: Eleh...SANDIWARA je tu...

Nuar: Eh..eh..ada polis kena tembak la!!

Tian: Eleh...SANDIWARA je tu...

Nuar: Eh...itu macam Ah Beng terjun bangunan la!!

Tian: Apa la yang kau kecoh sangat ni. Itu semua hanya SANDIWARA la...SANDIWARA!!


KISAH 2

Di suatu kawasan terpencil, jauh dari hiruk pikuk manusia dan haiwan versi Pok Nik, kelihatan Tian dan Nuar (semuanya bukan nama sebenar) mula merancang sesuatu...

Tian: Nuar, kau teringin nak jadi pelakon tak?

Nuar: Eh..boleh ke orang macam aku ni jadi pelakon?

Tian: Eleh...buat-buat tanya plak. Bukan kau memang pelakon handalan masa kini ke? Pelakon kedua hebat...Pok Nik!

Nuar: Banyak la cengkadak kau. Cakaplah cepat macamana nak jadi pelakon?

Tian: Masa sekarang ni la senang nak jadi pelakon. Malam ni kau ikut aku pergi rompak bank Lahad Datu. Pastu kalau polis datang...kita tembaklah sampai polis mati. Nanti bila keluar dalam berita, mesti ada orang akan kata kita hanya BERSANDIWARA!!

Nuar: Canteekkk...dan kalau ada orang yang banyak tanya...kita saman mereka.

Tian: (Gelak setan) Muuaaahahahaha..!!!

*********

Serangan tembak menembak di Lahad Datu dipercayai konspirasi terancang kerajaan UMNO untuk mengalih perhatian dan menakut-nakutkan rakyat, kata Naib Presiden Keldaian, Tian Chua. Ahli Parlimen Batu itu berkata, insiden berkenaan menimbulkan banyak persoalan dan keraguan di sebalik wayang mainan kerajaan UMNO. Mengulas lanjut, Tian menyifatkan pencerobohan di Lahad Datu hanya sandiwara kerajaan untuk menakut-nakutkan rakyat seolah-olah wujud suasana tidak aman di Sabah. - KeldaianDaily.

9 comments:

  1. Ha-ha, that was funny. I like the pro-BN bloggers more 'cos they have a sense of humour. The pro-pembangkang bloggers, on the other hand, exude bad vibes like they're out to kill you (metaphorically speaking, of course) that is should you disagree with them.

    ReplyDelete
  2. Kiram 3 suku pun nak bolakon dan bosandiwara aa, totibo yo nak goncatan sonjato.. boleh pocayo ko Paneh.

    ReplyDelete
  3. kiran nak gencatan senjata? bangang ke apa. harap tentera jangan pecaya. nanti jadi kes macam angkat bendera putih pastu bunuh orang kita. tentera elok kasi hapus mereka habis2an. sandiwara je suma tu.

    ReplyDelete
  4. ek elah....nanti bila semua dah habis, mereka yang dah mati tu bangunlah balik.....ending dia pun dah tau dah....Tanya pada nuar pasal apa goyang....nanti jawab nuar telur dah hilang....

    ReplyDelete
  5. Perlukan seekor badut sebagai perdana menteri untuk memimpin kita..?
    Undilah nuar...!!

    ReplyDelete
  6. Hidup di dunia memang "la'ibun wa lahwun" sehinggalah "zur tu mul ma qa bir", masa tu baru sedar tp dah terlambat. Kerana itu, "jgnlah begitu, kelak kamu akan mengetahui."

    ReplyDelete
  7. Lajim ukin kata sandiwara..harap sama2 kita report polis.tian cua sudah takut tuuuu

    ReplyDelete
  8. Anwar saiful bontot hanya sandiwara???mampus BN umno kali niiii...ke ayah saifooll buat sandiwara jumaatt????mampus PM kali ni

    ReplyDelete
  9. Lu Gua Mak Lu Bini Gua
    Jangan Bisa Main Sandiwara

    ReplyDelete

Blog Archive