Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, January 12, 2009

Pelan Pendidikan Nasional

7 comments:

  1. Pelan yang dicipta oleh Melayu, untuk Melayu...tetapi memusnahkan diri Melayu...Sadis betol la...

    So, apa lagi...boikot ASTRO la plak kali ni...

    ReplyDelete
  2. huk aloh..umno jugak yg izinkan..mufti terdiam..apo nak kesah paneh..parti ko jugak..amik..amik..melayu gemilang...

    ReplyDelete
  3. bukankah bro edie yang pogang jawatan dalam parti umno tu? ludah kena muka sendiri ko?

    tapi tipikal orang yg membangkang mcm edie ni hanya menyalahkan kerajaan semata2. bukannya melihat kelemahan sendiri dalam mendidik. jika baik asuhan, campak ke vegas pun insyaAllah teguh imannya.

    ReplyDelete
  4. edie?siapakah dia?sejenis pariah rupanya;p

    ReplyDelete
  5. ha ah..campak osu sukam ke vegas..teguh jugak matlamat dio nak botanding..campak mat taib ko australia..toguh jugak lidah ee nak botanding..aduh pemimpin umnoku..

    ReplyDelete
  6. satu lagi tipikal pembangkang, kita bincang ttg maksud sinis artikel..tapi bro edie dah pusing ke pemimpin pulak. hmmm...balik2 konar tang lain jelah tau.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive