Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, January 7, 2009

KEMPEN SERU JESUS...

HIMPUNAN AMAN: CANDLE LIGHT VIGIL
Membantah peperangan di Palestin dan Sri Lanka
Sabtu 10 Januari 2009
Jam 8 malam
Di Dataran Seremban
SEMUA DIJEMPUT HADIR
Anjuran Parti Sosialis Malaysia (Hubungi Mani 012-2702624)

Soalan: PASANG LILIN SEMUA NI MAHU BANTAH PEPERANGAN KA ATAU NAK SERU JESUS? KENAPA BUDAYA GEREJA INI SERING DIGUNAKAN? DAH TAKDE KAEDAH LAIN KE? HARAPNYA UMAT ISLAM NEGERI SEMBILAN TIDAK MUDAH TERPERDAYA DENGAN TAKTIK LICIK KAFIRUN YANG SECARA HALUS CUBA MEMESONGKAN KITA ATAS NAMA KEAMANAN. Matlamat tidak menghalalkan cara.

6 comments:

  1. saper yang organize....nak tunggu orang2 islam daripada PAS ka...ketua PKR yang sangat Islam tu ka...mampuih tak buat punya...

    ReplyDelete
  2. Ramai lah Pak Lebai PAS akan menyertai program ini sepertimana yang telah berlaku di Kamunting Perak tahun lalu, dan ketua program tu India Islam pulak. Mak Cik mak cik Pas pun usung anak-anak kecil pakat usung sebatang lilin.

    ReplyDelete
  3. ni la fitnah yg plg menyakitkan mata aku....

    tak perlu org2 spt kami nk gunakan cara bodoh ni utk memurtadkan org2 spt kamu...wahai paneh miang...

    sudah2 la buat fitnah tu.....sebelum awk ckp apa2.....cubalah fhm apa maksud vigil tu.....jgn cuba provoke religion tension kat malaysia.....

    vigil tu hnya sekadar simbol keamanan dan kesedihan ...tak ada kaitan dgn penyembahan Jesus bila buat vigil candle gathering....


    lilin sbg simbol keamanan bila diguna .....udah2 lah buat fitnah.....

    inilah bukti betapa naif nya anda terhdap agama org lain. baca la buku, buka la mata, cedoklah ilmu.....bukan utk memurtadkan org2 alim spt anda.

    adakah aman hidup anda dgn menanamkan sifat benci dan suspicious terhdap org lain? fikirkan la perkara ni.

    ReplyDelete
  4. apa khabar deepo,

    kami tahu bahawa candle light vigil dibuat bukan utk menyembah jesus ttp kena ingat akan HARAPAN yg dibawa kpd tuhan kamu apabila lilin itu dinyalakan. kami juga maklum apabila jika ahli2 gereja ingin berdoa, kebiasaannya mereka menyalakan lilin yg disediakan di gereja.

    mgkn juga kami kurang arif agama kamu, TETAPI sgt arif ttg agama kami. kami tdk mahu umat Islam terpengaruh dgn budaya yang boleh mencemarkan akidah kami.

    agama kami melarang kami meniru budaya yang dibawa oleh mereka yang tidak seagama dengan kami, agar kami tidak jadi seperti mereka. tidak kiralah ia utk tujuan apa sekalipun. apatah lagi penggunaan lilin sbg simbol yg kononnya utk keamanan dan kesedihan. apatah lagi jika ia tersirat drpd tersurat.

    kami umat Islam tidak perlukan budaya sebegini untuk memohon kepada Ilahi. JADI siapakah yg sebenarnya naif dengan sensitiviti agama orang lain? anda atau kami?

    rakan2 kristian kami pun byk yg faham sensiviti kami. mungkin anda juga kurang arif ttg ritual anda sendiri.

    ReplyDelete
  5. DeePo,,,buka blog saya dan cari bahan tahun 08. saya dah jelaskan bahwa vigil adalah amalam agama kristian otodok, haram hukumnya bagi org islam menirunya

    ReplyDelete

Blog Archive