Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Wednesday, February 11, 2009

Disebalik Tirai Mesyuarat Pemecatan Anwar 1998

Pada malam itu Che Det yang mempengerusikan mesyuarat kelihatan tenang. Bercakap pun dengan nada perlahan. Beliau menyatakan tujuan mesyuarat MT malam itu adalah untuk membincangkan mengenai Brader Anwar Bin Ibrahim. Che Det pun menceritakan serba ringkas mengenai kisah kemasukan Anwar ke dalam Umno. Che Det memberi alasan mengapa beliau sanggup memberi laluan dan menonjolkan Anwar dalam Umno dan kerajaan kerana berharap Anwar akan mengambil alih pemerintahan negara ini daripada dia.

Che Det memaklumkan bahawa semenjak kebelakangan ini dia sedar bahawa antara dia dengan Anwar sudah tidak ngam lagi. Banyak perkara yang beliau tidak sekata, baik dalam perihal ekonomi mahupun politik. Kemudian Che Det memaklumkan bahawa dia mendapat tahu berkenaan hasrat Anwar untuk mencabarnya bagi jawatan Presiden pada pemilihan akan datang. Namun Che Det menegaskan dia bersedia bertanding dengan Anwar pada bila-bila masa kerana yakin dapat mempertahankan dirinya.

Selesai Che Det bercerita tentang semua itu, dia beralih ke bab moral pula. Sedang Che Det bercakap berkenaan peribadi Anwar, tiba-tiba Anwar bangun dan meminta untuk membela diri. Suara Anwar pada masa itu cukup tinggi dan sesekali berdiri sambil menepuk meja. Seorang Ahli MT juga bangun menempelak sambil menepuk meja dan meminta Anwar menghormati Presiden dan keadaan mesyuarat yang sedang berlangsung. Ahli MT itu mempertikaikan, "Inikah akhlak seorang pemimpin yang hendak menjadi Perdana Menteri?"

Namun Che Det dengan tenang telah membiarkan Anwar bercakap untuk membela dirinya sambil bertanya, "Adakah Datuk Seri ada skandal seks luar tabii dan terlibat dengan pelacur?"

Brader Anwar Bin Ibrahim pada masa itu tidak menafikan sekeras-kerasnya tentang skandal seks luar tabii yang membabitkan dirinya tetapi sebaliknya berkata bahawa semua orang mempunyai hubungan seks. Pada malam itu Ahli MT beranggapan bahawa Anwar akan bersumpah untuk menafikan tuduhan terhadapnya, namun anggapan mereka meleset kerana sehingga selesai mesyuarat Brader Anwar Bin Ibrahim langsung tidak bersumpah untuk menafikan semua tuduhan itu.

Sebaliknya Brader Anwar Bin Ibrahim menegaskan bahawa dia mempunyai pita, dokumen dan sebagainya yang dapat membuktikan bahawa wujudnya konspirasi untuk menjatuhkan dirinya. Semasa menghadiri mesyuarat MT, sememangnya kelihatan Anwar membawa beberapa dokumen. Namun sehingga mesyuarat selesai, satu hapah pun bukti tidak ditunjukkan Anwar kepada Ahli MT untuk membela diri. Jadi bagaimanalah Ahli MT yang lain nak yakin dengan Anwar. Maka Ahli MT telah membuat keputusan bahawa mereka tidak memerlukan seorang pemimpin seperti Brader Anwar Bin Ibrahim.

Pada malam itu, hampir kesemua Ahli MT bersetuju memecat Anwar kecuali 2 orang yang mahukan keahlian Anwar digantung sehingga kes tersebut dibicarakan di mahkamah. Namun bantahan 2 orang Ahli MT itu ditolak oleh yang lain kerana mereka tidak mahu seorang yang rendah moralnya menjadi Presiden parti dan Perdana Menteri.

Apabila Brader Anwar Bin Ibrahim melihat bahawa Ahli MT tidak menyokongnya, maka dia bangun meninggalkan mesyuarat sebelum Che Det sempat menggulungnya.

Ramai yang tidak tahu bahawa perbuatan memecat Anwar ini bukanlah suatu perkara yang mudah kerana Che Det terpaksa mengambil risiko yang tinggi untuk memecatnya. Seorang bekas menteri pernah mengatakan, "Mahathir memang terlalu sayangkan Anwar. Jadi apabila Mahathir terpaksa mengambil tindakan sebegitu bermakna dia ada sebab yang cukup kukuh dan kuat".

28 comments:

  1. MEMANG NUAR GOMA BUEK PANEH..
    SYUKURLAH CHEDET LEBIH AWAL TAU PERKARA INI..
    KALAU TIDAK.....ADUHAI,ALAMAT MELINGKUPLAH UMNO DARI AWAL LAGI..

    ReplyDelete
  2. Kah kah kah

    Inilah pemimpin kesayangan aku

    Kah kah kah

    Satu dunia dia tipu

    Kah kah kah

    Sama macam aku yg suka menipu

    Kah kah kah

    Yang peliknya ramai pulak org percaya

    Kah kah kah

    Aku sokong kau anwar

    Kah kah kah

    Mari kita bersama tipu mereka

    Kah kah kah huk huk huk ptuih..

    ReplyDelete
  3. wa..paneh..lu punya itu fakta hah macam lu pun ada masuk itu meeting..ceh..mana lu tau itu anwar ada bikin itu kes? apa lu citer brader paneh? lu x tau lu diam2 la..lu sakit hati sama itu anwar pasai itu anwar sula kasi umno goyang..umi hafilda ala main sama itu olang lu x mau celita ka? semua olang sakit hati sama anwar pasai itu akta rasuah..itu saja..diolang sula gegar..mahathir patut sokong itu akta..tapi bila dia balik dali oversea olang sula celita macam2 lo..sama itu olang tua, itu olang tua manyak percaya.x da lain celita itu akta lasuah juga...lu cakap macam lu jadi itu meja meeting ka itu malam..wa belani cakap anwar memang x lak salah..98 punya time wa masih kelija dekat TV3 ma..wa punya olang pun ada dalam itu polis..punya kes...ini kes tipu punya..x da logik tapi anwar punya musuh mau kasi logik jugak..sula lah paneh..lu x tau diam2 la..umno memang sula mau mati..memang gua halap umno mati..kasi lain olang jaga malaysia..umno punya leader 90% lasuah..ma..wa tau la..lu diam2 la paneh..

    wee meng tat
    gedohom

    ReplyDelete
  4. wee meng tat keja tv3 tahun 1998 ka? patut la bela sgt nuar sodomi ni. siapa yg tak tau tentang anwar yg pegang tv3 dulu. media suma kasi up sama nuar sebelum tu pasal dia control media. lu pun tarak tau ka itu hal kawan? haiya...

    lu ada ramai kawan polis ka? wa pun ramai jugak lor. pasal nuar bentang akta rasuah dia kena pecat ka? itu dia sendiri cakap. lu pun percaya ka? lu tau ka sapa bawak rasuah dalam umno. lu ingat anwar boleh naik lif dgn cepat sebab karisma dan kebijaksanaan dia ka? umno jadi rasuah sbb nuar, tapi lepas tu dia mau bentang akta rasuah pulak ka? nak kasi kaber kwn2 dia ma. mcm paklah sikalang yang buat sprm. tak kan lu takleh pikir ma.

    jangan jadi bingai ma. kasi pikir dalam2. nanti wa celita pasal sejarah nuar politik haa. kalo wa ada masa.

    wa talak dalam itu mtg ma, tapi kami ada sumber juga ma. itu suma fakta ma. lu kasi bukti la kalo kami salah fakta.

    ReplyDelete
  5. anwar ni lah perosak bangsa,agama dan negara..heran aku dengan orang pas boleh ikut dia..padahal umno dah buang lame dah..umno sebenarnye memang demokrasi..yang tak demokrasi orang yang macam anwar lah..

    ReplyDelete
  6. Wee Meng Tat..aku rasa kau ni Melayu sebenarnya..kalau orang Cina, they couldn't care less..kau fikirklah Meng Tat, kenapa Anwar ada adik angkat yang lembut..orang kata you are who your friends are...lagi satu Meng Tat, tahun 1970 an Anwar pernah di bawak terus ke US dari London untuk jumpa CIA...nampak macam karut kan, tapi kenapa Anwar yang dibawa, bukan mamat lain..lagi satu, Anwar ni general degree je..macam kalau SPM dapat taraf SAP je tapi kenapa jadi Visiting Professor kat dua universiti..master pun takde apatah lagi PHd..so, Meng Tat, jangan taksub sangat dengan Anwar..Mahathir pernah ditanya tahun 1999 benarkah Anwar dianayai.. amhathir suruh ramai-ramai sembahyang hajat dan Allah akan tunukkkan kebenaran..tahun 2003, Anwar kata sakit tulang belakang tapi boleh pulak dilambung oleh penyokongnya lepas dibebaskan di mahkamah persekutuan di Putrajaya..memang auta punya Anwar

    ReplyDelete
  7. Cuba kita tengok dari pilihanraya kecil di IJok sehinggalah ke peilihanraya umum ke 12 PKR memang terlampau banyak dana...poster PKR coulour dan poster BN seidh je...kereta 4WD berlambak2..mana dapat duit sebanyak tu...mesti ada agenda dari luar negara..nyah Anwar dari muka bumi orang melayu ini!

    ReplyDelete
  8. lu olang x da support x da hal..lu balu belapa olang..olang lain suma sula tau ma..majoliti olang melayu ka cina ka india ka suma support anwar.bicala mahkamah itu hali pun manyak lucu jugak. sana pinda situ tukar.panggil mahathir masuk mahkamah pun dia x mau datang..apa hal?dia cakap dia ada interbiu sama itu pelacur, bila loyar panggil x mau datang pulak..apa hal? ha ha..98 punya jam..anwar pegang tv3? bukan pegang ma..pengaruh kuat ma..lain olang x la bikin tau tgh lepas itu zohor ada tazkirah..anwar juga ada bikin. lain menteli ka...simpan pelempuan boleh la..lu mahu celita anwar punya histeli ka? celita la paneh..kasi tau juga apa anua sula bikin sama kebajikan polis..cali mana itu azizan x drebar dia ilang? wang sula lapat lali ka? lagi satu, apa salah anua ada adik ka sepupu apa ka lembut? sala ka? lu umno totok punya olang manyak sempit otak. wa apa peduli umno mau buang anua..lu satu olang buang, lagi juta mau kawan sama anua.kita olang tau anua x salah..itu celita tipu punya..buang duit lakyat kasi bicala itu kes..lagi2 anua yahudi..lu mana boleh cakap bila pigi us lu x mau deal sama bangsa yahudi..paklah pun ada salam sama bush jugak..yahudi juga..mahathir pun ada salam soros yahudi jugak..x mau celita ka apa hal? sula lah paneh..lu x tau duduk diam2 la..jgn ikut lu punya pelasaan..banyak celita lu x tau..lu bukan satu selimut sama mahathir..wa belani cakap sbb gua kelija live sama manyak kementelian..umno leader..itu jam ha..manyak lahsia pecah oo..lu x tau diam2 duduk la paneh..err lu tau ka rafidah ada elaun langsir..?

    wee meng tat
    gedohom

    ReplyDelete
  9. wee meng tat..ye ke..rafidah ada elaun langsir? dasat le..anyway aku caya le sama ko..

    ReplyDelete
  10. hebat wee meng tat ni suma dia tau. sebab dia keja live dgn olang kementelian. jadi dia tau suma sbb kamcing dgn menteli. manyak bagut punya. hebat. suma dia tau dan olang lain tak tau. bagut2.

    suma olang pun tau talak semua menteli bersih punya ma. tapi nuar pun talak bersih tapi yg best mau nampak belesih baik punya malaikat. kononnya dia talak buat salah lansung la berbanding menteli lain. bagut2. hebat. propaganda dia berjaya kasi pelboloh olang.

    sebab tu agaknya bapak sedala dia kasi penampar sama dia sampai terbaring sebab dia pandai beboloh olang mcm wee meng tat guna imej agama. tazkirah zohor ka? bagut. apasal tak celita skali dia jadi imam dan baca kuthbah? heheh..

    mahathir masuk court ka? bagut. kenapa dia tak nak masuk court ha? bkn sbb fikir tak nak tambahkan aib diri nuar ka? bagut punya pm sbb boleh ada masa masuk court drpd pulihkan ekonomi negara yg gawat masa tu. bagut2. wee meng tat sulah jumpa mahathir ka tanya dari hati ke hati? pegi jumpa dulu la. dtg lumah dia tanya elok2.

    bagut punya wee meng tat. dia solang saja tau dan olang lain talak tau mcm dia sbb dia kelija sama tv3 back to 1998. sikalang kenapa talak kelija tv3? sikalang keja buletin keadilan ka? hehehe...

    lu sudah interview coffee boy aka pa nuar yg belenti kelija sebelum saiful masuk kelija ka? dia kelija 4 bulan saja. dia dulu kagum sama nuar mcm lu jugak. kasi cari dan interview dia dulu la. balu boleh celita sini.

    lu ingat olang peduli nuar ka? kalo peduli nuar musti 2004 bn sudah kalah besar ma. olang cuma marah bn sbb paklah tak reti control negala dan ekonomi talak bagut ma. bukan sbb suka nuar la. lu hidup dlm khayalan ka?

    bagut wee meng tat. bagut sbb pecaya sama nuar 110% bersih. suma olang talak betul, dia sorg saja betul. patut la lu jadi pengikut dia. manyak sesuai punya ma..

    ReplyDelete
  11. alo mr paneh..lu cakap mahathir x nak masuk court pasai x mau kasi nuar lagi malu? apa lu celita ni..mana ada olang sula kasi sepina bule cakap itu reason..lu mana study paneh? lu tau ka paneh..bila itu sepina sampai..mahathir x da bukti..lu tau ka? lu x tau paneh lu diam2 duduk la..diolang cali jalan amacam mahathir satu pm x payah masuk court..ha lu ada jumpa itu gula2 hack punya hakim ka? ha ha ha..kalu wa celita nanti wa masuk itu osa ma...lu x tau lu diam2 duduk la paneh..itu mahathir manyak penakut jugak..itu pelibahasa ada cakap - baling batu itu tangan kasi solok..lu jgn picaya sama itu btn punya olang..la..itu btn aa..apa bikin? mau kasi neutral olang punya otak ka? paneh lu ha..balu belaja bikin blog sula cakap selupa itu PBB konon..lu x tau paneh lu diam2 duduk la..mahathir sula salah bikin ma..nuar x mau itu komplomi sama itu mahathir punya anak punya bisines..itu olang tua pun ada hot juga ma..ha ha ha..lu apa tau paneh..lu diam2 duduk pigi mancing la..mahathir pulihkan ekonomi..oklah wa ada sikit agree la..tapi ha lu tau ka..hmm..x apa ini celita kalu wa bukak mesti hotla..wa simpan lagi itu sulat manyak sulit punya..sapa kasi pinjam itu wang sama malaysia..lu tau ka paneh..lu x tau..diam2 duduk la..jangan bikin celita pakai lu punya akai..wa dulu kelija ma wa tau la..wa belani cakap..err lu tau ka sapa itu nazri aziz punya mistres?

    wee meng tat
    gedohom

    ReplyDelete
  12. hahaha..wee meng tat suma tau punya. dia tido satu selimut dgn mahathir. apa takut sama osa. mahathir sudah tarak kuasa. kasi reveal la suma.

    skurang2nya kami brani buat blog. wee meng tat berani ka? slang pun guna cina punya. ada tulur ka tarak? sb pun ada pantau ini blog. yamtuan pun ada baca ini blog. pejabat mbns pun baca ini blog. ini la kesempatan lu mau tunjuk lu punya bukti yg hebat tu.

    lu mau suluh kami duduk diam2 sbb lu suda panas buntut ka? sbb buntut suda lama nuar tarak kasi servis ka? atau lu sudah kena paneh miang. lu takut olang pecaya apa kami tulis ka. hehehe...kasi tau saja la. setakat cakap lu tau suma lahsia, wa pun boleh cakap juga maa...apa la ini olang. talak kemaluan, guna pun nama cina, cakap saja lebey.

    wa suluh lu jumpa mahathir face to face lu sudah buat ka? itu interview x-coffee boy nuar lu suda buat ka?

    setakat tau suma mistres menteli, suma olang pun tau ma. stakat ckp mahathir marah nuar sbb tak bg anak dia plojek pun itu pembangkang sudah cakap byk kali maa. sulat pinjam duit dr mana masa gawat pun pembangkang sudah lama bongkar maa.. itu celita basi pun mau kasitau lagi ka..haiya.

    pegi report la senang celita. kasi bongkar habis2. mahathir bukan ada kuasa lg maa.. kj pun mau cari kesempatan kenakan mahathir skrg. lu amik kesempatan la cepat. akhbar halakah ada, suala keadilan ada..guna la itu medium ma. cakap saja suma olang boleh maa..

    kamon wee meng tat...kasi bongkar suma. kalo osa pun takut, usah bicara soal perjuangan. haiyaa...buang masa saja.

    ReplyDelete
  13. Golongan mude tak akan percaya semua ni....teman dulu antare penyokong kuat anuar dan bersimpati dgn beliau.Pernah kene dgn asap pemedih mate dgn air hijau gatal FRU kat Johan setia dulu.....tapi setelah lame teman berpikir dan melihat klip2 video pengakuan mangsa2 anuar lalu teman ambil keputusan untuk meninggalkan Parti keadilan Nasional mase tu.....Teman nak nasihat golongan2 mude cube duduk di pihak neutral dahulu dan selak fakta2 sejarah dulu lepas tu baru buat keputusan.

    ReplyDelete
  14. mahathir ha..court sula hantar sepina dia cakap dia x mau pigi. bole ka itu macam? dia cakap x la satu olang pun kebal, tapi dia bole cakap apa soalan itu loyar mau tanya..kitaolang leporter manyak senyum tengok itu olang tua. lu tau ka paneh apa sebab..sebab mahathir x da bukti ma..x da point..suda la paneh..lu jgn kasi lu punya reader bolo..lu duduk diam2 ma..wa belani cakap ini kes x da ma..x da..dulu itu jam punya kelija ha..hali2 mau kasi kdn apa belita mau keluar kasi tapis dulu, ada satu kawan cakap ha..minatang pun x la bikin ini macam..manusia selupa minatang aja ada bikin. apa bole buat..kita kelija sama gomen..kata itu olang.kita tau ini kes x da..tapi mesti mau bikin macam ada..lu x tau paneh..lu diam2 duduk la.wa memang takut mau celita banyak.sama wa punya sedala sama kawan2 saja wa belani celita dan bukak itu sulat2. x pa la..lu mau cakap wa apa pun lu cakapla..tapi wa belani cakap lu buang kalen celita ini kes..ini kes memang x da..lu btn punya olang..sudah ada virus dalam lu punya otak..paneh..ini liwat ha..nonsense..x da logik...lu dan sapa yg picaya memang wa susah mau cakap..tapi x pa..itu lu punya pasai.. ada 2 3 blogger lagi wa cakap itu macam juga..ini kes x da..memang x da..

    wee meng tat
    gedohom

    ReplyDelete
  15. dah la paneh. kalo mamat atas ni tak berani bongkar biar jelah. setakat cakap suma orang boleh. org penakut mcm ni boleh diharap percaya lagi ke.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  16. takut pulak aku cina ni cakap dia ada surat semua. bahaya ni. simpan surat apa tak tau la. dokumen kerajaan ke. amik dr kotak mana. cina ni dulu keja dgn tv3 ke. biar betul. tak dpt aku bayangkan kalo pm pegi court. sejarah dunia tu pm masuk court pegi jadi saksi. bukan ke mana mana negara pun banyk media arus perdana musti kena tapis dulu oleh kerajaan ke. cina ni fantasi or realiti. ingat malaysia saja ke mcm tu. mcm amaran johan jaafar dulu pada wartawan utusan. siapa yang tak tau relationship johan dengan anwar. apa apa berita pasal tpm mesti melalui dia dulu. itu standard la. suma sama saja. itupun cina ni nak kecoh ke.

    ReplyDelete
  17. Weng Mee Tat,

    Lu adalah contoh MELAYU YANG SANGAT MUDAH LUPA sebab tu nama lu seakan-akan macam lucah je kan TAT.

    Kenapa perlu anda fanatik sangat dengan Brader Anwar ni? Dia goreng hangus ka, tipu ka, kena suntik virus HIV la, main buntut pun konspirasi la, SEMUA U PECAYA ka? Kenapa lu tak sujud je kaki dia tu?

    DARI PERMATANG PAUH KE PUTRAJAYA, JUMLAH BN MP NAK LOMPAT KE PKR UNTUK MEMBENTUK KERAJAAN PERSEKUTUAN IS INCREASING TREMENDOUSLY BY EVERY HOURS LA, YANG ITU BOLEH LAK LU PECAYA? Tapi ditipu juga akhirnya.

    Kalu itu Brader Anwar berani kenapa tak pergi je bersumpah di masjid dari tahun 1998 lagi? Dari segi hukum akal, manusia ni kalu mempunyai otak yang waras, kalu dia tak buat salah, dia sanggup buat apa saja asalkan membersihkan nama dia? Ini tidak? Tak berani le tu sebab dah buat DOSA BESAR.

    Lagi satu lu pikir la sendiri, kenapa Brader Ezam yg merupakan sahabat baik Anwar dulu kini telah kembali ke pangkal jalan? Ezam yg sanggup berjuang sehingga di tahan di ISA pun sudah kembali ke pangkal jalan, inikan LU.

    Setahu Gua Ezam yang paling rapat dengan Anwar tetapi rupa-rupanya ada orang lebih tahu dan rapat dengan Anwar iaitu saudara TAT kita. Setakat keja dengan TV3, dia ingat dia tahu semua? Nasib baik tak keja dengan channel Astro 201, 301, PONGGAL ke ? Tidak semestinya semua yg bekerja di TV3 menyokong Anwar dan tahu semua cerita. Itu lu punya perception saja.

    Saudara TAT, sudahle tu kembali ke pangkal jalan dan tukar ke nama Melayu semula. Mike nie buat malu orang Melayu je, kata orang Perak.

    Orang yg mudah mempercayai sandiwara, konspirasi dan strategi Anwar nie sebenarnya akal dia memang cetek sakan. Wire kekadang bersambung, kekadang tidak.

    ReplyDelete
  18. weh dh la kgn layan la meng tat 2 die pn same mcm nuar jgk ckp byk surat byk dokumen tp habuk pn xdak...klu xde ks xkan org duk bising"xde angin xkn pokok nk bergoyang"meng tat insaf2 la jgn ckp byk...org ckp byk ni xbleh pcye

    ReplyDelete
  19. lu olang x bole telima hakikat anuar x salah. mana ada bukti ma..itu btn punya cacai juga cakap.azizan doktor cek x da apa2.lagi sekali mahu cek hakim gula2 hack cakap x relevan. patut itu saja sudah cukup ma..membuktikan anwar x da kes.lasuah? apa lasuah? ala main luit ka? x da ma..dalam manyak2 menteli anuar satu olang jugak manyak jahat ha..lain olang semua baik..najib sama itu hantu kopek manyak baik? paneh kasi bukak la apa lahsia najib..kalu lu belani..hali2 lu antam anuar..lu manyak takut sama itu anuar ka..lu titot lia ada datang ka..itula tanda olang x da salah..lu cakap salah..itu najib kasi bukak la apa lahsia..

    we meng tat
    gedohom

    ReplyDelete
  20. we meng tat!! blah arrr. xder keje lain asyik nak backup anwar tuh!! hampagas jew!!! ktaorg bebudak pon dok tertanya2 ... naper xnak wat sumpah kat masjid kalau betul2 kene aniaya, kene konspirasi!!!!

    orang malaysia dah bagik peluang suh dia wat sumpah n nak tgok, kalau dia berani mmg Tun M kaki spedo ... tapi sampai la ni x buat2 gak!!!! cnfirm lah anwar ni ada wat salah ~~~ tau takut!!!

    bengap tul lah ekau ni! we meng tat!!!! guna lak nama chinese, nak timbulkan snetimen perkauman kew! hampagas tul lah!!

    Satu jew nak tnya ... why ezam tinggalkan Anwar??? kitaorg tgok ezam ni jenis yg mmg pndai simpan rahsia ... dia x dedahkan pown apa kburukan anwar sampailah anwar cabar betul atau tak kes surat 8 sept ..... ha, dah kene cabar ambik kau siap dgn tulisan tngan and signature lagik!!!

    xder mata kew nak tengok we meng tat! naper bebudak dulu yg kuat support anwar semer dah angkat kaki! tinggal azmin ni jew yg sesat x sudah sampao skank!!!

    wee meng tat, setakat cakap aku ada bukti, aku ada gambar, aku ada video .... tunjukkan!!! bio kami yg kononnya "buta" ni dapat "hidayah" and sokonk anwar tuh!!! ni tak ... asyik bagi fakta auta jew!!! hampagas jew!!

    satu jew aku kesal .... if anwar betul2 sayangkan bangsa melayu n islam ... dia takkan buat semua ni ... huru harakan politik kita macam kat perak tu, aku tertunggu2 gak kenyataan anwar homo ni, tp dia jew!!!

    wassalam

    D.O.B 1985

    ReplyDelete
  21. we meng tat!! blah arrr. xder keje lain asyik nak backup anwar tuh!! hampagas jew!!! ktaorg bebudak pon dok tertanya2 ... naper xnak wat sumpah kat masjid kalau betul2 kene aniaya, kene konspirasi!!!!

    orang malaysia dah bagik peluang suh dia wat sumpah n nak tgok, kalau dia berani mmg Tun M kaki spedo ... tapi sampai la ni x buat2 gak!!!! cnfirm lah anwar ni ada wat salah ~~~ tau takut!!!

    bengap tul lah ekau ni! we meng tat!!!! guna lak nama chinese, nak timbulkan snetimen perkauman kew! hampagas tul lah!!

    Satu jew nak tnya ... why ezam tinggalkan Anwar??? kitaorg tgok ezam ni jenis yg mmg pndai simpan rahsia ... dia x dedahkan pown apa kburukan anwar sampailah anwar cabar betul atau tak kes surat 8 sept ..... ha, dah kene cabar ambik kau siap dgn tulisan tngan and signature lagik!!!

    xder mata kew nak tengok we meng tat! naper bebudak dulu yg kuat support anwar semer dah angkat kaki! tinggal azmin ni jew yg sesat x sudah sampao skank!!!

    wee meng tat, setakat cakap aku ada bukti, aku ada gambar, aku ada video .... tunjukkan!!! bio kami yg kononnya "buta" ni dapat "hidayah" and sokonk anwar tuh!!! ni tak ... asyik bagi fakta auta jew!!! hampagas jew!!

    satu jew aku kesal .... if anwar betul2 sayangkan bangsa melayu n islam ... dia takkan buat semua ni ... huru harakan politik kita macam kat perak tu, aku tertunggu2 gak kenyataan anwar homo ni, tp dia jew!!!

    wassalam

    D.O.B 1985

    ReplyDelete
  22. ini hanti jari walis aa..lu tulis satu kali sudah cukup ma..wa bukan x tau baca punya...butut sapa salah..sumpah..wa sudah cakap manyak kali, kalu dua2 sumpah aa..apa mau bukin lepas tu? mau masuk court jugak ka kawan? sudah sumpah habislah..balik lumah duduk diam2..itu macam ka? aloo kawan kita mesti mau tau betoika itu anua ada liwat? mana tempat? itu suweifool betul2 mau masuk courtkan..kita tunggu la..nanti kita tau sapa butut sapa salah..sapa olang belakang suweifool kasi bikin ini skrip..dulu azizan manyak malu oo..sudah salah cakap..tapi itu gula2 hack kasi backing..tapi najib apa pasai x mau pigi mahkamah..itu 2 olang polis sapa kasi 'wahyu' hantam itu hantu tuya..wah mesti ini amoi monggol punya kes manyak shiok oo..bik mama manyak lisau oo..

    wee meng tat
    gedohom

    ReplyDelete
  23. lagi satu..itu ezam punye sulat.ape isu dekat itu sulat?anua ada cakap minta mahap ka..anuar cakap apa? itu konspilasi bukan? sulat pada bos..apa ada isu busat ka? ha ha itu ezam ha..jangan kasi latang dekat mana2 prk..manyak suweii lo..umno mesti suwei punya..feng shui x da bagut..isu ezam ha..bila dia masuk umno dia punya lumah sudah jadi banyak busat..hutang semua setel...ada betoi ka paneh..itu dalam btn punya buku ada tulis ka..?

    wee mwng tat
    gedohom

    ReplyDelete
  24. korang tak fikir ke skrg semua org politik perosak negara...gaduh sini sana, bising2, orang melayu dah mula hilang kuasa, india & china dah mula banyak suara, melayu apa dapat, sokong org politik saja, ekonomi makin teruk, mahu lompat parti lah, tangkap gambar bogel lah, sampai bila kawan2?elok kita doa pada ALLAH beri petunjuk utk keamanan negara dan bangsa, bukan hanya menyokong org yg kita belum tentu boleh membawa keamanan&kestabilan dalam negara kita... kita ambil iktibar yang berlaku, semua ini akan negar akan membuat kita makin mundur...pergolakan pasti akan wujud jika kita tidak bersatu semula.... buang itu fahaman politik, kembali lah kita sebagai hamba ALLAH swt, petunjuk darinya adalah jawapan bagi segala soalan...INsyaallah

    ReplyDelete
  25. wakakakakakaa....

    ini mcm citer nujum pk blalang laa.....

    P.I bala sudah mari....

    ReplyDelete
  26. Haha seronok aku baca komen melayu talibarut lupa diri wee meng tat ni.

    Semua statement dengan jelas tunjuk dia ni fanatik anwar. anwar xde kes? kes anwar xde bukti? kalau xde asas xkan sampai msuk court.

    So dari mana pula kau nak keluarkan bukti kes najib? buktikan, kalau xde bukti sekadar cakap kosong itu 100% xde kes. Sohai.


    orang paling kanan, paling rapat dengan anwar, ezam pun bole tinggalkan dia.

    Ke kau ni intimate partner anwar sebab tu kau yakin anwar x salah?

    ReplyDelete
  27. Agenda pecah, perintah dan berkuasa.kalau di lihat soal perihal moral di sekeliling kita nie,memang banyak..masalah sebegini dah menjadi tenat dlm masyarakat kita.Pada sudut lain,ia boleh di jadi kan alat tunggangan demi mencapai hasrat dan cita2.Instrumen sebegini amat sesuai utk memecah belahkan satu2 bangsa utk mengekalkan pengaruh dan kuasa.Jauh sekali utk bangsa itu bersatu padu.Maka umat melayu islam wajib sedar akan agenda tersembunyi sebegini.

    ReplyDelete
  28. I'm not sure where you are getting your information, but great topic. I needs to spend some time learning more or understanding more. Thanks for magnificent information I was looking for this information for my mission.

    Review my web site best payday loans

    ReplyDelete

Blog Archive