Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, February 12, 2010

Breaking News: MPs keluar PKR

Update 11.22am

Ahli parlimen Bayan Baru, Datuk Zahrain Mohd Hashim mengumumkan keluar dari PKR berkuatkuasa serta merta dan menjadi wakil rakyat bebas. Beliau mengumumkan demikian dalam satu sidang akhbar di ibunegara pagi ini. Menurutnya, beliau akan menjadi ahli parlimen yang berprinsip dan tidak mesra BN. Seterusnya..

________________________

Original Posting

Local chiefs and Kenyan officials have prevented a planned "gay wedding" in Kenya - where such unions are illegal. The marriage had been due to take place in a private villa near the resort of Mombasa but chiefs took action after it was reported in the local press.

"I was shocked... I won't allow it," Chief Hussein Swaleh told the BBC.

Homosexuality has become a hot topic in Africa after a Ugandan MP last year proposed a bill which includes the death penalty for some homosexual acts. A couple were arrested in Malawi in January after holding an "engagement party". Homosexual acts are illegal in most Africa countries and only South Africa allows gay weddings. Continue reading..

_________________________

Ahli Parlimen PKR Bayan Baru, Dato’ Zahrain Hashim akan mengumumkan keluar dari PKR bersama-sama dengan dua atau tiga lagi Ahli Parlimen PKR untuk menyertai Barisan Nasional hari ini, 12 Februari 2010.

Menurut maklumat yang diterima, mereka sudah pun berada di Kuala Lumpur dan pengumuman keluar PKR itu akan dibuat di sebuah hotel di ibu negara pagi ini. Sambung baca..

Note: Apa yang pasti, Anwar CIFUT tidak akan sesekali mencari MPs yang mahu keluar PKR tu di Kedutaan Kenya.

6 comments:

  1. Tuan,

    Andainya ditakdirkan Kerajaan Malaysian tunduk kepada Pemerintah Australia yang mana 50 Ahli Parlimen negara tersebut mendesak agar tuduhan meliwat ke atas Anwar digugurkan, saya sekeluarga akan lari mendapatkan perlindungan ke Kedutaan Kenya.

    Amri

    ReplyDelete
  2. Biarlah dia keluar...dia nak cari angin baru, krn semasa dia di dalam PKR pun bukannya memartabatkan rakyat sebaliknya mencari keuntungan diri sendiri...nak cari harta lumayan tempatnya ada dalam UMNO dan BN...carilah...

    ReplyDelete
  3. Iyolah tu anon,

    Aku setuju dengan koemn kau tu sangat2.Yang baik semuanya PR dan yang jahat semuanya BN.

    Marilah kita beramai2 'menyokong' PR. Oh ya, untuk lebih meyakinkan kita untuk 'menyokong' PR, di bawah ni aku senaraikan di antara 'kebaikan2' PR selepas PRU12:

    1) Bang nuar menghadiri upacara menyembah colok sebelum pengkebumian TBH
    2) Nijar x-MB memegang (boleh di kira menyembah ke tu ye?) lilin bersama2 orang kafir
    3) Nijar X-MB menyampaikan sembah derhaka kepada sultan Perak
    4) Pok Ajis menyebut perkataan "Celaka" kepada para bloggers
    5) Bang nuar lari ke kedutaan Turki (katanya ada cubaan bunuh) tapi lepas tu dok ok jer gi ceramah sana-sini
    6) Cubaan pihak berkuasa untuk menghalang penjualan beer secara terbuka dihalang oleh wakil rakyat PR ... TAKBEEER
    7) Wakil rakyat PR bergambar bogel serta bersekedudukan dengan suami orang
    8) Tanah untuk didirikan UITM mahu di rampas di selangor
    9) menyedut duit peruntukan DUN
    10) Rasuah sex sampai pergi ke negeri Cina
    11) Kahwin sindiket
    12) Baring berguling2 depan kereta Sultan Perak tanda membantah keputusan
    13) Maki hamun almarhum sultan johor di blog
    14) Janji2 masa PRU12 tinggal janji
    15) Tapak untuk peniaga2 kecil melayu di robohkan
    16)Perarakan Maulidur rasul dibatalkan(tak lama lagi entah2 diharamkan kut)

    Kalau aku senaraikan mahu makan berbulan2 kut sebab banyak sgt 'kebaikan' PR ni. Betul tak. Kawan2 tolong sambung lagi senarai 'kebaikan' PR ni supaya lebih meyakinkan kita untuk menyokong PR di PRU13

    ReplyDelete
  4. KEBAIKAN PR.

    CUBAAN MERUNTUHKAN INSTITUSI DIRAJA.
    CUBAAN MENGHAPUSKAN HAK ISTIMEWA MELAYU/BUMIPUTERA.
    CUBAAN MENGHAPUSKAN TULISAN JAWI.
    PENGHINAAN TERHADAP AGAMA ISLAM BERLELUASA TERUTAMA DALAM MEMPERTIKAIKAN KUASA MAHKAMAH SYARIAH DAN MENYOKONG PENGGGUNAAN KALIMAH 'ALLAH'.
    DAN LAGI..DAN LAGI..BAKAL MENYUSUL..

    ReplyDelete
  5. Zahrain nak blah?...den raso lega dia dah blah...pergi lah cari lubuk najis UMNO dan BN dan tinggal lah kamu di dalamnya...perut kamu akan menjadi kembung selepas ini...inilah dia seorg pemimpin yg mementingkan diri sendiri...mengapa sekarang dia mempersoalkan itu, ini???? mengapa apabila jawatan Pengerusi PKR negeri di berikan pd DR Mansor, tiba2 Zahrain mengamuk-ngamuk, itu tak betul, ini tak betul,....faham2 saja lah....yg dipentingkannya adalah projek...nak cari projek...carilah dalam UMNO dan BN...di sana sudah ramai yg kelemasan dlm kemewahan dgn projek...ya..dalam tong taik UMNO/BN lah semuanya halal belaka...cari lah ko di sana...memang itu yg dia hendak dari dulu...iaitu kuasa dan money....ianya hanya ada dlm UMNO/BN....

    ReplyDelete
  6. DAH BANYAK DEN TENGOK YANG KELUAR SEMUO AKAN DIPETISEJUKAN OLEK UMNGOK. ADO MENJUAL KOTAK MASIH TAK LAKU2 PUN ADO, USTAD DARI PILAH KE TOLUK KOMANG SORAH TONGKUK KEK PUTRAJAYA CAMNO SEKARANG. KOK MACAM MANO PUN DEN TABIK SPRING KEK YBM TENGKU RAZALIGH HAMZAH ANAK RAJO KELANTAN TERSOHOR KERANO BERANI BERPENCAK SILAT SEBAGAI LAKSAMANA.....

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive