Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, July 10, 2009

CIA Involvement?


URUMQI, China (Reuters) - Ethnic tensions in China's far-west Xinjiang shift from the streets to mosques of the regional capital on Friday, with many Uighur Muslims saying the authorities would not let them observe their main day of prayer.

Security forces have imposed control over Urumqi, but the prayers after midday will be a test of the government's ability to contain Uighur anger after Han Chinese, China's predominant ethnic group, attacked Uighur neighborhoods on Tuesday.

Those attacks were in revenge for the deaths of 156 people in Uighur rioting on Sunday, the region's worst ethnic violence in decades.

Several mosques throughout an overwhelmingly Uighur bazaar district of Urumqi displayed notices that usual prayers were suspended, and men at other mosques said they thought there would be no prayers on Friday, the main day of worship for Muslims. - Excerpt from Reuters

Is this a plot by CIA? Is it a coincidence that the clashes are between Muslim (Uighur ethnic) and non Muslim (Han ethnic)? To think about it, what happened in Iran a few weeks ago is also irony. The elected President was accused of cheating and people protested on the streets. Brother Anwar Bin Ibrahim is also coincidently going to hold a mass protest in Kuala Lumpur on the 1st of August (as reported by some blogs). He chose that date and coincidently his think tank (PKR's people) speculated that 1st of August is the date that Anwar would be charge of sodomising Saiful. This is the only way he can fled the country if he is charged with that criminal act. Is Brother Anwar Bin Ibrahim an agent of CIA?

27 comments:

  1. Yes Pencak,Anwar Ibrahim memang
    CIAL....

    ReplyDelete
  2. Waklu

    Waallawei... mintalah ngan abang AJ JUBURI. Dia memeng suka FCUK and lick yr ass.

    aDAM

    ReplyDelete
  3. Biru seluar KatokJuly 11, 2009 at 10:37 AM

    Ya Paneh Miang, kao tak tgk lagi ka rumah Khir Toyol yg berharga 25 juta. Dasar UMNO bingai, Tembolok didahului kroni diutamakan Ptuihhh haram jadah betui dah 25 lapuran rasuah kpd SPRM, haram Jadah tiada tindakan, walau penuh dgn fakta. Mai kita nyanyi Bersatu kita Bersatu..... bla.....bla.....ptuih.

    ReplyDelete
  4. Waklu

    you language only reflect the type of person that you are

    low class and only deserve nothing but be an anwar loyalist

    as low class as the boos lah!

    ReplyDelete
  5. Biru Seluar Katok memang seorang yang bodoh..kita tahu Anwar ni memang banyak dalih tapi dia tegakkan benang yang basah (air Anwar) dan cerita pasal Khir Toyo..tapi takpe biar Khir Toyo kaya tapi dia bukan pengkhianat bangsa..ptuii.. Anwar Ibrahim..tempat je die....!!!!

    ReplyDelete
  6. Saya berdoa agar Datuk Anwar Ibrahim bersalah dan dipenjarakan barulah negara kita aman damai.

    -UPSI 01/09

    ReplyDelete
  7. Sial punya Anwar. Takut kena penjara tubuhkan KEJAM pulak. BAcul.Ptuiiihhh.......

    ReplyDelete
  8. Selamat ulang tahun Mahafiraun, mahafitnah dan mahazalim. Perjuangan blum selosai. Hari ni tikam Najib. Hari ni tikam Khir Toyol yg kau sendiri pilih. Tinggal lagi Muhyiddin nak kena baca Yaasin, pastu baru kau pueh hati lantik Mukriz perjuangan dah selosai. Podah hey Kutty lu punya politik dlm waklu ptuihhh.

    -UNISEL

    ReplyDelete
  9. Yo -anti anwar, kao kato biar Toyol kaya tapi bukan pengkianat bangsa, aku ingat baiklah kau poei belajar kek Akademi TV3 suku cari makan,ptuih otak bingai.

    ReplyDelete
  10. Apa bezanya rasuah dengan kesalahan sodomy?
    Janganlah kata Khir Toyo tak apa kaya kerana dia bukan pengkhianat negara kononnya.
    Sebenarnya perasuahlah pengkhianat bangsa kerana dia makan duit rakyat. Kalau pun Anuar main bontot dia hanya main bontot beberapa orang sahaja.
    Apalah nak jadi kita semua ini? Memaki hamun musuh orang yang berkepentingan.
    Awak semua dapat apa selain dari menumpang dosa?
    Wahai anak-anak melayu! Anwar musuh Najib dan Mahathir. Yang kita nak menumpang bermusuh ini kenapa?
    Yang balun duit kita tak apa yang balun buntut orang lain tak boleh.
    Baghal betullah you all ni.

    ReplyDelete
  11. Betul kata aji tukangurut.
    Kita semua disuruh jadi anjing salak untuk menyalak Anwar.
    Yang untung Najib dan Rosmah pantat tu.
    Tuan tuan jadi anjing salak percuma.
    Najib dapat syurga awak semua dapat neraka. bodoh!
    Kalau Anwar jadi PM awak akan jadi anjing salak Anwar pulak. Najib yang akan masuk penjara tu akan jadi sasaran awak semua.
    Jangan jadi pelacur free. Kalau nak jadi pelacur jadilah pelacur yang berbayar.
    Mak bapak kau ni tak ajar adap ke?
    Muak dengar budak budak berhingus membantai orang yang mereka tak pun kenal.
    Sebelum tidur malam ni sembahyang taubat banyak banyak.
    Saya pun tak sokong Anwar tetapi saya tidak mau jadi anjing salak Najib dan Mahathir. Jangan jadi bodoh!

    ReplyDelete
  12. Paneh Miang,

    You are good blogger, I should say, but your blog is a very fertile blog for 'name calling', I mean the bad names.
    I read your blog quite regularly but shit! I see there are lavish name calling like BABI, juburi! and such heinous words.
    Name calling of this kind reflects our society's mental fractures.
    It is so shameful to read.
    This name calling is so much among Malays.
    Don't blame the other races to look low on you and your race.
    Pardon me, I don't mean for malicious intent.

    ReplyDelete
  13. John Wayne dah tembak mampus 4 group Paneh Miang, malunya aku konun Paneh Miang jadi blogger taraf intellect tapi terbukti mulut macam pantet. Aku nasihat kau berhentilah jadi anjing MahaKhinzir yg menyalak musuhnya. Satu dunia tahu ini soal politik tapi kau jadi bingai menyokong UMNO membabi buto.Tapi biasolah kalu dah lombu biaso makan garam dlm tapak tangan. Cuba muhasabah diri seblum ajal menjemput. Jgn kamu contohi Tun sbb dia menghalalkan cara, Machiavellian. Sekarang dia serang Najib, kemudian Muhyiddin. Semalam dia serang Khir Toyo yg menjadi saingan anaknya Mukriz Kutty. Insaflah taubatlah kpd illahi.

    ReplyDelete
  14. John Wayne dan sinonim nampaknya melatah..agaknya ini kumpulan cybertrooper pihak Parti Keadilan Rakyat yang diupah oleh Anwar ubtuk menegakkan 'benang yang basah'. Allahuakbar! Ini negara Melayu dan Islam yang berdaulat. Marilah kita kibarkan panji-panji Lailahaillallah!

    ReplyDelete
  15. http://pahangdaily.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Amendelah anon kat atas ni ni....nak promote blog pulak..memang ternyata Anwar ejen..macamana KJ pulok?

    ReplyDelete
  17. Kenapa ramai yang cukup takut dengan bayang-bayangnya. Dato' Seri Anwar umpama pungguk ridukan bulan tapi tak kunjung tiba. Di Nilai, Jemaah Tabligh sudah umumkan sokong BN kerana sudah meluat dengan sikap Tuan Guru NIk Aziz Nik Mat

    ReplyDelete
  18. http://kerajaanrakyat.com

    ReplyDelete
  19. kata paneh:
    "Berdasarkan hujah saudara di artikel ini, maka tidak menyesallah saya kerana sering menyebut - "Adalah satu kerugian membaca karya2 Faizal Tehrani" di setiap siri ceramah yang saya berikan kepada para pelajar sekolah, mahasiswa serta kakitangan kerajaan."

    saya simpati dengan peserta ceramah sdr. nak tahu hasil peserta ceramah saya? baca di bawah ini kenyataan beliau sendiri:

    "Hobi saya ialah membaca, kalau ada masa lapang saya akan membaca terutama novel tulisan Faisal Tehrani. Saya bercita-cita untuk menjadi seorang ahli fizik, disebabkan tidak ramai orang Melayu menjadi ahli fizik. - Nik Nur Madihah Nik Mohd. Kamal, mencatat keputusan cemerlang 20A dalam SPM."

    WASSALAM

    ReplyDelete
  20. Sebagai orang tua saya hanya menasihati saudara jangan guna peungkapan yang tidak baik. Boleh berbeza, tiada salahnyanya.

    Memanggil orang mahazirkhinzir, anwar, juburi dan bahasa bahasa in bukan budaya melayu.

    Bila kita nasihat dia kata kita cybertrooper.

    Bila kita guna bahasa yang menjijikkan bila memanggil orang kita rasa malu.

    Bila kita guna perungkapan yang busuk, tidakkah kita sedar ianya melambangkan keperibadian buruk?

    Bercakap macam orang tidak ada mak bapak. Kalau mak bapak kita dalam kubur tidak kah saudara-saudara tahu mereka yang rasa panasnya?

    Bahasa melambangkan bangsa.

    Saudara boleh berbahas tetapi meanggil orang babi dan sebagainya ini membosankan dan memalukan.

    Ingat "kalau tak malu kepada masyarakat, malulah kepada diri sendiri"

    ReplyDelete
  21. kui kui kui....

    seronok gak baca komen yg mcm2 ada. ini perlambangan betapa demokrasi diamalkan dlm blog ni. masing2 ada hujah dan pandangan. terserah kpd pembaca membuat penilaian.

    kebanyakan hujah nampak tlh terpesong dr maudu' asal. sehingga menampakkan ada yg cuba 'membasahkan benang' dan yg menegakkan benang yg basah'. tegakkanlah benang yg basah itu kalo tak tegak nanti ada pihak yg keciwa. biar tegakkan 'benang yg basah' jgn ditegakkan 'batang yg basah'.

    mmg tlh terkenal diplanet bumi ini bhw CIA adalah agen yg berperanan disebalik agenda2 tersembunyi. terutama agenda menjatuhkan islam. kalo dilihat dgn mata hati akan jelas kpd kita siapa yg merupakan agen kpd CIA dimalaysia. rasanya jika tidak seorg yg hebat masakan akan mendapat layanan karpet merah dr amerika sedangkan individu itu bukan pemimpin negara. siapakah dia???

    lu pikirlah sindri....

    ReplyDelete
  22. Very true Jejak Tuah. Very true.

    ReplyDelete
  23. Otak jijak Tuah dah bingai, hanya karpet merah dah chop org CIA, amacam dgn Tun Kutty salam dgn Soros?

    ReplyDelete
  24. Wahai Anon di atas, Tun Dr. Mahathir tidak pernah bersekutu dengan Soros, malah mengecam Soros yang menyebabkab krisis kewangan di Asia Tenggara pada tahun 1997. Cakap biarlah berfakta dan bukan ikut emosi. Kalau tak tahu fakta, cuba masuk uinversiti dulu!

    ReplyDelete
  25. -anti anwar memang masuk universiti sampai tak pernah atau tak mampu nak beli keratan utusan Meloya gambar Mahakutty salam dgn Soros, otak kau mmg bingai ptuih budak kanyiarq.

    ReplyDelete
  26. otak bingai.....!

    layanan karpet merah dalam sesuatu negara hanya layak kpd pembesar2 bg sesuatu negara. tapi jika seseorg yg bukan pembesar sesuatu negara yg dapat berjalan dan layanan karpet merah maknanya dia ialah seorg yg somebody! amerika bukanlah negara yg bodoh yg sewenang2 memberi layanan karpet merah. hanya org yg bingai dan bengong yg melihat perkara ini sbg sesuatu yg tidak apa. jgnlah beri kenyataan yg membengongkan diri sendiri. kesian...

    ki ki ki

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive