Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, April 21, 2010

PKR = Pasir, BN = Batu

A philosophy professor stood before his class with some items on the table in front of him. When the class began, wordlessly he picked up a very large and empty mayonnaise jar and proceeded to fill it with rocks, about 2 inches in diameter.

He then asked the students if the jar was full. They agreed that it was.

So the professor then picked up a box of pebbles and poured them into the jar. He shook the jar lightly. The pebbles, of course, rolled into the open areas between the rocks.

He then asked the students again if the jar was full. They agreed it was.

The professor picked up a box of sand and poured it into the jar. Of course, the sand filled up everything else.
He then asked once more if the jar was full. The students responded with a unanimous "Yes."

"Now," said the professor, "I want you to recognize that this jar represents your life. The rocks are the important things – your family, your partner, your health, your children – things that if everything else was lost and only they remained, your life would still be full.

The pebbles are the other things that matter – like your job, your house, your car.

The sand is everything else. The small stuff."

"If you put the sand into the jar first," he continued "there is no room for the pebbles or the rocks. Set your priorities. The rest is just sand."

9 comments:

  1. pi jahanam melayu umnoApril 21, 2010 at 5:04 PM

    hidup keling...hudup keling...hidup keling....pi mampos melayu...melayu mampos ...keling hidup....sape2 org melayu yg ada anak dara....cepat2 le kawin kan dgn keling2 kat hulu selangor....sebab klu2 kawinkan anak dara tu dgn anak muda parti umno....takut2 terkena kaki minum arak sbb dlm umno ramai yg kaki arak....dgn keling kira ok le....sebab keling tak minum arak cuma dia org tu minum todi aje.....kahkahkah.....todi todi todi....kah kah kah....lepas minum todi boleh pi tido....ramai le zuriat nanti.....dapat le cucu hidung mancung....mcm aziz rahim yg hansome...yg kulit nya hitam melepak tu....kahkahkah....nanti sesekali boleh makan gudumbuk kari......kahkahkah....sehingga menjilat kuih bengkang...kahkahkah....

    ReplyDelete
  2. Bismilah Hir Rahim Nir Rahim
    PKR = PASIR , BN = BATU
    Is so simple to disentangle this puzzle .
    Asal Batu (BN ) dari Pasir (PKR).
    So Batu (BN ) Bergantung kepada Pasir (PKR). Batu (BN )tidak akan terbentuk jika tiada Pasir (PKR).
    Batu (BN) hanya boleh kaku atau terpaku satu tempat dan mendatangkan becana kepada manusia , spt Batu (BN) dilempar orang sebagai senjata . Batu (BN )Membunuh jika gembar bumi. di dalam cerita donggeng pun batu ( BN ) membunuh spt batu belah batu berkatup. So apa baiknya Batu (BN).Kena titikkan air pun akan hancur si Batu (BN). Cuma ada udang disebalik Batu (BN).Batu selalu lupa asal usulnya.Kacang lupakan kulit.

    ReplyDelete
  3. Merbok kau pun jadi pengikut Mahahaprak. Org tulis sikit kau tanpa berfikir terus setuju. BN tu memang la batu tapi kali ni batu hitam sbb rakyat Hulu Selangor majoriti melayu tapi wakilnya semenjak merdeka tetap MIC.

    ReplyDelete
  4. hajarul aswad juga batu berwarna hitam. hitam sebab dosa manusia mcm puak pakatan.

    ReplyDelete
  5. BN adalah BARISAN NERAKA

    ReplyDelete
  6. aik?budak2 PR lagi?..

    ReplyDelete
  7. Diorang ni semua adalah golongan org2 yang kecewa... Tak dapat apa2 kat BN... terus masuk pembangkang.. Bukan semangat berjuang.. tapi orang yang kecewa lah katakan..

    Sokong memana pun takpa.. asalkan boleh le[pas geram.. Pastu pandai2 plak nak hukum orang lain.. Dah mmg keturunan bodoh sombong... nak buat camne.... hahahahaha

    ReplyDelete
  8. Komen-komen yang tidak sedikit pun menunjukkan kewarasan apa lagi kematangan...

    Yang menjadi gila, maki-memaki, carut-mencarut keperingkat kurang ajar terlampau, melambangkan betapa taksubnya semangat berpartian, walhal kita sebangsa, seugama dan sama-sama rakyat Malaysia.

    Kenapa sampai begini sekali jadinya..?

    Dan kebanyakan yang jadi begini ialah orang Melayu. Kenapa terlalu mudah terpengaruh dengan kata-kata yang belum tentu kesahihan dan ketepatan fakta.

    Bezanya insan dengan haiwan ialah kita diberi Allah akal untuk berfikir dan mengaji ilmu.

    Cuma sekarang kita mudah sangat terlupa samada kita ini sebenarnya insan atau tidak...

    Kalau haiwan, sudah tentu ianya diberi ilmu oleh Allah SWT cuma ianya tiada akal.

    Kalau beginilah bunyi komen-komen yang saya baca, lebih mulia haiwan yang tiada berakal tadi...

    Hatihitam

    ReplyDelete

Blog Archive