Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, April 25, 2010

SAA wahana PAS

Fenomena anak-anak mentah aliran agama di 345 sekolah aliran Agama baik di bawah Kerajaan Negeri, Maahad atau yang ditaja oleh swasta, mahupun di bawah Kerajaan Persekutuan yang dianggap rekrut muda PAS makin berkembang biak.

Pendekatan KERJA KUAT-KUAT oleh PAS+PKR akan lebih gamat, kerana P.94 dimonangi oleh Kamal? Topi BN tak boleh berlapang dado, sobab BN hanyo monang 1,700++ lebih ajo. PRU-13 menjadi galang ganti, semuo kojo buat BN...

Waima apo pun, nampaknya PAS mulo meresapi urat nadi rakyat melalui sistem sekolah aliran agamo, sistem Tadika PASTI, kegiatan ceramah awam yang tidak putus-putus. Setiap bulan akan diadakan 16 buah ceramah dalam satu kawasan dewan undangan negeri, dalam pelbagai watak dan model pelakon.

Dongar kobar, DUN Kota Damansara pun akan ado pilihanrayo kocil, entah yo tah tidak? Sibu sudah tontulah...Nampak ehh, sampai PRU-13, banyak duit habish ateh temberang dan jalan-jalan longkang ajo lah...Putih matolah rakyat

3 comments:

  1. Salam Paneh,

    INIlah daya upayo PAS,.....Bercakap, berceramah apa sahaja yang modalnya ANGIN. Kesian budak budak Tadika pun jadi korban.
    Semoga Allah swt membuka mata hati mereka yang terpedaya dengan dakyah PAS selama ini.

    Syukur Alhamdulillah BN Menang, tahniah dan Terima Kasih pada semua jentera yang bertungkus lumus untuk memastikan calon BN Menang.

    Sekarang BN mesti bekerja kuat dan tunaikan janji janji pada rakyat Ulu Selangor walau siapa pun mereka pilih. Janji mesti ditepati.

    ReplyDelete
  2. BN perlu pikir long term...memang PAS dah tarbiyah budak2 kecik untuk sokong diaorang, membenci UMNO..

    Aku cakap mcm ni pasal boleh kata hampir suma kawan2 aku (30an)adalah penyokong PR.

    BN dah boleh lagi duk diam, kena buat jugak mcm mana PR buat...fight fire with fire...mcm kat Hulu Selangor....memang terduduk PR..

    ReplyDelete
  3. Yo fight malay with money.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive