Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, March 29, 2013

Kau tu yang sebenarnya pengecut...

"Negeri Sembilan Catat Sejarah."

Mano-mano poie sekarang ni, ramai sobut bondo yang samo - Negeri Sembilan catat sejarah negeri pertama di Malaysia yang terbubar secara automatik yang tidak pernah berlaku dalam 12 PRU sebelumnya.

Tetibo den banggo jadi anak Negori yang mencatatkan satu lagi sejarah baru Malaysia. Hehehe...

Ado sorang kawan den maso samo belajar dulu, cakap Najib pengocut sobab tak berani bubar parlimen. Ironinyo kawan den yang becakap tu, dulu 'sangat berani' orangnya. Tackle jinggey orang, pehtu bilo balak jinggey tu carik dio, terus nyorok dalam rumah tak keluar 3 hari. Nak makan pun suruh member tapaukan. Tapi hari ni macam baguih bonar lak nak ngoba an orang lain pengocut. Hahaha. Spesis pencacai Pkr.

Taufek, Pesuruhjaya Pas Negeri Sembilan merangkap ADUN Paroi pun samo meroyan. Sibuk bonar nak suruh Najib bubar parlimen copek. Konon bimbang kerajaan sementara akan salah guno kuaso. Abih tu kerajaan Pas Kelantan yang bukan kerajaan sementara bagi beribu ekar tanah kek pemimpin DAPig Perak tak salah guno kuaso pulak? Hilangkan berjuta duit pelabur Kohilal tak salah guno kuaso pulak? Rembat balak untuk kroni Pas tak salah guno kuaso pulak? Hehehe...

Orang dah kobar yang kerajaan sementara tak boleh dah buek apo-apo keputusan, atau luluskan projek baru, atau buek dasar baru etc., hanyo boleh mentadbir dan meneruskan kerja sedio ado sajo...itupun nak bising lagi ko? Nak salah guno kuaso apo? Kakitangan awam yang sokong Komplot Pembangkang kan ado dalam kerajaan sebagai spy. Kok betul kerajaan sementaro salah guno kuaso...mesti akan ado nanti yang pocah lobang, macam sebolum-sebolum ni bilo pencacai pembangkang dalam kerajaan pocah rahsio negaro. So buek apo nak meroyan bonar?

Kan memasing dah faham yang mandat baru perlu diisi semula dalam tempoh 60 hari. Jadi tunggu yolah paling lewat sobolum 26 Mei 2013 pasti akan ado pilihanrayo. Dalam tempoh tu nanti dah tentu semuo akan dapek peluang mengundi. Jadi buek apo nak heboh?

Yang poliknyo Komplot Pembangkang yang nak copek bonar buek pilihanrayo ni kenapo? Nak kato dah tak sabar nak mengundi, sebelum ni boleh pulak bersabar 5 tahun menunggu PRU? Ni 60 hari pun macam dah tak menyompek-nyompek bonar plak. Ko pemimpin pembangkang ado agenda tersirat? Atau takut tembolang makin banyak pocah?

So tak payah la nak kobar an orang pengocut la, macam Malayan Union la, salah guno kuaso la etc. Bilo dah sampai masonyo sok, poie yolah mengundi. Rakyat majoriti yang layak mengundi pun tak kecoh...pencacai pembangkang lak yang kalut.

Kok Komplot Pembangkang berani sangat, bubarlah DUN di negeri memasing sekarang. Buek apo nak tunggu Najib? Kok berani sangat la...padahal sumo pun tau Komplot Pembangkang sebona eh kecut yor.

Apabila tiba masanya kelak, kita semua akan bersama keluar mengundi. Dan bilo dah keluar keputusan PRU-13 nanti, barulah kito akan sodar tinggi rondahnyo langit. Chill bro...

9 comments:

  1. Cuba tanyoo Taufek, adun Ampangan dan Adun Sikamat tu apo yang diorang buet dah 5 tahun dok jaga kawasan ..takdo bondoo pun..adun Amapangan asyik dok berulang alek ke spital jo..adun sikamat pulak kojo dia dok edar risalah akbar suara selangor..lain bondoo tak rori nya buet..Yang dok terima masalah penduduk adalah pegawai khas MB disetiap kawasan DUN..

    ReplyDelete
  2. Apo nak kato...memang tunggu maso nak bungkuih ajo...Logiknyo begitulah.Ikutkan resmi Tun M, dio confident bubar Parlimen sebab garenti dapat mandat rakyat. Lagi pun inilah cara nak uji kekuatan suatu kerajaan..Takut nak bubar maknonya tak confidentlah nak monang..

    ReplyDelete
  3. maknanya negeri pr yang takut nak bubar awal tu pun sebab tak confident nak menang jugak la ya?

    ReplyDelete
  4. Kecah, Penang, Kelantan dan Selangor kenapa tak bubur DUN..meka nak vepat sebab kita pun da tau..sebab tunmeka desak ISA d hapuskan..rupo rupo ada ubi dalam tanah..ada butoh dalam jubur, ada butoh dalam mulut, ada butoh dalam puki..ada yg melancap depan Laptop kan gilak PuKiR PKR

    ReplyDelete
  5. Pandai PANEH tulih kali ni dan sei sotuju.

    Sobona ea Taufik tu meroyan sobab elaun dah abih, bulan dopan dah tak ado laie elaun mosyuarat, kok tidak tu masyukkkk yo tigo ompek ghibu.

    Somalam Tok Mat cakap, dah mesyuarat2 tak payah hadir laie doh, awak bukan YB laie.. poie ceramah yolah..

    ReplyDelete
  6. 10 golongan yang di usir di Padang Mahsyar

    1. Mereka diusir berupa kera. Mereka adalah manusia yang suka mengadudomba.

    2. Mereka diusir berupa babi. Mereka adalah manusia yang suka memakan barang yang haram.

    3. Mereka dihalau dalam keadaan terbalik kaki di atas dan kepala di bawah. Mereka adalah dari golongan yang suka berdusta.

    4. Mereka dihalau dalam keadaan bisu dan pekak serta tidak berakal. Mereka adalah dari golongan yang riak bangga diri dan sombong.

    5. Mereka dihalau dalam keadaan mengunyah lidah sendiri sedang lidahnya itu menjulur ke bawah sampai ke dadanya dan dari mulutnya keluar nanah yang menjijikkan. Mereka adalah ahli pidato yang ucapannya berlainan dengan perilakunya.

    6. Mereka dihalau dalam keadaan tersalib di pohon kurma dari neraka. Mereka adalah manusia yang berusaha mengajak orang ramai untuk menyokong pemimpin yang tidak jujur.

    7. Mereka dihalau dalam keadaan terpotong tangan dan kakinya. Mereka adalah orang-orang yang mengganggu jiran-jiran.

    8. Mereka dihalau dalam keadaan buta. Mereka adalah dari golongan yang curang dalam menetapkan hukum

    9. Mereka dihalau dalam keadaan busuknya lebih busuk daripada bau bangkai. Mereka adalah orang yang gemar melepaskan nafsu syahwat dan menolak perkara wajib seperti zakat, puasa, solat, ... tidak menjalankan kerja dakwah dan sebagainya.

    10. Mereka dikumpulkan dalam keadaan memakai pakaian besi yang panas. Mereka ini adalah manusia yg syirik kepada Allah swt.




    ReplyDelete
  7. Setuju tu. 10 golongan tu macam org pkr.

    ReplyDelete
  8. Donga kabar ari tu org ghumah Topik ( cigu ani) merajuk ngan Topik. Dio balik kojo jalan kaki dalam ujan.. lopeh tu dio cakap tak leh harap Topik ni. Belanjo ghumah pun tak bori.. nasib baik dio kojo. Kok tak kebulur lah anak-beranak.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive