Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, January 31, 2009

Lompat parti di Negeri Sembilan

Jika benar akan berlaku usaha melompat parti dalam masa terdekat di Negeri Sembilan, hanya tiga wakil rakyat Umno yang berpotensi menyertai Pakatan Rakyat, dakwa ketua bahagian Seremban.

Datuk Ishak Ismail berkata calon-calon itu kemungkinannya Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Serting, Shamsul Kahar Md Deli, Datuk Aziz Shamsuddin (Palong) dan Mustafa Salim (Lenggeng).

Dua daripada mereka, Aziz dan Mustafa, bagaimanapun menafikan mereka akan menyertai pembangkang.

Dihubungi hari ini, Ishak berkata desas-desus itu disampaikan orang kepadanya.

"Tetapi daripada bacaan saya, Aziz yang paling berpotensi akan menyertai PKR," katanya.

Aziz, ketika dihubungi petang ini berkata, beliau tidak ingin campur urusan PKR.

"Soal PKR ini saya cukup menyampah, saya tidak mahu," katanya.

Mustafa pula berkata, "walau apa terjadi" beliau tidak akan meninggalkan Umno.

"Saya menolak sekeras-kerasnya spekulasi saya akan menyertai PKR," katanya kepada Malaysiakini.

Selanjutnya di sini.

15 comments:

  1. comeh jugak ko yo paneh..elok tukar yo kerajaan ns ni..paneh..mad hassan pun kroni kuek..

    ReplyDelete
  2. Mat Hassan tu umpama harimau yg duduk tetonggok dopan muko tanggo. Org dalam tak berani nak turun org luar pun tak berani nak masuk rumah.
    Kalau PRU 13 sok dio masih tetonggok dopan muko tanggo tu, alamat eh org dalam rumah mati koreh, org luar rumah tak datang ziarah...

    ReplyDelete
  3. ha ha itulah pomimpin pujaan paneh dan juak2 pongampu yang lain..totap yo boto..biar bobakol kroni mad hasan, cantik yo dipandang mato..yolah..sapolah den..umno jugak yang baik..eee

    ReplyDelete
  4. alahai edie...ayat2 desperate ko tu dah basi la...pi amik kursus kat dbp la...tambahkan kosa kata dan tingkatkan pemahaman...

    ReplyDelete
  5. mana ado yang nak lompek parti kt N9 nie...itu semua khabar habar angin jer...iyeko..?
    -kalau takdo angin,manakan daun bergoyang,kalau takdo cerito manokan telingo panas berdosinggg....!!!!hua hua hua,Tok Mat...belum lancar lagi bab bab politik nie...kono banyak belajar dan menuntut..elok poie jumpa Tok Isa..."dio kan abang!!"....hua hua hua

    ReplyDelete
  6. Siapa dia yang sebenarnya pecah belahkan politik di NS kalau tak si binatang Mat Hassan dan suku sakat dia.
    Habis semua bahagian UMNO nak diletakkan pengampu-pengampu dia yang semuanya anjing-anjing yang tak berguna. Syukurlah kita semua orang-orang dia terbungkang semuanya. Rembau saja yang penuh dengan saudara-mara dia semua.

    Kalau dia lagi jadi MB, duduk bawah kerajaan pembangkanglah kita semua.

    Ahli korporat konon ..puuiiiii !!!

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum anakku Paneh,

    Apalah kita semua nak marah marah dengan Mat Hassan tu. Kalau Mak Cik jadi MB pun sudah tentu Mak Cik akan jadikan Paneh sebagai timbalan Mak Cik.
    Heh heh

    NS bukanlah besar sangat kalau kita asyik nak tukar MB macam Thailand pulak. Salah sikit tak boleh, mahukan Perdana Menteri ke atau Tok Sami?

    Jadi pada semua tu, sokonglah MB kamu tu. Kalau kamu nak tunggu yang perfect memang agak mustahil. Kita semua manusia biasa.

    Dan kalau ada ADUN yang nak melompat biarkanlah. Biarlah yang tak ikhlas tu semua tinggalkan UMNO. Afterall birds of the same feather flock together. Biarkan SEMUA berkumpul kek situ.

    ReplyDelete
  8. Tapi boto jugak den nak kobar kek kau ni ...lamo tak balik somban ..konar kiri muko Mat Hassan ..konar kanan pun muko dio jugak ..bilo den perhati boto-boto ...osah boto muko dio ni tak ikhlas langsung ...nasiblah den tak langgar traffic light leko dek mandang muko Mat Hassan ni ....
    Banyak bonar den dongar dari kengkawan hal kelaku Mat Hassan. Lagi den meluat dongar hal abang eh Dato Azman ...Dato Ishak Ismail kobor roman gotah sekorap ..osah burok boto roman eh ..haiyo
    Sapo dio Azman ni sampai boleh mengaturkan orang kat NS ni. Yang den ponah dongar, dulu si hamlow ni ado kilang kek jalan PD tu. Melingkup di kojokan ..makno eh osah bangang boto si Azman ni ..
    Yang polik eh ...apo pasal pulak orang NS ni boleh dongar cakap dio ni ...
    Sonang yo ..kita kirap keluarga Mat Hassan ni ..Hancur NS dikojokan dek adik beradik dio ni ...
    Bangunlah warih2 den kek NS ...

    ReplyDelete
  9. SALAM,

    AII!!... LAIN MACAM YO KAU ANON?..
    SEMACAM DAH LAMO TAK DAPEK APO2 YO..
    SYARIKAT DAH NAK BANKRAP KO?? SOBAB TAK DAPEK TENDER DARI MB??? ATAU KAU NI COMBURU ORANG EEEE..
    KAU MENGATO SAMPAI KAU SOBUT GOTAH PLAK, TERASO LA DEN NIHH.

    APO2 PUN BAWAK BERSOBA..STOGHAFAR BANYAK2..

    ReplyDelete
  10. edie bosan la den dongan hujah2 ekau ni. bak kata sojuk, cari la kosa kata lain. bebalik hujah yg sama. study skit bro. jgn nampak na cetek akal tu.

    wlpn mbns bukan pemimpin yg masuk dlm kategori pilihan den tapi bab pentadbiran, setakat ni dia laksanakan tugas dengan baik walaupun bukanlah tersangat baik.

    kalo bab politik bak kato kamarul dan indukyati, mungkin dio kono menuntut laie. peranan tok azman perlu di flush a.s.a.p.

    bab adun bn lompat parti ni biasalah soalan dari wartawan. pkr saja yg terlebih teruja. kalo den jadi wartawan pun confirm den cucuk skit soalan provok mbns. nak lariskan berita kena la buat sensasi dan kontroversi.

    setuju dgn ibu melayuangkat. kata a.samad said - pemimpin tak semua betul dan tak semua salah. tapi bab jadi timb mb tu, sey boleh ke ibu? heheh..marah lak edie karang.

    ReplyDelete
  11. Ada ketua bahagian yang tak jadi ADUN. Ada pula ADUN yang gagal pertahan jawatan ketua bahagian.

    Kedua-dua kelompok ini dalam keadaan resah. Di Perak, Tajol jadi kecewa hingga letak jawatan politik. Di Negeri Sembilan mungkin boleh bertahan. Apapun MB kena jaga hati semua orang. Tak boleh buat sebarang.

    ReplyDelete
  12. Bro Gotahlantun,

    Den nak clear sikitlah warih ...den tak carik duit ngan politik. Den kojo ngan orang makan gaji.
    Den tak buek kojo ngampu orang ni semua. Tapi den sokong parti UMNO dan bukan eh pemimpin yang ado sekarang.

    ReplyDelete
  13. Akum semua

    sebenarnya korang tak rasa pelik ke macamana dato Sahak ni boleh know all. Dia buat cerita pembohong dia semua orang nak percaya dan salahkan Menteri Besar.

    Dato Sahak ni punye temberang sampai orang sanggup pinjamkan dia RM 2 juta. last last tak dapat bayar tu yg rumah kene lelong dan kes bankrapsi dlm Court.

    Siapa yang familiar dgan Dato Sahak orang Seremban habih ditemberangkan

    Untuk KK sebab kau tak dapek jadi wakil rakyat ko golar MB tu macam rimau menonggok. Ekau dapek jadi EXCO pemuda pun sobab kengkawan yo-yo nolong. Harap kau, tgh kempen pun buleh tido. lopeh dah jd exco tak brani jumpo orang sobab dlm raso dio sumo orang nak kikis duit dio. Tanya Angah Napis-dio yg ngoba sumo ni

    Den percayo di NS tak do orang nak lompat parti do!

    ReplyDelete
  14. KALAU TAPA SALIM LAH NAK MASUK PKR TAK PAYAHLAH. ULAR SAWO BOSAR!

    ReplyDelete
  15. ou0xh9fs

    dfvd7tfs

    f54yewr4t536

    ffdrojb1

    c1401tkf

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive