Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, March 22, 2013

Wasiat B.A.B.I.

Kabinet selepas PRU13 seperti yang diwasiatkan oleh Anwar Ibrahim, selepas kalah perang pilihanraya;

Perdana Menteri Malaysia - Najib Tun Razak
Timbalan Perdana Menteri Malaysia - Muhyiddin Yassin
Menteri Dalam Negeri - Zahid Hamidi
Menteri Keselamatan Dalam Negeri - Musa Hassan (Kementerian wujud semula)
Menteri Pertahanan - Dr. Latif (kini Timbalan Menteri)
Menteri Kewangan- Najib Tun Razak
Menteri Pelajaran - Muhyiddin Yassin
Menteri Pertanian-Mukhriz Mahathir
Menteri Pembangunan Luar Bandar - Shafie Afdal
Menteri Penerangan dan Komunikasi - Zambry Kadir
Menteri Belia dan Sukan - Razali Ibrahim
Menteri Hal Ehwal Wanita - Rosnah Sirlin
Menteri Kerja Raya - Shaziman Abu Mansor
Menteri Pengajian Tinggi - Hassan Malek
Menteri Sumber Manusia - Subramaniam
Menteri Kesihatan-Ong Tee Kiat
Menteri Jabatan Perdana Menteri - Senator Othman Desa, Ahmad Maslan, Senator Omar Osman, Jamil Khir Baharom
Menteri Pembangunan Usahawan - Idris Jusoh
Menteri Hal Ehwal Pengguna - Raja Nong Chik
Menteri Perdagangan dan Industri - Mustapa Mohamad
Menteri Undang-undang - Senator Tun Azmi
Menteri Luar Negara - Noh Omar
Menteri Keseniaan dan Pelancongan - Senator Jins Shamsuddin

Majlis Pemikir Tamadun Bangsa Malaysia: Dr.Mahathir, Abdullah Ahmad Badawi, Prof. Dr. Syed Muhammad Naquib bin Ali Al-Attas, Mantan Ketua Hakim Negara, Mantan Peguam Negara, Mantan Ketua Polis Negara, Mantan Panglima Angkatan Tentera, Mantan Ketua Hakim Syarie, Mantan Mufti Kerajaan Negeri, 5 orang pemikir Agung Dunia fahaman Ahlul Sunnah Wal-Jamaah, dan 3 orang wakil Majlis Raja-Raja Melayu. (Jemaah Penasihat Kerajaan Malaysia Regim Najib Razak).

10 comments:

  1. Molampau Paneh ni.. Jins Shamsuddin tu kan dah tak kona oghang, macam mano nak jadi montoghi..

    ReplyDelete
  2. Paneh, x study dulu ko sblm tulis apo2? Jins Samsudin tu dh uzur. Nak lingkup BN Wakil Sabah Sarawak berapo jo?

    ReplyDelete
  3. Jins Shamsudin tu memang dah tak konal orang tapi Hassan Malek tu pun tak lamo lagi pun tak konal orang jugak tu ..Umur dio pun dah dokek 70 ..patut eh dah ke arah surau dah tu ..bagilah orang mudo pulak ..dio pun dah terkenal montori yg paling tak berfungsi ...

    ReplyDelete
  4. Oleh GI...

    Dalam ramai- ramai calon diatas, saya berminat untuk mengulas berkenaan Pemimpin bersama Hasan Malek. Mesra dengan gelaran Brother.

    Hasan Malek berumur 69 tahun. Dalam sejarah Politik tidak pernah menang bertanding jawatan dalam UMNO Bahagian KP. Terkenal dengan sikap tahi hidung masin dan tangkai jering, calon ke 2 paling corot bertanding MKT 2008.

    Terkenal juga Pemimpin N9 paling rajin hantar gula anau & makanan2 kampung melalui isterinya kepada DS Rosmah Mansor. Dalam Rekod pernah sujud pada Anwar Ibrahim tahun 1995 untuk jadi calon PRU tetapi tidak berjaya. Matlamat menghalalkan cara.

    Bercita-cita untuk bertanding dlm PRU 13 dan menjaja cerita bahawa DS Najib telah berjanji untuk melantik dirinya menjadi Menteri penuh untuk 1 penggal. Dalam masa yang sama bercita- cita juga untuk menjadi MBN9 andai dicalon oleh PM.

    DHM tidak diiktiraf oleh YAB DS Mohamad Hasan MBN9 yang sah sebagai Pengerusi BN Kuala Pilah.

    Apa akan jadi seandainya YB DHM tidak dicalonkan semula????

    Mungkinkah akan masuk Hospital dan mensabotaj Parti seperti TS Abu Zahar Ujang ketika PRU 11 mensabotaj Parti BN dari wad kerana tidak dicalonkan walaupun berjawatan Ketua Bahagian ketika itu.

    Sama-sama nantikan nasib DHM ini.

    ReplyDelete
  5. Suko ati kau lah paneh. yang ponting menteri Penerangan dan Komunikasi tu betukar ha.. ha.. ha

    ReplyDelete
  6. Dato sri Hah Lembuuu Mbhoh hah hah semua orang tahu.

    ReplyDelete
  7. Dah 5 penggal hassan malek jadi wakil rakyat ..sesudahlah tu ..kalau ambik jugak lagi ..takut ada by election ..kalaulah dia dikekalkan pasal dia hantar gula anau kat rosmah ..berentilah kita semua menyokong umno ni ..kalau ikut hukum akal ..tak mungkin hassan malek nertanding ..cuba perhatikan elok2 ..dia tak pandai buat keje sebagai timbalan menteri ..hanya orang pandir je yg cakap dia ni menteri penuh ..

    ReplyDelete
  8. papagomo kena jadi menteri kesenian dan kebudayaan merangkap menteri penerangan...

    ReplyDelete
  9. papagomo mesti jadi menteri penerangan...hidup papagomo...hidup papagomo

    ReplyDelete
  10. Datuk Jins uzur ya. That's not very nice.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive