Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, February 11, 2009

Laa..kono notis bankrap laie ko Tok Sahak ni?

Suatu Notis Kebankrapan telah dikeluarkan terhadap Dato' Ishak Ismail, Ketua UMNO Bahagian Seremban. Notis ini disiarkan semalam di ruangan notis iklan akhbar-akhbar utama seperti Berita Harian, Utusan, The Star dan New Straits Times. Dengan keluarnya notis ini maka jelas membuktikan bahawa Dato' Ishak ini merupakan spesis pemimpin yang suka berhutang. Dulu rumahnya dah pernah kena lelong. Nasib baik masa tu ada rakan yang sanggup keluarkan duit belikan rumah tu dan benarkan dia tinggal lagi di rumah tersebut.

Kepada calon-calon yang nak bertanding jawatan Timbalan Presiden, Naib Presiden dan Ahli Majlis Tertinggi UMNO pada bulan Mac nanti, diharap berhati-hatilah dengan pemimpin seperti Dato' Ishak ini. Takut pula nanti janji yang diberikan oleh UMNO Bahagian Seremban hanya tampak indah semata, tapi hakikatnya hanya nak menyelamatkan tembolok Ketua Bahagian yang takut menjadi bankrap. Tak percaya tanya Tan Sri Mike Tyson. Dia faham apa yang dimaksudkan sebab dia dah terkena!

Kepada Dato' Ishak..sudah-sudah la tu. Toksah le bercita-cita laei nak bertanding kawasan DUN Lenggeng. Fokuslah macamana nak bayar hutang-hutang tu semua! Sok nyawa tercabut ketika naik basikal sok kan ke susah! Tak kan nak harapkan waris yang settlekan semua hutang Tok tu. Harimau mati meninggalkan belang dan patutnya manusia mati ninggalkan nama. Takut yor sok Tok mati ninggalkan bini meratapi hutang menimbun tinggi! Renung-renungkan la Tok yor!

4 comments:

  1. Lagi bosar jawatan dalam UMNO lagi bosar projek boleh dapat, banyak untung, boleh solosai utang.

    ReplyDelete
  2. TENGOK.......KAU YANG BUEK SOBAB...UMNO YANG DAPEK KEMALUAN EEE..

    DAH LA TU TOK...JANGANLAH MAIN POLITIK LAEE...BOGHONTILAH, BUEK APO YANG PATUT SOBOLOM KEMATIAN TIBO..

    ReplyDelete
  3. Akum cacing merah/paneh! Korang pun tau jugak pasal Tan Sri Mike Tyson terkena dengan Sahak. Ya lah Mike Tyson harapkan Seremban naikkan pencalonan dia. Saguhati dah di beri ,tapi pencalonan dapat kepada Muyhidin. YB Abd Rahman Palil siap tepuk kepala bila Mike Tyson kene dengan Sahak. Lagi Sahak sanggup buat cerita G6 dan G7 solid. Macamana nak percaya? K Pemuda bukan orang dia,K Puteri bukan orang dia. G7 dua orang bukan orang dia. Betullah cakap cacing merah/paneh tu. Sape nak bertanding hati-hatilah bila dengar cerita Sahak.Kalau tak kenal memang cepat percaya. Itu belum dengar cerita KJ terkena dengan Bekas Ketua Pemuda dulu. sampai ke Australia bawak bercuti. Pencalonan pun tak dapek! Jadi kepada yang berkenaan jaga-jagalah!

    ReplyDelete
  4. ek malu yor la orang tuo ni~

    ald-doyai~

    boronti la~ neago beger laie baik~

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive