Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, February 27, 2009

Two lions

By the end of next month, we will know who would become the Deputy President of UMNO and eventually the Deputy Prime Minister of Malaysia. Three candidates are vying for the coveted post and the front runner is Tan Sri Muhyiddin Yassin. With the political scene in our country today we do need a very strong Deputy Prime Minister who would support the Prime Minister. Imagine, if Dato' Sri Najib is attending meeting overseas, a strong and firm Deputy is needed to helm the country. The opposition definitely would stir the hornet's nest by creating problems and hence, Tan Sri Muhyiddin is capable of handling them. With due respect to Datuk Seri Mohd Ali Rustam and Tan Sri Muhammad Mohd Taib, Tan Sri Muhyiddin Yassin is above them in all aspects, especially in handling problems. Thus, I would say that Muhyiddin could complement Najib as both are 'lions' and in the context of the present political scene in Malaysia, we need not only one 'lion' but two 'lions' to contain and preserve the stability of our country. With the likes of Karpal Singh, Gobind Singh Deo and Anwar Ibrahim, Najib and Muhyiddin could 'tame' them. No wonder there are motions by the opposition to have a vote of confidence for Pak Lah to stay on as the Prime Minister because they are afraid of the mentioned 'two lions'.

14 comments:

  1. Salam untuk semua...
    Lion?? Keh!keh!keh!keh!!!! Lion kroni SingoPuro bleh la tu.
    Diorang tu KUCING KURAP UMNO CELAKO sebonar eh woi..
    Najis Altantuya + Muhyidin Jebon mako habislah negaro kono jual dokek SingoPuro nt. Memang orang umno BANGANG BOTUL la.Nogori dh nk kono jual pn masih x nampak lagi.Memang la umno CELAKO LAGI MENCELAKOKAN.
    Khaak..!!! Ptuiih..!!!

    ReplyDelete
  2. pelik betul aku. ano atas ni mesti orang melayu. memula sebut salam untuk semua. lepas tu maki hamun orang. nak maki hamun hulur salam dulu rupanya. inilah generasi pelapis yg anwar banggakan. pengikut kesayangan pas yang utama. maki hamun dah jadi makanan dan darah daging. menuduh dan memfitnah tanpa bukti dan tahu kebenaran sebenarnya sudah mengalir disetiap penjuru saraf tubuhnya. nabi ajar begitu agaknya. kesian ibu yang mengandungkannya.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  3. Saya kecewa. Di saat bangsa lain henyak maruah MELAYU. Di saat bangsa lain memperbodohkan MELAYU. Menghumbankan darjat MELAYU dan Merendahkan maruah MELAYU, masih ada bangsa MELAYU sendiri yang mendewa-dewakan bangsa asing. Ada bangsa MELAYU lain yang bertepuk tangan melihat bangsanya sendiri dipermainkan. Bangkitlah MELAYU. Bersatulah MELAYU. Darah kita serupa. Agama kita sama. Lupakan sengketa politik. MELAYU mesti tetap membela MELAYU. MELAYU sendiri mengagungkan SINGH kenapa? Dia tidak kata BN celaka. Dia kata MELAYU celaka. Dia kata bapak kita celaka. Dia kata mak kita celaka...! Sebarkan... Takbir!

    ReplyDelete
  4. Salam untuk semua...
    Allo warikh2 semuo.kau nk ckp pasal bukti..ketinggalan zaman botul la kau ni.Dh seantero dunio tahu cumo kau yo yg x tau,x sodar2 lg...memang org umno CELAKO haprak botul la,Soal maki hamun tu soal den dgn Tuhan..kau jgn memandai2 libatkan sesapo takut nt x pasal2 kau pulak yg dapek doso.,.Ado paham??
    Melayu bukan milik umno CELAKO dan UMNO CELAKO sememangnya milik melayu DURJANA.itu memang kenyataan.Bkn soal mendewakan sesapo tp berpaksi pada kebenaran jua.media pencacai umno-beeNd CELAKO memang putar bolit fakta yg sebonar... Bukannya melayu yg d katokan celaka tp PEMUDA UMNO YG CELAKO.Ado paham??

    ReplyDelete
  5. kumpulan generasi baruFebruary 28, 2009 at 2:14 AM

    fuh, soal maki boleh lak cakap antara dia dgn tuhan. mmg budaya pkr dan pas betul la. oh lupa. ulama pas kata boleh mencarut dan maki hamun. patut la penyokongnya jadi spesis ungka terpekik terlolong.

    ano ni mesti mahu hudud, takzir dan qisas dilaksanakan betul ka? jadi mesti la cakap ada bukti dan saksi. kalau tak itu semua jadi fitnah. syok la kau makan daging saudara sendiri. stakat menyalak je tanpa bukti selupa mcm itu anjing menyalak bukit saja.

    ReplyDelete
  6. Salam untuk semua...
    Allo sedaro kmpulan generasi baru.. Sebagai seorang Islam 100% den menyokong Hukum Hudud,Takzir dan Qisas d laksanokan d negaro kito,sobab itu hukum ALLAH.mcmano pendirian org2 umno CELAKO tentang Hukum ALLAH ni.,sonyap yo xdo berani nk bg jawapan,dh lamo PR tanyo?
    Satu lg fakta@fitnah mano kau dapek yg menyatokan ulama PAS kato bleh mencarut ni?borek azab dgn kato2 kau ni kok x botul nt,cubo kau buktikan kek sini bleh..?nt den cubo carikn kepastian dgn fakta@fitnah yg kau nytokn..ok?

    ReplyDelete
  7. http://kerajaanrakyat.com

    ReplyDelete
  8. Kenapalah Orang Pas ni suka jadi Balaci Keadilan dan DAP.Raja ditentang,umat sebangsa dan seagama diganyang,memang manusia bulan ini teramat pelik sekali.

    ReplyDelete
  9. Good piece pencak_silat.It seems the boys on the other side are not happy with your piece.Well,at least they took the time to respond to your piece.It shows that they can read and write.Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  10. Salam untuk semua,..
    Allo sedaro komeng.Rajo pun manusio mcm kito gak,bukan maksum mcm NABI,OK.Pemikiran kau amat DANGKAL bonar bilo menganggap PAS menjadi balaci Keadilan dan DAP.Abis tu kau jadi BALACI UMNO CELAKO KO???
    To Nafas Kobau(Kobau BALA ko ni..he.he)
    It's doesn't matter happy or not happy.We are talking about the truth,good reasonable.Not to be nonesone,So we can make a choose..
    It's all about KEBENARAN,ok my fren.

    ReplyDelete
  11. kumpulan generasi baruFebruary 28, 2009 at 5:34 PM

    Satu lg fakta@fitnah mano kau dapek yg menyatokan ulama PAS kato bleh mencarut ni?

    -Tanya la nik aziz dan hadi. Kau baru keluar dari gua ke anon? Itupun kau tak tau.
    Umno senyap pasal hudud? Dah panjang lebar pemimpin Umno jawab sebelum ni. Kau cari la sendiri. Memang sah kau baru keluar gua.

    ReplyDelete
  12. Salam untuk semua...
    Allo kmpulan generasi baru@BANGANG...
    Ha.ha.ha,ha... Begitulah yg biasanya pencacai umno CELAKO ni..Soalan d jwb dgn soalan.,Omong kosong,tkdo fakta@bukti yg sahih dpt d kemukakan..semuo d jwb dgn soalan.. Bkn ko BANGANG namo eh! tu..
    Keh!keh!keh!

    ReplyDelete
  13. Salam untuk semua...
    Org2 umno tak nak hukum HUDUD d laksanokan sobab takut nt ramai org2 umno kono potong tangan agak eh! la...Yo ko? He.he.he..
    Bertambah CELAKO la umno jdnyo... Kah!kah!kah!kah!!!

    ReplyDelete
  14. kumpulan generasi baruMarch 1, 2009 at 3:28 AM

    bagi salam dulu dan kemudian maki hamun. hasil didikan ulama pas. kalau hukum hudud qisas dan takzir dilaksanakan, ano atas ni la dulu yg bakal dijatuhkan hukum. kesian2. dia sendiri yg takda fakta tapi mengata orang. utk anon2 sekalian, sila baca posting2 dlm label agenda asing dan sejarah dlm blog ni. biar terbuka skit minda tu. kami bukan apa, cuma kesian dengan anak melayu spesis macam anon atas ni.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive