Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, February 27, 2009

Karpal Singh "Singh is King-KONG"

Pak Sedaro nak senduk si MP Bangang Bukit Gelugor yang nyanyuk dan sekutu-sekutunya, termasuk juga sekutu HAPRAK yang setuju dengan cara gaya dia fikir dalam Parlimen, apalagi anaknya MP Puchong. Tengoklah telatah HAPRAK dan MINDA PARIA dalam Parlimen, mereka ini, Apo punya BANGANG la....

Pak Sedaro dah posan dulu, Insyaallah "Fisabilillah" akan turun. Itu baru putiknya, di muka pintu.

Apo gilo sorang MP, Singh is King? Pak Sedaro raso yang layak untuk orang macam nie, ialah King-KONG.

Wakil Rakyat Melayu Islam, PAS dan PKR mano hilang taring? Sanggup sekongkol dengan Si Kitul? Sanggup sekongkol dengan Fatwa Haprak DAP? Sanggup sekongkol dengan MANUSIA miskin dan jahil ilmu mantiq?

Mano ulamak PAS? Tak pertahan asas Negara ini? Mano ulamak PKR? Tak pertahan maruah Negara ini?

Pak Sedaro nak posan pado pembaco yang tak bersekutu dengan UMNO, Pak Sedaro nak ingatkan BAHAWA tertogaknya parti-parti pecahan Melayu ialah kerano lari daripada UMNO. Asyik main kojar-kojar. Ini bukan sistem Polis kojar Pencuri.

UMNO-PAS-PKR sebonarnya dari perut yang samo, zaman Dato' Onn maren, laie. Duduk bersatu, berteduh dan berteguh di bawah payung PEKEMBAR.

Sekarang macam-macam polik ado. Pak Sedaro dah posan, Anak Kecil Main Api, maso kecik kawan, bilo bosar LAWAN....jangan menyosal. Ibarat kato pikir Pak Pandir, nang berjanggut tu Ustaz, nang bermisai tu Guru Bosar, sudah eeh...di sapo si Kambing dan si Rimau.

Salam orang Tuo dari Gunung, nunggu time yo....

28 comments:

  1. Konopo eh Wak sedoro dah Paneh Miang dek anjing tua cacat tu ka. Tu baru kena sound oleh King Kong Paneh Miang baru nak lompek. Baru nak ngaku PAS dan PKR adik beradik, Poah, ptuih, jangan pulak panggil ulamak ada dlm Pas dan PKR sebagai pengecut. Si kitul ini besor kepala sebab Tun Mutahir buka jalan bagi Raja boleh di saman. Simantan mamak tu ulaq belit pandai cakap putar mau untung pd dia saja. Org melayu pun dia hina kata gen lm badan kita gen lemah. Apa punya doktor. kekalutan ini semua berpunca dari dia.

    ReplyDelete
  2. pembangkang mcm ano kat atas ni biasa la tipikal punya otak. suma nak salahkan org lain. bukan nak tgk silap diri sendiri bila org melayu dlm pembangkang sendiri dok sibuk bela singh is koling ni. kalo geng sendiri takleh control suruh la si nuar tu tala lubung jubur kaldai lagi bagus. pastu suruh nik aziz dgn hadi pakat2 rejam dengan batu konkrit. ko ano buleh jadi saksi sebab sayang sgt dgn harbi.

    ReplyDelete
  3. FUUUUH...!!!

    EDEN STUJU...
    DAN EDEN GHASO EDEN PUN DAH BERSODIO DAH NIH..

    SONJATO DEN PUN DAH BOGHARIT GHARIT DAH NIH, LAMO2 SOK TAK DAPEK DEN NAK KONTROL EEE DO..

    MENDAPEK LA JAWAB EEE...

    ReplyDelete
  4. Sabar Koyok, aku org islam, hg tak nampak aku panggil dia anjing. Tapi aku kawan dgn Harbi ni sbb aku tgk perangai orang Melayu islam keturunan Penjajah British, ala2 islam, byk seleweng agama. Nak sokong ketua umno pun, asyik dok pi gila betina dan kumpul kereta belas2. Aku tak caya singh ni, tp dia ni Mantan Mamak dan UMNO bela utk Talian Hayat. Hg kena paham politik. Aku dah 20 thn UMNO, ha ha. Mantan PM dok riuh kat Britain kata politik Msia kotor, sebenar nya dia yg mula ha ha. Ni pun tinggal benih Mukriz pun sama mcm KJ kaki mkn komisyen.

    ReplyDelete
  5. nada mcm org keciwa je ano. 20 thn dlm umno kurang collect komisen ka?

    ReplyDelete
  6. Koyok hang memang tepat, ayat tu aku nak dengar.

    ReplyDelete
  7. Bersatu kita bersatu,tradisi membela rakyat. Koyok boleh pi Seremban, kat sana ada byk duit, musim kempen katakan.....Demi agama bangsa dan negara. Hidup melayu haprak.

    ReplyDelete
  8. koyok, tak teringin ka baki2 balance2 komisyen kapal selam. Kalau ndak, belajar2lah cara salam macam pemimpin UMNO shahidan Kasim tunjuk. Cepat sebelum March, jika lambat dah jd. No 1, muka hang pun dia tak nampak, jangan sampai sondol macam babi sudahlah kata Awang Selamait.

    ReplyDelete
  9. Ini Umno punya parti sudah kena masuk muzium. Parti peninggalan penjajah selalunya tak tahan lama. habis2 50 tahun. Tgk parti kongress, LDP, Algeria, parti taiwan dan China, semuanya junam. Awal tubuh ok, dah lama, pecah Tembelang, Temberang dan bilang hari. Letak pulak Najis yang terpalit isu bunuh monggolia sebagai PM. Bini pulak garang asyik suruh bodyguard polis payung saja takut luntur mekap.

    ReplyDelete
  10. Lebih baik jahat mulut , tahu juga perangainya dari dulu hingga sekarang dari belakun pura-pura baik macam berbelas-belas ekor orang UMNO tu...yang setiap kali dituduh, cukup sekadar 'menafikannya' sudah boleh tutup cerita. Maklumlah SPR,SPRM,Polis,Peguam Negara tu mak bapak dia orang yang punya.

    Tunggulah tangan-tangan ajaib di PRK dan PRU 13 nanti.

    ReplyDelete
  11. Kita selalu kata samseng taik kucing kepada karpal tetapi kita lupa yang lebih samseng terhadap raja-raja dan sultan-sultan adalah UMNO. Kuasa raja-raja pelan-pelan terhakis dek tamak haloba mengejar kekayaam dunia. Apabila orang lain melawan sikit perintah raja, dikatakan durhaka. Raja-raja sudah mula nampak 'lakunan' UMNO ini. Semua desakan pecacai UMNO terhadap pembangkang nampaknya macam curah air didaun keladi. Baru UMNO gila meroyan. Buat provokasi macam-macam tak jadi. Ni yang UMNO lagi meroyan takut kalah di PRK akan datang.

    Nampaknya tangan-tangan hantu UMNO nak termakan diri.Baru padan muka!

    ReplyDelete
  12. kita perlukan orang-orang macam ini. kena kasar sikit.

    pokoknya pasal dia cakap perkataan kasar tanpa ada bukti. kalau umno cakap, sure dah heboh satu dunia.

    bukan macam puak melayu pr terutama pas, bacul semua.

    hanya berani dengan sesama melayu saja.

    tak pernah expose dengan bangsa lain. tak tau macam mana pemikiran bangsa asing.

    karpal singh dah tau puak dap sendiri pun tak totally sokong dia. jadi kena buat macam ni lah, supaya diterima balik.

    ReplyDelete
  13. Salam untuk semua..
    Den baru terjumpo blog paneh ni sebonar eh! Nk komen sikit jo..
    Memang pun PEMUDO UMNO CELAKO.X sodar diri langsung d hanyutkan dek BAPAK2 SUNDAL UMNO yg sememangnyo CELAKO.umno bukan agama,apo yg org umno taksub sangat pulak...BANGANG punyo org umno.Jangan la koyok bonar..dapek sikit komisen kau orang dh lupo HALAL HARAM.Yg BAPAK2 SUNDAL kau ROMPAK HARTO NEGARO kau orang X SODAR2 lg ko??? Pikir pikirlah sikit jgn jd KATAK BWH TEMPURUNG yo..skali2 kuar la tinjau2 sikit nengok hal luar.
    Sememangnyo UMNO CELAKO LAGI MENCELAKOKAN... Khaak!!! Ptuuiii...!!!

    ReplyDelete
  14. stupidity at it best..
    nobody killed anyway..

    ReplyDelete
  15. salam,

    Den pun tak paham kenapo PAS buleh bersekongkol dengan DAP ni..
    pendapat den pado PAS.. tak payahlah nak bersekongkol dengan DAP & PKR..
    PRU 13 nanti korang bergerak sebagai satu parti je bukan bawah PR.. konfiden la sikit.. mana tau menang banyak.. so parlimen nanti ada 3 penjuru..
    bab agama & bangsa korang boleh sepakat dgn UMNO..
    Bab lain-lain tu PAS tak setuju dengan UMNO ok..
    janji agama & bangsa kita kuat..

    ReplyDelete
  16. Salam untuk semua...
    umno ialah parti perkauman kroni2 CELAKO sebonarnyo. Sapo2 yg bersekongkol dgn PERASUAH UMNO CELAKO elok la MUHASABAH diri kau orang semuo.Pikir2 balik yg mano botul yg mano salah.Sanggup ko korang semuo org2 umno CELAKO memilih PERASUAH sebagai pemimpin kau semuo.Janganlah jd umpamo LOMBU D CUCUK HIDUNG.Apo yg kau takutkan nak menentang KEMUNGKARAN UMNO CELAKO tu?Kono ugut mcm2 ko? Jangan lah jadi POLITIK BERAK HANYUT... Paham ko tidak?
    Ha!ha!ha!ha!!!
    Klu takat nk kelentong2 atok2-wan yg dokek ceruk kampong kau tu mgkn boleh la.ZAMAN DAH BERUBAH DUNIA MAKIN MAJU tp umno CELAKO masih caro LAMO.BAHLOL PUNYO UMNO.Minda masih d takuk LAMO..
    KHAAAK!!! PTUiiih!!!

    ReplyDelete
  17. Salam untuk semua...
    umno ialah parti perkauman kroni2 CELAKO sebonarnyo. Sapo2 yg bersekongkol dgn PERASUAH UMNO CELAKO elok la MUHASABAH diri kau orang semuo.Pikir2 balik yg mano botul yg mano salah.Sanggup ko korang semuo org2 umno CELAKO memilih PERASUAH sebagai pemimpin kau semuo.Janganlah jd umpamo LOMBU D CUCUK HIDUNG.Apo yg kau takutkan nak menentang KEMUNGKARAN UMNO CELAKO tu?Kono ugut mcm2 ko? Jangan lah jadi POLITIK BERAK HANYUT... Paham ko tidak?
    Ha!ha!ha!ha!!!
    Klu takat nk kelentong2 atok2-wan yg dokek ceruk kampong kau tu mgkn boleh la.ZAMAN DAH BERUBAH DUNIA MAKIN MAJU tp umno CELAKO masih caro LAMO.BAHLOL PUNYO UMNO.Minda masih d takuk LAMO..
    KHAAAK!!! PTUiiih!!!

    ReplyDelete
  18. salam,

    kepado anon paling ateh tu,
    sekarang ni bukan maso nak salahkan sapo-sapo.. tun mahathir pun ado silap yang dio tak nampak akn terjadi pado hari ni.. apo yang tun mahathir buek dulu untuk kebaikan..
    silo belajar dari sejarah macamano agamo dan bangso dijajah..
    fikir-fikirkan keturunan kito jgn asyik nak berkelahi sesama agama & bangsa..
    jangan monang bersorak tapi kampung tergadai..

    ReplyDelete
  19. apo yang PKR buleh buek, yang masuk PKR pun bokeh2 UMNO jugak..
    samo gilo kuaso gilo harto termasuklah ketuo tu.. sanggup buek apo sajo semato-mato nak jadi PM..
    sapo rajo kroni dulu, sapo rajo rasuah dulu, kut ketua pembangkang dikekalkan dalam UMNO dulu lagi busuk la rasuah & kroni dalam UMNO...
    khuakk.. khuakk.. kerghhh.. gologologolok.. ptuihh.. ptuihh..ptuihhh.. hwarghhdd.. khookk.. wek..

    tak habih-habih nak bukak cito lamo... maso dopan langsung takdo pikir.. dah nampak kabur melayula gayo eh macamni...

    bibit penubuhan negaro apartheid dah nampak kek malaysia ni.. minoriti akan perintah malaysia dan majoriti akan tertindas..
    tu baru dinamokan apartheid..
    bukan macam apartheid DAP cino johor tu koba.. adoko kaum majoriti perintah malaysia bela kaum&agama sendiri dinamokan apartheid.. sungguh keji provakasi gampang DAP.. sekolah SRJK mano ntah dio belajar..

    Ini negaro malaysia.. negaro tumpah darah kito.. negara yang melayu ado.. negaro yang dulu kito perjuangkan untuk merdeka..

    den tak kiro do poik.. kut maun ajak bertumbuk den bertumbuk.. mati-matila.. dah koba caro elok-elok, lomah lombut, bersopan santun pun tak paham-paham..

    ReplyDelete
  20. salam,

    patut anon ngaku yo yang ghamai oghang umno yang kono buang dulu sobab rasuah, smuo masuk pkr jugak..lopeh tu bilo pkr jd lomah thn 2004 dio oghang lompek pulak dalam pas..ha 2 jd cenggini 2..

    kapal singh ni da tuo tp idup lagi,se polik la kan apo pasal oghang jahat ramai idup lg lamo dr oghang baik..yg lg soghang tu konon eh kono arsenik la kono blasah la tampi x mati2 pon..

    ReplyDelete
  21. Salam untuk semua...
    Baru kau sodar sedaro??Anon kt bawah ni yo bkn yg ateh,jgn salah org pulak.ok.Nk tnyo balik ni Sapo yang merintis jalan semuo ni klu bukan UMNO CELAKO. Topuk air dalam dulang terporcik balik kek muko sendiri.Bukan ko namonyo UMNO BANGANG,CELAKO LAGI MENCELAKOKAN namamyo tu..
    Keh!keh!keh!keh!

    ReplyDelete
  22. Salam untuk semua...
    umno CELAKO bersekongkol dgn Penjajah British waktu nak merdeka..sampai skrg terbawak2 sistem Penjajah dokek rakyat.
    Hanya PEJUANG2 HALUAN KIRI ADALAH SEBENAR BENAR PEJUANG KEMERDEKAAN TULEN,ITU ADALAH FAKTA YG BENAR. Cumo umno CELAKO yo yg putar belit fakta.Semuga ALLAH melimpahkan rahmatnya ke atas roh mereka semua., AL-FATIHAH..

    ReplyDelete
  23. Kah kah kah

    Ramai sungguh ano yang komen

    Kah kah kah

    Baling batu sembunyi tangan

    Kah kah kah

    Dasar orang bacul memang begitu

    Kah kah kah

    Tapi konon mengaku pejuang

    Kah kah kah

    Memang kaki penipu

    Kah kah kah

    Macam aku

    Kah kah kah

    Haluan kiri dikatakan pejuang

    Kah kah kah

    Termasuk komunis yang bunuh orang islam

    Kah kah kah

    Siap bagi al-fatihah

    Kah kah kah

    Itulah ano member aku

    Kah kah kah

    Kalau umno itu celako

    Kah kah kah

    PKR lagi celako

    Kah kah kah

    Sebab semuanya bekas reject Umno

    Kah kah kah

    Termasuk la Pas

    Kah kah kah

    Yang tertubuh sebab gilakan kuasa

    Kah kah kah

    Kalau asas pertubuhan pun nawaitu dah tak betul

    Kah kah kah

    Macamana la yang lain nak jadi betul

    Kah kah kah

    Cina india main wayang

    Kah kah kah

    Melayu jadi gila bayang

    Kah kah kah huk huk huk ptuih..

    ReplyDelete
  24. Tahniah Cicit Kamat atas artikel ini..darah pahlawan yang mengalir di setiap tubuh orang Melayu akan mempertahankan bumi yang tercinta ini

    ReplyDelete
  25. Hidup Pejuang dari Ayah kepada anak Najib altantunya, hidup khir toyol 20 kes aduan rasuah (sikit saja). Hidup Mat taib 2.5 juta. Hidup isa samad rasuah politik. Hidup pelindung kes pewaja. Hidup KJ makan percent. Hidup Nenek Rafidah makan rasuah anak menantu. Byk lagi kaki bebal ni dan kebal tak larat dah nak......puak ni makan haram depa minat.

    ReplyDelete
  26. Salam untuk semua...
    Botul tu warikh..Puak puak umno KARAT CELAKO ni memang hidup dengan SUBSIDI RASUAH yolah,kalau xdo memang puak puak umno CELAKO ni susah hati... Makan x selero tido terjago jago..
    Kah!kah!kah!kah!!!

    ReplyDelete
  27. 2 - 3 hari sudah hangpa putera yumno sayang bonar pada Karpal. hari ini hangpa kepung org OKU tu. Macam-macam aku dengar dari umur aku 15 sampai la ni pun macam2 hangpa nak buat pada karpal. Tapi kapal singh masih dok macam tu la. Mcm ano diatas kata, UMNO saudara kembar dgn karpal. saling perlu memerlukan. Talian Hayat utk Utusan Meloya dan TV3 1/4. Ini zaman siber woi sodar la sikit. zaman kapal layar boleh la. Yang sokong umno hanya melayu marhain mentaliti subsidi.

    ReplyDelete
  28. Kepada Melayu2 yg menuduh UMNO tu cilako, hati2 mereka nie lebih busuk dari hati org2 kafir. Sanggup menuduh bangso sendiri CILAKO???

    Sebab marahkan pemimpin dlm UMNO, dituduhnya UMNO Cilako, sekarang kau tanggung la dosa berjuta-juta pengikut UMNO yg tak bersalah. Marahkan nyamuk, habis kelambu dibakar.

    Jangan ingat org yg menyokong UMNO, tidak warak, tidak alim, dan perlu diingatkan didlm UMNO juga ada imam2 yg memimpin Anon2 ketika bersembahyang, yg menyembahyangkan jenazah Anon2 apabila dah sampai masa nanti.

    Perlu diingatkan juga PAS itu sendiri bukannya Agama Islam, tetapi parti politik yg menggunakan Islam atas kepentingan peribadi dan parti sendiri.

    Bilo PAS buat semuo boleh, bilo org lain buat semuo tok se. Adun Melor berbini duo, tapi tanggungjawab tak tertunai. Perkara yg wajib pun tak boleh ditunaikan. Jgn ingat bilo kito dok sokong PAS, boleh terhapus semuo dosa2.

    Lu pikir le masak2. Jgn esok2 kalu anak2 Anon nie sokong UMNO, dikatokannya CILAKO. Mana punya fatwa nie.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive