Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, February 10, 2009

Berani kerana benar, takut kerana salah? Piiiraahhh!

Gambar sekadar hiasan. Hanya gimik menarik pembaca saja.

1. “Berani kerana benar, takut kerana salah”.

2. Itulah ayat yang dimainkan pembangkang mengenai Najib yang telah membatalkan kunjungannya ke Majlis Sambutan Tahun Baru Cina di Perak baru-baru ini, kononnya disebabkan takut dibaling dengan kasut oleh rakyat Perak.

3. Iyo ko?

4. Kalo botul, makno eh bodyguard Najib makan gaji buto agaknyo.

5. Den pun bukanlah nak bela Najib sangat.

6. Tapi den rasa ayat tu elok ditujukan kepada Ketua Pembangkang sendiri yang dilihat cuba melengah-lengahkan perbicaraan kes liwatnya.

7. Jika beliau di pihak yang benar mengapa perlu mengelakkan diri?

8. Bukankah maruah anda yang dipertaruhkan di sini?

9. Sebagai seorang mukmin, sekiranya dituduh meliwat, sudah tentu kita akan berusaha seberapa segera membersihkan nama seandainya kita benar-benar tidak melakukannya.

10. Tapi kalau asyik mengelak, menangguh, banyak songeh.. maka apa maknanya?

11. Cuba mencuri masa atau takut sebenarnya?

12. Bayangkan tetiba mati sebelum dapat membersihkan nama.

13. Bukankah kelak akan diingati dalam lipatan sejarah sebagai Peliwat Rakyat dan negara.

14. Benar atau tidak pada masa itu tidak lagi menjadi persoalannya.

15. Persepsi peliwat itu akan kekal selamanya.

16. Kesian pulak pada si Saiful yang maruahnya turut dipertaruhkan. Malahan beliau menjadi mangsa ejekan, cemuhan, kutukan, cercaan dan sebagainya disebabkan peliwatnya suka menangguh bicara. Sedangkan beliau ingin segera membersihkan nama.

17. Ontahlah.

18. Sekarang ni pembangkang cuba alihkan perhatian rakyat kepada kehidupan peribadi Kerabat Diraja Perak pula.

19. Akibat rasa amarah dan dendam dengan keputusan Sultan Perak baru-baru ini, maka segala yang berkaitan dengan kerabat diraja itu cuba di'bogel'kan seluruhnya.

20. Kehidupan anakanda lelaki dan anakanda perempuan Sultan Perak kini menjadi perhatian.

21. Malahan keturunan Sultan Perak juga turut dipertikaikan.

22. Sehinggakan sejarah Sultan Idris Shah seronok diperdebatkan.

23. Agaknya mereka ini sudah lupa akan perjanjian antara Sang Sapurba dengan Demang Lebar Daun.

24. Dah terkena 'tulah' baru nak sedar agaknya antara rugi dan untung.

25. Berani kerana benar, takut kerana salah?

26. Dey..Piiirahhhhhh!

9 comments:

  1. kok lah ekau masih paneh dan miang poie mandi kek kg bintongan ghombau tu,,, cun la pulak awek dalam entry ekau ni,,,!!!! sojok mato memandang!!

    ReplyDelete
  2. Kah Kah Kah

    Arumugam letak jawatan sebab kawin 2

    Kah Kah Kah

    Kawin bini orang pulak tu

    Kah Kah Kah

    Sultan Kedah sudah murka

    Kah Kah Kah

    Tapi macam biasa aku tetap akan salahkan orang lain

    Kah Kah Kah

    Lawa gambar siti tu

    Kah Kah Kah

    Datuk K pun kawin 2

    Kah Kah Kah

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum anakku Paneh,

    Buat apa susah susah, kalau berani kerana benar, suruh aje Anwar Ibrahim tu masuk dalam Masjid, sumpah dengan kalimat Allah swt, dia tak pernah liwat sesiapa pun, apa lagi Saiful. (Jangan lupa bawa pengikut setianya sekali)

    Noktah.

    ReplyDelete
  4. wa nak cakap lu org ha..lagi2 lu cakap sumpah..kalu itu anwar sudah sumpah ha..kes boleh selesai ka kawan? apa mau bikin lepas dua2 sumpah? court x da masuk ka? dua2 balik lumah tunggu itu petir datang ka..apa ka..itu macam ka? anwar manyak gentleman mau bawak itu kes pigi mahkamah mau kasi tunjuk sapa sulah bikin fitnah..itu suweifool mau amik itu shortcut punya road, mau sumpah..bolo..x da gentleman..manyak pelik ini kes..olang muda x da bole lawan satu olang tua..duduk lumah manyak busat..sapa kasi tanggung sewa? bik mama support ka? gua cakap sama lu..ha..ini umno kasi padam aja..kasi itu PAS perintah lagi aman..ini umno manyak suwei..wa ingat umno x da pun x da hal..Umno selupa tok pekong siam..wa belani cakap 70% malaysian akan vote PR..kasi padam la itu umno..lain olang buleh pelintah malaysia apa..lu ingat umno superman ka..kasi padam la itu umno..

    Wee meng tat
    Gedohom

    ReplyDelete
  5. Kah Kah Kah

    Butut la lu cakap wee meng tat

    Kah Kah Kah

    Macam anwar juga yang suka main butut

    Kah Kah Kah

    Penipu Rakyat akan menang

    Kah Kah Kah

    Kasi padam la itu umno

    Kah Kah Kah

    Kita kasi sengsara rakyat

    Kah Kah Kah

    Tak mubahalah pun tak apa

    Kah Kah Kah

    Janji olang percaya

    Kah Kah Kah

    itu bakal pm malaysia banyak gentlemen

    Kah Kah Kah

    Sebab itu suka tangguh2 masuk court

    Kah Kah Kah

    Gentlemen sungguh

    Kah Kah Kah

    Macam itu chegubard sama tukar tiub jambu jelebu

    Kah Kah Kah

    Banyak gentle pasal tarak berani kasi kluar aku punya komen dlm blog mereka

    Kah Kah Kah

    Aku sokong lu wee meng tat

    Kah Kah Kah Huk Huk Huk Ptuih..

    ReplyDelete
  6. p.s Jangan lupa bawa Wee Meng Tat, Gedohom ni sekali dalam Masjid masa Anwar Bersumpah. Biar dia pun kena panah petir sekali.

    Biar dia rasa. Kalau nak sangat PAS perintah tak payah tunggu. Angkat kaki berhijrah sahajalah ke Kelantan atau Kedah. You wont be missed at all here and I bet you are not wanted there either.

    ReplyDelete
  7. paneh, kau kan tak ghoma s.nurhallazi! Apo ke jadah eh kau lotak gambar gadis tuh! Haaa...

    ReplyDelete
  8. ha ha ha. itu gimik la bro. menjadi ka?

    ReplyDelete
  9. Wee Meng Tat quote "Umno selupa tok pekong siam".

    Cakap baik baik sikit ya WMT, jangan ingat orang UMNO takde yang alim ulama ye? Jgn ingat ulama hanya dikalangan orang-orang PAS je.

    Berani kau sebut UMNO mcm tok pekong siam, sekarang kau tanggunglah sendiri dosa-dosa kau dengan berjuta-juta ahli UMNO yg juga islam, sembahyang 5 waktu dan mengucap dua kalimah syahadah.

    WMT ni takde stlong point langsung, cakap ikut sodap jo.INTELLECTUAL INADEQUATE INDIVIDUAL.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive