Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, January 7, 2009

KEMPEN SERU JESUS...

HIMPUNAN AMAN: CANDLE LIGHT VIGIL
Membantah peperangan di Palestin dan Sri Lanka
Sabtu 10 Januari 2009
Jam 8 malam
Di Dataran Seremban
SEMUA DIJEMPUT HADIR
Anjuran Parti Sosialis Malaysia (Hubungi Mani 012-2702624)

Soalan: PASANG LILIN SEMUA NI MAHU BANTAH PEPERANGAN KA ATAU NAK SERU JESUS? KENAPA BUDAYA GEREJA INI SERING DIGUNAKAN? DAH TAKDE KAEDAH LAIN KE? HARAPNYA UMAT ISLAM NEGERI SEMBILAN TIDAK MUDAH TERPERDAYA DENGAN TAKTIK LICIK KAFIRUN YANG SECARA HALUS CUBA MEMESONGKAN KITA ATAS NAMA KEAMANAN. Matlamat tidak menghalalkan cara.

6 comments:

  1. saper yang organize....nak tunggu orang2 islam daripada PAS ka...ketua PKR yang sangat Islam tu ka...mampuih tak buat punya...

    ReplyDelete
  2. Ramai lah Pak Lebai PAS akan menyertai program ini sepertimana yang telah berlaku di Kamunting Perak tahun lalu, dan ketua program tu India Islam pulak. Mak Cik mak cik Pas pun usung anak-anak kecil pakat usung sebatang lilin.

    ReplyDelete
  3. ni la fitnah yg plg menyakitkan mata aku....

    tak perlu org2 spt kami nk gunakan cara bodoh ni utk memurtadkan org2 spt kamu...wahai paneh miang...

    sudah2 la buat fitnah tu.....sebelum awk ckp apa2.....cubalah fhm apa maksud vigil tu.....jgn cuba provoke religion tension kat malaysia.....

    vigil tu hnya sekadar simbol keamanan dan kesedihan ...tak ada kaitan dgn penyembahan Jesus bila buat vigil candle gathering....


    lilin sbg simbol keamanan bila diguna .....udah2 lah buat fitnah.....

    inilah bukti betapa naif nya anda terhdap agama org lain. baca la buku, buka la mata, cedoklah ilmu.....bukan utk memurtadkan org2 alim spt anda.

    adakah aman hidup anda dgn menanamkan sifat benci dan suspicious terhdap org lain? fikirkan la perkara ni.

    ReplyDelete
  4. apa khabar deepo,

    kami tahu bahawa candle light vigil dibuat bukan utk menyembah jesus ttp kena ingat akan HARAPAN yg dibawa kpd tuhan kamu apabila lilin itu dinyalakan. kami juga maklum apabila jika ahli2 gereja ingin berdoa, kebiasaannya mereka menyalakan lilin yg disediakan di gereja.

    mgkn juga kami kurang arif agama kamu, TETAPI sgt arif ttg agama kami. kami tdk mahu umat Islam terpengaruh dgn budaya yang boleh mencemarkan akidah kami.

    agama kami melarang kami meniru budaya yang dibawa oleh mereka yang tidak seagama dengan kami, agar kami tidak jadi seperti mereka. tidak kiralah ia utk tujuan apa sekalipun. apatah lagi penggunaan lilin sbg simbol yg kononnya utk keamanan dan kesedihan. apatah lagi jika ia tersirat drpd tersurat.

    kami umat Islam tidak perlukan budaya sebegini untuk memohon kepada Ilahi. JADI siapakah yg sebenarnya naif dengan sensitiviti agama orang lain? anda atau kami?

    rakan2 kristian kami pun byk yg faham sensiviti kami. mungkin anda juga kurang arif ttg ritual anda sendiri.

    ReplyDelete
  5. DeePo,,,buka blog saya dan cari bahan tahun 08. saya dah jelaskan bahwa vigil adalah amalam agama kristian otodok, haram hukumnya bagi org islam menirunya

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive