Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, January 14, 2009

Wakil Dajal di Malaysia

Ini simbol Parti Keadilan Rakyat


Ini pula simbol Freemason

Menurut hadis yang dipetik dalam artikel IPOHMALAY menyatakan Dajal bermata satu. Adakah dua pertubuhan yang mempunyai simbol mata satu di atas mewakili DAJAL?

13 comments:

  1. Salam Paneh miang. Salah tafsiran hadith tu. Bukak balik dalam mastika hadith. Cari hadith dajjal tu. Betul ke nabi saw kata dajjal mata satu? Ingat, berdusta atas nama Rasulullah saw masuk neraka! Berhati2 dalam membahaskan hadith Rasulullah saw.Cari ilmu, jgn ikut org yg tak da ilmu. Itu namanya golongan Muqallid. Taklid buta..... bahaya. Kalau benci sangat kat pembangkang pun, jgn putar belit hadith nabi. Nabi Muhammad saw tu Rasul, bukan bapak hang!Faham!!!

    ReplyDelete
  2. "Adakah dua pertubuhan yang mempunyai simbol mata satu di atas mewakili DAJAL?"

    Kalau mereka menyebarkan pembohongan,

    Kalau yang palsu ditaarifkannya sebagai 'benar,

    Kalau kebenaran dipalsukannya,

    Itu kerja Dajal l.a.

    ReplyDelete
  3. Kasar bahasa ano ni paneh. Perbahasan kepada persoalan artikel ini tidak difahami beliau apabila membuat tuduhan org lain berdusta. Polemik kpd isu tdk difahami. Ayat dia sendiri memfitnah dalam menasihat.

    Kalo ano ni pandai sgt mastika hadith, hujah la disini berkenaan isu. Bukan setakat bercakap dgn menggunakan nama ano yg terang2an kerja org pengecut. Terangkan nas dan dalil yg mengatakan sesebuah hadith ini palsu. Bagi taklid yg benar. Itu yg cuba dipersoalkan oleh paneh. Tersirat drpd tersurat.

    ReplyDelete
  4. Woi pejuang! Tersirat otak engkau! Aku tak kata dia masuk neraka, aku kata Nabi bagi warning supaya jgn berdusta atas nama Baginda yg mulia, nanti masuk neraka! Tu pun susah nak faham ke? Nak bukak mastika hadith pun susah? Baca suratkhabar boleh, nak buka kitab hadith pun pemalas.Aku pengecut ke tidak,bukan urusan kau. Aku tak usik pun engkau. Kalau engkau berani sangat, hurai lah hadith tu. Aku pun nak baca apa yg kau hurai. Kata `pejuang'- pejuang taik kucing kau! Atau yg dajjal tu........ Lu pikir la sendiri!Ingat tu paneh miang, jgn berdusta atas nama Rasul yg mulia!

    ReplyDelete
  5. Salam,

    Anon kek ateh ni... agak-agak ko la kut ko tempelak anak ko dengan bahaso kasar atas namo nasihat dio akan ikut ko kato kao?

    Nasihat org tapi lam pada maso yang samo kutuk & maki.. sapola nak ngikut.. patutla org melayu & Islam ni asyik bergadoh dan bopocah bolah.. perkaro buleh setel baik jadi isu bosar..
    pendek bona akal..

    ReplyDelete
  6. Org lain ikut, kau jo tak nak. Yg bergaduh melayu UMNO, borobut harta siang mlm, rasuah tak kiro waktu. Naik poning pak lah! Aka paneh miang ni la pendek, aka den panjang. Dah la warih, jgn nak belo la puak2 tak roti ni....

    ReplyDelete
  7. Salam semua,

    Siapa yang sebenarnya 'paneh miang' dgn artikel ni sekarang? Heheh.. Good job to all contributor.

    ReplyDelete
  8. ano no stereotype orang pembangkang....tak yah layan sangat...tak der sapo pun yang mendonga eh ao yang dio kato...ntah2 orang pembangkang pun da meluat dan tak peduli kek dio, itu pasal la datang cari publisiti murahan kek sini...alahai ano...kasian...!!!!!!

    ReplyDelete
  9. Macam begado diBukit Tinggi Sumatera je bunyinya. Tidakkah? Oh ohhhhh..di N9. Minta maaf yah. Cara yang paling baik, mula-mula salam, kedua memperkenalkan nama. Dah kedua pun salah. Adakah diduniani manuasia Tak ada nama ( tanpa nama )?.

    ReplyDelete
  10. Si ano ni nak kena baling kerusi ni!

    ReplyDelete
  11. SALAM.

    KALAU TAK PUN ANON NI NAK KENA MAKAN GETAH SEGERAP..BIAR MENGUNYAH SEUMUR HIDUP....

    ReplyDelete
  12. Gotah sekerap pun sodap juo. Bapak kau ponah makan kan?

    ReplyDelete
  13. APPCO tu machamana pulak tuk paneh? kasi bantai juga laa itu isu

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive