Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Friday, April 16, 2010

Yang Terus Lena "YTL"?


YTL akan terus kaya raya. YTL Hotels & Properties Sdn. Bhd. (YTL Hotels) telah memiliki lokasi percutian musim panas dan sejuk Niseko Village yang terletak di Hokkaido, Jepun dengan nilai RM224 juta (Yen 6.0 bilion). YTL Hotels merupakan anak syarikat YTL Corporation Bhd. (YTL). Pengarah Urusan YTL Group, Tan Sri Francis Yeoh Sock Ping berkata, transaksi ini mewakili peluang strategik untuk memiliki hartanah berkualiti yang melengkapi hartanah YTL sedia ada. Kedudukan strategik dengan keluasan 614 hektar, akan memberi pulangan dan keuntungan RM 1 billion setahun bermula, tahun 2020.

Rakyat Raja tak habis, dok heboh dengan sandiwara politik daif dan merempat. Memiliki hartanah di Negara Mahatari Terbit ialah antara lambang kemegahan sebuah conglomerate. Yang Terus Lena ialah kalangan politikus papa kedana Rakyat Raja. Yang Terus Leka ialah masyarakat elitis dan bangsawan Rakyat Raja yang menangguk di air masin, air tawar, air jernih, dan air keruh. Yang Terus Lalai ialah masyarakat Rakyat Raja jembel dan marhean yang dibuai dengan donggeng dan dakyah songsang oleh pelaku songsangan fitrah dan pelawak putar alam. Yang Terus Lemah ialah golongan Rakyat Raja madani yang gelojoh dan tidak culas ilmu-ilmu kifayah, yang menuntut umat menerobos dan menerjah Gelombang Besar Laut Biru, menjarah bumi-bumi penjajahan, membina empayar keusahawanan seantero dunia...

Kepada anak-anak keturunan Hakka, Hokkien, Fu Chow, Baba, Thiong Hua, Fujian, Kwangtong, berterima kasihlah kalian, kerana bumi Tanah Melayu ini memberi tempat untuk kalian bertapak di bumi Nippon. Tanpa namanya bumi Melayu, bumi yang dikenali sebagai Semenanjung Emas, pastinya kalian tidak menikmati NIKMAT hari ini. YTL akan mewah berterusan, persoalannya Apakah Kekayaan itu mengalir dalam Arus Nasional Bumi Melayu ini?

13 comments:

  1. memang YTL kaya ... diatas kesusahan orang lain .... bayangkan reit property yang di cagar di Maybank menambah kekayaan mereka beratus juta ringgit sekelip mata.... mana mana kompleks yang di uruskan milik ytl merana kerana pengstartegian yang kurang arif dalam urus bangunan.

    penyewa dibiar merana tanpa promosi dan pertolongan ytl .. mereka hanya tahu mengutip sewa setiap bulan tanpa menghiraukan penyewa samada kompleks mereka yg di urus oleh ytl mempunyai pengunjung atau tidak.

    kepada penyewa semua nya tiada escape clause dalam contract....

    sampai mampos....

    ReplyDelete
  2. YTL berkat di zaman Mahakutty, sampai TNB terpaksa mengikut harga bekalan elektrik yg dikenakan oleh IPP ini. Allah huakhbar, apo nak jadi dengan melayu2 UMNO kurap yg masih menghurmati Mahahaprak mahadajjal akhir zaman itu.

    ReplyDelete
  3. Salam Paneh,

    Bukan YTL sahaja kaya raya, ramai lagi yang seperti YTL.

    Orang Melayu susah nak kaya raya sebab ramai yang hasad dengki. Ada yang business 'menjadi' disantau dihantar hantu raya. Rumah tangga porak peranda kerana tak tahu nak manage harta, suami curang dll.

    Rata rata mereka kaya seperti yang DNL kata. Sebab itu Tun Mahathir berusaha supaya dari segi ekonomi kita tak tertinggal sangat. Saya rasa Tun Dr. M telah buat apa yang sepatutnya.

    Terpulanglah pada orang Melayu nak ambil peluang, kalau bercakap dan berdoa sahaja tanpa usaha macam anon itu dan asyik menyalahkan orang lain memang sampai bila pun Melayu akan susah.

    BerTerima Kasihlah pada MARA yang mengajar beratus ribu orang Melayu berniaga, beri pinjaman berbagai bentuk untuk majukan Melayu walau pun mula dengan stall burger. Dulu seorang pun Melayu susah nak cari yang pandai dan berani berniaga.

    We have to give the credit where and when its due.

    ReplyDelete
  4. melayuangkat aku ingat yg engkau ini melayu yg ketinggalan zaman. Org nak highlight tentang melayu2 keparat yg terang-terang menyalah guna kan kuasa dengan memperkayakan kroni2 dlm penyelewengan berbilion2 RM, yg engkau dok cerita tentang PHD org melayu. Yg itu semua dah maklum. Yg kita berkira sekarang ikan bilis tangkap, yg jerung terlepas Pak Bingai ooi. Anak yg sikit kureng otak pun dah jadi bilionwan. Ekau tak pernah faham Si Mahakittol sampai suruh org tendang dia dari sykt Petronas sbb anak dia ada berurusan dgn petrol. Kau nak aku sekolahkan kau lagi? Kau nak aku sebut tentang bastard dari bSingapura yg bayar duit 780 juta kepada syt Hong Kong yg tak pernah ujud, lahabau.

    ReplyDelete
  5. It answered all jigsaw puzzle, 1st Monggolia dgn Pak Hassan angkut duit keluar negeri telah merasmikan kilang Coca-cola 1 Billion di Seremban. 2nd Monggolia juga dijemput memberi ucaptama di negara sepupu yahudi Singapura sejak sedekad lalu. 3rd Duta besar kePBB dipanggil pulang kerana mengundi menyokong iran dari dikenakan sekatan. 4 th PM msia dijemput jumpa Tok Ayah Uncle Sam di US dan memberi ucaptama pd suatu majlis.. 5th Najib made presstament petronas di haram eksport petrol ke Iran. Jadi Wismaputra jgn pulak menafikan tentang pemecatan duta tersebut tiada kaitan dengan Iran dan jadi jari telunjuk Yahudi. Den ni nak menyekolahkan warga Paneh Miang terutamo Pak Sedarlah, Taik Sojuk, Gedoyak juga Tom Tertembak air putih. Kalau sekadar nak jadi blogger upahan Den nasihatkan totop ajolah blog ini asyik kono ajo. Kesian Gedoyok marah Cucu mamak kutty. Harap cucu mamak kutty maafkanlah si Gedoyak ni sbb dioni masih mudo montah akal pendek ikut nafsu. Den bukan aponyo nak tanyo diantara bukti yg den tulis kek atas, mana lobih Yahudi DSAI ka UMNOAPCO ka? DSAI hanya di lebel secara gambar ajo.

    ReplyDelete
  6. YTL dipunyai oleh tokoh MCA iaitu Timbalan Presiden MCA yg juga Menteri Kesihatan..siapa ya? iaitu Datuk Seri Liow Tong Lay...

    YTL mndpt habuan besar pd zaman mahathir putar alam....

    bangunan YTK tersergam megah di KL...

    itulah dia idea bijaksana insan bernama mahathir si tua putar alam tersohor..

    ReplyDelete
  7. YTL ke atau sape ke nak kaya kena usaha...cara mana itu terserah..fikir sendiri.
    Tapi pak sedaro, yg penting skrg Pkr boleh kalah ke tak di Hulu S'gor ni..?

    ReplyDelete
  8. kato melayutongkat "Kalau sekadar nak jadi blogger upahan Den nasihatkan totop ajolah blog ini asyik kono ajo."

    hahaha. statement lawak. org yg rasa tercabar dengan kehadiran blog ni merayu agar blog ni ditutup. bersungguh2 nampaknya mereka ni bermati-matian berhujah panjang lebar di blog ni.

    siapa mereka ini? kenapa mereka bersungguh berhujah di blog ini?

    jawapan pertamanya...sebab blog lain buat comment moderator...so tak dapek la mereka nak sebarkan fitnah. blog si paneh ni pulak dgn bebas biarkan komen tanpa disekat. ini baru dikatakan telus dan adil. tak mcm blog pembangkang yg konon perjuangkan ketelusan dan keadilan, tapi suara rakyat disekat. ptuih. cakap tarak serupa bikin.

    jawapan keduanya...depa ni semua adalah balaci kj yg diupah utk menghuru-harakan blog ni. biasolah spesis pencacai. kj kan org n9 dan blog ni blog org negori yg tak memihak pado kj. sudah tontulah penulis dihentam. tambahan pulo kj ni peminat aljub yg jadi idola dia. mako pengikut dio sonang dibaco...hontam mahathir sobab kj tak suko mahathir, puji aljub sebab kj suko buntut aljub.

    hahahahaha...budus punyo pencacai.

    ReplyDelete
  9. skong kata org di atas. pencacai tu suma komen kat sini sbb takde platform nak komen kat blog lain. kesian. merempat rupanya. terpaksa mengemis komen di sini setelah dibalun teruk di blog pro kerajaan yg lain.

    ReplyDelete
  10. UMNO+APCO = APNO=MELAYU BANGSAT=MELAYU BARUA=MELAYU ZIONIS=MELAYUANGKAT@MELAYU SUBSIDI

    ReplyDelete
  11. UMNO+APCO = APNO=MELAYU BANGSAT=MELAYU BARUA=MELAYU ZIONIS=MELAYUANGKAT@MELAYU SUBSIDI

    ReplyDelete
  12. Warga Pantet Miang dh KONO SEKOLAH kan KAN...!!!???
    KAH! KAH!! KAH!!! KAH!!!!

    ReplyDelete
  13. Dah terang lagi bersuloh, APCO di bayar 78 juto supaya Najib dapek jumpo Uncle Sam. Lopeh tu dibantainyo Iran. Msia undi memihak Iran Duto dipanggil pulang. Pak tuo mahathir berlakun kunun2 marah dasar Msia. Jgn lupo, Msia adalah negara yg mengundi Iraq di serang. Pak tuo ini pun sama ajo dgn Najib.Pak Tuo kata jgn letak bill APCO atas meja dia. Marah bonar dia tapi den ingat lagi 2 tahun dulu si tuo ini bersalam pulak dgn George Soros. Allah maha kuasa, sedikit masa aja telah didedahnya Parti UMNO ini yg totap menyokong dasar US dan Israel. Bak kato org "jari telunjuk kelingking berkait" Gedoyak jgn emo. Kalau dah kalah hujah dan teraso Pantet lu dah Miang, jgn pulak dimarah org nak beri komen. Kalau berbahaso mcm Pak Sedero, budak tingkatan 6 berlambak yg ado. Ini kita berhujah fakta adik2 kepalo bingai oooi!

    ReplyDelete

Blog Archive