Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Friday, March 1, 2013

4 Jeneral Karut

Lt. Jen (B) Abdul Ghafir Abdul Hamid, Brig. Jen (B) Abdul Hadi Abdul Khatib (pegawai pemerintah yang terlibat dalam kes kehilangan jet F5E satu masa dulu yang turut digelar 'Bapak Perasuah' oleh anggota tentera), Brig. Jen (B) Najmi Ahmad (Pegawai KAGAT yang ramai tahu KAGAT adalah agen Pas dalam pasukan tentera) dan Laksamana Pertama (B) Imran Abdul Hamid.

4 manusia yang menerima gaji daripada Kementah dan masih menerima pencen Kementah. 4 insan yang tidak mahu terlibat dengan Mes Perwira Pegawai Tinggi ATM. 4 insan yang begitu penakut semasa dalam perkhidmatan. Apabila dipersoal wibawa 4 Jeneral ini, semasa perkhidmatan mereka ialah kalangan pengikut dan penikus. "Yes Sir, Yes Sir...You Are Right Sir, Carry On Sir..."

Bila bersara (bahasa lebih molek), tak dapat berbisnes dan memang tak berbakat berbisnes, lantas terpesona dengan bodek dan risikan ahli saraf Anwar Ibrahim yang menawarkan RM5 juta untuk kumpulan pegawai-pegawai tinggi dan kanan ATM yang sudi bersama Freemason Malaysia melalui Pkr.

Kumpulan ini berkhidmat masa KSUnya...Subhan Jasmon, ketika Menteri Kewangan ditunggang oleh Anwar Ibrahim atas ehsan dan mandat Dr. Mahathir. Ketika itu Setiausaha Politik YB Menteri ialah Zahid Hamidi (belum lagi Dr. Zahid Hamidi) dan ketika itu juga kumpulan Anwarinas begitu bermaharajalela dalam kabinet hingga Dr. Mahathir mengarahkan Tun Hanif dan TS Rahim Noor buat siasatan menyeluruh siapa payung besar Anwar Ibrahim?


Soalnya:

1. Apakah BN dan UMNO bersedia dengan lebih banyak perkara-perkara penyelewengan fakta yang dibuat DAP, Pkr dan Pas?

2. Apakah motif sebenar bekas pegawai tentera yang menyokong Pkr ini hendak mengatakan bahawa KSP-KSP (Ketua Setiausaha Perbendaharaan) di Perbendaharaan adalah manusia tolol?!

Jika tiada projek rundingan TERUS berasaskan (projek mendesak, berkepentingan awam, amat perlu disegerakan keputusan, kontraktor berdaya usaha tinggi dan berwibawa, mempunyai kedudukan kewangan syarikat yang manTOP, mempunyai jaringan kerjasama pembekalan tulen dan melepasi siasatan perbendaharaan), hakikatnya Rundingan TERUS mesti berlaku. Kesannya ialah pulangan kepada peluang kerjaya kepada umat Melayu, termasuklah peluang kepada anak-anak, kerabat dan keluarga Pkr dan Pas.

Cuma manusia yang menyokong Pkr dan Pas ini begitu BAHALOL untuk fikir.

2 comments:

  1. setakat Lt Jen dan Brig Jen masih tak layak di panggil Jeneral.

    ReplyDelete
  2. Mahatir jeneral rasuah.pope vatican pon suka..anak didik freemason juga ke mahatir ni ?

    ReplyDelete

Blog Archive