Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, March 20, 2013

Ularmak Munafik


15 comments:

  1. weh, beristighfarlah...
    ko tak rasa berdosa ke gelar ulama kepada ularmak???
    jangan sampai nanti kata2 ko tu jadi fitnah. n aku for sure tahu ko tahu fitnah tu lebih teruk daripada membunuh??
    p/s: masa nak mengata tu ingat ALLAH SWT.. ALLAH SWT tak suka hambaNya mengata.. ingat Nabi Muhammad SAW... Nabi tak suka umatnya mengata..

    ReplyDelete
  2. Ulamak ialah orang yang berilmu dan paling takut kepada Allah s.w.t. Kita harus sentiasa ingat peringatan Nabi Muhammad s.a.w. tentang ulamak di akhir zaman yang amat baginda takuti kerana penyelewengan mereka terhadap ajaran agama islam. Mereka inilah yang kita gelarkan sebagai Ularmak.

    ReplyDelete
  3. inilah wakil Addajji al masih akhir zaman saperti yang telah di peringatkan oleh nabi kita SAW.
    tuan puan boleh kenal mereka ini jika hati tuan puan tidak dibutakan oleh Allah. jika tuan puan menganggap mereka bertiga ini sebagai orang baik baik,ada yng tidak kena dengan hati tuan puan.

    ReplyDelete
  4. Nik Aziz,

    Solat orang UMNO tak dapat pahala kerana tolak Islam, kau kata..

    Aku nak tanya kau:

    Solat orang PKR dapat pahala tak? PKR tu tarik Islam ker?

    ReplyDelete
  5. Kat malaysia ni, umat malayu yg islam lah yg paling ramai.. Tp x bole nak kat islam community kat msia ni kuat. Ramai islam kat msia ni yg mkn kiri n kanan, rasuah kecil n besar, liwat, zina, bunuh org, mnum arak dsbgnya. Tak kira le.. Umno, pas, pkr, sape la agaknye dikalangan pemimpin kita yg benar2x berjuang utk islam, dan yg paling sedih, org islam yg beriya2x tolak parti islam, x kire le PAS atau parti islam yg lain.. Sbb kononnya masing2x pandai lagi bijaksana. But i still believe that strong opposition is good and healthy and i am not in favor of absolute power. Strong opposition will provide healthy chck n balance n it is good for rakyat.

    ReplyDelete
  6. Pemimpin atau parti... jika mereka amanah Dan hormati rakyat...kita sokong..

    Adalah nik aziz kategori ini...sendiri jawab

    ReplyDelete
  7. Sabda Rasulullah SAW: "Tanda orang munafik ada tiga: jika berbicara dia dusta, jika berjanji dia ingkar, dan jika dipercaya (diberi amanat) dia berkhianat." (HR. Bukhari Muslim)

    Ini yang berlaku pada Ulamak PAS.

    Ulamak Pondok pun tak percayakan PAS boleh perjuangkan Islam, siap cakap munafik lagi dan mereka rata-rata mereka menolak PAS, kata sokong dan undi PAS haram.

    Apa lagi mereka kata ubah jom kita ubah. Dulu sokong PR sekarang sokong BN.

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum semua:

    Kalau Nak buat negara Islam kena tukar perlembagaan.
    Perlukan 2/3 majority. Kedudokan kerusi yg dipertandingkan
    saperti berikut (kalau salah tolong betulkan):

    Jumlah kursi Parlimen = 222
    Yang bertanding:

    BN = 221 (100 %)
    PKR = 99 (45 %)
    PAS = 73 (33 %)
    DAP = 51 (23 %)

    Yang lain2 tak payah sebut, buang masa aja.
    Jadi 2/3 x 222 = 148 kerusi(= 67 %)

    Jadi kalau nak tubohkan negara Islam dan laksanakan HUDUD, semua

    parti pembangkang kena menang sekurang kurangnya 148 kerusi

    bersamaan 67 % atau 2/3 majoriti boleh ke? Andaikan PAS menang

    semua kerusi = 73 kerusi (boleh ke ?) masih perlukan 75 kerusi

    dari DAP dan PKR, dia org nak ke?:

    DAP = langkah mayat saya dulu
    PKR = LBGT, PLURALISM, nama ALLAH pun dia gadai
    PAS Nak laksana HUDUD baguslah tu, tapi laksanakan dulu pada:

    1) Tok Pa Ali
    2) Mat Sabun
    3) ADUN Selinsing dan lain-lain.

    Ikut hukum HUDUD semua kena rejam sampai mati tu.

    Baru ada kredibiliti.

    Nabi(saw) bersabda "Kalau Fatimah Bt Muhammad mencuri sekalipun

    akan ku potong tangannya (hukum hudud)"

    Apa macam sanggup ke kita semua. Tapi Hj Hadi kata HUDUD hanya

    0.0001% sahaja dalam hukum Islam, jadi yang lain-lain tu apa ya.

    Kesimpulanya:

    1) Sampai bila bila PAS akan sentiasa berharap pada DAP dan PKR

    untuk menjalankan segala polisi kalau pembangkang menang.

    2) Itu bermakna PAS ialah parti yang lemah dan akan dipergunakan

    oleh DAP dan PKR (yang berguling atas jalan hari tu sapa).

    3) Hak Melayu dan Islam akan tergadai/terhakis, DAP and PKR will

    be calling the shot not PAS.

    4) Lebih berleluasalah pusat judi, rumah urut, kedai arak

    dinegara kita.

    5) HUDUD tak dapat dilaksanakan, sebaliknya org2 Melayu Islam

    pula bercakaran dan berbunohan sesama sendiri(semuga dijauhkan

    ALLAH).

    6) DAP bertepuk tangan dan mengaut ghanimahnya.

    7) Kan ke lebih baik sekiranya semua org Melayu Islam tanpa

    mengira parti bersatu padu untuk meningkatkan kemajuan kita,ilmu

    kita,ekonomi kita. Ini tidak, baru ada seorang Melayu kaya (Tan

    Sri Mokhtar AlBukhary) dah ramai Melayu yang bersuara. Sepatutnya

    kita sokong dia dan berusaha supaya kita dapat melahirkan
    lebih banyak orang macam dia.

    8) Bukankah lebih baik kita mengakui kelemahan kita tidak terdaya

    untuk melaksanakan HUDUD dan kita semua memohon ampun dari Allah

    swt dan terus membaiki diri kita semua dari kita terus berbalah

    tentang perkara yang menurut Hj Hadi hanya 0.0001 % dari hukum

    Islam.

    9) Yang nak laksanakan hudud ialah org Islam. Kalau penduduk

    Islam Malaysia setakat 52 % macam mana nak buat. Alangkah

    baiknya kalau PAS yang pandai pasal Islam berdakwah bermati2an

    supaya pendudok Malaysia menjadi 90 % Islam, jadi 55 tahun PAS

    ujud di Malaysia taklah jadi sia sia saja.

    Ya Allah ampunkan kami kerana kealpaan dan kelemahan kami Ya

    Allah --- Amin

    Tolong sebarkan

    ReplyDelete
  9. dengan posting2 sebegini di blog ni, aku cadangkan tuan punya blog jgn letak ayat qur'an kat bawah bahagian blog tu... sebelum ko yang berperangai machai umno ni nak condemn aku kata aku kata ko tak layak baca qur'an dan guna ayat qur'an dan sebagainya, baik aku terangkan kat ko... dengan fitnah2 di blog ko ni, sebaiknya letak la iklan2 yang sesuai dengan darjat fitnah yg ko tabur kat sini... ayat qur'an adalah suci, sedangkan ayat2 ko kat sini semuanya fitnah!

    ReplyDelete
  10. Kita perlukan Salahudin Ayoubi moden untuk tolong umat Islam sekarang...Ularmak politik hanya pentingkan parti parti Politik mereka sahaja dan bukan kerana Islam. Malah menggunakan Islam untuk berpaut pada KUASA DUNIA walaupun hidup atas nyawa subsidi...rumah kata pergi kubur kata mari...mari Ini kali...

    ReplyDelete
  11. Salam,
    Kepada sahabat2 sekelian, esok hari kita akan menunaikan tanggungjawab kita kpd Negara, selama lima tahun kita telah menghukum BN buat pertama kalinya tidak mendpt mandat 2/3 drpd rakyat. Nmpknya mereka belajar dan mengaku kesilapan mereka dan membuat transformasi. Paklah sbg seorg negarawan telah menyerahkan pucuk pimpinan kpd najib.(tanpa perlu bertanding) Disini umno dan BN menerima teguran rakyat dan menerima kekalahan dgn hati terbuka walaupun telah memerintah sejak merdeka lg. berbeza dgn puak sebelah sana yg menjadi sombong dan bongkak akibat kemenangan besar pd pru 12 yg lalu sbg cth di Perak walaupun br memerintah 11 bln tetapi amat payah nak lepaskan kuasa cuba bayangkan kalau 50 thn memerintah macamana la agaknya. Tidak cukup dgn itu demonstrasi jalanan yg mengganggu kehidupan seharian masyarakat. Masih terus berpolitiking hendak mengambilalih putrajaya sehingga pimpinan Negara berasa tertanggu dan masa yg sepatutnya digunakan utk memajukan Negara terpaksa dihabiskan dgn menjwb fitnah & tuduhan liar.
    Kita mengundi umno bkn krn namanya umno atau menyokong umno, tetapi kita mengundi umno dan BN krn nak menegur parti lawan yg bongkak dan sombong, kita nak menegur parti PAS bahawa rakyat tak bersetuju dgn kerjasama kafir harbi, kita nak menegur parti pkr utk mengambil tindakan terhadap ahli yg bersalah tanpa memilih bulu walaupun dia kwn kita, krn itulah juga yg rakyat marah pd umno dan sudah semestinya kita tak akan menyokong DAP kafir harbi yg menentang pemerintahan islam.
    Pakatan Rakyat bukanlah pembangkang yg kita idamkan lebih2 lg utk memerintah di bumi Msia tercinta ini. Marilah kita bersama2 berdoa agar Malaysia ini tidak jatuh ketangan org2 yg ingin merosakkannya, kerana bumi Msia ini ibarat sang gadis yg menjadi idaman setiap org utk mendptkannya. Sesungguhnya Islam itu akan bangkit kali ke2 di bumi Msia tercinta ini dan sebelum itu berlaku byk tangan2 yg cuba menggagalkannya, tetapi janji Allah pasti berlaku. BN telah menjaga amanah Allah ini dgn baik sejak merdeka lg dan biarlah ia terus menjaganya sebelum ianya diserahkan kpd pemimpin Daulah Islamiyyah kali ke2 yg kita tunggu2 yg sudah pasti ianya bknlah dr pakatan rakyat..

    ReplyDelete
  12. pas, tunjukkanlah kejantanan dengan demand post mb selangor. jangan hanya pandai retorik saja. nak tengok macamana pas perintah dalam masyarakat majmuk di selangor. mungkin boleh dijadikan contoh ataupun sebaliknya.

    ReplyDelete
  13. pas parti sgt2 bodohhhhhhhhhhhhhhh ularmakkkkk pas tak layak mengatakan pas adelah parti islam mengkafirkan umno tp sejiwa dgn dap puuuihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hoiiiii org tuaaaa dajal bile ko nak mampussssssw dan terus menipu dan menipu tgk laahh nanti kalau dapig kuasaiiiii br tau sape kwn sape musuhhhh org melayu tolak melayu tp dapig bsatu bodohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  14. Kamu semua yang menang dan juga yang kalah .sudah sudah la tu.

    Nuor,Ajis,Hadi,Najib dan yang lain2 tu.
    buat solat malam. cari jalan yang terbaik.
    jangan sampai perkara macam ni pun nak di ajar.
    sedar sedar la...

    jangan sampai negara di pertaruhkan. atas tangan kamu semua.
    ada paham tak....?

    ReplyDelete
  15. Memang sesuai pun ularmak..nak buat hudud konon.eh,tgk la ciri2 hudud ko tu dlu..same ke ciri2 hudud islam?.mksud mukallaf pun dh ikut civil..ape ke halnye tu??.bile anta draf kt tun m, tun m tolak la..sajeee cari pointnk tduh umnoni tolak islam..xtolak mcm mane lau dh hukum dia pun tunggang langgang!!!.ulamak la sgt..eh, dah luluskan pun utk lksana hudud kt klantan?? Ada brani ko buat??.kecutt..ckp je lbh..pastu yg hangguk tu ikut je laaa ckp ularmak dia tu..haha..pas ni mcm syiah tau x..xcaya??.kaji,bnding nilai sndri..esk aku bg persamaan tu..ngantuk dh..

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive