Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, March 7, 2013

Arwah adik saya bukan ANJING UMNO !!


"Arwah adik saya bukan Anjing UMNO! Arwah adik saya adalah Manusia! Kenapa nak politikkan perkara ini?"

"Saya ingin mambetulkan kenyataan kurang ajar Tian Chua yang mengatakan arwah adik saya ni mati adalah kerana konspirasi UMNO."

"Malah, ahli Dap Jonathan Lim pula buat kenyataan yang mengatakan kedua-dua arwah yang maut di Lahad Datu itu adalah Anjing UMNO."

"Kalau beliau membuat kenyataan macam tu...berlaku pada keluarga beliau (Tian Chua dan Jonathan Lim) macam mana?"

"Di sini saya nak tegaskan adik saya mati di medan pertempuran bukannya lakonan semata-mata...saya yang mandikan arwah...saya yang kendalikan jenazah arwah jadi saya tahu macam mana perasaan keluarga...kesedihan seorang anak kehilangan ayah...isteri kehilangan suami..abang kehilangan adik..ibu kehilangan anak."

"Ini bukan konspirasi UMNO...saya bukan nak berpolitik tapi saya nak ceritakan kenyataan yang sebenar."

"Ini semua bodoh punya kenyataan...memang sangat bodoh...tak kena keluarga sendiri boleh la cakap...cuba ahli keluarga sendiri yang maut baru tahu perasaan kita macam mana...macam mana sanggup ke dengar kenyataan yang anda keluarkan itu kalau ahli keluarga anda yang maut."

"Saya cukup marah bila ade pihak kata kematian arwah adalah konspirasi kerajaan...ada yang kata anggota yang maut itu sebagai anjing UMNO."

"Adik saya bukan anjing...adik saya manusia...bukan main senang mereka hina bangsa Melayu...kenapa sampai panggil anjing...anjing tu najis...cuba kalau kita panggil dia tu babi...nak ke."

"Golongan yang banyak buat kenyataan bukan-bukan tu, kalau berani berdepan dengan saya...berdepan jumpa sendiri dengan abang arwah yang telah maut semata-mata memastikan negara kita terus aman."

"Jangan cuba mereka-cerita atau memfitnah di internet...jumpa sendiri abang dia ni...saya boleh cerita perkara sebenar...jangan nak membuat kenyataan tanpa mengetahui apa yang kami sebagai ahli keluarga rasa."

"Saya sanggup mati kerana adik saya...ini luahan hati saya."

"Masyarakat tak tahu apa yang anggota keselamatan terpaksa korbankan demi keamanan negara."

"Kita duduk rumah hidup dibuai mimpi...senang lenang tapi mereka (anggota ATM dan PDRM) di dalam hutan menjalankan tugas meninggalkan anak isteri."

"Kami masih lagi bersedih hati atas kematian arwah tapi semakin hari semakin melampau pula kenyataan yang dbuat ke atas anggota komando yang maut."

"Saya ahli keluarga dia jadi saya tahu...saya yang uruskan jenazah arwah, saya sendiri yang mandikan arwah...saya tahu bukan keranda kosong yang saya ambil...ada sekujur tubuh yang ada dalam keranda tu."

"Saya tak faham kenapa nak politikkan perkara-perkara macam ni...kematian bukanlah satu benda yang boleh kita main-mainkan...arwah masih ada ahli keluarga."

"Saya bangga mengatakan adik saya meninggal di medan pertempuran...dia wira negara menjadi sejarah kepada negara."

"Saya harap pihak polis ambil tindakan terhadap golongan yang menghina perwira-perwira negara ini."

Selanjutnya di Perak Today.

13 comments:

  1. Sila ambil tindakan juga pd datu lajim ukin.kenyataan bernada sama dgn tian chua?kita tengok brapa report polis.

    ReplyDelete
  2. tapi herannya PDRM macam buat dek je ?

    kenape ek ?

    atas arahan menteri amaran ke ?

    ReplyDelete
  3. Muslim Mukmin yg gugur dlm bertugas mentaati pemerintah (Ulil Amri), menjaga keselamatan warga negara Muslim lain, menentang golongan bughat, secara peribadi saya meyakini mrk adalah syuhada'.Kedudukan mrk tinggi di sisi Allah swt insyaAllah !

    ReplyDelete
  4. Jenis tolak hukum Allah SWT dan samun duit rakyat itu bukan ulil amri, tapi pemimpin toghut yang patut diperbetulkan/dijatuhkan (tapi bukan cara perang kerana masih solat).

    ReplyDelete
  5. jgn emosi dan putar alam bro!! Org tak kata adik u tu anjing UMNO tapi UMNO tu yg banyak meanjingkan orang untuk mengekalkan agenda 'samun negara' mereka. Allah SWT meletakkan nilai amalan terletak pada niat. Jika niat yg mati tu ikhlas kerana Allah SWT semata-mata, insyaAllah syahid!! Doa2kan lah!!

    ReplyDelete
  6. Inilah contoh mcm mana media batu api mainkan peranan. Selalu sgt nak ambik kesempatan lepas tu rakyat yg akal pin kemetot ikut je. Kalau benar apa Tian Chua sebut memang kita tak setuju. Yg didedahkan seleruh msia tu tak salah ke menimbulkan suasana tidak harmoni. Kenyataan sorang dua pembangkang hanya kpd segelintir mrkt manakala bila jeluar tv seluruh msia tahu. Inilah kerja syaitan bertopengkan manusia. Elok sgt kalau dah kerajaan skrg ni tahu mampu tadbir sebab bolos sana bolos sini kita ganti dgn kerajaan baru yg lebih baik insya Allah.

    ReplyDelete
  7. Kalo UMNO yg byk mnghulurkn tangan utk mengembangkn syiar Islam di Malaysia, malah meletakkn martabat Islam di tahap yg tinggi di katakan 'toghut' ..nak tau gak ...

    1. TANG MANALA ISLAM NYER PAS ,PKR DAN DAP?

    2. DI MANAKAH NILAI ISLAM DALAM PAKATAN HARAM TUH?

    3. BUKTIKAN YG ISLAM DI PELIHARA DAN DI ANGKAT MARTABATNYA DI 4 NEGRI BAWAH PAKATAN..

    4. KALO PAKATAN MEMARTABATKAN ISLAM KENAPE LOBAI2 DLM PAKATAN SGP MMBIARKAN ISLAM DI HINA DAN DI PERLEKEHKAN OLEH SEKUTU ANDA DAP?

    5. KALIMAH ALLAH PON SGP LOBAI2 PAKATAN GADAIKAN DEMI MENGEJAR DONIA,,BGMANA NAK PERTAHANKAN SERTA MENJAGA DAN MEMULIAKAN ISLAM?

    ReplyDelete
  8. MaasyaAllah!! Kemuliaan Allah SWT jnglah diremehkan dgn mengungkit pemberian yg penuh dgn kebocoran kpd rakyat dan merasa diri suci di sisi Allah SWT!! Syaitan cuma engkar sujud kpd adam sudah dihalau dari surga, inikan UMNO yg mahathir kata busuk sampai ke usus. PAS pun kami sokong sebab jauh lebih baik drp UMNO je, masih banyak tak betul jgk! Tapi setiap hari kami istighfar hari2 kerana tak ada jemaah yg lebih baik!! Tengok dasyatnya amaran Nabi SAW, "Sabda Rasulullah saw bersabda :

    “Sesiapa yang merampas hak seorang Muslim dengan sumpahnya maka sesungguhnya Allah s.w.t telah memastikan neraka untuknya dan mengharamkan untuknya syurga.” Seseorang bertanya baginda: “Walaupun benda itu sedikit wahai Rasulullah?” Jawab baginda: “Walaupun sebatang kayu sugi.” ( Imam Muslim)

    ReplyDelete
  9. abd haq tak payahlah nak bagi hadis sekerat utk menangkan PAS . Kononnya UMNO rampas hak rakyat. Yang pemimpin PAS curi duit Memali tu apa? Gondolkan bukit di Kelantan dan Kedah. Sekongkol dengan DAP bagi tanah orang kelantan pada cina babiDAP tu apa? Jual Kalimah Allah pada Guan Eng dan karpal Singh tu confirm ke masuk syurga? .Janganlah kau guna nama Abd Haq konon nampak alim tapi buta menilai yang haq dan batil. Kau jangan jual kalau sokong PAS masuk syurga. Itu semua kerja Allah. Kembalilah kepada perpaduan umat islam bukan hanya kerja memecahkan umat islam dengan cara kau sentiasa persendakan apa yang Ulil Amri buat. Taatlah Allah,Taatlah Rasul dan Taatlah pemenrintah. Pemenrintah Malysia sudah tentu Islam dan mengamalkan dasar2 islam dan tidak akan diam sekiranya islam dipersendakan. Bukan macam pemimpin kau yang sanggup jual agama demi kuasa yang tak mungkin akan kau dapat,hanya kena tipu dengan cina saje. Hanya angan2kosong. Kembalilah taat kepada Allah,Rasul dan pemerintah negara islam ini. Allah Akhbar

    ReplyDelete
  10. Yg ngaji tak habis tak payah layan, buang masa.

    ReplyDelete
  11. Saya xsokong PAS kerana dalam PAS adalah Syiah. Syiah = kafir.

    ReplyDelete
  12. PAS adalah lebih baik dari UMNO BN?? Fuhh..ayat...haha..

    sejak bila PAS perjuangkan Islam bila berkwan dengan DAP..??
    sejak bila PAS perjuangkan Islam bila orang islam melayu dihina dikeji semata mata dia bukan ahli PAS??
    sejak bila PAS perjuangkan Islam kalau kalimah Allah diberi kepada puak kafir sedangkan Allah sendiri akan menghumban mereka ni kedalam neraka semata mata mengatakan Allah ada anak..??
    Sejak bila PAS perjuangkan Islam kalau masalah murtad dikata remeh...REMEH?? malah tidak mahu terlibat dalam perhimpunan mengenai mencegah murtad..? untuk rekod PAS masa kes Lina Joy tu ada la membantah sat..namun lepas tu sunyi sepi macam hilang taring?
    kalau betul PAS perjuangkan Islam..mana masjid yang dibina PAS kat mana mana negeri? boleh bagitau kami yang korang kata bodo tu..?
    Mana perjuangan Islam PAS kalau ahli PAS sendiri dimomokkan bila YB Hasan dipecat dari PAS semata mata pertahankan akidah umat islam melayu yang dimurtadkan..
    kalau Nik ajis pulak..Allah boleh mencarut dan Allah boleh jadi samseng..Nabi Muhammad serupa budak kampung..Mualid nabi tak payah..anak dia pulak konon dapat ilham Allah sokong PAS..huhu..dia Nabi ke yang dapat wahyu direct dari tuhan...huhu..
    PAS selalu cakap pasal BN kroni rasuah..tu Nik Ajis bagi tanah kat DAp..tu bukan rasuah..nak kena maki org kelantan ke?? Depa penat penat usahakan tanah tup tup jual kepada cina..tu bukan rasuah? tu tak cakap rasuah pi haji lagi tu...huhu..

    ni ape semua ni..?? ini perjuangan Islam PAS?? Sori la..mentaliti dan akal aku masih waras untuk menolak fahaman dan ajaran karut PAS ni..naya kita kalau ikut..akidah pun buat main main..huhu

    ReplyDelete
  13. jawab la abd haq..
    Adoi senyap je...
    ko dgr zulkifli noordin punye ceramah wei..
    Terbaekkkkk....

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive