Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, February 2, 2009

Bendera Baru Pakatan Rakyat

Logo atau bendera baru PR ini mungkin boleh digunakan dalam pilihanraya akan datang. Sangat sesuai apabila simbol PKR dan DAP terletak ditengah-tengah bulatan putih yang menandakan bahawa kedua parti itu merupakan "nadi" sebenar kepada segala yang dilakukan PAS ketika ini. Ini hanya cadangan sahaja. Macamana penyokong PR, ok ke tak?

9 comments:

  1. CREATIVE!!...CM GMBARAN DAJJAL PUN ADE HA3....GREAT!

    ReplyDelete
  2. Inilah masa sesuai rakyat Perak bangkit membantah segala tindak tanduk yang dilakukan oleh kerajaan Pakatan Pembangkang terutamanya isu tanah melayu digadai.

    “Kita Tidak Mahu Kerajaan Boneka DAP”

    ReplyDelete
  3. Cuba jengok kak nuraina samad: http://nursamad.blogspot.com/2009/02/allah-and-what-apocryphalist-thinks.html

    ReplyDelete
  4. Sejarah telah merakamkan malaysia sebagai sebuah negara mengamalkan dalam kesuluruhan dasar negara dan prinsip hidup harian---nak ambil hati semua orang.
    Pas adalah parti politik Malaysia dan terikut ngan ini.
    Owang putih kate "try to please everybody but please nobody".
    Nak ambil hati non muslim sampai menolak asas ukuwah islam.
    Pas pun dah jadi macam owang tanah besar "practical dan pragmatic" a.k.a no principals".
    Nak jage non muslim sampaikan meninggalkan hak owang islam???
    changkat lobak
    arjuna waspada

    ReplyDelete
  5. SALAM,



    KALAU DI KABURKAN SKIT...KEMUDIAN PANDANG SECARA IMBAS PANTAS...

    DAH SEMACAM MUKA GERGASI MATA SATU... ADA KE ???.

    ReplyDelete
  6. Ada peraduan lukisan ke?

    Not bad at all, very suitable for the three of them.

    Salam.

    ReplyDelete
  7. salam..
    saya merasakan lukisan itu mengambarkan realiti sebenar.Sekarang pas adalah selimut kepada agenda DAP dan anwar terhadap rakyat.Maka sebagai rakyat, ini jelas pakatan rakyat ini hanya nak merogol semua keamanan dan kestabilan negara yang dah kita bina semenjak era pasca merdeka.Ayuh saya seru anak muda agar melihat secara mendalam agenda mereka ini.

    ReplyDelete
  8. sorry la boss
    logo ni tak sesuai la
    ianya seolah2 pas ni mendominasi pauk yang 2 kerat tu. walhal, realitinya, sang bulan tu ciput je..

    gambarkan sebegini

    sebuah roket yang besar membelah bulan. parti mata biru kat dlm roket tu...

    hahaha.. baru realistik.. :)

    cadangan sajeee..

    ReplyDelete
  9. Betul cakap Ezad. Menarik gak idea tuh.

    -Tan-

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive