Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, April 30, 2010

Is MCA a 'dinosaur'?

The recent by elections showed that the Chinese community did not support the National Front or Barisan Nasional. On the 24th of April, a day before the election, Dato' Sri Mohd Najib visited the Chinese village at Sijantung, Kalumpang. He visited the coffee shops and planted a tree at SJKC Kalumpang. At the canteen where the official ceremony were held, The Prime Minister asked the community whether they will support the government or not. The answer were very positive. Among those who saw this were Chua Soi Lek, Wee Ka Siong, Kong Chong Ha and Liow Tiong Lai, the senior officials of MCA. Ironically, the next day it turn out the other way round.

Datuk Seri Chua Soi Lek on the other hand, mentioned in the press that the Chinese's support to the BN government has increased in the Hulu Selangor by election. Before this, he said that Perkasa is one of the reason MCA has lost support. It is a lame excuse and we do know that the Chinese do not support MCA today as it used to be. Something must be done in order for MCA to garner support from the Chinese. It seems that DAP is more favourable compared to MCA nowadays. MCA must do something or it will banish from Malaysia's political scene like the dinosaurs which are considered history.

10 comments:

  1. Yes, MCA is going to be a dinosaur.
    UMNO will follow suit. MIC is pressing 'may-day' button.

    ReplyDelete
  2. MCA mungkin jadi dinosaur tapi UMNO tetap relevan selama-lamanya

    ReplyDelete
  3. cina kongsi gelap dapApril 30, 2010 at 9:23 PM

    mca dan gerakan tak buat kerja. macam sampah. buktikan korang boleh tarik balik sokongan cina, baru boleh merengek minta itu ini dr umno. kalo misi itu pun gagal. pergi jahanam sama lu.

    ReplyDelete
  4. Itu MCA selupa itu UMNO. Manyak telok punya celita. Hantam kili kanan, atas bawah.

    PKFZ punya had tak la bising. Aya, itu Chua ala pakai selua dalam. Mana gua mau sokong sama lia.

    ReplyDelete
  5. Wa pun respet sama lu PM najis telangtelang kasi rasuah sekolah lama gua SRK(c)Rasa. Wa ata dengar lu cakap, "ini hari BN menang, esok wa kasi 3 Juta RM". Ini wa ingat macam PM kutty dulu cakap BN sekalang banyak lasuah. 22 taun Kutty pelintah zero lasuah. Haiya banyak tero PM lama wo!!??? Tapi itu Perwaja wa blum lupa wo sbb wa bukan pengikut kutty mudah lupa.

    ReplyDelete
  6. wa lespect sama nuar. kasi suma agama guna nama Allah. sokong suruhanjaya antala agama. tubuh exco agama bukan islam. suruh bishop undi dia janji tambah geleja. manyak bagut. wa sukung nuar. kes liwat masih tangguh. wa cina talak lupa punya 16 sept entah taun bila. wa talak lupa punya sukma sumpah quran di masjid jakarta dpn peguambela nuar sendili yg nuar liwat dia. wa talak lupa bukan mcm sumbu najis yg kasi sumbu lia munya muntut sama nuar. muahahahahaha!

    ReplyDelete
  7. Umpan nama Sumbu ajoMay 1, 2010 at 8:07 AM

    Den sudah umpan Gedoyak keluar dan masih nampak betapa gedoyak hanya mampu mengulas apabila orang lain beri pendapat atau comment. Den kesian juga sama lu Gedoyakkkk. Nampak sangat kefahaman ekau tentang isu kalimah Allah amat dangkal. Kalau macam ini punya Melayu, umat islam tak akan maju. Wa sarankan ekau jadi macam Cicit Komut yg dalam ramai 4 beranak Paneh Miang, dialah se ekor nampak macam ada akal sikit. Den cadangkan ekau cuba buat posting yg agak sederhana tak perlu panjang2 sbb otak kau agak singkat, kau tak mampu. Bila kau dah cuba buat karangan, barulah kau akan cuba banyakkan bacaan dan buat kajian. Ekau jangan jadi macam Lawyer Kg. Cerok Bemban(rupanya lawyer ni yg jadi saksi masjid Jakarta). Dia ni aku rasa seratus peratus planted agen UMNO Baling ataupun Lawyer Kg yg tersanduh kaki takdapat memahami isu sebenar Khalimah Allah. Kesian Lawyer kg gogas poe New York jumpa Najis pastu Najib pun buat pengumuman dia dah tahu hingga seluar dalam DSAI. Padahal orang terjumpa seluar dalam dia di PD. Gedoyakkkk bunyi nama macam dah kena sumbu jubor dgn si Epul ajo. Jangan takut Dik Gedoyak, Epul boleh bagi ekau pinjam KY jelly dio sbb dio bawa setiap masa (mangsa rogol katakan Kah Kah Kah Ruakgh Ptuih, jenis BN Barisan Najis.P.S.Aku cadangkan ekau mengucap kembali sebab ekau dah ngaku seorang Cina.

    ReplyDelete
  8. Siapa yang mengutuk Najib samalah seperti orang yang dah kalah di Hulu Selnagor tapi tak mengaku..hehehe

    ReplyDelete
  9. den taip sikit je trus hompuk balas panjang berjela? hahaha. sapo yg kono umpan skrg wahai en hompuk. yolah org yg jiwonyo sakit, suko kepada adu domba dan fitnah, tgk tulisan hompuk yg tunggang langgang tu pun dah tau. nur di hati dah ditarik la tu. bwk bertobat ya hompuk. tak kemano ko jadi pencacai aljub tu doh. tak di apik an nuar tu kek kau. tapi mgkin jubur ko yang dio suko. muehehehehe.

    ReplyDelete
  10. Guy .. Sangat baik .. Menakjubkan .. Saya akan bookmark situs web Anda dan mengambil feed alsoI senang mencari info begitu banyak membantu di sini dalam mempublikasikan , kami ingin mengembangkan teknik yang lebih dalam hal ini , terima kasih untuk berbagi . . . . . .

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive