Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, October 2, 2009

N31: Kenapa takut Isa menang?


1. Gabungan pengalaman politik Isa berserta kelebihan Mad Hasan dari segi pembangunan, pasti sangat menggerunkan pihak pembangkang di Negeri Sembilan.

2. Dewan Undangan Negeri Sembilan akan kembali menarik sebagaimana semasa Isa menjadi Menteri Besar dahulu, apabila beliau sendiri yang akan menjawab setiap persoalan yang dikemukakan Adun pembangkang berbanding Ahli Mesyuarat Kerajaan Negeri yang lain.

3. BN Negeri Sembilan akan kembali kukuh dan pembangkang akan bertambah sukar untuk menawan negeri ini.

4. Peristiwa Adun DAP yang sering melompat menyertai BN akan kembali menghantui pakatan pembangkang, sebagaimana yang berlaku semasa zaman pentadbiran Isa Samad.

5. Dan yang paling penting...Negeri Sembilan akan kembali menjadi negeri SIFAR PEMBANGKANG.

Pihak pembangkang di Negeri Sembilan sepatutnya tidak perlu takut sekiranya Isa menang sebagai Adun Bagan Pinang. Malah Adun pembangkang perlu menganggap kemenangan Isa itu akan membuka ruang serta peluang untuk mereka 'menyerang' Isa di Dewan Undangan Negeri yang kononnya dikatakan lemah semasa menerajui Negeri Sembilan dahulu. Manfaatkanlah peluang 'bertarung' di gelanggang yang selayaknya. Atau sebenarnya pihak pembangkang dah mula kecut dengan Isa? Ada bran ka tarak?

18 comments:

  1. yang no.5 tuu...kita tunggu PRU13 nanti..abis sape lak nak jadi pembangkang ..mcm penggal lalu ada gak la Dato Is ?

    ReplyDelete
  2. Tuan,

    Membaca angan-angan tuan ni, saya teringat dengan peristiwa semasa kejatuhan kerajaan PBS di Sabah tahun 1994 dulu. PBS masa tu menang pilihanraya negeri tapi dengan majoriti 2 kerusi saja..sempat mereka memerintah beberapa bulan sebelum beberapa wakil rakyatnya 'menderhaka' kepada rakyat mereka...Lepas tu keranjaan PBS pun tumbang.

    Selepas tumbang,PBS masih berusaha untuk berkuasa semula dan berusaha menarik semula sokongan rakyat. Salah satu yang mereka buat ialah menarik ahli-ahli politik veteren untuk sertai PBS dan jadi calon. Jadi dipendekkan cerita berduyun-duyunlah mereka yang pernah popular seperti bekas menteri dan sebagainya menyertai PBS. Keputusannya PBS tetap berkecai jua..Saya nampak senario UMNO sekarang sama macam yang pernah menimpa PBS dulu....

    ReplyDelete
  3. Salan, memang pembangkang sudah tidak dapat berbuat apa dengan tercalonnya Isa. Sebab itu tukang-tukang fitnah pembangkang asyik bawa isu Tun Mahathir yang tidak setuju dengan pencalonan Isa......

    Pembangkang tahu, keangkuhan, riak dan takburnya mereka bila bertanding di kubu sendiri akan berkubur di Bagan Pinang, apatah lagi bila satu persatu kepincangan pakatan mereka terserlah....

    ReplyDelete
  4. Buh kepala lembu di N31 pun BN akan menang selesa, kenapa Isa Samad yang dipilih.

    Rasuah bukan jadi isu bagi pengundi Bagan Pinang. Jasa Isa di Teluk Kemang menjadi faktor kemenangan Isa. Isu rasuah hanya kecoh bagi orang luar bukan penduduk tempatan.

    Dengan pengalaman rasuah Isa dan 5000 undi pos, ISa akan menang bergaya.

    Tanpa rasuah UMNO dah lama jadi sejarah.

    ReplyDelete
  5. tapipendapat ese, mudah yo...watpesokong peliwat...jijik ahhhh

    ReplyDelete
  6. bubuh kepala lembu pun DAP dan kuncu2nya akan buat character assassination kat kepala lembu tu.

    ReplyDelete
  7. sapo peliwat tu... yg den tau perasuah tu dah kono penjaro, tak jijik lak ko yo, mesti selalu mkn ni....

    ReplyDelete
  8. gasak eko la jang ...negori koccik sekangkang kero pun nak bergaduhhh...is comeh den donga eh..

    ReplyDelete
  9. anwar terpenjara kerana fitnah yang nyata sangat fitnahnya. sampai dia keluar penjara x dak sesen pun yg terkait dgn anwar pasal rasuah. cuma katanya salah guna kuasa pasal mengarahkan kpn. ceh begitu ghamai menteri yg memperbodohkan jentera kerajaan x pulak diamik tindakan.rahim tamby chik yg lagi terang bersuluh salah guna kuasa mahathir diam je. liwat anwar cuma dilaungkan sbg realiti, hakikatnya sampai sudah jugak tak terbukti yg anwar meliwat. so what? isa sewaktu berkempen menentang Pas dulu pernah secara terangan menghina sunah Nabi dihadapan orang cina.bukan takut Isa menang, cuma takut kejahilan Isa ttg hukum akan memudharatkan rakyat n9. blogger paneh bongok ni dah memanglah bongok. belaja2 tinggi pasal sejarah, balik malaysia jadi pengampu pada perasuah! jadi pembodek pada si Jahil! malang kau paneh..x da maknanya ilmu kau tu..

    ReplyDelete
  10. xpenyokong

    Aku pun hairan dengan blogger paneh bongok ni...

    UMNO tak boleh kalah lagi. UMNO akan buat apa saja termasuk menipu dan merasuah untuk menang di Bagan Pinang.

    Jika tiada penipuan dan rasuah, dah lama UMNO dikuburkan. Cuma orang bodoh saja yang sanggup melibat diri dalam perkara-perkara mungkar seperti ini dengan menyokong UMNO. Jangan campak diri anda dalam kebinasaan.....

    ReplyDelete
  11. UMNO hanya berminat dgn kroni kuda tua pencen dah terang2 rasuah. tahniah parti semanagat rasuah. Takdo calun lain ko UMNO bingai ooi.

    ReplyDelete
  12. Tup2 naik muka sentot kobau balau rasuah jijik ni. aku tgk teringat aku zaman mahakihinzir serta virus nipah perjuangan bolum selosai.

    ReplyDelete
  13. Bro ... bukan takut ISA menang .... tapi takut rasuah akan semakin berleluasa ... ISA kan pernah dihukum dan mengaku memberi rasuah ... kepimpinan melalui teladan bro ... kalau dia menang .... pesalah rasuah disanjung ,,, apa nak jadi ni beb?

    ReplyDelete
  14. isa tak pernah mengaku dia merasuah. dia dituduh dan tdk diberi peluang utk membela diri dan mengemukakan saksi serta bukti oleh lembaga disiplin. logik ka hari ni kena panggil, 2 jam lepas tu dah diumumkan bersalah?

    skrg Allah masih bagi ruang dan peluang pada isa kerana mungkin dia sudah muhasabah diri dan insaf. sbb tu diangkat darjatnya semula oleh Penciptanya dengan menjadi pemimpin wlpn kini hanya sekadar calon pilihanraya. cuma orang2 yg bodoh dan bebal seperti komen2 atas ni je yang buta akan rahmat Allah s.w.t. yang maha luas utk hamba2Nya.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  15. betullah tu tomtempeng..kuasa Allah siapa yg boleh halang ye tak?tapi rasuah dan Isa ni dah sebati! jangan kan kata sekarang dulu lagi dah dengar. cuma isa selalu dibackup..ye lah tuan punya badan aje yg tahu..paling x boleh tahan pilihanraya 1999..di pd nilah..dia hina sunah nabi..ada dia kata kalau lu org cina sokong itu pas, lu semu nanti kena potong...tangan kena potong, anu ke na potong...bodoh ke bangang tu? Tuhan memberi manusia itu kesempatan kedua bukan utk bermegah..tetapi untuk muhasabah..kita sama2 tengok..Isa merasuah lagi ke tidak..bagal punya doremon..si bongok paneh ni menyokong lak perasuah tu..ko pandai pulak..isa x diberi peluanglah apalah..ceh..ada korang bagi peluang kat anuar? ada mahathir bagi peluang anwar buat penjelasan? bangsat..zahid pi mengampu yahudi kau x bising pulak..

    ReplyDelete
  16. bukan peliwat macam anwarOctober 4, 2009 at 5:03 PM

    kok den lah buek po nk bg pluang kek peliwat. kang kono buasir kang. dah bg peluang kek mahkamah dongan 12org peguambelo pun leh kalah. kok dah mmg peliwat nak buek camno. nuar mano ha? gi meliwat kek us tak balik lae ko. air dah naik kepalo lah tu.

    ReplyDelete
  17. Sapo kato isa tak mengaku rasuah .... ari tu sebelum dipilih sebagai calon ... dia cakap manusia mana tak buek salah ... tu dia dah buek salah le tu ... mengaku ... penyokong kuat pulak si ali rustam yang bernasib baik terlepas dari hukuman(?).... tambah pulak si Khairy yang diberi amaran kerana rasuah ... takkan pemimpin UMNO yang menyiasat kes semua bodoh dan bangang belaka ...

    ReplyDelete
  18. N31..Kenapa Takut Isa Menang???

    Wah ...hebat tajuk ekau Paneh...belum apo2 dah berlagak takbur dan sombong...entah2 lingkup Isa...mano kita tahu kan??? (mintak2 cam tu lah....)

    Tak takut apo pun, kalau Isa monang bai!!..cumo lopeh ni kalau pendek ni monang, lagi kuek lah libasnya...libas apo2 sajo yg tertangguh 3 hinggo 5 tahun dulu..hutang lamo akan dibereskan segera...penyokong2 mesti diberi "makan" dulu sekenyang2nya...RASUAH dah buleh dah, sobab eh dio pun kaki RASUAH, UMNO calonkan jugak...kalau monang dio lagi ganeh tibai apo yg terlopeh dulu la bai....usah cito lah....itu yg pembnagkang takut, iaitu ISA akan bermaharajalela menjahanmkan NS dgn kroni dan mengaut apo2 sajo yg terlopeh dulu...soal lain, den tak nampak doh!!! rakyat dah cerdik bai!!!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive