Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Tuesday, February 9, 2010

Senjata Makan Tuan


Suatu masa dulu, sebelum membuat keputusan membeli sebarang jentera pertahanan, Menteri Pertahanan berserta para pegawainya ketika itu akan membentangkan secara terperinci kepada Che Det tentang kecanggihan jentera yang ingin dibeli.

Sebaik selesai pembentangan, Che Det hanya bertanyakan satu soalan mudah, "Benda apa yang boleh musnahkan jentera ni?"

Setelah kajian dilakukan, maka sekali lagi pasukan pertahanan membentangkan hasil dapatan mereka kepada Che Det iaitu peluru/bom jenis dot..dot..dot yang mampu memusnahkan jentera tersebut. Maka satu lagi soalan mudah diajukan Che Det, "Negara mana yang memiliki peluru/bom tu?"

Hasil risikan dan siasatan mendapati kebanyakan negara jiran kita memiliki peluru dan bom tersebut. Dan sekali lagi Che Det bertanyakan soalan, "Jadi buat apa kita beli jentera ni kalau negara jiran kita pun boleh musnahkannya?"

Maka hari ini Zahid Hamidi telah menjawab persoalan Che Det itu dengan melancarkan perkongsian idea dan berganding bahu dengan negara jiran kita bagi membangunkan industri pertahanan negara. Sik cayak kah?

Apo-apo pun tahniah kepada Zambry kerana berjaya 'mengumpul mata 5-0' menentang DAPigs. Moga selepas ini pasukan Zambry akan menjalankan tugas dengan bersih, cekap dan amanah di Perak berbanding kerajaan negeri sebelum ini. Nizar, apa ke hay nye yop?

4 comments:

  1. sendiri bawa ke mahkamah. sendiri ysng menyungkur. takziah nizar. tdm jgk yg power. apa yg penting - kesejahteraan rakyat perak di bawah naungan sultannya. moga mendapat keredhaan Ilahi. apa cer hompuk?

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  2. KULIM 9 Feb. – Bekas Perdana, Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, beliau gembira dengan kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Abduk Razak kerana mempraktikkan ciri-ciri pentadbiran yang memenuhi kehendak serta kepentingan rakyat dan negara.

    "Saya telah beberapa kali menemui Najib sejak beliau mengambil alih kepimpinan negara dan merasa senang dengan cara beliau mentadbir sehingga kini,” katanya ketika berucap pada program Mesra Rakyat anjuran bersama UMNO Bahagian Padang Serai dan Yayasan Pembangunan Insan Pulau Pinang di sini malam tadi.

    Beliau berharap Najib akan meneruskan tradisi bekerja dan berjasa kepada rakyat. – Bernama

    ReplyDelete
  3. mano hompok ni tom? sonyap yo. paneh miang la tu dongan keputusan 5-0. tak berbunyi langsung. kuikuikui.

    ReplyDelete
  4. dah kena hempok dgn keputusan mahkamah hari ni...tak terbangun dah la tu....kahkahkahkahkah.....

    ReplyDelete

Blog Archive