Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, March 13, 2013

Anwar pencetus Lahad Datu

Menurut wikileaks (diambil dari pisau.net) Anwar sahabat baik Nur Misuari terlibat secara tidak langsung dengan serangan berdarah di Lahad Datu.


Anwar juga seolah-olah melindungi Tian Chua walaupun Ahli Parlimen Batu itu menyatakan bahawa serangan tersebut adalah sandiwara UMNO. 

Nampaknya Anwar Ibrahim sungguh terdesak untuk memastikan Pakatan Rakyat berjaya ke Putrajaya. 

Yang lucunya, bapa Saiful Bukhari pula tiba-tiba menyatakan anaknya tidak diliwat oleh Anwar. Johari Abdul pula berada dalam sidang media oleh Mohd Azlan yang menyatakan bahawa kes anaknya adalh konspirasi UMNO. Johari Abdul juga cuba menegakkan benang yang basah di dalam youtube yang kononnya menidakkan Anwar sebagai pelakon dengan 'China Doll'. Beliau menyatakan bahawa Anwar sudah tidak memakai cermin mata kerana sudah membuat pembedahan laser. Namun, sehingga hari ini Anwar masih memakai cermin mata ketika mengadakan ceramah di seluruh negara. 

Rafizi Ramli pula cuba untuk menggunakan kaedah 'reverse psychology' apabila dalam satu ceramahnya menyatakan UMNO membenci orang Cina. Inilah kaedah yang cuba dilakukan untuk memburukkan UMNO. 

Bahang semakin terasa, pilihanraya akan tiba. Kita bakal saksikan lakonan-lakonan oleh pelakon-pelakon dari Pkr.

4 comments:

  1. Rakyat dah tak bolih terima apa2 berlaku Anwar yang bertanggung jawab .Kalau ada tsunami diPD atau gempa bumi diJohor tentu puak2 ini tuduh Anwar yang bertanggung jawab .Ini menunjukan yang UMNO sungguh terdesak kerana kekalahan dah jelas dan tak bolih dibaiki atau dikembalikan keyakinan rakyat semula.Negara kita ni terlalu banyak berpolitik yang telah membuatkan melayu lemah ,leka,meminta2 dari pemimpin mereka hingga hilang semangat juang dan daya tahan.Ubatnya ialah UMNO perlu dididek melalui kekalahan diPRU 13 supaya mereka dapat muhasabah diri sendiri .Ego ,angkuh ,sombong adalah tanda bukti yang jadi pegangan pemimpin UMNO .Kita patut berterima kasih kepada Anwar kerana berani menegur orang yang khayal supaya balik kepangkal jalan.UMNO akan bertambah bongkak jika mereka menang PRU13 ini jadi tanggung jawab kita sebagai orang UMNO untuk waras menyedarkan mereka itu dengan memberi kemenangan kepada pembangkang.Kita dah nak jadi negara maju tapi politiknya macam negara kongo jadi ini kita perlu dipersalahkan kerana menyokong orang yang tak sedar diri yang pentingkan diri sendiri.Sebagai ahli UMNO lebih 40 tahun ini adalah keadaan yang sungguh memalukan dan mengecewakan atas menyokong umno membabi buta dan sekarang tak akan buat tindakan bodoh lagi diPRU13 nanti dengan harapan untuk mengajar pemimpin umno supaya rasional dan menerima kenyataan yang menang tidak akan kekal selama2nya...

    ReplyDelete
  2. Apa kena mengena tsunami di PD dgn gempa bumi di johor dgn anwar pulak? Org cakap hal spesifik anwar ada kaitan dgn krisis lahad datu (+ isu azlan u-turn). So tak payah la nak spin tsunami la, gempa bumi la. Malah anwar masih tak jwb kenapa dia jumpa misuari bulan 11 thn lepas. Siap ada bukti gambar dia jumpa misuari. Bukan mcm harakah yg spin gambar najib jumpa ulama' milf, difitnah plak konon najib jumpa sultan sulu. Gambar pengerusi milf dgn sultan sulu pun tak boleh beza. Bila org tau fitnah, terus editor harakah delete artikel dan gambar tu. Nampak sgt harakah tiada akauntabiliti. Mudah sgt cai pembangkang kena tipu. Pendedahan reuters, media filipina dan wikileaks anwar tak jwb, siap ugut nak saman wartawan tmptn yg tanya soalan. Apa punya bangang. Dok konar pusing sana pusing sini penyudahnya salahkan umno, utusan, tv3 as usual. Pembangkang yg selama ini semua salahkan umno padahal mrk sendiri yg buat silap boleh pulak? Pelik pencacai punya mentaliti ni.

    ReplyDelete
  3. Ontah ea. Kok nuar tu botul bonar, jawab la dakwaan reuters, suratkabar filipina ngan wikileaks. Kalo tak betul saman la mereka. Ini hanya berani saman local media yo utk suruh sonyap. Dah saman, tepakso la oghang sonyap selagi kes tak dibicaro. Nampak na pengecut penipu. Spin sano sini. Penyudah ea salahkan umno. Typical bangang punyo ketuo umum. Cai pun samo bangang.

    ReplyDelete
  4. Bodohla yang sokong tu...yang tukang komen atas tu (penyokong anwar) pun sama bodoh kaki juburi anwar tu... berani saman la reuters semua tu...dengan orang sendiri berani la cakap nak saman...dengan orang luar tak berani...agak berani tunjuk jubur dia jer kot...aduhh...

    ada ke gembpa bumi yang dipersoalkan...kah.kah..kah..kah...bodoh bonar orang yang cakap ni....hahahaha..lawak jer cakap dengan terang2 tunjuk kebodohannya..hahaha..

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive