Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, April 27, 2010

SURAT FITNAH ANWAR


INI PULA SURAT FITNAH ANWAR IBRAHIM:

Dear Supporter,

I thank the workers and volunteers from Pakatan Rakyat including our friends in DAP and PAS who supported our candidate in Hulu Selangor, Datuk Zaid Ibrahim.

Tens of thousands of Malaysians joined us to show the people of Hulu Selangor that Pakatan Rakyat is committed to a Malaysia where all of its citizens have the right to peace, justice, and prosperity. I am thankful for the tremendous support you have shown. Your commitment to change is commendable.

One setback shall not divert us from our goal. Any change worth making is hard and will be fought at every turn. While it doesn't take away the sting of this loss, there is no road to real change without setbacks along the way.

Over RM100 million was spent by BN to win a thin majority in Hulu Selangor: that amounts to RM65,000 per person. Dozens of ministers campaigned every day; the Election Commission appears guilty once again of violating its mandate to ensure fair elections; and the police intimidated our supporters and there are reports that they even prevented some voters from reaching the polling stations.

This means that Barisan Nasional has learned nothing since the March 2008 election. Character assassination, racism, bribery and brute force may help to win one or two by-elections. But the people of Malaysia will not be deceived.

Our country still faces the same challenges which cannot be resolved by dirty politics or a few catchy slogans. The economy is lagging, jobs are scarce and our education system remains mediocre at best. We must do more to address the plight of the poor and marginalised people throughout Malaysia. And we must bring credibility back to the Federal government as we have started to do in the Pakatan States.

We increased our popular support in Hulu Selangor. We know we have to do more to reach out to our supporters in the rural heartland, particularly the Felda settlements. I am committed to this challenge and my resolve is unwavering.

Let us look ahead to the next contest and work to bring change to Sarawak. Click here (http://bit.ly/d0YVol) to make a contribution to the May 16th by-election and help us to support the DAP candidate in Sibu.

Nota: Siap minta sedekah daripada rakyat lagi untuk disalah gunakan. Kesian rakyat yang sokong PKR, asyik kena tipu je. Paneh Miang sarankan kepada para penyokong Pakatan Pembangkang, hantarlah surat I CUT CONNECTION ini kepada ANWAR. Kalau keadaan ekonomi seteruk sebagaimana yang B.A.B.I. cakap, jangan mufliskan diri anda dengan sokongan membabi buta kepada Pakatan Pembangkang dan Anwar...kerana perjuangan yang dimomokkan olehnya bukan untuk anda, tetapi demi memenuhi cita-cita dangkalnya yang terlalu kemaruk kepada jawatan Perdana Menteri Peliwat yang pertama di Malaysia.

11 comments:

  1. Yalah tu miang, nama kau pun miang dan rasis tak ubah macam ahli klu klax klan (KKK).

    Derma untuk parti datangnya ikhlas daripada pendokong2 pakatan rakyat dan bukan datang daripada Kerajaan yang menggunakan wang rakyat sebagai habuan/rasuah menang pilihanraya...ingat tu.

    ReplyDelete
  2. Salam Paneh,

    DIA ni kalau tak fitnah memang TAK SAH.

    Surat ini bukan hanya fitnah tetapi MENGHASUT orang ramai khasnya yang taksub dengan dia supaya membenci dan tidak bersyukur dengan apa yang mereka ADA.

    Tak cukup AMAN ke Malaysia sekarang?? Hanya DIA yang perlu belah dari Malaysia. AMAN teruslah Malaysia.

    Sibuk dengan angka yang dibelanja Kerajaan untuk pilihan raya. Bagaimana pula yang dibazirkan oleh kerajaan negeri Selangor hanya kerana kematian TBH?????? Kenapa tak hebohkan berapa bayaran guaman dan pakar itu dan ini???

    Kalau kerajaan belanja pun untuk rakyat semua tak kira siapa tapi untuk TBH???????????

    Sebenarnya mereka INGIN SANGAT nak kaitkan kematian ini dengan kerajaan supaya ada MODAL BARU dalam pilihan raya mereka. Jahat betul. Altantuya DAH BASI SEMUA ORANG TAHU "OUTA, FITNAH DAJAL YANG hanya dajal sahaja merekanya"

    Macam mana orang macam Anwar Ibrahim ni boleh tidur tiap malam kita pun heran. Kerja hanya nak menjahanamkan lagi Melayu,nak runtuhkan lagi Melayu. Tak ada ke rasa 'bersalah' dalam kamus hidup dia ni?

    Bagaimana pula apa yang dia buat pada Saiful?

    ReplyDelete
  3. kesian anon, kena tipu bulat-bulat dengan anwar. hang agak macamana pkr dapat duit? kalau takat penyokong punya duit, takat mana pun.

    sebab tu anwar guna taktik ini sebab mudah. hanya yang bodoh macam anon ni yang terpedaya.

    anwar dan kroni-kroninya semakin kaya. pasal apa anon, hang tak tau lagi ka? pasal puak-puak ni dah balun segalanya masa depa di dalam umno dulu.

    ReplyDelete
  4. Daripada contribute kat agenda Penipuan B.A.B.I , lg elok duit tu buat belanja anak bini makan.. Ha ha ha.. Bleh dapat special servis.. Teettt.. Ops, terlebih sudah.. Keluarga harmoni.. Kui kui kui..

    ReplyDelete
  5. Anwar dan geng semuanya jutawan. Gaya hidup penuh kemewahan.Kereta menjalar,rumah mcm istana. Buat apa nak susahkan penyokong. Duit yg dikutip pun tak tau mana pegi. Buang duit kt parti bodoh yg setengah mampos lebih baik penyokong buang tabiat. Bila kalah cabut lari. Stail dia mcm itu. Dalam parlimen pun lari. Saiful but aduan dia lari ke kedutaan Turki. Kaki pembohong je yg kaki lari.

    Tuduh BN guna duit berjuta2 sebab nk bagi tau kroni luar negara yg PR perlu duit untuk menang di Malaysia. Dapat duit songlap habis.

    ReplyDelete
  6. Apo punya bingai alasan kununnya APCO dilantik oleh Najib sbb Najib tak tahu kaitan APCO Worldwide dgn Zionism Worldwide. DSAI dah dedah rakan karib KJ yg jadi promoter pd sykt APCO. Juga amat ketara KJ jadi jurucakap APCO kek Parlimen mempertahankan APCO tiada terlibat dgn one Israel padahal terang lagi bersuluh Yitzak Rabin menggunakan pegawai2 ini utk one Israelnya. Juga pegawai2 ini yg masih menerajui APCO hingga dasar Msia telah berubah pro US dan hentam Iran. Mahakutty faham ini. Yg menghairankan aku kenapa Najib tak faham ataupun dia pun tergolong dgn Calun UMNO dan Perkasa yg baru Kamalhassan yg tiada degree tapi mengaku ada degree. Malu Den sejak merdeka semua mantan PM termasuk Mantan TPM ada degree.

    ReplyDelete
  7. muga TUHANMU memberi hidayah dan taufik.bertaubat sebelum nafas terakhirmu dan INGAT, balasan TUHANMU ...memfitnah adalh haram dalam agama kami tapi tidak, mungkin dalam agamamu.kita ada anak dan keluarga ingatlah akan balasan yang mungkin menimpa KETURUNANMU.bertaubat sebelum terlambat.

    ReplyDelete
  8. Nampaknya UMNO/BN kini hanya lah parti org2 kampung, org2 felda dan orang2 kampung mahupun orang2 utan...

    hanya kategori ini sahaja nyawa atau talian hayat bg umno/bn...mereka tiada masa depan kerana mereka memerintah di bandar tapi penyokong kuat mereka adalah org2 kampung spt di atas.

    Mereka tidak berani atau takut sangat2 beradu kekuatan di bandar yg mana di kawasan ini adalah golongan pertengahan dan atasan yg lbh maju pemikiran dan mempunyai byk akses maklumat...

    itulah dia parti yg kini hanya layak utk org 2 kampung saja...tiada jaminan masa depan...berubahlah...

    ReplyDelete
  9. kencing jgn tak kencing nuwar oiApril 28, 2010 at 3:39 AM

    Anon di atas,

    Umno parti orang kampung,felda takpe lagi.Jangan macam PKR dan PAS parti Melayu barua dan balaci harharhar

    Orang Melayu tak kira bandar ke kampung dah tahu permainan licik bang nuwar kau,65% Melayu sokong BN,PRU13 nanti korang bungkuslah.Perasan kuat lagi ke?Mimpilah wei huhuhu

    ReplyDelete
  10. 3:39 AM

    Org Melayu kini pun dah byk sokong PR..sebab mereka sedar kini umno tak buat apa pun pd melayu..melayu hanya umpan utk undi saja...

    ko kata 65 % melayu sokong umno...tak de lah byk sgt..klau 90>% tu hebat lah...takat 65 % tu msh takat hidung tu bro...makin lama makin menyusut nanti...usah bangga sgt lah ttng angka 65 %...bukan besar dan hari2 makin mengecil...org melayu kini tak peduli lagi siapa UMNO. tak heran pun umno ada atau tidak...


    yg ada hanya melayu kampung yg sokong umno...mana umno nak maju jika hya org2 kg nak bela dia.. SORRY!

    ReplyDelete
  11. Anon 8:41

    "Org Melayu kini pun dah byk sokong PR..sebab mereka sedar kini umno tak buat apa pun pd melayu..melayu hanya umpan utk undi saja..."

    AHAHAHAHAHAHAHA. bersepah2 kawan2 kamcing nuar berahi tinggalkan dia skang, melambak2 cabang pkr tutup kedai, Melayu dah byk sokong PR? AHAHAHAHAHAHA. haduihhhh. elok la ko jadi penyokong tegar PR tu, standard mentaliti amat sesuai..

    sat, gelak sat.

    AHAHAHAHAHAHA

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive