Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, April 8, 2010

PKR DILEMMA [2]

Antara insan yang sudah masak dengan perangai Anwar Ibrahim ialah Khairrudin Abu Hassan, yang baru nikah dengan Umie Aida. Juga Pak Menakan Anwar Ibrahim iaitu Sulaiman Palestine. Tidak kurang juga beberapa insan lama, seperti Kamaruddin Kachar, Zulkifli Abdol, Rahim Dahalan, Hanif Omar, Aziz Shamsudin, Sanusi Junid, Zahrain Mohamad dan arwah Azizan Zainul Abidin, arwah Mohamed Rahmat, arwah Ghazali Shafie, dan ada lagi 23 orang yang tak perlu dimaklumkan. Lagi pun, pembaco bukan minat nak tahu pasal Anwar Ibrahim sebenarnya?

Anwar telah membahalol ramai Cendiakawan Muslim tersohor. Anwar sanggup meMUNAFIQkan diri untuk diberi tempelan bahawa 'Anwar is Great'! Ini semua berlaku, masa Anwar Ibrahim Presiden UIAM. Habis lingkup tamadun ILMU yang sedang dibina oleh rumpun Cendiakawan Muslim Dunia melalui penubuhan ISTAC 1989. Alhamdulillah, Allah masih pelihara Ilmuan-Ilmuan Islam ini, dan beri hadiah TUNAI kepada Anwar dan sedang dipertonton oleh Rakyat Raja.

Tahun 1999, PKR mengancam dengan beberapa detik kemenangan. Disebabkan TDM mempunyai pasukan "Board of The Eldest" yang tidak termakan PUJUK RAYU DAN ASAKAN BERTUBI-TUBI Anwar Ibrahim, maka Allah takdirkan BN menang. Tahun 2004, BN menang besar. Betul ke menang besar? Atau sebagai teknik reverse sahaja? Khairy Jamaluddin dibawa masuk ke dalam UMNO melalui keluarga Abdullah Ahmad Badawi. Rakan sparring Mr.Nori yang seangkatan ialah Azalina Othman Said. Mr. Nori ini masuk dalam gelanggang perang politik "by-chance and privilege" dan bukannya melalui pertempuran ilmu politik sebenar. Bodoh sungguh PEMUDA UMNO yang beri muka untuk Mr.Nori menang Naib Ketua Pemuda UMNO [tanpa bertanding setelah pesaing tarikh diri 3 jam sebelum pengundian bermula].

Mr. Nori menjalani aturan yang menjahanamkan UMNO secara keseluruhan. Dia dilihat bergentayangan di Damansara Height, 10 bulan sebelum hendak menawar diri tanding Naib Ketua Pemuda UMNO. Mr. Nori mengikuti jejak Anwar Ibrahim secara tersirat? Hari ini Mr. Nori kena control hensem bila bertemu Rakyat. Tapi bacolah Hansard, apa sangat perjuangan Mr. Nori ini dalam Parlimen dan Rakyat? Apa sangat yang dia kupas soal dan perihal pelajaran asas hingga tinggi di bumi ini? Apa yang dihebohkan dengan suit bernilai ribuan RM yang disarung setiap hari...?

Telunjuk Anwar Ibrahim menjadi jejak yang sukar dibendung. Namun Anwar Ibrahim sudah berada di anjung legasi PKR yang sedang karam. Nurul Izzah sudah meluat dan menyampah dengan keletah ayahnya yang dilihat akhir-akhir ini sering berperang dengan Wan Azizah. Nurul Izzah dan suami akan tinggal kerusi Lembah Pantai untuk selamanya. MP Kelana Jaya yang belum cukup haul, yang tak fasih cakap Bahasa Melayu juga akan gulung kerusi. MP Gombak, Azmin Ali seorang bekas guru Metamatik kepada MP Muar, Razali Ibrahim di MRSM Terendak, sudah mula menyesal dan mengira algebra untuk mengasing diri daripada PKR, MP Port Dickson pun dah mula melarikan diri di Parlimen daripada dilihat bersekongkol dalam kelambu PKR, di Cafe Parlimen yang dulunya ada 15 buah meja sibuk memberi propoganda dan provokasi terhadap mauduk PKR & Anwar untuk pakatan rakyat, kini cuma ada 1 buah meja sahaja. Bilik hidangan Ahli Parlimen yang pekena teh tarik dengan Anwar sudah makin kurang korum, dulu ada 35 orang, hari ini terkonteng-konteng Anwar sorang diri, maka terpaksa MENELANJANG DIRI berseorangan dan akhirnya jumpa press, sebagai teknik escapism politiking, MP PAS dan PKR, yang terdiri daripada kawan-kawan Anwar Ibrahim seperti Saari Sungip, Khalid Ibrahim, Hassan Ali serta beberapa yang lain daripada Rakyat Raja yang sudah melihat KESONGSANGAN IQTIKAD Anwar Ibrahim kepada Agama, Tanahair dan Bangsa. MP seperti Tian Chua, Gobalakrishnan dari PKR ialah "planted-DAP proxy" dalam PKR. DAP secara terang dan gelap masih berpegang kepada MANIFESTO "Malaysia For All For Nothing"...

Bilakah PKR akan karam? PKR telah karam sejak baton Presiden PKR diserah oleh Wan Azizah yang setia maut kepada lakinya, Anwar Ibrahim. PKR kini KARAM kerana Anwar Ibrahim telah memborong semua harta kekayaan negara yang diperoleh sejak 20 tahun lalu. Anwar Ibrahim sedang menuai hasil mahsul dari tangkapannya. Sebab itulah dia boleh pusing dunia sesuka hati dan tidak dikembiri oleh Kerajaan Malaysia yang berhati Mulia.

Pembaco sekalian, tanggal 16 September 2008 heboh sebagai Medan Kerajaan Persekutuan PKR. Apabila tidak berjaya, sasaran 16 September 2009 pula, tapi masih juga gagal. Kali ini,16 September 2010 pula menjadi sasaran ketiga. Apakah rencana dan agenda tersirat yang dilakukan Anwar untuk kepentingan Rakyat Raja?...Bacalah petikan ucapan Anwar Ibrahim 5 tahun sebelum dia dihumban keluar daripada UMNO...Kaji dengan mendalam....? Laluan yang sama akan diguna pakai, cuma waktu dan detik sahaja berbeza....Apakah akan berlaku Tsunami Anwar Ibrahim kali kedua?

Pak Sedaro nak posan kepada manusia yang namanya diasas oleh keturunan Rakyat Raja, Orang Asli, Pribumi Sarawak dan Sabah...bahawa pasukan PKR telah KARAM. Yang menjadi umpan hari ini ialah Anwar Ibrahim, tapi pemain sebenar di belakang Anwar Ibrahim ialah manusia Dajjal dalam PAS+DAP. PKR hanyalah sebagai budak suruhan dan belasah awam....

Ingatlah, tembak jangan sebarang tembak, tembak dengan ibu besi, pekak jangan sebarang pekak, biar pekak penuh berisi.

7 comments:

  1. Apa kata tubuh siasatan di Raja kes APCO dan Asiasoft selesai masalah. Jangan jadi macam siasatan Mahakutty diRaja Linggam sudahlah, correct3. Hai memalukan negara aja. 54 tahun merdeka.

    ReplyDelete
  2. 53 ke 53 tahun merdeka, belum lagi 54. Baik Anon belajar mengira semula di tadika. Dah lulus, baru pelajari pasal apa ke bendanya APCO baru boleh komen.

    ReplyDelete
  3. Rahsia kenapa calon MIC dipilih di Hulu Selangor akhirnya dibongkar......sila klik disini

    ReplyDelete
  4. aku cucu mamak kuttyApril 8, 2010 at 5:05 PM

    kau pun pak sedaro the great juga....takde sape2 yg menandingi ilmu kau yg tinggi tu kan...sampai boleh mengatasi imam 4 mazhab.....kah kah kah pak sedaro the great bloger....kah kah kah ...bloger pemfitnah dan pecacai merapu....

    ReplyDelete
  5. "aku cucu mamak kutty" ni tak boleh ker bagi komen bernaS? tiap kali dia tulis,. mesti tahap sekolah rendah. takkan tak lepas UPSR kot? saya tahu dari segi umur dia amat mentah. ini terserlah dalam bahasa yang digunakan. dia ni fancy himself berpengetahuanlah kiranya dalam politik tanah air..

    Lemony
    (yang setia menunggu ACMK 'grow up' and be a smart, not stupid, blog commenter)

    ReplyDelete
  6. aku cucu mamak kuttyApril 9, 2010 at 8:00 PM

    apa le pumya banggang kau anon..klu si pak sedaro ni dah berperangai mcm setan....bukan nya dia tak tahu buat fitnah tu satu dosa...tapi kau tak baca ke entri dia....tak sudah2 dia serang dan fitnahkan dsai....kan ke dia ni memang bloger upahan yg memang keje dia buat entri dan buat posting fitnah yg sentiasa menyerang dsai dan pimpinan pakatan rakyat....nak komen apa lagi...bukan nya pak sedaro ni org bodoh yg kau nak hujah dia....dia ni kan ke org pandai yg di upah untuk serang secara perang saraf terhadap pakatan rakyat....klu pak sedaro ni org bodoh tak berilmu mcm kau...kau ingat ada ke org nak upah dia jadi bloger...apa kau ingat pak sedaro ni perjuang rakyat ke...pejuang melayu ke ...pejuang islam ke ...pejuang kebenaran ke....org mcm pak sedaro ni...klu kau beri hujah mcm mane hebat sekali pun takde makna pun....sebab dia ni bloger upahan ...yg makan duit upah untuk menyerang pakatan rakyat...walau pun dia tahu pakatan rakyat tu betul...oleh sebab duit haram dan makanan yg dia makan tu dari hasil haram yg dia dapat sebagai bloger upahan yg sentiasa buat fitnah dan tuduhan bohong yg memalukan org yg memberitahu rakyat bahawa bn ni penipu....org seperti dsai yg dianyiayai dari dulu sampai sekarang....mcm2 penghinaan dan tuduhan yg memalukan ....pada aku org seperti pak sedaro ada lah manusia paling sial sekali dikalangan manusia2 cerdik tapi menggunakan kecerdikannya memfitnahkan org .....tu le kecik2 taknak mampos...klu dah mampos dulu takle jahat dan sial mcm sekarang...kah kah kah.....

    ReplyDelete
  7. Anak Cucu Mamak Kutty...apa lagi, bubuh la hujah-hujah BAIK punya, hingga terduduk Cicit Komut tu. Ekau ini, komen memaut, tapi HAMPEH jadi KEPALA TAIK sumoe.

    Kok DSAI bonar, kito orang nak tau, apo fakta kebenaran tu.

    Tak syok, la. Eden kosian nengok kau tu, dah macam "katak panggil hujan"

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive