Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, March 2, 2013

Ini AMARAN terakhir yang ke SEJUTA


Nak buek camno UMNO Sembrong memang bangang...
Tambah bangang bilo perwakilan UMNO angkek jadi Naib Presiden...
Tapi yang paling bangang orang yang lotak jadi Menteri KDN...
Sejuta kali BANGANG!!!

25 comments:

  1. Mantan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hasan menyatakan beliau pernah bertegas untuk mengekalkan unit Polis Marin di bawah PDRM.

    Beliau dengan nada keciwa melihat peranan Polis Marin telah dikecilkan dan ternyata telah banyak berlaku penyeludupan.

    Kini peranan Polis Marin telah dipertanggung jawabkan di bawah Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM)yang telah menjadi telalu besar sehingga hilang fokus untuk membuat rondaan persisiran pantai mengawal keselamatan negara dari diceroboh.

    ReplyDelete
  2. Al-fatihah kepada perwira yang terkorban di Lahad Datu Inspektor Zulkifli Mamat 29, Koperal Sabarudin Daud 46, Kpl 135383 Azman bin Ampong.

    ReplyDelete
  3. Macam gampang sotong ni..kalu rakyat sendiri cepat jek ko ambik action.sembor air bom asap le demi keamanan warga le.ni terang2 penceroboh luar masuk negara ko bleh buat lombap nak berunding2 plak..siap bawak senapang mortar lagi.baju askar lg..bodo sial piang ko dgn sepupu pm ko ni.dah mati rakyat sendiri baru nak ambik action tegas kunun?cam haramjadah.ke depa tu ada ic bleh mengundi kat sabah nu?dr M sure arif ni.kasi humban isam soton najiib n parti depa ke lubang taik pru nanti.nyusahkan rakyat je.ko ingat nyawa askar polis kita free ke apa hahhh? Ex-army,rej melayu

    ReplyDelete
  4. Ini amaran keberapa ye piang?aku cadang tajudin rahman ambil alih

    ReplyDelete
  5. mcm mna dia blh jd menteri hah??
    ntah pape je..baik xpyh jd menteri.lgsung xbt keja..



    ralat anon 12:41pm
    Kpl azman belum meninggal lagi lah skrg ada di Hosp. Lahat Datu.

    ReplyDelete
  6. nsib baik tak 150 juta kali bangang...hahahaha

    ReplyDelete
  7. kan 16/2 ari tu hisham cakap mereka yang menceroboh LD tu suma bukan pengganas.

    dah 2 orang kita meninggal, penceroboh siap bawak senjata api, bom, pelancar roket tapi kalau hisham cakap mereka bukan pengganas maknanya bukan pengganas la.

    ada paham?

    ReplyDelete
  8. HIsham KerismudinMarch 2, 2013 at 2:20 PM

    Aku berani la. Sapa cakap aku bacul?! Awww...

    ReplyDelete
  9. Haaa...mcm budak botak kat opis aku je....awwww...mana mak tau nyahhh...

    ReplyDelete
  10. Bagus kerja kamu syaitan isamudin.kamu mmg layak jd geng setan yg dikenali...jgn pcaya kabar angin ye...depa ni org kg situ ye...pelancong ye...tadak senjata ye...kimak lu isam.lu sama je ngan najib kaki sontot awek mongolia.najissss semuanya.haramsial

    ReplyDelete
  11. hisham pondan........malu aku jd rakyat johor...nasib baik aku bukn pengundi parlimen dia...klu x jgn harap dpt undi aku.....cilaka ko kerimudin....AKU MALU MALU MALU MALU MARAH KO SANGAT LEMBAP...

    ReplyDelete
  12. Mintak tentera Sulu LETAK JAWATAN?? Ekau ni tersasul ke ekau siap gelabah sukmo. Aku mushkil betul dgn menteri2 UMNO nih. Menteri kongo ada standard sikit.

    ReplyDelete
  13. dari 11hb sampai 28hb lebih 3 minggu berunding dengan penceroboh. osah lombabnyo. pehtu nak bagi alasan guna cara islam la berunding dulu, takut kalau serang awal konon akan ado tangan ghaib yang akan amik kesempatan untuk bantu pencerobah laa. koba yola ekau tu pengocut, takdo tolor nak buek keputusan hisham oii. kesian anak kau dapek ayah cam kau ni.

    ReplyDelete
  14. aku lagi suka cara kerajaan settlekan almaunah dulu..ttakde pun smpi seminggu setel..siapa menteri kdn masa tu?

    la ni sape menteri kdn?
    lembab nak mampos.

    ReplyDelete
  15. dah lama masuk sabah knp ckp xde apa2....ni menteri bg malu aku jer...nsib baik ko budak ahli parlimen aku kerismudin....bg amaran lg......sruh dia kedepan xkn berani sbb dia ada keris jer.....kena gertak nangis pstu minta maap......

    ReplyDelete
  16. Aku rasa kalau malaysia kena serang dengan negara Maldives pun kita bolehkalah kalau camni punya cara. Nape askar malaysia tak diberi night vision setiap sorang, x pun pada sniper. Kepung sampai habis makanan, sniper (dgn night vision) bersiap-sedia diseluruh tempat. Pada waktu malam, tembak gas beracun dari jauh merata-rata kat tmpt diorg, bagi mereka gelabah tak boleh tidur malam. Bila dah penat diorg akan keluar (dan ditembak oleh sniper) atau menyerah diri.

    ReplyDelete
  17. He is not too bad paneh miang..... jangan usik sangat, takut dia turun macam rambo tabur peluru. Tian Chua tabur cakap sambil gedik macam pondan, manakala Anwar sembur cakap macam hero Hindustan.

    La ni musim sembur menyembur, muntah memuntah....

    ReplyDelete
  18. Semcm rules of engagement kes adik Aminulrasyid dulu tu kan? Bodoh..kalau diorg ni ceroboh thailand atau Indonesia. .tentu dah lama mati kena bom puak2 ni.

    ReplyDelete
  19. To compare with the Al Maunah heist it was the Army that handled the situation. Mainly because the Al Maunah had raided an Army camp and stolen weaponry from the Army. The Maunah was only a criminal gang yet the Army stepped in. I think that was also because of the firepower that the Maunah had with them. The Police were not equipped to fight against people with machine guns and grenade launchers.

    The same logic should apply here. The Sulus also seem to be pretty well armed. If a frontal assault is required or if the Sulus charge out of the area then are our Police boys equipped to handle the situation?

    What happens if the desperate Sulus do a suicidal charge out of the plantation with guns blazing? Is our Police prepared to fight them? They are running out of food and have no proper place to sleep at night. They might do a kamikaze.

    ReplyDelete
  20. perang kat saemporna dan lahad datu skrg. balai kena tawan. paskal dah bertindak. ada anggota kita terkorban. ada yang parah. entahlah. tengok berita terkini.

    ReplyDelete
  21. Hishamuddin must go!! Minta Tan Sri Rahim Noor ambil alih perancangan konflik di Lahad Datu. Selepas selesai, lantik Rahim sebagai Senator dan sebagai Menteri Dalam Negeri. Supaya Anwar terkucil dan tercirit..

    ReplyDelete
  22. Tiada siapa pertikaikan kenapa polis atau tentera.. Secara teori memang tepat keputusan kerajaan tetapi secara taktikal? Jika sekumpulan orang-orang bersenjata masuk rumah kita, adakah kita akan berunding selama 3 minggu supaya keluar? Jika kepungan dibuat dan tiada makanan diseludup masuk maksimum selama dua minggu mereka akan lemah. Minggu ketiga adalah minggu taktikal sama ada untuk menyerang atau menangkap mereka.. Tiada lagi rundingan. Mereka adalah tentera gerila yang sememangnya hidup untuk berperang. Jika mereka datang untuk berunding mereka tidak membawa senjata berat tetapi mereka memakai baju kot dan membawa sehelai kertas.

    ReplyDelete
  23. Puak sulu tu ramai beratus orang & ada pengalaman taktik perang gerila..knapa polis yg kena setel kan..? apa ada dalam fikiran pihak atasan?

    ReplyDelete
  24. Everything is safe and sound, sound familiar.

    ReplyDelete
  25. org nak dengar cerita sebenar bukan cerita tohmahan meloya dan 3 suku yg kaitkan dgn DSAI yg sepatutnya dikaitkan isu pemberian ic mahahaprak. Itulah hakikatnya spt kata org senjata umporno makan tuan.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive