Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, July 1, 2009

Anwar: Lawan Tetap Lawan

"Adeh..adeh! Den sakit pinggang sampai kena papah camni pun orang bulih tuduh den meliwat lagi. Kono buek-buek lomah ni...baru orang pecayo den tak meliwat. Adeh..."

"Anwar memohon Mahkamah Tinggi supaya memerintahkan pihak pendakwa raya untuk membekalkan kepadanya semua dokumen berkaitan kes liwatnya secepat mungkin termasuk rakaman asal kamera litar tertutup (CCTV) yang diambil di beberapa lokasi di tempat kejadian dari 25 hingga 27 Jun tahun lepas, sampel DNA, kenyataan daripada saksi termasuk Saiful, polis dan beberapa dokumen lain."
-10 Jun 2009, Bernama-

"Datuk Seri Anwar Ibrahim memfailkan permohonan di pejabat pendaftar Mahkamah Tinggi di sini hari ini untuk membatalkan tuduhan liwat terhadapnya."
-17 Jun 2009, Bernama-

''Anwar juga berkata beliau bersedia bersemuka di mahkamah dengan Mohd Saiful.''
-19 Jun 2009 Suara Keadilan-

"Perbicaraan kes liwat Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dijadual pada 8 Julai depan akan ditangguhkan jika proses rayuan berhubung keputusan memindahkan kes liwat beliau dari Mahkamah Sesyen ke Mahkamah Tinggi masih belum selesai."
-30 Jun 2009 mStar-


p/s: Sudah tukar jawatan ka Brader Anwar Bin Ibrahim? Sebelum ni jawatan sebagai Penasihat Umum PKR, la ni tengok dah macam Penasihat Umum Mahkamah la pulak. Segala urusan mahkamah seolah nak diatur oleh Brader Anwar Bin Ibrahim sebelum perbicaraan bermula. Dulu kata..."Lawan tetap lawan". Sekarang serupa mau bikin slogan baru saja..."Elak tetap elak", tak pun..."Gugur tetap gugur". Macam takut nak bicara je lagaknya. Nasib kau la yeh...

8 comments:

  1. Macam itulah tipu helah Anwar, buat-buat sakit, tunjuk muka kesian... masa kat penjara dlu pun macam-macam dia buat pura-pura sakit, padahal hapah pun tak de....

    ReplyDelete
  2. saya tidak mahu komen bagi setiap apa yang Anwar lakukan..nak berlakon ke..nak tunjuk muka kesian ke..tapi saya nak tahu keputusan mahkamah..

    nak tahu Anwar bersalah atau tidak..

    jika bersalah..Bersalahlah... maka kena hukumlah..

    jika tidak bersalah...maka bebaskanlah...

    itu sahaja.

    kata orang, pandai buat pandailah tanggung..kalau tidak bersalah, buat apa takutnya.

    ReplyDelete
  3. anwar memang bersalah. dulu pun ke3-tiga hakim mahkamah persekutuan percaya dia meliwat. cuma lepas sbb teknikal je. nasib baik jarang berulang nuar oii.

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum Paneh,

    Ya sorang ini, inilah pekerjaan tetapi dia. Memang suka melawan dari zaman kolej dulu. Siapa yang tak tahu? Pura-pura tak tahu sahaja.

    Tapi baguslah. Penduduk kesayangan kawasan Permatang Pauh pun tak kisah. Apa dia buat pun TETAP SOKONG sampai kiamat. Melayu pun sudah berpecah, tercapai cita cita Anwar akhirnya.

    ReplyDelete
  5. "Kata org paku serpih, kata org awak yang lebih"..

    Itu lah perumapaan org tua2 dulu yg amat sesuai ditujukan kpd Paneh Miang dan UMNO khususnya...masakan tidak, mengata org yg mohon permohonan apa2 keperluan kpd mahkamah spt pembatalan kes, rayuan, tangguh, ..etc... rupa2nya kes si Zamry kat perak pun sama jer...Zamry pun buat lekeh cam tu gak...apa kurangnya, malahan mengekploitasi mahkamah utk kepentingan diri dan menghalalkan tindakannya, kerana pakar undang2 dan Bar Counsil yg telus melihat amat byk pencabulan undang2 dlm kes di Perak...tu lah dia, betapa mengata org tak elok, rupa2nya perangai dia lg teruk dan busuk....siapa lg kalau tak UMNO dan spesis2nya....tau tak per...

    ReplyDelete
  6. Hehehe..kelakarlah Che Din..best baca artikel kau...bila kita nak minum2 ni..

    ReplyDelete
  7. ki... ki... ki... kesian dia...!

    ngapelah bengap sgt kita ni, samakan kes B.A.B.I dgn kes Dr Zamry. jauhnya melangit. tak sama langsung. kalo ye pun carilah perumpamaan yg hampir sama dlm nak menipu rakyat.

    walau bgmnpun kedua2 kes itu membuktikan siapa pembela rakyat, siapa penipu rakyat. harap ada individu yg dpt membuat kronologi kedua2 kes itu nanti. kronologi sblm dan selepas. sebelum keputusan mahkamah dan selepas keputusan mahkamah. 'qoute'kan kata2 individu penting dlm kes tersebut.

    sudahlah... insaflah wahai B.A.B.I cukuplah memperbodohkan rakyat. sedarlah rakyat bahawa kita tlh diperbodoh2kan!

    ReplyDelete
  8. Anwar....dulu kini dan selamanya.. orang yang sama, punai yang sama tapi juboh lain lain. Dari zaman MCKK sampai lah sekarang...nak cari juboh yg montok jee... tapi montok-montok pun...Dr. Anis yg punggong berbulu gak dia berminat...

    Ntah laaa...Anwar Al-juburi... kalau dah nafsu kat situ, sampai bila-bila pun tak berubah... Ni..Nik Aziz pun dia nak kapau gak kot..hmmm.. nak try juboh yg dah gayut pulak...

    Alahai laaa labu...

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive