Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, April 14, 2010

Meludah Ke Langit...

Terfikir dalam suasana paneh selepas Hulu Selangor, ke Sibu, Sarawak pulak. Barang pasti, kelompok sesuku dan 2/3 atau 3/4 daripada kalangan pemikir acuan Anak Cucu Mamak Kutty (ACMK) semakin melambak dan berkembang biak di pasaran politik tempatan.

Tulisan kali ini, disasar khas kepada pemikir korup, tempel, baghal kaya si anak cucu mamak kutty, yang sekali gus memberi implikasi positif kepada deskripsi bahawa PKR sedang MELAHIRKAN pemusnah tamadun Rakyat Raja dan pelaku buas pemikir selera raksasa yang sedang merakus, meratah setiap inci bumi Tanah Melayu ini.

Tulisan ini seperti mengungkap pelbagai citra angkatan pemikir yang dihighlight oleh ACMK sebagai perosak, perompak, pelacur, perogol dan sebagainya yang diterjemah oleh ACMK sebagai budiman, sopan dan mulia. Kosian Pak Sedaro nengok daifnya akal budi dan akal amali manusia yang dicetak oleh fakulti PKR hingga lahirnya dalam kalangan PKR+PAS+DAP kelompok ACMK. Mereka ini sedang dijaja oleh PKR yang akhirnya Terjun keseorangan, ibarat kisah si Luncai dengan labu-labunya.

Acapkali genre perbahasan dilontar kepada khalayak, ramai follower Paneh Miang memberi perspektif yang dewasa, matang dan berakal tinggi. Tapi buat segelintir Anon yang Malu untuk diketahui wujudnya mereka, ACMK dan grup pemikir PKR ala-ACMK kelihatan sering membuat terjemahan yang memakan diri dan sumpah Sang Kelembai menelan kekuatan mereka sendiri. IKD ciptaan CiFuT BABI makin membuka pekung di dada, bau wangian telah membusuk senario retorika PKR sebenarnya. Pak Sedaro harap Pemantau PKR boleh menegur ACMK dan troop gempur cyber PKR supaya memiliki darjah kewarasan serta keberwacanaan yang tinggi andai hendak menukil perasaan dalam mana-mana blog, lebih-lebih lagi Paneh Miang. PM kini semakin paneh di pasaran tempatan dan antarabangsa.

ACMK ini merupakan spesis yang seronok melayan PM kerana PM sahaja yang membolehkan kelompok fikir semacam ACMK melompat-lompat macam koro makan cili burung, yang akhirnya mencari air sepanjang sungai di Garis Kebangsaan, yang dicipta sejak 449 tahun lampau.

Pak Sedaro perhati, semakin ramai peneraju PKR yang meninggalkan PKR dan meninggal duniakan Anwar Ibrahim. Parlimen akan berakhir 15 April 2010, sedang bercerita semua penafian yang dijulang oleh ACMK tentang Mursyidul Am ACMK dan sekutu iaitu Anwar Ibrahim.

Semakin banyak kita menulis pasai Anwar Ibrahim dan ACMK, sebenarnya semakin popular "markah simpati dan markah undi MATI" untuk PKR+PAS+DAP. Semakin lama, tembelang dan temberang sekutu sepapat ACMK semakin menyuluh. Inilah kehebatan paneh dalam merungkai polemik dan berantakan sosial sebilangan penggiat politik papa kedana di kalangan Rakyat Raja, yang pastinya ACMK bukan dalam kalangan Rakyat Raja. Mereka ini kaum-kaum lain yang diberi kepentingan-kepentingan SAH.

Pak Sedaro jemput pembaco budiman yang benar-benar menghayati jiwa perjuangan, berada dalam landasan dan saf yang benar dan tepat. Pak Sedaro jemput pembaco budiman yang kritikal, analitikal, kritis dan berjiwa mencabar dan membuana minda untuk terus menerus memperturun komentar berilmu. Kita tidak perlu berpandiran, kita tidak perlu digelumang dalam gejolak sandiwara Media Baru. Inilah saranan "Call A Spade A Spade" yang masih ramai keliru dalam terang, sesat dalam gelap, menyimpang dalam kelam dan jatuh dalam longkang-longkang PANDIR DAN LUNCAI seperti kekawanan ACMK dan kelompoknya.

Pepatah Tok Guru Abdul Rahman berposan "Silat, Silap, Silau...Bayang tu bermaksud, Zahir tu Tampak Nyata, Suram tu tanda Bahaya...Di balas perlu bijak, Di kilas perlu bistari, Di patah perlu sempurna, Di pukul MATI".

p/s: Selamat Pengantin Baru buat Isa Samad. Selepas pelbagai skandal dan cakap-cakap belakang mengenai hubungan Isa dan Bibi selama ini...akhirnya mereka memilih untuk bernikah. Itulah yang sebaiknya. Moga berbahagia sentiasa.

18 comments:

  1. Cicit mamak kuttyApril 14, 2010 at 3:05 PM

    Udah terang lagi bersuluh. Nasib baik negara punyai DSAI yg dapat membongkar APCO dan Asiasoft. Lain kali jgn kata org, ekau yg lobih pueek.

    ReplyDelete
  2. Cicit mamak kutty
    Bukankah sudah diterangkan dalam parlimen isu Asiasoft hanya tembelang Anwar.
    harap anda dpt ikuti perkembangan terkini. jangan bikin malu diri sendiri.

    ReplyDelete
  3. Menteri dah buat kenyataan akhbar... xkan tak baca berita2 online SAMPAH SARAP pembangkang?

    Anwar memang pandai gali lubang tapi pernah nampak apa dia buat dengan lubang tu?

    Lubang tu dia hadiahkan untuk penyokong2 dia, biar terkambuih dengan cerita2 bohong... kalau suka, terjunlah dalam lubang yang Anwar dah gali tu...

    ReplyDelete
  4. Pak Sodagho,

    Kau ingat tak bagaimanao Mahathir gampang ni guno duit PETRONAS untuk 'bail out' anak Mirzan?

    Kau ingat tak sampai sokaghang TNB baya YTL on weakly basis tenaga yang dipaksa beli dari YTL samaada diguno atau pun tidak dengan ghogo .22 sen seunit?

    Kau ingat tak Mahathir aghah Nor Yaacob maso dio kojo BNM dulu untuk 'corner pound sterling' sampai kito ghugi 30 billion rgt.

    Kau ingat tak kes Maminco yang melibatkan keghugian 600 juta ringgit maso dio momandai-mandai nak main diLondon Metal Exchange.

    Banyak laie waghih, jgnlah nak bantai PKR ajo. UMNO dah jahanamkan pemikiran oghang Melayu.

    Kalau nak cito habih panjang maso eh waghih. Jangan kau jadi ejen free of charged. Mahathir bolasah gilo-gilo tapi dio yg cakap banyak sokaghang.

    panglima do re mi

    ReplyDelete
  5. Anom 3:27

    Kau ingat tak masa nuar berahi nak gunakan IMF untuk memerangkap Malaysia masuk ke jala ISRAEL?

    Kau ingat tak Nuar berahi gunakan kuasa untuk mengkayakan Azmin dan Samsidar?

    Kau ingat tak masa nuar melarikan wang rakyat berbilion ringgit menggunakan kapal dan memasuki thailand dan wang itu disimpan disana untuk kegunaannya sekeluarga

    Apa yang kau dapat selama ini? kau hanya dapat kisah bohong dan tipu daripada pembelit No. 1 Malaysia ni.

    Kenapa harus membodohkan diri sendiri dengan membela pembohong no. 1 ni, baik kau gunakan masa yang ada untuk menjana masa depan kau.

    Jangan ikut aku aku tak kesah sebab aku rasa dah selesa dengan kehidupan aku sekarang.

    ReplyDelete
  6. Kalau mencari tempat mandi
    Pertama pantai kedua teluk
    Kalau mencari pemimpin negeri
    Pertama pandai kedua elok.

    Kalau padi yang ditanam
    Jangan lalang yang naik
    Jika budi yang ditanam
    Jangan petualang yang bangkit.

    Elok dibidang dulang suasa
    Cawan perak diisi inti
    Bila dikenang nasib bangsa
    Awan berarak ditangisi. .

    (Rais Yatim. 2000. Zaman Beredar, Pusaka Bergilir. Endowment Publ, P Jaya)

    ReplyDelete
  7. Wahai cencaluk bodoh,

    Kau tengok anwar bawak duit dgn kapal?

    Tapi kerugian Maminco masuk surat khabr business times dan lain-lain

    Kerugian 30 billion BNM keluar surat khabar dan BNM terpaksa jual hart keana nak cover kerugian itu,,,masuk surat khabar.

    Bail out Mirzan ditulis dalam akbar tempatan dan luar negara..

    Mirzan ambik duit rakyat...semua orang yg membaca tahu. tak payah tanya siapa pun.

    Kapal mana anwar bawak duit tu. Dari mana awak tahu? surat khabar tak tulis pun.

    ReplyDelete
  8. Demi semangat setia-kawan, UMNO dan MIC capai kata sepakat berdamai....tak percaya sila klik disini

    ReplyDelete
  9. aku cucu mamak kuttyApril 14, 2010 at 8:47 PM

    kah kah kah ....jgn le marah pak sedaro....klu kau berani kutuk dsai dan buat fitnah dan bermcm2 gelaran ...cifut babi le...dan mcm gelaran buruk kat dsai....takkan bila kau kena maki atau kena kutuk....kau dah nak marah pulaK....WEI ADEI PAK SEDARO....KAU DONGAR NI EDEN NAK GOLAK BOSAR KEK EKAU.,....KAH KAH KAH KAH NKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH.....UWAHHHHHHH.......EKAU DONGAR EDEN PANTUN NI.....Apo guno rambut panjang...Kalu tidak di sikat rapi......Kalu ekau buleh mengato oghang......Takkan lo ekau tak tahan bilo kono maki.....KAHKAHKAH...KEHKEHKEH....KOHKOHKOH....KHAHKPUITH

    ReplyDelete
  10. Aku raso Pakteh Bingai ni tak ikut perkembangan semaso. Parlimen hari ini di tanya mana pergi 2 Yahudi sebelum ini dlm syt Asiasoft tapi menteri ko Yb mano ko yg Bingai mcm ekau jwb hanya 1 india dan lain melayu ajo. Yg 2 sekutu rapat UMNONGOK dah hilang tak di cerito pula. Hai aku raso ekau pun sedarjah Cicit Komut yg hanya raso pandai berbunga bahaso kuno otak takda utk menilai yg mana satu kaca, podah Dei Pengikut Mahakutty.

    ReplyDelete
  11. Kenapa Pak Sedaro begiu gusar meliha senario spt ini? sebenarnya apa yg Pak Sedaro takut itu adalah bayang2 pak sedaro dan umno sendiri. setelah sekian lama minda rakyat dipasung oleh media dan pemikir umno/bn yang berat sebelah. sekian lama minda rakyat diikat dan dirantai dgn hanya cerita fantasi dan muluk2 mengenai umno/bn...bukan kah begitu? umpama seekor ikan keli yg hidup dilubuk sekian lama,maka lautan luas tiada lah dia kenal, maka apabila dia kelautan luas maka terpinga2 lah dia dgn alam yg terbuka dan luas terbentang....baru lah dia sedar betapa dia telah tertinggal lbh 50 tahun ke belakang!!!!

    namun kini rakyat sudah dapat mengakses pelbagai media untuk percambahan minda dan mengetahui perkara2 yg selama ini tersorok dan dilipat rapi oleh sang pemerinntah..maka rakyat menuntut hak mereka...salah kah kita mengetahui perkembangan dunia malaya ini dgn lebih meluas? salahkah kita menilai kerajaan ? salahkah kita menukar kerajaan ? salahkah kita kalau kita berhak mabil tahu mengenai politik? salahkah kita tidak menyokong umno? salahkah kita jika ingin mendapatkan pelbg maklumat? dan jangan salahkan rakyat kerana dunia kita kini tanpa sempadan Pak Sedaro! cumo pak sedaro yo yg masih bernostalgia sekitar tahun2 60-an dulu...byk dah berubah pak Sedaro....yg penting skrg ni manusia zaman kini tak lagi mudah ditipu!!!

    ReplyDelete
  12. byk pulak pencacai kj dgn aljub ni. polik lak den apohal pencacai2 ni sumo rajin masuk sini. apo istimewonya paneh miang ni? tetibo lak den respek ngan geng paneh ni. tak sonang duduk den nengok sekor2 pencacai ni korang kerojekan. bravo.

    ReplyDelete
  13. Kah! Kah! Kah! Kah!!!
    Cicit Usahawan Minyak Gamad ni mano tau MALU... Tak sodar2 diri lg.Pandai jual minyak gamad yo dgn ayat2 BUNGO TAIK AYAM dio tu.. Kah! Kah! Kah! Kah!!!
    Bilo org tegur,komen copek botul melonting,..abih d libas eh!Bkn nk berfikir mano yg botul ko tdk.Kunun-kunun dio ajo la yg botul,dio ajo yg pandai... Poodah!!!
    Dio sendiri tk jwb tp ado la balaci2 dio yg tukang ampu bodek jwb bg pihak dio.. Dasar pencacai APCO+UMNO=APNO mmg mcm tu la...jd BARUA tk abih2...

    ReplyDelete
  14. Allo PakTeh@PakNgok...
    Parlimen mano yg kau dongar ni BAHLUL? Nak Putar Bolit pulak kau kek sini..?? Parlimen dokek kodai kopi Simpang rumah kau ko?? Kah! Kah! Kah! Kah!!!
    Woi Cencaluk@CongCilok... Kok yo pun nk laku cencaluk kau tu agak2 la ckit klu temberang tu... Den boleh tlg adjust anta cencaluk kau dgn KAPAL kek mano kau nk supply nt...InsyaALLAH den boleh ado kan KAPAL utk Cencaluk kau TAPI takut Tak LAKU yo SOBAB takut nt byk bonar kau punyo CILOK... Kah! Kah! Kah! Kah!!!
    Gedoyok@GengBodoh.. Mcm biaso la tkdo modal mencolah ngendeng2 ampu... Ado syer la agak eh tu.. Kah! Kah! Kah! Kah!!!

    ReplyDelete
  15. aku cucu mamak kuttyApril 15, 2010 at 7:24 AM

    kahkahkah....tegolak bosa botu den di buweknyo....dan ramai dan oghang tak suko dongan si pak sedaro ni....wow dah paneh dah dio tu....dah tontu miang satu badan dia di kojokan pengomen2 yg balun dia ni....kah kah kah.....eden raso sigedoyok baraci dia tu buleh le cebokkan pak sedaro ni bilo dio tekincit nanti....tekincit2 sobab kono balun dgn acmk n the gang....hantam hantam hantam...kasi hantam sama dia....jgn kasi chance.....jom ramai2 geng....kasi gigit telinga si gedodoyok yg bingai tu.....kahkahkah....

    ReplyDelete
  16. ACMK...bravo bro!!!

    den goma boto baco ayat power ko bro...

    sobona eh..Godoyok, Pk Sedaro, dan sejenis dgn dio tu dah miang bang!! mano tak eh, posting dio kononnya dah baiki dan pulih imej umnoapco ruponya kono balun...mano diorg tak gilo dibuek eh...

    ayat diorng ni mudah yo bang, dio kata semua fitnah!!! mudah bona dia nak selamatkan diri..cukup sekadar kato itu semuo FITNAH...mano laku cakap cam tu nijam kan bang!!

    den tahu..pengampu UMNOAPCO ni sedar dan lbh arif lg akan kejahatan umno sendiri, tapi yo lah org hidup atas ihsan umno, jd takut syoruuuu tak dapek, mako yg bathil pd umnoapco tu kono lah sokong gak..kalu balun nanti tak berasap dapur bang!!!

    pd gerombolan umnoapco sedar lah, kita ni bukan suka2 nak joint kelab PM ni tapi atas rasa tgjwb nak mencelikkan mato engkorang spy dapat berfikir dgn tenang, lihat kemusnahan/kejahatan umnoapco ....

    kita ni bukan sokong mano2 parti politik...baik umnoapco/bn atau PR..tapi yg bona totap yg bona...

    dan umnoapco tak pernah pun mengambil tindakan membetulkan yg memang ternyata salah itu....ok..ACMK balun bro!!!

    ReplyDelete
  17. Punah! Harakahdaily hentam Zaid Ibrahim! baca sini:

    http://satulimatiga.blogspot.com/2010/04/harakahdaily-hentam-zaid-ibrahim-calon.html

    ReplyDelete
  18. aku cucu mat kilau yg tak suko mamakApril 17, 2010 at 1:56 AM

    sendiri komen sendiri sokong. kesian juak2 kj dan mat suka jubur ni.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive