Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Wednesday, February 11, 2009

Camryku, Camrymu jua.....

Aku rasa ada beberapa perkara yang perlu kita renungkan bersama:

1-Kebiadapan Karpal Singh dan rakan-rakannya yang lain adakah disebabkan keberaniannya ataupun sifat orang Melayu yang semakin penakut?

2-Sejauh mana sambutan kaum lain terhadap kebiadapan Singh yang tidak pakai toncet ni?

3-Patutkah Sultan/Raja/DYMM Yang DiPertuan Agong melucutkan gelaran Dato' Seri daripada Nizar Boneka & Brader Anwar Bin Ibrahim?

4-Perlukah Pak Lah mengambil tindakan terhadap Brader Anwar Bin Ibrahim dan juak-juaknya?

5-Bodoh sangat ke segelintir orang Melayu yang lebih mendahulukan pemimpin-pemimpin yang sangat gilakan kuasa melebihi ketaatan dan kesetiaan kepada Rajanya seperti yang termaktub dalam prinsip Rukunegara?

6-Samy Vellu yang tak sedar diri walaupun dah kalah masih meminta kerusi di Dun Selambau untuk diwakili oleh Keling-Keling Paria sedangkan:

a) Melayu 50.2% di kawasan tersebut manakala Cina 29.5% dan Keling Paria cuma 19.3%

b) Seandainya diletakkan calon berbangsa Melayu dikawasan majoriti Keling Paria dan Cina Maklap boleh menang ke calon Melayu tu?

c) Adakah Keling-Keling Paria/Cina-Cina Maklap yang dipilih menjadi calon akan benar-benar meletakkan dasar perkongsian kuasa atau hanya memperjuangkan hak kaum mereka semata-mata?

7) Lu fikirlaa sendiri......

14 comments:

  1. sdr ni memang racist kelas pertama
    Bravo!gua caya lu

    ReplyDelete
  2. Puaka Desa...baru tulis balik, selamat kembali!

    ReplyDelete
  3. Mengapa tuan penulis Blog suka mengunakan perkataan Ke**** Pa***?

    Sedar tak sedar ianya boleh mengundang ketegangan & sensiviti antara semua kaum negara ini.

    ReplyDelete
  4. i sokong..penulis mmg racist..lu belajar dgn siapa UMNO kah?..

    ReplyDelete
  5. Racist nya saudara penulis...terlampau tebal pula tu. Macam tak caya je sdr wujud di zaman Milenium ni. Hidup UMNO...

    ReplyDelete
  6. Orang Cina & India pun rakyat Malaysia juga, bayar cukai macam kita juga. Jadi tak sepatutnya lah kita layan mereka macam binatang. Panggil dengan perkataan ke**ng dan sebagainya. Cuba tiru macam PR, baru lah UMNO dapat berkat.

    ReplyDelete
  7. anak jawa,
    betul. Mulai sekarang aku tak makan telur. gentel ada la.
    Mee dah lama aku boikot.

    ReplyDelete
  8. apa salahnya perkataan keling? prof zainal kling tak bising pun. siap ada nama jalan keling pun kat malaysia ni. masjid keling pun ada. perkataan pariah tu pun memang dr bahasa tamil dan kasta yg diwujudkan sendiri oleh kaum india. apalak salahnya. kalo ikut sejarahnya, kebanyakkan india yg dibawa british ke tanah melayu ni adalah dari kasta paria. so apalak mereka nak marah. mereka sendiri yg membezakan kaum sendiri. bukan org melayu yang bezakan. aku sokong kau penulis. taraf high class punya racist. jgn takut, kbyakn cina dgn keling tu semua lg racist dari kita.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  9. Perkongsian kuasa yang umno laksanakan tidak menguntongkan melayu dan juga menyebabkan melayu hilang keyakinan pada parti itu sendiri. Saya bersetuju kalau tempat majoriti melayu umno letakan calonnya, India yang majoriti letakan mic, cina majoriti letakan mca atau gerakan. Kan adil namanya tu. Disitu nanti kita dapat simpulkan parti mana yang mendapat sokongan kaum masing-masing. Lepas tu pandai-pandailah buat percaturan balik utk dapat sokongan.. Hehehe, Betul tak tuan-tuan semua??

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum Paneh,

    Mak Cik pun dah lama tidak ke Tanjung Keling, Melaka. Belum ada masa, sibuk memanjang.

    Mak Cik berpendapat peribadi bahawa APA APA pun biarlah Bangsa Melayu Bersatu Hati dan jiwa dulu, kuatkan ukwah sesama kita, luaskan rangkaian perniagaan kita.

    Alhamdulillah, orang Melayu sekarang sudah pandai berniaga. Syukur. Kalau dulu nak tengok muka Melayu yang berniaga adalah yang jual sayur kampung di pasar pasar sikit sikit. Dan di kedai kedai MARA sahaja.

    Jadi kalau kita kurang bercakap, lebih berfikir akan strategy Masa hadapan kita semua, dan berusaha gigih dengan segala kemudahan yang kerajaan sediakan InsyaAllah kita akan berjaya juga.

    Cabaran dan dugaan dalam hidup itu biasalah..nama pun hidup tapi survival anak bangsa itu yang mustahak. Bukan untuk kita kita ni sahaja sekarang ini.

    Apa yang kecoh kecoh ini bermula setelah Mac 08, kerana mereka PR naik tokcang dan ditambah pula bila Anwar menang Permatang Pauh...tak pernah tenang. Kalau boleh kita semua pun diheret jadi samseng jalanan macam dia orang juga.

    Minta Allah swt Laknat 'mereka mereka' yang mahu menghancurkan 51 tahun kerja keras pemimpim pemimpin kita dahulu yang menjadikan Malaysia ke tahapnya sekarang.

    Manusia tak bersyukur macam merekalah kalau dibiarkan alamat ranaplah negara ini ditangan bangsa yang satu lagi tu. Malang penyokong mereka buta mata dan hati tidak melihat muslihat penyokong idola mereka. Apa boleh buat.

    WaAllahuAlam.

    ReplyDelete
  11. Woi Politik perkauman dah ketinggalan zaman 51 thn dulu kalau citer boleh la....beb

    ReplyDelete
  12. aku pun niaga juga, jual mee tapi mee melayu, mee cina x jual sebab pelanggan aku kata mee melayu sedap lagi. Masaalahnya, mee melayu selalu tak cukup stok..

    ReplyDelete
  13. ano kek ateh ni napo lak bingkai bebeno? nampak na takdo pendirian eh...

    ReplyDelete
  14. Ano kat atas ni kalau Samy Velu dapat jd PM mesti dia sambut melompat-lompat mcam orang amerika sambut Obama jadi Presiden US.Ingat! sebab Obama boleh jadi Presiden jangan kata orang India boleh snang-snang nak jadi PM. US lain Malaysia lain. kalau perjanjiannya 51 tahun dahulu macam tu, lagi 500 tahun pun tetap macam tu. mana boleh cakap masa merubah segalanya.Ada orang pernah pesan, kalau kita tidak belajar sejarah kita akan didera melakukan kesilapan sama berkali-kali. Ingat tu Ano!

    ReplyDelete

Blog Archive