Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, July 21, 2009

Kader PRU-13

Pasukan bukan Kerajaan Pemerintah yang dipenuhi oleh gerabak PAS, PKR, DAP makin rancak dan produktif melahirkan 57 orang Pemidato pelbagai karektor dan wajah serta kulit untuk PRU-13.

Dongar khabar IKD & PUTIK tongah tubuh organisasi TEMPUR khas yang dikenali sebagai PULSA [Pusat Latihan Sandiwara Agung]. Dalam keterbalikan Inggeris ialah PULSE..."Denyut".

Dongar khabar PAS, PKR, DAP sedang mengANALISA kandungan Handsard Parlimen sejak 1960 untuk mencari kaedah meLINGKUPkan Sidang Parlimen Ketiga tidak lama lagi. Hebat ini, Pak Sedaro nak ngendeng juga ilmu membaca handsard ini. Hanyo orang tak cukup AKAL ajo yang baco dari kulit ke kulit.

Pak Sedaro dongar laie, setiap Parlimen dan ADUN dah disiapkan pasukan TEMPUR Mata Lebam dengan pemakaian beret Biru Langit,...wah macam PASKAU pulak. Untuk tujuan penyamaran ada pulak yang pakai beret MAROON, dah macam PASKAL pulak. Nak lagi gempaq, Pak Sedaro dongar ado dah booking beret Hijau Katak macam RGK pulak...Handal puak-puak ini. Mungkin inilah proses ke SIAP siagaan pasukan bukan Majoriti dalam Parlimen. Pak Sedaro sokong lah...sobab sodar diri. Ado laie yang LUPO DIRI...Astargfirullah...

Pak Sedaro dongar laie, setiap Ahli parlimen bukan BIRU sudah ada 7 orang Pegawai Khas yang berperanan sebagai PERAGUT, PEMERAS, PENGGEMPUR, PERUNDING, PELATAH, PEROGOL dan PELACUR..."Wah begitu luar konvensional bunyi 7 P ini"....

Nampaknya ke REBAN dan ke LAUT lah...PRU-13? Milik siapa? Milik Rakyat yang berJUANG dan berJUWANG untuk Rakyat...Atau Milik Rakyat yang hanya untuk Republik Malaysia, Perut Suku-Sakat, Fakulti Pemerintahan Fasis neo Komunis dan Disiplin Totalitarian Isme Nasrani...

Wahai umat Malaysia yang makin di lambung OMBAK! 2011 mungkin dilanda fenomena Amargendon...Kita bukan dalam alam Forest Gump.

Entah apo-apo pasukan Bendera Biru dengan Dacing yang makin di nisbah dengan KATI bukan KILO.

"Widuri...Elok Bagai Rambulan...Widuri...Indah Bagai Lukisan"...TAJAM dan BISA beb.

3 comments:

  1. Memang boto Pak Sedaro...den mintak2 UBN lingkup terus la pak sedaro...cam no Pak Sedaro????

    ReplyDelete
  2. kalau duk sibok ngan surat layang.. canteh-mencanteh.. gua raso2 takdo masalah nak lingkup..

    ReplyDelete
  3. Elok bonar la tu.Lagi copek lingkup lg elok la tu... Dah dasar UmNgok karat kojo eh merusakkan negaro.. Pogi mampuih la UmNgok.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive