Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, April 27, 2010

BN TERPEDAYA!

Pak Sedaro nak bori ingat pado Pengerusi BN dan Timbalan Pengerusi BN dan pemuafakatan partai siasah dalam Barisan Nasional, bahawa monang takat 1725 majoriti bukanlah ukuran selesa, mahu pun MONANG BERGAYO...

Sejarah kekuatan BN jiko hondak nikmati ukuran sobonar ialah bezo majoriti sebanyak 10 ribu ke atas. Itulah ukuran bukti bahawa BN monang bergayo...dan bukannya TERPODAYO.

Hari ini, P.94 si Kamal monang lobih 1725 undi ajo. Marin maso si arwah Zainal hanyo 198 undi yo! Kok nak kato handal bonar, BN kono tentukan sotiap kawasan Parlimen maso PRU-13 nanti, BN monang boza majoriti 10 ribu ko ateh...mako pada hari tersobut, bolehlah kito nobatkan BN BERGAYO!

Di Sibu nanti kito saksikan kok boleh bezo majoriti 10 ribu ko ateh. Ado banyak aspek yang kono ditentukan, de facto komonangan BN...antaranya:

1. Insan adabi sebagai calon wakil bertanding.
2. Jentera calon dan pasukan yang sedar akan 110% masalah setempat dan bergorak solosai 120% dengan bijaksana.


Hari ini Anwar dah ke OSLO pulak. Poei jumpo saudara blood brothers Yahudi CiFuT BABI untuk terus menghancur konsep AMAN dan DAMAI tanahair Malaysia. Esok Anwar akan jolajah laei semuo sekutunya untuk perkuat rangkaian luar negara dan seterusnya jual segala maklumat sulit Negara...tapi polik orang masih terimo dio ni sebagai rakyat Malaysia? Apakah ini manusia yang didaftar sebagai Melayu dalam perlembagaan? Apakah darjah dan kedudukan dio sebagai Muslim boleh dikelas sebagai "khilaf" atau "gharar"?

Apakah manusia bernama Anwar ini andai hidup di zaman Abdul Rahman III di Gibraltar@Kota Cardova, akan menerima hukuman HUDUD? Apakah manusia seperti Anwar ini akan diperangi oleh Tariq bin Ziad? Sedarkah kalian bahawa perangai Anwar Ibrahim ini sepadan dengan sifat King Roderick yang berperang dengan Tariq bin Ziad? Fahamkan kalian, bila Anwar Ibrahim ini dipadankan sebagai Raja Mandaliar dalam ucapan penangguhan maso dio masih Timbalan Presiden UMNO?

Kerajaan Ottmaniah di Cardova yang mekar selama 700 tahun masehi ialah tinta sejarah TAMADUN BANGSA EROPAH BERAGAMA ISLAM. Kerajaan Kesultanan Melayu Melaka yang segar selama 250 tahun masehi pula ialah wasiat sejarah TAMADUN BANGSA MELAYU NUSANTARA BERAGAMA ISLAM.

Kedua-dua tamadun purba ini memberi banyak makna kepada Persekutuan Tanah Melayu dan Rakyat Raja. Mudah-mudahan BN tidak ALPA, TERPEDAYA DAN BERPADA-PADA...

6 comments:

  1. Marilah UMNO dan Pas bersatu. Ini bukan masa kita jatuh menjatuh...jangan jadi ketam dalam baldi..

    Kenapa susah sangat nak bersatu????

    Ini bukan masa kita berbalah....tengok cina dalam diam-diam mereka ada agenda tersendiri iaitu nak menguasai jajaran dari Singapura hingga ke Perak..

    Wahai pemimpin UMNO dan Pas jangan tidur lagi...jangan kau jual bangsa dan agama Islam tercinta.. bangun bangun bangkit...

    ReplyDelete
  2. BN tak terpedayo Pak Sedaro, tapi yang terpedayo adalah ORANG MELAYU yg undi UMNO/BN jo, sobab org melayu asyik2 kono perdaya kek umno/bn...


    bilo laie org melayu nak sodar, tak tau lah den nak koba...

    sobab tu melayu ni lomah, memanjang yo kono perdaya olh umno...cam no Pak Sedaro? setuju tak...? Pak sedaro mmg tak setuju bona, sobab Pak Sedaro pun samo yo memperdayo org Melayu...kung ka li kung yo...

    ReplyDelete
  3. anon 11.17. kau yang kena tipu oleh dap lagi besar punya bala. cina kat ulu selangor tu kau ingat sokong zaid/pkr ke? kau nilah antara orang yang akan menyebabkan melayu merempat kat bumi sendiri. entah-entah kau ni bukan melayu pun.

    ReplyDelete
  4. Satu jer kunci perpaduan Melayu, iaitu:

    1. UMNO/PAS/PKR (Anwar) mesti kembali bersatu,maaf memaafkan antara satu dgn lain dan mengaku salah silap masing2...itu jer

    klau tak bila2 pun melayu akan bergamok dan melayu kono tipu kek UMNO/BN...fikrkan...

    ReplyDelete
  5. Anon 12.07,

    Aku setuju ngan ko, ntah-ntah anon 11.17 tu bukan melayu pon.

    Kenapa la tak boleh nak bukak minda diorang ni, tak nampak ke macamana orang P.Pinang kena tipu ngan LGE, org Selangor kena tipu ngan Khalid Gagap, org Kelantan dok mimpi dalam tidor lena didodoikan oleh dikir karut wali terompah? Masih lagi nak kata UMNO tipu perdaya orang Melayu.

    Ya Allah, bukak lah hijab yang menutup mata penyokong2 DAP bapak syaitan tu dan penyokong2 PAS/PKR yang juga sebenarnya syaitan bertopengkan manusia...Amin

    ReplyDelete
  6. aku pecayo pak sedaro cumo nak bagi ingat kek pemimpin BN supayo jangan leko, sekarang ni yang penting monang, bukan majoriti, sebab otak orang malaysia dah dicuci dengan taik dek NuA.. mano yang dah bersih tu dah sedar, mano yang masih koto tu terus bergelumang dengan taik NuA..

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive