Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, February 17, 2010

'Dia' bakal Ketua Umum

1. Anwar CIFUT dijangka menyungkur ke pintu jeriji Sungai Buluh tidak lama lagi.

2. Komplot Pembangkang kini sedang berkira-kira untuk mencari Beruk Umum baru untuk bergayut.

3. Hadi kurang diminati sebab dah banyak bini. Nasa dan Husam pula macam tak konsisten seperti bosnya. Nik Aziz cakap tak pernahnya lurus. Khalifah LKS dan LGE hanya perjuangkan komunisme. Karpal pulak manjang kena gout walaupun tak makan lembu. Jijah pulak hanya jadi mak turut aka mak sontot.

4. Siapa lagi yang layak…teropong…

5. Oh…dah nampak. Nun jauh di Pantai Timur ada seorang yang bergelar Tengku. Ada darah kerabat. Semangatnya belum luntur nak jadi Bendahara MelayuRaya.

6. Jika Najib buang si kerabat daripada Umno sebab bertentangan prinsip, maka 'orang yang majlis' itu akan diangkat sebagai pejuang.

7. 'Dia' akan dianggap sempurna sifat untuk mengetuai Komplot selepas Anwar CIFUT.

8. Permainan sudah bermula…si darah kerabat memang sengaja mengundang geruh.

9. Hanya menunggu peluang untuk memperagakan belang yang tersorok.

10. Komplot pembangkang akan jadi platform baru bagi menggapai mimpi terpendam sejak Hussien Onn mengangkat Che Det sebagai TPM.

11. Persoalannya sekarang…dia bran ka?

Kelantanese???

11 comments:

  1. Ya, Isu kenegerian dimainkan. Kononnya Kerajaan Persekutuan menindas negeri Kelantan....

    Royalti minyak yang diminta walaupun mereka tahu secara undang2, mereka tidak berhak...

    ReplyDelete
  2. Justeru, Pakatan Rakyat wajib ditumpaskan. Satu konspirasi wajib diwujudkan sekali lagi. Konspirassi ini bertujuan untuk menumpaskan Pakatan Rakyat. Jalan pintas untuk memecahkan Pakatan Rakyat ialah dengan memenjarakan Anwar Ibrahim. Khalas. Period. Finito. The End. Fin.

    Jika Pakatan Rakyat tidak ditumpaskan maka segala malaon dan pelesit yang selama berpuluh-puluh tahun ini menghisap darah rakyat akan menghadapi masa depan yang amat gelap. Apabila Pakatan Rakyat mengambil alih pentabiran Malaysia maka segala kerja-kerja jahat mereka - harta-harta rasuah mereka - kes samun dan kes bunuh mereka – semuanya akan diadili oleh rakyat....

    Jangan tersalah pilih lagi....sambil tersenyum lebar terus baca disini

    ReplyDelete
  3. Penjarakan Anwar supaya rakyat Malaysia kekal di bawah pemerintahan UMNO/BN selama-lamanya. Tiada parti yang layak memerintah Malaysia ni kecuali UMNO/BN.

    Anwar ini menyusahkan saja. Kerana dia sorang, hilang UMNO/BN 83 kerusi. Sebelum dia penjarakan perasuah2 jutaan ringit duit rakyat, pembunuh, penipu wang royalti, lebih baik penjarakan dia dulu.

    Pemimpin takda moral macam Anwar yang anak-beranaknya bertudung patut dipenjarakan. Tiada jasa yang pernah ditaburnya. Hanya UMNO/BN yang memajukan Melayu. Lihatlah List of Billionaire di Malaysia, hampir semuanya Melayu. Pulau Pinang selama ini Melayu kaya-raya tapi selepas 2 tahun Melayu semuanya miskin ditindas, Islam dipijak, peruntukan tak diberi, habis semua gerai orang Melayu dirobohkan.

    Penjarakan Anwar untuk selamatkan Malaysia. Mungkin lepas ni Singapore akan pulangkan Pulau Batu Putih bila Anwar masuk penjara. Biar dia mampus dalam penjara.

    ReplyDelete
  4. AWAS !!

    Menolak PAS bererti memesong arah perjalan ke Syurga !Nik Aziz belum menyerah kunci..untuk rakyat menentu jalannya.

    ReplyDelete
  5. fs-86 kalo nak jadi billionaire senang je. dpt kontrak jgn sub kat cina. bukak kedai makan, jgn gaduh dgn kedai makan sebelah. dah berharta, tolong gak orang lain buat harta. buat business, beli barang dr melayu dan bukannya amik dr supplier cina. kalo buat kesatuan, jgn rembat paperwork org melayu lain dan tukar jadi paperwork sendiri. kalo pegi shopping atau repair keta, cari kedai dan bengkel melayu. dan yg paling penting jgn khianat dan dengki sesama bangsa. barulah ko boleh jadi billionaire.
    "Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum jika dia sendiri tidak mengubahnya." banyak dah bantuan kerajaan bagi, mcm2 platform. tapi biasalah melayu ni suka jalan mudah dan malas.
    hal ku li ni mmg mcm nak diangkat jadi ketua pembangkang yg baru je. tgklah camna rentaknya.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  6. Percaturan dan permainan Ku Li memang sudah dijangka ke arah itu, sebagai bekas pemimpin UMNO mudah baginya membuka 'pekung' dan akan disambut oleh pemaki pemaki PAS yang dahaga 'bahan' untuk mereka berceramah.

    Sekali lagi, pemimpin Melayu selepas Anwar dan Nik Aziz akan 'diperkudakan' oleh DAP ke tahap maksimum gaban untuk divide and rule politik Melayu.

    Ku Li juga mudah didekati dan dijinakkan oleh peniaga Cina adalah satu faktor untuk 'mereka' menerimanya. Tetapi dalam masa yang sama semangat kemelayuan Ku Li lebih menarik dari kemelayuan Najib yang layu.

    Dalam perhitungan ini, Ku Li lebih mudah diterima oleh Melayu berbanding Anwar yang banyak isu peribadi yang buruk. Dan ketika UMNO sedang sebok melayan dan menjaga hati bukan Melayu, Ku Li adalah penawarnya.

    Jika itu pilihannya - Ku Li lebih baik dari Najib.

    ReplyDelete
  7. kepada sesiapa yang dok puja anwar macam dia ni maksum sangat, jemput ke penang. saya boleh bawa tour ke tempat-tempat serta projek-projek dia serta kroni dia terutama adiknya belasah apa-apa yang patut masa dia dalam umno dulu.

    sepatutnya anwar serta kroni-kroninya kena pulangkan semula apa yang depa dah balum masa dalam umno dulu. barulah boleh depa terpekik melalak kata umno ni rasuah lah etc etc. ada ka penyangak macam anwar dan kroni-kroninya berani berbuat demikian?

    ReplyDelete
  8. Anak Raja kelantan bijak mengatur strategi, tepat pada waktunya. Umpama sireh pulang ke gagang untuk menerima warisan kesinambungan perjuangan Almarhum Tuanku Abd Rahman Putra Al Haj dan lebih mudah untuk melangkah ke Putra Jaya pada PRU ke 13 nanti. Teori RAHMAN dah tutup kalam BRO...nasibkaulah UMNO ado umor samo2 kito tengok

    ReplyDelete
  9. UMNO tak habis2 menggunakan jubo sepol sbg talian hayat mereka...setiap masa mrk menghidu jubo sepol....puiiihh!!

    ReplyDelete
  10. aku lbh percaya negara maju dr mempercayai UMNO/BN......

    ReplyDelete
  11. Sesungguhnya Allah Maha Adil...
    Siapa yang bersalah akan mendapat balasannya di akhirat kelak walaupun didunia ini dia menguasai pemeritahan dalam sesebuah negara.
    Dan orang yang dihukum didunia ini dengan undang-undang manusia belum tentu lagi orang itu bersalah melainkan hukum daripada AL-Qur'an dan Hadith.
    Wallahua'lam..

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive