Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, March 31, 2013

Bukan Nik Aziz sorang tahu duduk bersila

Makan laksa bersila pun boleh jadi head-news Haprakah. Ish..ish..ish..


Yang Di Pertuan Besar Negeri Sembilan pun humble yor. Tak kecoh pun!

Daulat Tuanku!


Eh..eh..Najib pun bersila juga?! Tapi bersila dengar bacaan kitab Hayatus Sahabah di Perjumpaan Ulama' Tabligh Malaysia rupanya. Alhamdulillah.

11 comments:

  1. Alhamdulillahirrobila'laminwassolatuwassolamuala asrafil anbiya....

    ReplyDelete
  2. bersila jadi cerita alahaiiii. masalah air camner, masalah pecah tanah sampai sekarang mana projek nya, ish banyak lagi .... ops ok..amik gambar mkn bersila semua selesai......

    ReplyDelete
  3. Kah.. kah.. kah. Apa lagi yang u tak sanggup buat asalkan boleh tipu rakyat..

    ReplyDelete
  4. Bsila sinajib tp tkt nk bubar parlimen..alahai blogger lembu

    ReplyDelete
  5. duk bersila tp siap beralas kuning lg..

    ReplyDelete
  6. ke pehal tuan blogger? ko cakap duduk bersila PUN jadi isu dalam harakah? yang kau masuk isu bersila pun dalam blog tu pehal? otak ada pikir, bukan ingat ada tangan untuk menaip je..owh, mungkin ko akan cakap menaip guna jari? so, sebelum ko bambu aku meh aku habaq, kalau takde tangan, confirm2 takde jari..
    p/s: hidup ini jangan nak menjatuhkan orang je.. ingat sikit akhirat..
    ~bukan marah, nasihat

    ReplyDelete
  7. Makan pakai sudu? Tangan Kiri? Laksa? Sunah Nabi? Tok Guru? heh
    Sami Budha tu lagi hebat. Baju 1 kaler je. pakai Selipar jepun. Jalan kaki / naik bas, tak de Alphad...

    ReplyDelete
  8. tahniah paneh miang sebab ada pencacai pas yang sama tarafkan kau dengan harakah. maknanya penulis harakah pn taraf blogger lembu je dan ramai pula pencacai pas yang percaya portal lembu. kakakaka.

    ReplyDelete
  9. anon 904 tu kutuk yang dipertuan besar negeri sembilan. cepat check ip dia paneh. bagi kat polis. baru dia tau langit tinggi rendah.

    ReplyDelete
  10. Kutuk hukum Allah dan nabi lg bdosa dan kompom masuk nuraka...manusia sama je kentut berak busuk juga...mana ada daulat karut marut..hanya Allah punya Daulat!!! Lahat datu ops daulat ade le hehehe

    ReplyDelete
  11. beza bro tgk betol2 le..Yang DiPertuan N9 masih nampak nk jaga warna kuning..tp die sultan kan so memang la...n najib tu sekali sekala je pergi masjid seri petaling..itu realiti nya bro blogger

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive