Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, July 14, 2009

Bicara Kes Liwat Anwar di Sabah

Warga Paneh Miang menyeru semua bloggers tak kira pro kerajaan atau pembangkang untuk bersama memberikan semangat dan sokongan kepada Brader Anwar Bin Ibrahim agar tidak menangguhkan perbicaraan kes liwatnya. Kami beranggapan bahawa Brader Anwar Bin Ibrahim perlu berpegang kepada prinsip sendiri sepertimana yang sering dilaungkan dihadapan para penyokongnya iaitu "LAWAN TETAP LAWAN".

Jika Brader Anwar Bin Ibrahim berasa sangsi untuk dibicarakan di mahkamah Semenanjung, maka kami cadangkan agar kes itu dipindahkan ke mahkamah Sabah. Ini kerana beberapa kawasan di Sabah menyebut dan merujuk perkataan jubur itu sebagai pa****. Jadi sekiranya kes itu dibicarakan di Sabah, maka barisan peguambela Brader Anwar Bin Ibrahim dengan mudahnya mampu berhujah bahawa Brader Anwar Bin Ibrahim tidak pernah menala jubur tetapi sebaliknya hanya menala pa****. Berkemungkinan atas sebab teknikal itu, maka kes akan digugurkan dan Brader Anwar Bin Ibrahim boleh meneruskan habitnya seperti biasa.

Sebagai individu yang sering mengikuti perkembangan Brader Anwar Bin Ibrahim dan rakan-rakannya sejak 1980an, kami sering mendengar mereka menzikirkan perkataan husnulzan iaitu sentiasa bersangka baik dengan semua orang. Justeru, kami ingin menyeru Brader Anwar Bin Ibrahim serta para penyokongnya agar membuktikan bahawa anda semua adalah jenis manusia yang sentiasa bersangka baik dengan orang lain terutamanya mahkamah. Mulakan perbicaraan pada 15 Julai nanti tanpa perlu bertangguh lagi. "Lawan tetap lawan dan jika takut akan risiko, usaha bicara tentang perjuangan" merupakan slogan yang sering dilaungkan Brader Anwar Bin Ibrahim. Bukankah perjuangan adalah perlaksanaan kata-kata? Jangan hanya cakap saja.

BUKTIKANLAH.....

11 comments:

  1. Selagi boleh menyorok, soroklah, Selagi boleh mengelak, elaklah...

    Tapi bila hukum karma sampai - Tak kira tempat, di kandang mahkamah atau di katil hospital - pendakwa dan pembela pun tak nampak batang hidung, hakim pun tak kelihatan - yang ada dan dapat hanyalah hukuman.

    Lawan tetap lawan, lawan dengan salah sendiri.

    ReplyDelete
  2. Apa yg engko sebok2 sgt pasal B.A.B.I nak bicara ke tak...diorg punya pasallah, nak bicara sekarang boleh, esok pun boleh, lusa pun buleh, bulan dopan pun tak po, tahun dopan pun buleh, lopeh rayo pun baik, sebelum poso pun o.k, bulan ini pun buleh, bulan dopan pun tak po, ...dan..bla..bla...

    ko sebok sgt buek apo...itu urusan mahkamah lah...bilo org pertikai mahkamah ekau sebok..tp bilo ekau sebok pasal mahkamah lambat selesaika kes dia ekau juga marah...apo ni sedaro...jomu lah org..macam tak do isu lah ekau ni...mampush dio lah...

    bosan lah ekau asyik2 nak ckp bondo serupo...gasak dio lah itu hak mahkamah...biar mahkamah tontukan...apo ko sebok2...

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Paneh,

    First of ALL, he aint my bro.

    But never mindlah, DIA atau KITA KITA boleh lari dari Mahkamah dunia tak kiralah ke Mahkamah Sabah atau Sarawak.

    Tapi ingatlah akan MAHKAMAH ALLAH swt, ingatlah Padang Masyhar.

    Ini ADAlah BENAR..tidak ada kita yang boleh menggelak darinya.

    ReplyDelete
  4. Asalamualaikum... Allo sedaro..elok cadangan Bangang kau ni kau ajukan dokek Ketua Hakim Negaro ajo.Kau tau sapo ketuo hakim negaro tu sapo?diolah hakim bangang lagi sial yg menjadi hakim d waktu perbicaraan kes rogol dan bunuh kanak2 d pondok kawalan pencawang TNB x lamo dulu.Punyo la sial@bangang hakim ni...Dio telah membebaskan tertuduh..kononya kekurangan bukti.Apo ko punya sial@bangang hakim mcm ni boleh jd ketuo hakim negaro? Kalau kau ajukan cadangan Bangang kau kt dio mungkin dio setuju n samolah bangang dio dgn kau jgk...
    Xdo modal nk bercerito lg ko???

    ReplyDelete
  5. kadangkala elok jugak bagi cadangan bangang kpd org yang kerap menggunakan taktik bangang bagi mengelak drpd dibicarakan. tak gitu ano? berani kerana benar atau takut sbb bersalah? takyah la guna taktik konspirasi lapuk tu. suma dah tau betapa putaqnya kaki auta tu.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  6. Alahai... Bercakap mcm budak2 hingusan la kau ni.. Keh!keh!keh!

    ReplyDelete
  7. Den raso..biar Mahathir lah jadi Hakim dalam bicara DSAI nanti...baru ngam....susah bona plak kan!!!!

    Diorg ni tak ado ideo laie...asyik2 nak cakap pasal bondo yg samo...miskin idea nak bangunkan UMNOsendiri...ambil kesempatan kutuk sano, kutuk sini...akhrnya KALAH jugo...

    ReplyDelete
  8. la salah pulak...!

    takkan nak kongsi maklumat pasal B.A.B.I ni ado yg sensitif kot! takkan tutup telinga taknak dengar kebenarannya...

    berita terkini: Ketua Peguam Bela B.A.B.I (Datuk Sulaiman) tlh jatuh sakit dan tlh menarik diri drpd menjadi peguam bela B.A.B.I. dan perbicaraan ditangguh lagi sehingga B.A.B.I melantik peguam bela yang baru.

    aik!!! jeng! jeng! jeng! mcm cerita hindustan pulak. perasan tak mcm ada kelainan perbicaraan kes B.A.B.I ni. walau apapun kita jgnlah menjadi hakim sebelum hakim sebenar yg membuat keputusannya. anyway marilah kita doakan agar kebenaran terserlah. krn byk sgt kemudaratan yg timbul berhubung isu B.A.B.I ni. perasankah kita berhubung isu B.A.B.I ni? negara pernah huru hara dgn demonstrasi jalanan, kesetiaan kpd raja dan negara terhakis, keluhuran perlembagaan tercemar, kedaulatan undang ternoda, tiada lg kesopanan dan kesusilaan.

    sedihnya....

    ReplyDelete
  9. http://ketuaperusuh.wordpress.com

    ReplyDelete
  10. Kambing bodoh,

    Tak payah pergi berbicara di Sabah atau Sarawak. Kekalkan di mahkamah session dengan hamkim Komathi. Pendakwaraya mati matian nak tukar dari session ke mahkamah tinggi--KENAPA? Jawapannya simple saja--hakim Komathi merupakan seorang hakim yang IMPARTIAL--dia tidak akan memihak kepada sesiapa pun--dia akan memutuskan ikut fakta, jadi bila laporan perubatan SIAL SAIFUL itu didapati oleh 4 doktor--termasuk 3 doktor pakar--tidak ada kesan liwat--hakim Komathi akan buang kes ke dalam tong sampah.

    Anti Outa

    ReplyDelete
  11. Memang ekau kepalo Babi tak dongar nasihat sindiran JohnWayne

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive