Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, March 15, 2013

Perangai orang Pas...

Kata pujangga...


Masalahnya, perangai orang Pas memang suka memandang orang selain Pas sebagai jahat seolah macam pasti sangat orang selain Pas itu akan ke Neraka. 

Dan orang Pas juga selalu memandang kebaikan sendiri seolah mereka pasti ke Syurga (atas jaminan Nik Aziz agaknya), walhal menjadi ahli Syurga itu bergantung atas RAHMAT ALLAH SWT.



Cer tengok pulak klip atas ni. Berpuluh tahun orang Pas kata konon perjuangan mereka 'suci', penyokong mereka ikhlas tanpa perlu disogok dengan wang ringgit bala..bala..apabala suma!! Lepas tu tuduh pulak konon UMNO selalu perguna budak motor la, supply t-shirt la, kasi makan free la etc. dan semuanya nak dituduh UMNO rasuah.

Walhal Pas pun 2x5..5x2!! Kata parti miskin, terpaksa kutip derma...tapi ada pulak duit buat t-shirt dan sogok ongkos pada budak-budak motor. Lagi mau tipu ka?!

Kalau tang UMNO semuanya salah. Tapi bila kena tang Pas, semuanya betul?! Wal harammu..wal halalku!

Abih camno?

7 comments:

  1. Kalau memang dasar mata lalat memang sentiasa kotoran yg menjadi cariannya. Kesalahan individu tak mencerminkan kesuluruhan organisasi yg diwakilinya melainkan organisasi penyamun. Apa salahnya dlm gambar tu kalau yg diberikan duit sendiri atau duit yg ada hamba Allah yg pemuruh minta tlg kasi. Isu besar skrg ialah bagaimana kerajaan bn skrg menguruskan hasil negara. Bantuan sana sini dgn segera mcm harta mak bapak diorang je. Tak boleh ke fikir luar drpd keranka politik yg sempit mcm ni. Umno kata pas dan sebaliknya. Lihat isu besar le brader. Negara mahu hancur pun enkorang buta ke.

    ReplyDelete
  2. Beetul umno rasuah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aq sokong perkataan rasuah ko tu..tp 2 perkataan terakhir tu aq pikiaq ko kurang adil dan bodoh tahap dewa..kan blog ulas psal Pas bg duit ngan mat2 motor...jd pasal ko sebut UMNO? Ckap pakai akal...jgn pakai otak je...tak nak samakan otak ko ngan haiwan!..tp dr ckap ko ni memang ada otak tp tak berakal dan berakhlak..aq nak label ko ni species apa? Binatang tau mnusia?....

      Delete
  3. Puak PAS yg bersarban serta bertopengkan gelaran ulama "jadi-jadian" & ostad "angkat bakul" yg jahil lagi menjahilkan tidak akan nampak kebenaran walaupun Quran menyatakan kebenaran itu terang & nyata adalah disebabkan otak mereka telah menjadi beku sebeku bekunya. Jika turun malaikat sekalipun utk menyampaikan kebenaran, puak PAS hanya mempercayai ulama & ostad separuh masak mereka sahaja sebab kebekuan otak mereka ini telah menjalar dari ketua mereka sampai pengikut yg terakhir.

    ReplyDelete
  4. puak pencacai PAS ni umpama puak jahiliyah zaman rasulullah. Apa saja kebenaran tidak akan diterima kerana Allah telah menutup mata hati mereka daripada melihat dan mengakui kebenaran. Sebaliknya mereka akan pertahankan puak mereka walaupun kesalahan ketara(Assabiyah). Mereka adalah pak sanggup dan pak angguk bagi PGAYRR dan DAPIG.Sahlah mereka ini golongan hamba abdi PGAYRR danDAPIG

    ReplyDelete
  5. perasuah berserban

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive