Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, May 19, 2009

MCA & SUPP banyak songeh..

Aku cukup tak puashati dengan kenyataan Yong Khoon Seng (Naib Presiden Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) dan Presiden MCA, Ong Tee Keat yang mahu kerajaan mengkaji semula dasar biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) iaitu peruntukan biasiswa harus diberi kepada pelajar yang memperoleh keputusan cemerlang dalam pelajaran, bukannya berdasarkan sesuatu kaum itu.

Ini adalah sesuatu perkara yang tidak boleh dipandang ringan kerana ianya telahpun termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan di bawah Perkara 153 yang berkaitan dengan perezapan, kuota dan biasiswa untuk orang Melayu. Harus diingat bahawa sebarang perubahan kepada perkara 153 adalah WAJIB mendapat perkenan Majlis Raja-Raja di bawah Perkara 38 dalam Perlembagaan Persekutuan yang berkuasa untuk melindungi Hak Istimewa Melayu/Bumiputera.

Agaknya si Ong Tee Keat dan Yong Khoon Seng ni buta sejarah dan tak sedar diuntung. Dah la MCA kalah teruk dalam pilihanraya umum yang lalu, lagi nak banyak songeh mintak macam-macam. Kau sedar tak yang Melayu/Bumiputera di Malaysia ni mewakili 66 peratus penduduk. Kau rasa kuota 55% biasiswa JPA tu setara tak dengan kapasiti penduduk Melayu/Bumiputera di negara ni? Sedangkan bukan bumiputera hanya berjumlah 34 peratus dan kerajaan dah bermurah hati bagi 45% kuota biasiswa JPA...lagi lu nak banyak bunyik.

Kalau benar-benar ingin merealisasikan konsep satu Malaysia pun, Ong dan Yong perlu berusaha untuk memujuk saudara sebangsa mereka agar beramai-ramai menyokong usaha 'satu sekolah untuk semua' tanpa perlu mempertikaikan perkara yang memang tidak boleh diubah lagi. Jangan jadi anjing yang asyik menyalak bukit. Bukit tak runtuh tapi suara anjing yang hilang akhirnya. Lu fikirlah sendiri...

24 comments:

  1. Permintaan MCA & SUPP itu bercanggah dengan konsep Satu Malaysia. Kalau kira cara matematik sekolah rendahpun dapat dibuktikan bahawa Melayu/Bumiputra layak dapat sekurang-kurangnya 60% agihan kekayaan negara.

    ReplyDelete
  2. Saya rasa mana-mana komponen dalam BN kena diberi kata dua mengenai konsep 1Malaysia yang mana yang mereka harus fokuskan.

    Pilihan 1:
    Kekalkan cara pemerintaan sekarang sambil menerapkan lagi perpaduan antara kaum, serta memastikan tiada kaum yang tercicir dari pembangunan

    Pilihan 2:
    Seakan-akan yang pembangkang laungkan. Beri hak yang saksama antara kaum bermaksud;
    UiTM dibuka kepada bukan melayu, sistem kuota dihapuskan, serta PENGGUNAAN bahasa selain bahasa kebngsaan pada akhbar dan mana-mana cetakan dihapuskan, termasuk bahasa mandarin dan tamil, serta sekolah-sekolah jenis kebangsaan dihapuskan.
    Siaran TV dalam bahasa kebangsaan tanpa sebarang iklan dalam bahasa selain bahasa kebngsaan. Ini pun baru sikit.

    SO, nak konsep 1Malaysia yang macam mana?

    Tak bolehlah MCA & SUPP nak menang selalu je, bila kena kat diorang, tak pulak cakap. Padahal PRU tak menang pun.

    ReplyDelete
  3. Kenapo ekau marah pulak jang....mereka pun ado hak kan?...yg pandai-pandai pulak marah-marah ni pasal apo? kan itu KONSEP SATU MALAYSIA : RAKYAT DIUTAMAKAN.....

    Ha...kan Najib dah buka semua utk semua kaum samo yo....mano pulak pegi nyo KETUANAN MELAYU ekau jang....Ekau asyik2 jd tuan yo lah...semua hasil org lain sapu jang...ekau jgn marah jang...patut eh ekau sokong MCA/SUPP kato cam tu...kato BN kan sopakat, kongsi kuaso..konapa bercekik pula ni.. kato indah-indah bona dlm BN, tp berkolahi memanjang yo den tengok....Ekau patut eh, sokong boto 1 Malaysia jang...semuo org sama, liberalissasi pun dah buka 30 % hak molayu lingkup jang...cam no ni...? ekau tak angkat keris ko jang....ekau jgn marah jang...ekau patut buka hak melayu di bwh konsep 1 malaysia najib jang....jubo lah jang....

    ReplyDelete
  4. cukup2 la ano bodoh atas ni memperlekehkan melayu. cakap berdegar2 tapi habuk pun takdak. kepada generasi muda hari ni aku nak bgtau...ano atas ni la contoh orang yang nak tgk melayu lingkup. jangan ikut org mcm ni ya adik2. mungkin dia ni bukan melayu yang menyamar. hati2 ya adik2. orang mcm ni byk kat malaysia ni.

    ReplyDelete
  5. nak kaji apa..dasar dah memang sedia ada..siapa yang cemerlang..akan mendapat biasiswa..

    tidak kira dia tu cina melayu india mamak bidayuh asli dayak bajau kadazan

    biasiswa ni atas budi bicara pihak kerajaan..

    aku teringat iklan kerja kosong surat khabar..

    syarat nak kerja mesti pandai bahasa mandarin cina..orang melayu..mampuspun x dapat kerja tu..

    tp takde pula yang si mamat MCA ni nak bising-bising pasal tu..
    senyap jer..
    ingat negara ni negara komunis ke?

    ReplyDelete
  6. GEDOYOK KATA :
    cukup2 la ano bodoh atas ni memperlekehkan melayu. cakap berdegar2 tapi habuk pun takdak. kepada generasi muda hari ni aku nak bgtau...ano atas ni la contoh orang yang nak tgk melayu lingkup. jangan ikut org mcm ni ya adik2. mungkin dia ni bukan melayu yang menyamar. hati2 ya adik2. orang mcm ni byk kat malaysia ni.

    Ni den nak koba kek ekau...donga baik2....

    Kepada adik2 anda masih percaya lg kah pd UMNO???? lihat saja lah...di depan org Melayu dia bukan main lg nak pertahankan hak2 melayu sampai terjelir-jelir lidah dan air liurr basinya,,,bising dia bukan main lagi...sampai hunus keris lah, terketar2 Tok Hisham hunus keris, tp lepas tu MELUTUT pulak mohon diampun dik !!!bila berhadapan dgn rakyat malaysia berbilang bangsa dan agama, dialah bapak segala MUNAFIKnya kerana dgn mereka yg bukan melayu, UMNO kata " ok semua kita bersatu dlm 1 Malaysia, kita semua sama, kita akan berikan hak samarata dgn semua lapisan rakyat tanpa mengenal kaum,semuanya sama dapat merasa kemakuran malaysia, tiada kaum akan dipinggirkan.....dan bla....bla....

    itu lah dia adik2 ragam sebenar UMNO, semata-mata nak undi dan sokongan semula dr kaum lain yg sudah tak sokong dia..inilah RAJA PUTAR ALAM dik!!! ko rang lg tau la sb korang dah pandai-pandai belaka....
    Ya adik2 kita tengok pulak pasal agama...kerana nak pikat bangsa lain, agama Islam pun tak terlepas kena liberalisasi dik ??? ko rang tengok lah, muallaf yg bawa anak masuk Islam...you mesti pulangkan anak ko tu ke agama asal balik hingga 18 th...apa ni bro..yg herannya UMNO buat keputusan memandai jer plak tu...tak rujuk kpd Majlis Ftwa Kebgsn...cuba anda bayangkan...si ayah yg masuk Islam dan dibawa anaknya bersama, diajarnya anak td tentang islam, mengaji pandai, solat tak tinggal, puasanya cukup, akhlaknya mulia..tiba2 kena patah balik ke agaama asal krn tak cukup 18 th...logik ke ???.tak ker menginaya namanya tu..org bukan islam nak masuk islam kena fikir jutaan kali...bukan nak dekatkan org kpd islam tp menjauhkan lg adalah...betul tak dik
    ini semua dilakukan semata-mata nak SOKONGAN saja....semua tergadai...itu sedikit jer yg aku sentuh...kang byk kang...meletup pulah Paneh Miang kang...ko cito apo bro ?????ko cakap tak senereh kato org kg den....
    tp adik2 sekarang bukan adik2 dulu2..mereka adalah saluran 2/4 yg amat peka dan kritikal sekali....bagus dik...

    ReplyDelete
  7. aku percaya yang adik2 baca komen hompuk ni sepatah haram pun langsung tak percaya apa dia cakap. kau katalah apa pun hompuk, hakikatnya pembangkang lagi banyak putar belit. tak caya? baca kisah altantuya yg blog ni tulis pun dah tau. kah kah kah. sesia je kau tulis panjang2 hompuk oii..

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  8. HOMPUK KATO :

    aku percaya yang adik2 baca komen hompuk ni sepatah haram pun langsung tak percaya apa dia cakap. kau katalah apa pun hompuk, hakikatnya pembangkang lagi banyak putar belit. tak caya? baca kisah altantuya yg blog ni tulis pun dah tau. kah kah kah. sesia je kau tulis panjang2 hompuk oii..

    -tom tem bak-

    Aku kato pulak ::

    Ha,,ha.. dik korang tengok UMNO dah cakap pun dah tak boto dik....dia dah takut dik....kata lah pembangkang putar belit...tak putar bolit jang....adik-adik ni lagi tahu kebusukan UMNO dan kekejian mereka selama ini kan dik ? tak ado sapo pun yg mempengaruhi pemikiran mereka ...mereka sedar bhw negara akan lingkup kerana sikap pemimpin UMNO/BN yang pelahap dan penipu kan dik...ko rang semua tahu....akses hujung jari yo hompuk...tak cam ekau yg baca utusan yo...tak yah cito lah dik...ko rang pun dah tahu dan lbh tahu dr aku...saja melas nak cito kan....UMNO dah ngelabah dik....dah pucat muko eh...yo lah temberang mrk dah tak laku lagi dan temberang mrk dah semua org tahu kan...tu yg dio takut dik...tp den tahu...bukan sajo adik2 ni dah tahu kisah UMNO ni, tp mak bapak dio pun dah sound kat adik2 ni ttg UMNO ni...kalau mak bapak dio tak sound adik2 ni, adik2 ni pulak sound mak bapak dio spy jgn sokong lagi UMNO.lbh2 lg maso nak pilihan raya...dio siap balik kg sedaro.siap kempen kek mak bapak dio .dio beri keterangan yg nyato kek omak ayah dio tontang kebusukan dan kejahatan UMNO ni hompuk.(kan parti orang jahat kato eh.) ...ekau nak buak cam no?? ekau jd bloger kurap yo lah kek situ....den bukan tak kona ekau sapo waris ...sudah lah kau...

    ReplyDelete
  9. saye tak pham la ape anon atas ni cakap. mcam ni ke care hujah pr? pening la mcm ni. berbelit.

    ReplyDelete
  10. betul tu bakal pengundi. ano 1144pm tu dah takut. tu yg panjang lebar komen tu. rajin btul dia komen panjang lebar akhir2 ni. bukti menunjukkan dia dah risau la tu. cuba tegak bnang basah. cuba nak pengaruh orag. sapa tah nak percaya cakap dia. kalo nak tau yg pembangkang ni dah takut - bleh tgk contoh mcm ano tu komen. itu mnunjukkan yg dorg dah terdesak. takut kerana tembelang pembangkang dah pecah. smkin lama org dah tau fitnah pembangkang. kalo tak tak kan dia beria2 komen di blog ni.

    ReplyDelete
  11. Subhanallah.......

    Sungguh luas ilmu allah sehingga jika air laut sebagai dakwat dan ranting2 yg ada dlm dunia ini sebagai pena masih lg tidak cukup utk menulis ilmu allah,

    Maha suci pencipta sekelian alam...

    Siapalah kita sbg makhluk yg berbicara spt kita mengetahui segalanya! Mengetahui apa yg akan terjadi dimasa muka! tahu pula untung nasib org samada syurga atau neraka sehingga lupa dirinya dimana! Menunding kesalahan pada org lupa akan kesalahan diri sendiri!

    Kepada semua pembaca gunalah akal yg waras, otak yg cerdas, minda yg 'high class' dlm m'buat pertimbangan dan penafsiran, jgn diturut hati nanti mati, jgn diturut nafsu nanti lesu, yg baik jd tauladan yg buruk jd sempadan.

    Insya'allah...

    ReplyDelete
  12. Si Jejak Tuah kata :
    "Siapalah kita sbg makhluk yg berbicara spt kita mengetahui segalanya! Mengetahui apa yg akan terjadi dimasa muka!"....

    Aku kata :
    so ko tahukah sokongan pd UMNO tu kuat sangat??? dn sokongan PR tu lemah...dlm dunia moden kekuatan/kelemahan boleh diukur...jd alat pengukurannya adalah melalui PILIHAN RAYA...so sekarang ni, aku tanya ko balik? engko mengukur (measurement) UMNO ni berdasarkan apa???? berdasarkan bendera? berdasarkan org baca akhbar? berdasarkan pengunjung web blog UMNO? berdasarkan sambutan Najib pergi Puduraya, Petaling Street? berdasarkan ramainya pengunjung ke Perhmpunan Agong Umno? berdasarkan kpd apa lagi???
    apakah alat untuk mengukur sokongan pd UMNO sekarang?...ko cuba bg tau aku...kita nak tahu kuat atau tidak mesti kita cuba membuat pengukurannya, bukankah begitu ilmu moden mengajar kita? bukan kah begitu?...kalau kita asyik kata kita kuat, rakyat sudah sokong kita semula, rakyat semakin membenci pembangkang, APA UKURAN UMNO CAKAP BEGITU? apa buktinya? kalau setakat cakap jer, macamana aku dan org lain nak percaya? kita mesti tunjuk BUKTI...kalau nak VIVA TESIS cam ni, tak ada kajian spesifik dan pengukurannya, namun diakhirnya terus kata kajian ini tepat...alamatnya tesis kita melayang lah kat dinding bro!!!!APA BUKTI SEKARANG YG UMNO ADA UTK MEMBUKTIKAN UMNO KUAT DGN SOKONGAN DAN DUKUNGAN RAKYATNYA????? org sekarang mahu itu bukti lah mamat...tak guna ko megah2 dan perasan sendiri???

    tp jika Pakatan Rakyat bermegah-megah kata mereka kuat dan mendapat majoriti sokokngan rakyat...aku rasa semua org akan setuju dgn aku...maknanya VIVA aku lulus...bukti PR itu adalah dgn berlangsungnya 4/5 PRK yg baru lalu...Pengukurannya adalah kemenagan dgn bertambahnya majoriti PR dlm PRK dulu...itu bukti dan pengukurannya...so PENILAIANNYA adalah rakyat semakin menilai PR adalah lbh kuat dr UMNO...kan..?? bukan saja aku nak cerita karut marut..tp berdasarkan kpd realiti bukan fantasia...adakah dgn kalah dan semakin berkurangnya majoriti tidak mempunyai apa2 signifikan dgn kedudukan UMNO sekarang...ini kajian bro..bukan sedao cakap jer...Jadi dgn kekalahan demi kekalahan UMNO dlm PRK itu dulu mempunyai signifikan bhw kedudukan UMNO dlm bahya dan memnag tepat bhw UMNO semakin lemah...

    so apa lg yg engko nak? masih berdalih lg bro??? bukti kelemahan UMNO itu ditambah lg dgn ketakutan UMNO/BN utuk bertanding di DUN PENANTI...sepatutnya engko menggunakan medium PRK PENANTI sbg pentas PENGUKURAN untuk mengukur sokongan pd anda pulak.

    aku suka nak tulis semula kata-kata DATO' A.KADIR JASIN dlm blognya, lbh kurang begini bunyinya : "KETAKUTAN PD SESUATU ADALAH NALURI MANUSIA, TETAPI PENAKUT ADALAH KELEMAHAN SESEORG MANUSIA"...ha..ko kenal tak A.KADIR JASIN?

    ReplyDelete
  13. panjang lebar anon ni cerita. kah kah kah. syok sendiri. bertanding prk di kubu sendiri. sendiri suruh adun letak jawatan - sendiri bertanding. pembangkang hilang punca sbb bn tak bertanding. bak kata ruhanie ahmad, merak yg syok sendiri. anti klimaks. kah kah kah! jiwang karat cepat terasa.

    ReplyDelete
  14. Gedoyok kata :

    panjang lebar anon ni cerita. kah kah kah. syok sendiri. bertanding prk di kubu sendiri. sendiri suruh adun letak jawatan - sendiri bertanding. pembangkang hilang punca sbb bn tak bertanding. bak kata ruhanie ahmad, merak yg syok sendiri. anti klimaks. kah kah kah! jiwang karat cepat terasa.

    Aku kata :

    Ko cerita apa ni bro?? org minta bukti UMNO kukuh dan kuat ko pergi cerita lain plak? bangang ker?

    ke ko yer yg syok sendiri kot?
    ye..syok sendiri dan kecut sendiri kan..kan..kan...

    ye lah UMNO ni ibarat org yg berada di atas bumi yg didalam tanahnya penuh dgn periuk api, yang tak nampak dek mata..Di atas muka buminya cantik dan indah, namum didalam tanahnya penuh dgn periuk apinya yg bisa meletupkan dirinya pada bila-bila masa sahaja...dia sendiri pun tak tahu dan tidak dapat tahu bhw di dlm tanah itu penuh dgn periuk api...sebab dia asyik dgn pemandangan yg indah2 di atas muka buminya....itulah perumpamaan UMNO sekarang...

    org minta bukti saintifik dia melalut pulak.....patutlah dungu...lain org cakap, lain dia mesejkan...dah lah bangga plak...pulak!!!!

    ReplyDelete
  15. kah kah kah. buktinya bn dan umno masih memerintah malaysia dan bukan pembangkang. depa menang prk tak ubah apa2. talak helan punya. bukti kukuh mau ka? pru13 la. lps pru13 baru lu bole kcoh. pru12 pun kalah lagi mau byk buyik. kah kah kah.

    ReplyDelete
  16. ops lupa plak. lu boleh kecoh kalo pru13 pembangkang menang la. kalo kalah lu pegi sorok muka belakang jamban k. kah kah kah. mat jambu cepat terasa.

    ReplyDelete
  17. Perang MCA-UMNO II: Ong Tee Keat vs Mukhriz
    Dilulus terbit pada Tuesday, December 02 @ 20:05:28 MYT oleh TokPenghulu

    Artikel Oleh dewa

    " Perang MCA-UMNO berterusan lagi. Kini, Ong Tee Keat pula melanyak cukup-cukup Mukhriz Mahathir yang tiba-tiba mengusulkan agar sekolah-sekolah cina dan vernakular di tutup atas nama perpaduan nasional. Menurut akhbar bertarikh 1 disember, Presiden MCA ini mengatakan dengan jelas bahawa ini tidak lebih dari taktik terdesak UMNO untuk mendapatkan sokongan.

    Mukhriz pula menjelaskan bahawa tujuan cadangannya ialah untuk mengelakkan salahfaham berhubung isu Ketuanan Melayu.

    Timbalan Presiden MCA Datuk Liow Tiong Lai pula mengambil kesempatan ini menyindir dan mencemuh kepimpinan UMNO secara tidak langsung dalam isu Sains dan Matematik (menggunakan bahasa Inggeris) apabila mengatakan bahawa UMNO tidak faham bahawa penggunaan bahasa ibunda sangat penting khususnya untuk pengajian di sekolah (primary level).

    1 December,2008: "The present system is still the best to ensure unity and harmony in our multiracial country," the Health Minister said.


    He added that it was an old fallacy that vernacular primary schools caused unity problems.


    He reasoned that at secondary level, the students were still able to integrate.


    "He might not understand that teaching in your mother tongue is more effective at the primary level," Liow added.


    Saya tak faham betullah kenapa UMNO ni makin hari makin ketandusan pemimpin. Taraf kepimpinan UMNO tak ubah seperti taraf pencacai UMNO di TKO. Sekadar menjengkilkan dan tidak berani pun menulis artikel kritikal. Sekadar membaling batu sembunyi tangan di forum-forum..

    Malu..Malu..

    Siapakan yang akan menjadi mangsa dalam Perang MCA-UMNO ini?

    Saya menggesa kaum Cina agar berhenti memperhambakan diri kepada ketuanan UMNO.. Kalau ada kaum Cina yang membaca, fikirkan.. ADAKAH ANDA MAHU ANAK ANDA MENJADI KHADAM KEPADA KETUANAN UMNO?

    ReplyDelete
  18. hahahhah.. apo tunggu lg gedoyok baleh laa.. jangan kasi can.. gua sokong lu.. tapi hujah tu kono fakta sikit laa kalau tak buek malu yo.. macam leher kat mato pisau.. lagi satu gua nak tanyo sikit laa.. jawab ngan fakta gak laa.. sapo yang banyak rampeh tanah orang melayu ni.. baik di kerpan maso padi tongah masak tu.. tanggo batu melako.. berembang.. cubadak.. sg buayo raso2 gua tak selosai lg tu.. mgkin ekau bleh cakap tanah TOL kerajaan bleh ambik bilo2 to.. takkan kerpan tu tnah tol.. tp kalau kuil hindu haram buek kat tanah kerajaan tak pulak berani nak runtuhkan.. gua nak tengok yo runtuh tak kuil hindu kat topi jalan senawang tu..

    ReplyDelete
  19. ni mesti penanggah yg baru buat blog tu ya. kau tau tak beza antara tanah rezab melayu dgn tanah milik melayu iaitu tanah persendirian. tanah milik persendirian yg dijual oleh org melayu kpd bukan melayu adalah salah mereka sendiri. itupun yg diwarta sbg tanah adat kat n9 tu takleh la jual. tapi tanah rezab melayu jika kerajaan pajakkan kpd bukan melayu (pajak tau bukannya bagi) wajib diganti dgn tanah lain utk kekalkan jumlah tanah rezab melayu yg kini berjumlah 1,752,293 ekar dan telah bertambah sbyk 620,604 hektar sejak 1982. lgpun pajakan yg diberi oleh bn kepada pribumi atau bukan melayu paling lama pun 99thn dan selepas itu kerajaan boleh ambil semula. bukannya mcm nizar yg pajak tanah selama 999 tahun dan tdk pula diganti. bodoh ke apa nizar bahlul tu?

    ReplyDelete
  20. lupa plak. ano1238 tu mesti bukan melayu yg cuba nak melaga2kan org bkn melayu dgn melayu. mca memang perlu akur dgn umno kerana itulah resam dunia. persamaan kaum perlu wujud dahulu barulah datangnya keharmonian kaum. mca dan gerakan perlu memberi ruang utk org melayu agar setanding dgn mereka barulah keharmonian itu boleh wujud. cadangan satu sekolah bertujuan mewujudkan persamaan dan itulah yg sebaiknya. bukan mcm dap yang kata nak tubuh negara islam kna lgkah mayat dia dulu dan pas pun akur membabi buta. memang rancangan b.a.b.i yg tak disedari oleh pas.

    ReplyDelete
  21. Betul! Betul! Betul! Banyak Betul!

    PRU 12, Bukti Tsunami politik yg dialami BN. Terdapat byk faktor yg menyumbang kpd tsunami tersebut. mmg diketahui umum terdapat faktor dlmn dan ada juga faktor luaran. tlh panjang dan lebar perkara ini dibahaskan oleh bijakpandai dlm bidangnya.

    Persoalan adakah rakyat menolak BN jika berdasarkan beberapa keputusan PRK? Lihat keputusan PRU12

    BN:139
    PR:83 + 1 (Kuala Terengganu)

    drpd setiap PRK yg lalu PR hanya menang satu drpd BN. yg lain kekal dimenangi parti penyandang. Batang AI BN tetap menang. Permatang Pauh kekal dimenangi PKR, Bukit Gantang ttp dimenangi PAS, Bukit Silambau kekal kpd PKR, Penanti dah blh agak siapa yg menang!
    dimana bukti rakyat menolak BN? sedangkan BN memenangi 139 kerusi parlimen dan ada 8 negeri yg jadi kerajaan negeri. Rakyat tolak BN?
    namapak sgt propaganda yg memperbodohkan rakyat! jika ada rakyat yg t'pengaruh, mmg jelaslah kebangangannya. wahai rakyat sekalian jgnlah kita diperbodoh2kan oleh orang yg bodoh!

    Cukuplah.....

    ReplyDelete
  22. UMNO TALKIN UMNO...

    Astaghfirrullah..MasyaAllah..!! Ni kat mana ni ? Terkedu wak lihat foto ni, Patut ker hangpa buat macam tu ?



    Kuburkan Saja Mereka!
    (wak) OD kek mano kau dopek gambo ni ? Kau cito kat wak..!


    Sumber tak sohih mengatakan bahawa, (rujuk komen) ..kejadian ini berlaku di Semporna Sabah, kerana depa tidak puas hati pasal tanah, dan KM depa (baca siapa ?), kawasan ni kawasan Naib Pengerusi UMNO yang bangap tu, saper ? itu..menteri apdal tuh laaa kalau nak tau, depa bukan mati pun, ni hanya protes jer wak, dan masih hard core umno, duit duit, dimana ko duit....UMNO talkinkan UMNO di Sabah lah yer !

    ReplyDelete
  23. Ni wak sapa yg terlepas ni? wak jawa ke biawak ni? apa benda yg dia merepek melalut-lalut x tentu arah ni.

    wak dan mkn ubat ke belum wak oi? tiba2 meroyan talkin kan UMNO ni, ujan xde ribut xde tiba2 suruh talkinkan. ke wak yg nak kena talkin?

    biasalah wak ni org tua nyanyuk, dah tua2 nak mintak duit. itula org kata jgn berjuti degil!, jgn main no ekor degil! Ikut cam B.A.B.I tu main bontot bukan ke sedap (tanya la B.A.B.I sedap ke tidak)

    ReplyDelete
  24. So I got a new computer in the middle of October, it is a Toshiba Satellite A500/040, came with Windows vista Home premium. I got a Windows 7 upgrade disc that is only for my computer. I have upgraded my Laptop to windows 7 and am now having troubles... I think I picked up a few viruses and I am wanting to re-install windows to get my laptop back to normal. The only problem is I am not entirely sure if I can re-use the Upgrade disc. Does anyone know if I can? And if not, what I can do? Thanks in advance for any help and have a great New Year [url=http://gordoarsnaui.com]santoramaa[/url]

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive