Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, February 9, 2009

Memahami Bahasa Orang Muda

Hai uolls! Hari ni kiter citer lariks topik sket. Asik citer politik jer buhsan jugee. Cuti2 ni kiter santai skit kay..

Saper kat sini suke merokok???????? RAMAIIII....i tauuu.. skang ni laki ke perempuan ke samee....kongsi rokok btw gf and bf pon ramai ajerk...perempuan bertudung pon bersepah sudah skang niee merokok..wahhhhh.........nampak stylo ke kakkk???? nak pukol ko ader laa kay tgk ko smoking kan..eish eish.....aper nak jadik wehhhh skang???

Reason merokok?? Tension (pressure laa banyak prob..keje laa study sumer eh...then biler dah sedut asap..releasee pale otak tuh yer....kkkkkkk).... nak Kurus (Gile?? tak kurus pon i tgk..muakakaka).... borring (sangap sgt weh sampai kene muncung tuh berasap....gi laa hisap lolipop keee banyak lagik benda leh isap tok ilangkan kesangapan anda tuh........opss..)....SEJUK????? (haaa kalo sejuk kene merokok u ols........yer....ader org bg alasan nieeeee....wekkkk!!)....nampak macho?? (tak langsungggggg yerk....)...stylo?? (mender lerrr nie..tak paham den.....)

Best sangat keeee merokok?? ermm...kay lah...i pernah try eh rokok niee.... nak rase laa jugak aper laa kekdahnyer merokok sampai berkotak2 nieee... perghhhh rase cam minum air sirap ke???? rase cam choc banana kee???? eiskkkk.... sangat tak sedap ok.. nak abiskan 1 batang rokok tuh pon cam rase nak mati dah......(aaa dulu zaman2 jahiliyah...i skee cube byk benda kay..skang dah insappp...muahahah)...

Tak salah nak cubee..tapi jgn terjebak sudahhhhh..... then jadik addicted plak...haaaa pastuh menjawab laaa kan ngan mak pak...kalo mak pak kesah laa..kalo yg tak kesah??? aaaa jadik laa cam zaman skang niee..bersepah2 dah org merokok..dak skolah rendah pon ader ok!!!!!....influence dpt dr sape???? kawan-kawan?? yer betul....bapak??yer betol..abg??? betul gak.... kakak? wehhh boleh jadik betol...mak??? perghhhhh berat sudah kes niee yer......

Ni tru my experience eh mengenali perokok2.....bukan nak kutuk org merokok...cume sajeeee nak kongsi pengalamann.... ihihih..jangan laa terase kay........mmuuaahhh skett...ahahaa....
  1. Bad Breath ...wehhh i sangat pantang org mulut berbau ok...sorry eh..tapi seriussss tak skeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.......siler makan tic tac ke mentos ke...okeh?? kalo agak2 mulut anda berbauuu "Wangi" gituh...kalo puase lain citer laaa kay......tapi kebanyakan smokers bau nafas sangat menyeksakan org sekeliling...eeish..especially perempuan eh yang i KENAL laa...pergh bau mulut ko kak... rase cam nak letak softlan jerk... so kalo perhatikan dorang2 nie skeee chew gum or makan gule2 setiap mase.....bagus2 kalo cenggini i tak kesah..nak merokok brape banyak ponn okay ajork....:) peace!!
  2. Gusi Hitam...perasan takkkk?? org ske merokok gusi hitam....gigi kuning tak lawo and karat2...... kalo yang rajin gi dentist dapat laa cover2 kan..kalo yg nan ado nyer nak gi dentist....eishh.. tak selera ok.......memang reject jadik terus.....muahahah.. yg pempuan lak ...aiishh...jatuh saham...for me gigi sangat penting okey!!!
  3. Batuk...haaaa...merokok dah banyak sangat...start laa batuk2....aiyakk...sakit dada laa ape laaa.... wahh..banyak bunyikkan i...hikss..tapi it's for ur own sake la kay.....nak mati cepat kah??
  4. Kulit tak lawo....aaaaaa ..ni aper yg i perhati laa eh....especially yang perempuan laa... kulit jadik cam entah...len mcm jerk..kusam kot....uish ader ke kulit kusam?? muehehe..tapi tak lawa laa..yer aaa toksik dah banyak lam badan..yang laki tak kesah kot bab2 kulit niee...dorang bukannyer pedulik pon kan...
  5. Asap rokok yang sgt menganggu...ok...tak kesah kay korang nak merokok...serious tak kesah...tapi....ader smokers yang SANGAT menghormati org yang tak merokok..so dorang akan hala asap dorang jauh2....aaa i like this kind of person...tapi ader tuh ...uishhhh muncung koo dok sembuq2 kat i....aper kess??? tampooo muncung tuh kanngg....ingat i ske bau rokok ke?? pening lerrr beb...tak tahan.......
Ader 5 things jer I nak point out....yg lain2 ..pk sendiri laa eh...muahahaha.... akhir skali..sila lihat papan iklan di bawah!!!!

haaa...mati pucuk pon bleh kannn???? takotttt takkkkk???

p/s: Faham tak korang dengan bahasa orang muda yang menjadi trend sekarang ni?

1 comment:

  1. ni budak ingusan mano ni. masuk tak botabik tak bosalam nak nasihat orang tuo.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive