Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, February 12, 2010

Australia lawmakers urge Malaysia to drop Anwar sodomy case

More than 50 Australian lawmakers have lodged a formal protest urging Malaysia to drop opposition leader Anwar Ibrahim's sodomy trial and warning it will hurt the country's image, an official said Friday.

The group, which includes MPs and senators from both major parties, called for the case against Anwar to be abandoned in the interests of building "confidence in the impartial rule of law in Malaysia".

"Many friendly observers of Malaysia find it difficult to believe that a leading opposition voice could be charged with sodomy a second time, and so soon after his party made major gains in national elections," the protest letter says.

"It should be made known to the Malaysian government, that in our opinion, global esteem for Malaysia will be affected by these charges against Mr. Anwar.

"We hope that Malaysia's authorities will not pursue these charges."

Michael Danby, member of the governing centre-left Labor party and chairman of Australia's foreign affairs parliamentary subcommittee, said he handed the letter to Malaysian High Commissioner Salman Bin L Ahmad in Canberra Thursday.

"A lot of people know Anwar Ibrahim, a lot of people have been to Malaysia, and a lot of Australian parliamentarians think it's a shame that this is happening for the second time to the leader of the opposition in what is a developing democracy," Danby told AFP.

"We (feel we) should stand up and support a fellow democrat."

Former opposition leader Malcolm Turnbull and Bob Brown, leader of the Greens party were among the signatories, as well as independent Senator Nick Xenophon and two minor members of the Labor Party frontbench.

Danby said the Malaysian high commissioner was well aware that there was a "wide spectrum of opinion in Australia" and the letter was not intended to inflame diplomatic relations.

"We hope it shows people in Malaysia and the opposition that we care," Danby said.

Anwar, who faces 20 years imprisonment if convicted of illicit sexual relations with a young former aide, has condemned the allegations against him as a political conspiracy to sideline the opposition.

He has accused High Court judge Mohamad Zabidin Diah of refusing to rein in "biased" media coverage of the much-delayed trial, which began last week.

Anwar was arrested in 1998 on sodomy and corruption charges but made a stunning comeback after being freed from prison in 2004. His sexual misconduct charge was overturned after six years behind bars.

DASAR PENGKHIANAT DAN PENDERHAKA! ANWAR IBRAHIM IALAH MUSUH NOMBOR SATU NEGARA. ANWAR IBRAHIM TIDAK LAYAK MENJADI AHLI PARLIMEN PERMATANG PAUH. ANWAR IBRAHIM TIDAK LAYAK MENJADI KETUA PEMBANGKANG DI PARLIMEN MALAYSIA.

Sememangnya kutukan, tempelak, hentaman, makian, hamunan, kejian, sundalan, lalakan yang sekian lama dilambung kepada B.A.B.I. menyerupai haiwani demikian sifatnya. "Apakah cercaan ini merupakan DOSA BESAR kepada Anwar Ibrahim?" Atau "DOSA BESAR yang ANWAR IBRAHIM lakukan mengadai DAULAT, MARUAH DAN JATIDIRI Malaysia boleh dijadikan mizan sewaktunya?"...

Apabila Australia sebagai Sheriff Lobo US bersuara dan mencetuskan sengketa rantau dalam mencampuri URUSAN SEBUAH NEGARA BERDAULAT DAN BERPERLEMBAGAAN, apakah implikasi politik serantau lewat masa kini akan berubah? Begitu licik dan licin gerakan Yahudi memperdagang SENJATA MARUAH Perlembagaan Berdaulat ke atas Tanah Melayu dan Bumi Malaysia ini...!

Anwar Ibrahim kini bukan lagi LIABILITI kepada PKR+DAP+PAS, bukan sahaja liabiliti kepada kerabat dan keturunannya, ANWAR IBRAHIM ialah Musuh Dalam Selimut, Gunting Dalam Lipatan, Api Dalam Sekam kepada Rakyat Raja. Suara Australia ini secara terang telah melanggar Trity Zon Berkecuali Rantau Asia Pasifik, juga menggambar BETAPA DAYUSNYA ANWAR IBRAHIM sebagai warganegara Malaysia yang hari ini bolehlah MULA kita pertikai kesahihan banyak latarbelakang, kegiatan, keinginan, kegemaran, keperluan, kehendak manusia yang dinama oleh bapanya IBRAHIM sebagai ANWAR.

Australia sebagai Sheriff US, sudah lama mengintai ruang, rongga, lompang, lohong, lorong, laluan, peluang yang CANTIK DAN NAMPAK PROFESIONAL dalam menterjemah erti kedaulatan. Campurtangan ini mirip teknik yang digunakan oleh Francis Light pada 1885 dan bagaimana Napoleon Bornaparte menentang Tentera British?

Kepada Majlis Raja-raja Melayu dan Kesatuan Pemikir Perdana Menteri serta Majlis Keselamatan Negara, suara Australia ini ialah petanda bahawa Agen-agen Yahudi sudah menempat kedudukan strategik mereka dalam kalam-kalam Perlembagaan Persekutuan.

SIAPA SANGKA, SIAP SIAGA, AWAS WASPADA....Den dah khobar kan dulu, ekau tak cayo jang....!

24 comments:

  1. Duto Msia keVienna yg dipanggil pulang dah tak smbg kontraknye, ekau faham ajolah DSAI ko agen Yahudi atau ehem2 parti jahat UMNO kato eh yg ejen nyo. Den bagi Pantet Miang dan Cicit Komut pikir sikit ajo jgn jadi jaman mahakutty yg semua orang telah digulo2nyo.

    ReplyDelete
  2. Den sokong apo yang Ausie kata cam tu...sobab eh, pendakwaan pd DSAI memang BANGANG dan BODOH UNTUK MEMBODOHKAN ORG....UMNO memang lah marah dan mengamuk sebabnya kes Nuar ni byk sgt negara luar yg kacau dan perli Malaysia..seolah2 malaysia diperintah oleh sekumpulan BERUK yg tak tahu apa itu keadilan..yg pentng pisang yang mereka rebutkan mesti lah menjadi hak aku, jgn cuba org lain kacau, akibatnya PADAH!!! sungguh melucukan kes liwat sepol dan amat menjijikan UMNO menjilat jubo sepol untuk terus hidup!!! ini adalah hasil tangan mahathir bapak segala PEMFITNAH...

    ReplyDelete
  3. AUSTRALIA apa bikin sama situ punya Son of their soils?

    Australia baru2 ini banyak racial tension..

    Asal usul mereka yang datang kaAustralia, penjenayah2 yang terpaksa dihantar jauh sekali dari negara ASAL.. and they have the cheek to talk about Law?

    Bota

    ReplyDelete
  4. Hentak, hempuk dan hentam sijuak UMNO ni Hompuk terutama sitom tom bak dan gedoyok juga si keluarga komat aka pak sadero yg cuba jadi Spin Dr seperti Utusan Meloya.

    ReplyDelete
  5. UMNO jgn marah lah bila negara luar perli kas NUAR...seolah2 negara kita diperintah olh BERUK....begitulah adanya, bila beruk meliwat!!!! jahanam..demi memuaskan nafsu besar BAPAK BERUK...negara malaysia ditertawakan dunia....ha..ha..ha...

    ReplyDelete
  6. Australia tidak layak mencampuri urusan Malaysia apatah lagi menurut permintaan Anwar untuk memburukan Malaysia.

    Benar sekali, apakah dengan mengadaikan maruah negara, orang seperti Anwar layak dijadikan ketua?

    Kalau benar Anwar tidak liwat Saiful, kenapa dia takut sangat untuk dibicarakan.

    Bahawasanya, kerajaan yang ada sekarang lebih takut sekiranya Anwar benar-benar tidak liwat Saiful dan didapati tidak bersalah.

    Kredibiliti Kerajaan yang ada sekarang lebih goyah dan terancam daripada Anwar sendiri sekiranya Anwar tidak bersalah.

    Jangan taksub sangat sehingga lupa untuk berfikir, main cakap sedap mulut dan hati saja...

    Hatihitam

    ReplyDelete
  7. australia negara yg asalnya menjadi tmpt buangan penjenayah mmg menyokong liwat. cuma negara islam je yg tak meredhai liwat ni takut kena bala mcm malaysia. sbb tu peliwat perlu dibersihkan takut nanti negara ni kena laktat Allah.
    anon2 atas ni termasuk yg sebut nama aku tu mmg penyokong mokhtar cifut. dah spesis beruk nak buat camna.
    cuma den setuju dgn persoalan duta yg tak sokong resolusi nuklear iran tu tak disambung kontrak. selagi saki baki kalimullah dan kj serta semua org2 paklah dan aljub masih ada kuasa dlm kabinet najib, maka payahlah kerajaan nak buat apa2.
    tapi jgn salah anggap kebijaksanaan najib. mgkn org2 itu dikekalkan utk melihat sejauh mana mereka mampu bertindak sebelum 'pembersihan' secara besar2an dilakukan dlm kerajaan. lgpun najib mmg terkenal dgn pentadbiran tak suka buang org. tapi berlembut bukan bermakna takut. org yg kecoh biasanya kurang ilmu di dada.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  8. aussie negara yg wujud dr golongan dan keturunan banduan..orang bodoh je yg nk dengar..

    ReplyDelete
  9. Malaysia da ok dah tak payah layan ausie penjenayah perang tu.Dunia semua tau berapa banyak nyawa islam telah terkorban diiraq.

    ReplyDelete
  10. Discrimination against Australian Aboriginal

    http://www.alemarati.net/study/Discrimination.htm

    Democracy?

    Bota

    ReplyDelete
  11. Kes sekarang ni kes Saiful lawan Anwar, bukan UMNO, bukan BN. Itu pun ko tak paham?

    Abis, kalu gugur, dimana keadilan untuk Saiful???>?

    ReplyDelete
  12. Ekau bingai ko, ini kes yg pertama di dalam dunia. Dah kalau Dr. kato takdo penetrasi, 4 doktor pulak tu, kau ado faham ngok. Atau pun kau buek2 takk faham ajoo nak jadi pengikut Dajjal Saghir. Ini dimulakan oleh mahakutty hingga kesatu peringkat dia tersenyum nak jawab pertanyaan pemberita. Elok jadi tengkuli kato dakwaan keatas DSAI bermotif politik. Pada mereka yg hanya pantai Tem Tem Bak dan koncu2nya terus mintak ampun pd DSAI selagi dia masih ada. Kalau tak sempat aku kuatir ekau meraung di hari Tuo.

    ReplyDelete
  13. PM, Tom tem bak. Gedoyok dan spesis dgnnya tu bukannya apa. dia takut kalau Nuar jd PM..itu jer..lagi takut dan kecut ialah Mahathir si bapak segala pemfitnah yang sangat suka berpura2...mahathir dan koncu2nya amat takut jika Nuar ditakdirkan menjadi PM...maka akan bocorlah semuanya..dan akan ternganga dan terlopong lah rakyat melihat kekejian dan kebinatangan mereka mengurus dan mentadbir negara...itu jer..maka sblm Nuar ditakdirkan jadi PM, maka perancangan mseti dibuat tak kira betul ke, salah ke, fitnah ke, liwat ke, apa ke..yg penting Nuar mesti disekat...
    aku nak tanya ko rang UMNO...apa hak ko rang nak paksa rakyat spy jgn bagi Nuar jd PM...mana boleh? kalau rakyat majoriti nak kan Nuar jd PM, ko nak kata apa? rakyat nak tukar selera pulak..syik2 UMNO/BN..jemu dah...dan Najib mesti lari ke Monggol punya...

    ReplyDelete
  14. MALU LA WOI!!! ORG LUAR SEDANG TERTAWAKAN MALAYSIA....NAMUN BAPAK BERUK MASIH TERKINJA2 PENUH BERNAFSU...JIJIK BETUL PERANGAI MEREKA...

    ReplyDelete
  15. majoriti rakyat nak si aljub tu jadi pm? mmg sah otak ko dah biol kena hompuk batu bata dgn ayah ko dulu. lupa agaknya bn ada 139 kerusi parlimen. tu yg ko kata majoriti nak nuar jadi pm? kah kah kah...lawak2..
    yg selalu dok sebut 4 doktor...4 doktor ni apa crita? saiful sendiri bg keterangan yg dr osman di pusrawi tu yg cadangkan dia pegi hkl. lgpun saksi dr kalangan para doktor dr semua hospital tu semua belum dipanggil utk beri keterangan. jd mcmana hompuk ni boleh tau takde penetrasi kalo bicara pun asik tangguh dan tak sempat semua saksi nak bg keterangan.
    tulah asik dgr cakap aljub, percaya bulat2 apa dia kata. bukan nak percaya keterangan doktor dlm court. tggu la doktor bg statement dulu dlm bicara baru ko boleh memekak kat sini. ini nak sambung bicara pun asik diliwat-liwatkan. mcmana rakyat nak tau kebenaran. itulah yang aljub takut nak sambung bicara, takut bila semua saksi keluar maka tembelang aljub akan bertambah parah. piraahhhhh...beruk betul penyokong aljub ni yg percaya dgn fatwa sesatnya. bingai tak boleh diajar spesis depa ni.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  16. ko pun ado sini tom. heheh. den baru nak jawab tapi ko dah jwb dulu. bagus tom. dorg ni igt semua org takut nuar jadi pm sbb nanti semua rahsia terbongkar? kahkahkah. dorg ni kenal nuar lepas kena pecat sbb tu asik ulang skrip samo. org takut kunun. kalo betul la smua pemimpin tu salah, bagi la bukti. keluar la semua bukti dlm blog pembangkang, haprakdaily bla...bla...bla...
    kalo setakat kenal nuar lepas 1998 memang la biol tak tau. kaji dio sojak dio buek demosntrasi baling yang tak betul tu sampai la masuk umno dan apo mat jubur tu buek selamo 16tahun dalam umno. baru boleh crito sini. kok tak...korang punyo provokasi taraf sampah yolah.

    ReplyDelete
  17. Kalu dah kata ada 4 doktor cakap x de Pen...hadap lah kemahkamah mesti bole menang kan??? tapi pasal takut???
    Saiful pun nak tunjukan bukti..jawab le je....
    Doktor yg. ompek tu bole cakap je pasal takut anwar...atau segan nak cakap..kecuali di mahkamah terbuka...bukan mahkamah tertutup...penakut nak sorok-sorok perbicaraan...

    ReplyDelete
  18. Marilah wahai rakyat Malaysia yg budiman, kita sama2 tekadkan hati dan bulatkan iltizam utk menolak UMNO/BN dlm PRU 13 akan datang...gunakan hak kita dgn memilih yg terbaik demi kesejahteraan generasi akan datang..lihat lah kemusnahan dan kehancuran sistem di negara kita akibat kerakusan UMNO/BN...jgn mudah percaya pd dakyah dan propaganda UMNO/BN...tolak mereka demi kesejahteraan kita....tanpa UMNO hidup kita lebih terjamin dan terbela...UMNO hanya membela perut dan nafsu mereka saja....tolak mereka!!!

    -say no to UMNO- go to hell UMNO/BN...rubbish!!!

    ReplyDelete
  19. Sabtu, 2010 Februari 13
    SANG MUSA IGP BODOH LETAK JAWATAN

    Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dikatakan menyerbu rumah Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan dan menemui sejumlah wang dengan nilai yang amat besar.

    Mengikut Malaysia Today, serbuan itu diketuai seorang pegawai tinggi SPRM Negeri Sembilan pada Ahad dan SPRM kemudian mengambil keterangan Musa selama tiga jam.

    "Musa memberitahu SPRM bahawa dia akan meletakkan jawatan pada bulan depan, bahkan sudah pun menyerahkan surat peletakan jawatannya.


    "Dia kemudiannya merayu kepada SPRM supaya membiarkannya 'bersara dengan aman'," kata laman web terkemuka itu.

    Menurut laman web itu, ramai pegawai polis di seluruh negara mengetahui berita itu dan kebanyakan mereka menggelar Musa sebagai 'IGP Bodoh'.

    pssstttt....ye ke??? banyaknya duti Musa yer...berguni2...patutnya IGP jaga negara tp IGP buat duit plak....heran..heran

    ReplyDelete
  20. Salam semua,

    Anon 12.13pm ni jelas buat cerita fitnah termasuklah si RPK tu. Kalau tak kenal Musa baik tak payah tabur fitnah. Anggota polis sendiri tahu lifestyle Musa macamana. Polis sendiri gelak kalau ada yang cuba tuduh Musa kaki rasuah. Ingat sikit siapa keluarga Musa tu. Di masa pegawai2 polis yg berpangkat pakai kereta yang agak mewah dulu, Musa hanya drive kenari je. Orang yang cara hidupnya zuhud macam tu pun ada orang nak fitnah. Memang sah la keturunan dajjal si RPK dan kaki fitnah anon atas ni.

    ReplyDelete
  21. Paneh nampak pantet miang. kalau pengunjung nak tahu, Tom Tem Bak@Godoyok@Sojuk@CiCit Komut@ Pak sedaro adalah 4 orang yg tubuh PM. Tahniah Hompuk! kau berjaya jadikan 4 sekawan Paneh Miang jadi Paneh Pantet dan Miang Jobo. Inilah kalau dah taasub dgn sikutty/Barisan najis dah busuk sampai keusus kato Tenkuli.

    ReplyDelete
  22. Kenapalah kau dilahirkan ke dunia dengan menjadikan carutan sebagai zikir wahai anon? Tidak kesiankah kamu pada keturunan kamu sendiri yg terseksa dengan carutan kamu itu. Kosian kek mak kau yg lahirkan kau ni.
    Aku ada story pasal TenkuLi yg ko cakap tu anon. Tapi tak sampai hati plak nak tulis pasal dia. Takut saudara Aspan tak senang duduk pulak nanti. ;)

    ReplyDelete
  23. Anon 13 Feb 2010, jam 1506. Beberapa jam diambang MAKAN BESAR, Kong Xi FaCai. Sesungguhnya Anon ini, jika dianya SAWO MATENG, barang pasti dia PUNYA SANAD KETURUNAN YANG MENYESAL ke atas Wirid,Zikir,Munajatnya kepada kumpulan berlima yang diisytihar sebagai KEY SUCCESS FACTORS PM.
    Esey jatuh kesian sebab terlalu KUFUR benar, model fikiran yang digapai oleh Anon ini. Ahli masyarakat seperti ANON ini, sewaktunya layak mengakui Kewarganegaraan dalam Perkara 14, di bumi TIDAK BERDAULAT seperti Somalia. Anon, ini udah memartabat diri, keturunan, kerabat, sanad dan nasabnya di kedudukan manusiawi bertaraf haiwani yang tiada kiblat, hatta penyembahan. Dek kerana fitrah ANON yang zikir,wirid-NYA lebih mendorong, ramai Insan Warganegara yang percaya kepada Perkara 6 dan perkara 7 dan 8, kaget dan kembali kepada TUANnya iaitulah Mimbar Politik Pusat di Istana Besar Bukit Serene.
    Jika, Anon ini bukan SAWO MATENG. MAKA, ,biarlah si luncai terjun dengan labu-labunya...biarkan,biarkan.
    Kepada DUNIA DAN ALAM MELAYU NUSANTARA, Eden Talkinkan ANON dalam bahasa pertuturan, persuratan dan perhujahan ANON ini jua. Selamat BERMANDI DARAH.

    ReplyDelete
  24. jo 8:19:

    "Ekau bingai ko, ini kes yg pertama di dalam dunia. Dah kalau Dr. kato takdo penetrasi, 4 doktor pulak tu, kau ado faham ngok."

    Oi bahalul, 12 oghang peguam nuar berahi-m tu, kalau betul la ayat kau tu, kenapo karpal tu tak soal balas si saiful tu guno "fakta" yg ekau cakap? nak tau sobab apo? sobab "4 doktor kato takdo penetrasi" tu bohong la bongok. sobab tu la karpal dan peguam2 nuar berahi-m yg lain lansung tak sontuh pasal tu, pasal suratkaba utusan yang disibuk eh. pehtu mintak tangguh. konon2 nak tunjuk surat pusrawi, tup2 saiful tak check kek sano pun, doktor pusrawi suh poie HKL.

    itu la. lengkali baco la lintas lansung mahkamah, jgn baco tulisan rpk. apola bangang bona. dah berapo hari peguam2 nuar berahi-m tak berani nak soal balas si saiful, dok mintak tangguh yo. sobab apo? sobab diorang pun tau takleh nak monang. banyak bona bukti. ekau yo yang sayang peliwat tu. ptuih!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive