Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, April 17, 2010

NILAI KORUP PKR


Inilah yang dinamakan "Harapkan Pagar, Pagar Makan Padi"..."Kais Pagi Makan Pagi, Kais Petang Langsung Tak Makan"...

Apolah punyo lopong dan bongap, PKR+PAS ni. Kok iyo pun nak memulun pilihanraya, ADAB dan ADAT kono hormati. Nengoklah porangai tak senereh dan kufur nikmat kumpulan Ahli Syurga yang memalukan Ta'dib Islami. Ini bukan Insani Adabi tapi Haiwani Politik Nahi Akali.

Hakikatnya, Allah tunjuk pado sekalian Rakyat di bumi Tanah Melayu, jiko begini mauduk survival PKR+PAS berpolitik, mako, jauh laeilah kalian nak mencanai Negaro.

Kawasan Dalam Masjid bukan tompat membuto. Kok bonar nak iktikaf atau lolap, ambil kawasan luar atau laman Mosojid. Apo Tok Ayah kau orang Nicholas Azick tak ngajar ko? Atau nie kaedah Syiah dan Wahabi yang kau orang ikut. Apo Tok Ayah kau orang CiFuT BABI tak sompek nak kobar? Dok nyibuk pungkok sampai Medan Solat dihalal sedemikian rupo.

Lain kali, kok iyo nak bonar bolayar dalam ruang solat, suruh Tok Siak susun kau orang tidur berbaris-baris, bukan kaki to kangkang kiap, ngadap ikut suko omak ayah kau yo...Malulah sikit, kok iyo tak berduit nak membuto, mintalah dengan BN duit pasang khemah tido di luar "compound" Masjid. AMAT MENGAIBKAN. ACMK pun ado dalam somak ni kot...

23 comments:

  1. betapa bodohnya penyokong2 pakatan haramjadah ni.
    diaorang sanggup menjadi balaci kafir DAP.
    kafir DAP tu yang kaya diaorang yang merempat!
    simpati aku pada penjilat2 kafir DAP ni.
    hakikatnya memang diaorang sedang diperbodohkan oleh Kafir2 DAP tu!!!

    ReplyDelete
  2. Org PAS dan PKR mana tau hormat masjid, dia org mana ada masjid, asyik tumpang masjid kita. Tanya Nik Aziz atau Khalid Ibrahim atau Azizan Razak, ada pernah dia org bina masjid semasa depa memerintah. Sebab tu jgn terkejut bila gerombolan tu jumpa masjid, jadi terkejut le

    ReplyDelete
  3. Salam perjuangan utk Dato Zaid Ibrahim, semoga kemenangan berpihak kepada gologan kita.Dengan ingatan tulus ikhlas dari Chivas Regal,Cordon Bleu, Remy Martin dan Hennessy.

    ReplyDelete
  4. Cicit Komut ekau jgn hina golongan Tabligh. Kalau ekau bonci islam sokong yahudi jgn pulak bonci kami yg ingin mengimarah masjid. Entah2 kamu sendiri tak pornah pijak masjid.

    ReplyDelete
  5. tempur di alam siberApril 17, 2010 at 6:17 PM

    eh eh e4h ewah,tak nampak pun perkasa kat kkb tadi,tentu berahim katak dan katak2nya tengah menangis beramai dalam satu majlis yg mengenangkan melayu umno dah hilang teloq kat hulu selangor.begahim tak datang tun ma pun dah memang taknak datang,pak sedaro bloger cilaka laknatullah tu tentu ada juga tu,malam tadi pak sedaro tentu tido hotel murahan kat kkb agaknya tu,biasanya hotel murah2an ni selalu nya tempat pelacur low class cari makan,mane le tahu silap2 bergoncang iman di bueknya,harap2 tidak le kan,baik juga org pas tu tido kat masjid,dapat juga mengelak dari .....kelepok kelepok kelepok....kuang kuang kuang....khwek puith,

    ReplyDelete
  6. Ooi gampang ......puak-puak bangang UMNO-COP macam tak pernah iktikaf kat masjid.....Bodoh Punya UMNO-COP.

    ReplyDelete
  7. Hashim2....

    Ko iqtikaf dalam masjid pakai towel lepas tu golek2 tunggang-terbalik macam kat gambo atas tu ke?

    Kalau hari Jumaat orang ramai2 ko buat mcm tu jugak, harus ke sepak kuar.....

    ReplyDelete
  8. aku nampak penyokong umno lebih bijak menghina orang.
    Perungkapan mengata org seperti haramjadah, pukimak, sial, babi dan sebagainya.
    Mereka ini macam tak ada mak bapak atau tidak dididik oleh mak bapak mereka.
    Rupa-rupanya inilah hasil politik UMNO, merosakkan pemikiran anak-anak muda.
    Orang lain yg buat salah dia orang pula yang beriya-iya nak rebut dosa.
    Anwar kek siapa ke yang buat salah ahli UMNO pula yang membersihkan dosa anwar dengan mengata-ngata yg bukan-bukan.
    Baleklah kekg atau dimana-mana tanyalah guru-guru yg muktabar.
    Eloklah sdr-sdr yg melakukan dosa dengan mulut ini bertaubat.
    Bertaubatlah. Tak usahlah main politik jahat.
    Org lain yg jadi pembesar kamu semua pulak yang menanggung dosa.

    Assalaamualaikum.

    ReplyDelete
  9. amilahmad kata "aku nampak penyokong umno lebih bijak menghina orang. Perungkapan mengata org seperti haramjadah, pukimak, sial, babi dan sebagainya."

    hehehe. ko baru masuk blog ni ke? ko baca semua ruangan komen dlm posting dolu-dolu dlm blog ni. tgk sapa yg kaki mencarut kalo tak si hompuk dan pencacai anwar aljuburi walsontoti. nak lagi best gi baca blog pro pembangkang. pelbagai carutan dan fitnah yg tak terfikir dek akal ko pun bole dibaca.

    kalo org baru, buat cara baru. ni masuk rumah org terus buat fitnah melulu. spesis didikan pas dan pkr ko ni agaknya yg suka adu domba dan fitnah tu.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  10. Salam ziarah.

    Tuan mohon linkkan dengan blog kawan; http://bumiyang.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. anak cucu datok mandaliarApril 17, 2010 at 9:20 PM

    tom tembak tu ia lah anjing kurap umno....low class minded....komen pecacai anjing kurap

    ReplyDelete
  12. iktikaf apa pakai tuala.cari neraka la tu.orang pkr-pas pakai tuala kut iktikaf.

    ReplyDelete
  13. Cicit Kamat..

    yang ekau marah2 ni buek apo? jangan memokak lah...diorg nak tidur kat masjid tak apolah...sebab itu masjid..bukan rumah omak bapak ekau..kalau ekau nak tumpang membuto pun apo salah eh!!

    benda2 mcm ni pun nak jadikan isu...tapi tak apolah, ekau sendiri dah tengok dgn mato kepalo ekau kan, bhw betapo ramainya penyokong PR maso penamaan calon td kan...apo makno eh tu? maknonya makin ramai rakyat yg memang sokong PR dan kojo APCO yang membantu publisiti umno/bn ternyata gagal sama sekali..rakyat semakin menolak umno/bn....sebenarnya itulah yg tersirat dan tersurat kisah org yg tidur kek masjid tu...

    mereka penyokong PR sanggup datang dgn tanggungan sendiri, minyak, makan, tol dll tanpa ada pihak yg support..tak macam umno/bn semua kono hulur dulu,,kalau tak tak jalan lah...

    den raso elok lah ekau cermin muko ekau sendiri lihat dunia luas2 betapa org makin berduyun meninggalkan umno/bn kerana sikap ekau umno/bn sendiri yg sentiasa meletakkan pisau di leher rakyat....ada faham ka?

    ReplyDelete
  14. Apo punyo bingailah korang ortodoks PKR+PAS...kau tau tak, dengan imej kau orang tunggang-langgang tido macam tu punyo rupo, telah menjatuh maruah dan harga institusi ADAB dalam rukun beragamo.

    Eden raso kau orang ini menuntut ilmu adab merapu PKR & PAS kot.Apo yang kau orang gambarkan, inilah MODAL untuk musuh-musuh ISLAM melebar dakyah bahawa umat Islam itu Daif, Takdo Handal Bonar Beragamo, Miskin sampai kawasan gazet dalam petak Solat, pun kau jadikan Medan Tolontang. Malu lah hoiii...

    Apo nak jadi dengan kau orang yang pendek bonar akal fikir kau...pasai jago namo bosar ISLAM. Malulah den...Kau orang PKR+PAS...nak eden ajar ko tertib iktikaf dalam mosojid...

    Kok ramai yang BODOH dan BANGANG...kau poei jumpo Ustaz Haron Din untuk ajar tertib tidur dalam kawasan bersolat....bukan macam nyalai ikan, jang...Susun dalam barisan melintang, sobolah kanan dada ngadap kiblat,...bukan caro kau orang temberang tido, macam orang baru balik "fun-fair"...Esey orang PAS yo...tapi guru Sey Jelas, Arwah ADUN Gunung Semanggol dulu, Tuan Guru Sabran.

    ReplyDelete
  15. Aku sokong KamalHasan adik calon BN

    ReplyDelete
  16. Paku Dulang Paku Serpih Kato Kek Org Ekau tu yg lobih. Ekau pun samo ajo Islam Kapal Solam sampai hari ini tak dapek menyolam.

    ReplyDelete
  17. tgk anon ateh ni. takdo modal nak hujah terus bukak citor lain. ko buek la kapal selam sendiri ngok. sbb tu bangso ko 'maju' sobab suko perlekeh bangso sendiri.

    ReplyDelete
  18. Ntah gambar mano di rembat dek Cicit Gamad tak pasal2 pulak memfitnah org lain...

    ReplyDelete
  19. UMNO+APCO =APNO=MELAYU PENJILAT YAHUDI=BARISAN NERAKO

    ReplyDelete
  20. inilah yg dikatakan perjuangan menegakkan roket utk dilancar ke bulan berpandukan mata dajjal...hickhickhick

    ReplyDelete
  21. aku cucu mamak kuttyApril 18, 2010 at 4:51 PM

    kahkahkah agak2 aku le kan...yg pakai towel mesti si tua bangko pak sedar ni....tengok2 gambo tu mcm muko ndio tu....kahkahkah....dah sendiri yg buat ....kata kan kat org lain pulak.....wei pak sedaro woi....org pas tak le berperangai mcm tu....biasa yg bertperangai buruk ni kebanyakan org2 umno....kahkahkah.....klu tak tempat kau nak tido ....knp tak tido kat rumah si kamal calon bn sesat tu....kahkahkah....boleh le si kamal belanje kau makan gudumbuk kari....kahkahkah....tentu berminyak muncung pak sedaro ni makan gudumbuk kari

    ReplyDelete
  22. soalan pertama sekali yang muncul di kepala saya:

    Macam mana anta tau ini semua orang pas/pkr? boleh jadi juga semua ini orang2 UMNO

    UMNO APCO, APCO UMNO!

    ReplyDelete
  23. Wah,ramainya budak2 PR dalam blog nih..meriah sket..congrats PM..mereka ni suka baca blog ko ni..sja xnak mengaku...sebab haramkah pun bukan boleh pakai..baik baca blog..ada benda baru boleh share...mereka nak komen kat blog bang nuar pun asyik kena delete jer..hehehe

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive