Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, January 30, 2009

Pengganas Malaysia Bakal Bina Kapal Selam

COLOMBO 29 Jan. - Askar Sri Lanka hari ini menemui sebuah kapal selam yang dibina sendiri oleh pemberontak Harimau Pembebasan Tamil Eelam (LTTE) di timur laut negara ini. Askar menemui kapal selam itu semasa menjalankan operasi mencari anggota pemberontak LTTE di kampung Udayarkattu, menurut satu kenyataan tentera kerajaan. Dipercayai inilah satu-satunya pertubuhan pengganas di dunia yang memiliki kapal selam," menurut kenyataan itu.

p/s: Pengganas di India pun dah mampu bina kapal selam. Malaysia bila lagi nak bina sendiri?

8 comments:

  1. Mungkin mereka di Malaysia akan bina kereta kebal buat permulaan, sebab geng mereka ramai yang buat bisnes berniaga besi buruk.

    ReplyDelete
  2. hahaha..ada kemungkinan jugak tu taipingmali.

    ReplyDelete
  3. Assalamaualikum anakku,

    Kerajaan Malaysia susah sikit nak bina apa apa sebab rakyat Malaysia sekarang bijak-bijak belaka dan kebanyakkannya semua MENENTANG sahaja yang pandai.

    Lagi pun biarlah kita beli sahaja sebab kita belum ada kepakaran dalam bab ini. ITU pun bising jugak bila kerajaan kita beli kapal selam.

    ReplyDelete
  4. haha~

    malaysia ade pengganas ke?

    racist berbagai bangsa ramai kot~

    haha~bina basikal perang boleyh a kot~

    huhu~

    ReplyDelete
  5. Pengganas yang ada kapal selam dan kereta kebal senang nampak bang, mudah untuk di libas.. yang sukar di kesan ialah pengganas dan pengkhianat bangsa dan negara yang menyamar sebagai pembela bangsa.... Kena saangat hati-hati bang, nanti dilibasnya kita, tak keharuan jadinya...

    ReplyDelete
  6. cam no la mesia nak buek kapal solam sondiri selagi ado orang cam kau ni paneh yang tau mongampu yo..yang tak botul pun ekau cakap botul..yang kau tau angguk yo..bangang nak mapuih ( tertarik ngan artikel dari harimau menaip-''sudahkah umno di tempeleng'')kalau dah tau pomimpin tu tak botul yang sengal nak sokong yo buek apo tak kiro la dari parti mano..dah la paneh..boghonti la jadi BANGANG.

    ReplyDelete
  7. Salam Blogger,

    Saya dah link dan follow blog Tuan.

    Teruskan menulis.

    semoga berjaya.

    TQ

    ReplyDelete
  8. anon 4:16 AM ni mcm ed je.
    tak pun peminat aljuburi bak kata mat sabu.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive