Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, April 15, 2010

Penyakit-Penyakit Anwar

Sebuah hadis yang menjadi pesanan Rasulullah s.a.w kepada Saidina Ali r.a, "Wahai Ali, setiap sesuatu pasti ada penyakitnya;

1. Penyakit bicara adalah bohong,
2. Penyakit ilmu adalah lupa,
3. Penyakit ibadah adalah riak,
4. Penyakit akhlak mulia adalah kagum kepada diri sendiri,
5. Penyakit berani adalah menyerang,
6. Penyakit dermawan adalah mengungkap pemberian,
7. Penyakit tampan adalah sombong,
8. Penyakit bangsawan adalah membanggakan diri,
9. Penyakit malu adalah lemah,
10. Penyakit mulia adalah menyombongkan diri,
11. Penyakit kaya adalah kikir,
12. Penyakit royal adalah hidup mewah dan
13. Penyakit agama adalah nafsu yang diperturutkan…"

Ketika berwasiat kepada Ali bin Abi Thalib r.a, Rasulullah s.a.w bersabda: "Wahai Ali, orang yang riak itu mempunyai tiga ciri iaitu;

1. Rajin beribadat ketika dilihat orang.
2. Malas ketika sendirian.
3. Ingin mendapat pujian dalam segala perkara.

Wahai Ali, jika engkau dipuji orang, maka berdoalah;

"Ya Allah, jadikanlah diriku lebih baik daripada yang dikatakannya, ampunilah dosa-dosaku yang tersembunyi darinya dan janganlah kata-katanya mengakibatkan seksaan bagiku…"

Ketika ditanya bagaimana cara mengubati hati yang sedang resah dan gundah gulana, Ibnu Mas'ud r.a berkata: "Dengarkanlah bacaan al-Quran atau datanglah ke majlis zikir atau pergilah ke tempat yang sunyi untuk berkhalwat dengan Allah s.w.t. Jika belum terubat juga, maka mintalah kepada Allah s.w.t hati yang lain kerana sesungguhnya hati yang kamu pakai bukan lagi hatimu…."

16 comments:

  1. Syukur Alhamdulillah, PM berjaya melantik APCO sebagai perunding Imej, Awam dan Kerajaan dan ternyata APCO telah menjalankan tugasnya dengan berjaya sekali(cowteam) terbukti apabila berjaya menjemput Mantan PM British (yg dikenali The Butcher of Iraq) utk memberi ucaptama di Kuala Lumpur. Bravo warga PM dan UMNO juga Neraka Keadilan!!?

    ReplyDelete
  2. tak malu ke kita menjerit bencikan israil tapi memangil orangnya duduk di bukit aman

    ReplyDelete
  3. Salam Bro,

    tak malu ke kita menjerit kita Islam, tapi pilih peliwat sebagai pemimpin pakatan rogol?

    tak malu ke kita menjerit kita Islam, tapi pilih peliwat yang didokong yahudi sebagai pemimpin?

    sejarah hitam sekor beruk klik sini

    ReplyDelete
  4. aku cucu mamak kuttyApril 15, 2010 at 4:38 PM

    anti kj tu le nanti akan masuk neraka bersama2,abu jahal,abu lahab,firaun,namruz,abdulah bin ubai ketua munafikin di madinah zaman rasullah dulu,samy belu,dan manusia setan yg sejenis dgn nya.....kau nampak ke anwar....memang takde bukti langsung yg anwar tu meliwat.....itu semua satu konspirasi...klu org kata bapak kau liwat mak kau,hingga mak kau mengandung dan kau di lahirkan keluar ke dunia ini melalui lubang juburi.....kau marah tak ...wahai anti kj.....aku ingat kau ni memang manusia paling sial sekali dlm dunia ini ....termasuk le pak sedaro ni yg suka buat fitnah terhadap dsai.....tu le kecik2 dulu mak kau taknak le buang kau dlm tong sampah aje....ni hidup sampai tua buat perangai mcm lahanat,sial, musibat....baruah punya mcm kau ni dan mereka manusia setan yg sejenis mcm kau dan pak sedaro ni....kah kah kah....jgn marah ye paksedaro...nanti ana jual sama ente kat itu taukeh babi kat paya mengkuang,....nanti ente,anti kj dan si gedoyok banggang tu boleh keje cuci kandang babi......kah kah kah...lelong ni pak sedaro misai kontot ni ada pembawak sial.....diskaun 25%...kah kah kah.....jgn mare.....klu ente boleh kutuk sama org....org pun boleh kutuk sama ente jugak lah.....

    ReplyDelete
  5. Salam,

    Tak Malu ke Melayu Melayu yang lupa jasa dan budi baik UMNO sejak sebelum merdeka pada bangsa, agama dan Negara?

    Tak malu ke kerana kurang faham pasal apa ke bendanya APCO itu tapi tetap dijadikan satu lagi bahan 'pembenci UMNO' dan BN? Tak malu ke nak tuduh Israil ada di Bukit Aman tanpa bukti kukuh.

    Tak PENAT ke membohong, fitnah, menghasut?? KeIstimewaan penyokong Pembangkang adalah MENIPU, MEMBOHONG dan MERAPU....

    ReplyDelete
  6. hompuk ko patut berhujah dlm posting sebelum ni yg ditulih oleh k kamdias "Bilo rakyat jadi biol & keliru...". ni ko salah posting komen ni. dah la komen takdo kono mengono ngan artikel. yg ko tau maki hamun je. lihatlah tuan puan semua. inilah produk pkr dap dan pas yg hanya tau maki hamun org. siapo yg ngajar ni sumo kalo tak aljuburi dan pok nik. muehehehehe..mentaliti setaraf taik yg kluar dr lubung jubur nuar. kui kui kui..

    ReplyDelete
  7. aku kagum.............depa semua lantik Anwar...........awat yang Najib lantik depa.....sudah terbalik kot (kote).....kah...!kah...! depa guna khidmat Anwar....Najib p ambik khidmat APCO tu wat apa????tak yakin ka?

    ReplyDelete
  8. UMNO+APCO
    = APNO = MELAYU BARUA = BANI MELAYU CELAKO
    PENYAKIT UTAMA BANI MELAYU APCO NI IALAH PENGKHIANAT.. DI ULANG LAGI PENYAKIT UTAMA BANI MELAYU APNO NI IALAH PENGKHIANAT AGAMA.PENGKHIANAT NEGARA DAN PENGKHIANAT BANGSA.

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah, PM msia dah dpt duduk semeja dgn Obama agar setuju dgn Amerika terhadap program Nukliar Iran. Patutlah Duta Msia dipanggil pulang kerana enggan mengundi sekatan terhadap Iran. APCO telah berjaya dengan misinya. Pada Gedoyok, kalau kamu takda idea bernas tentang politik tanahair lebih baik kau keThai ikut baju merah wahai Pak turut Mahakhinzir.

    ReplyDelete
  10. Ya...kini melayu UMNOAPCO sudah byk yg menjadi barua dan beruk suruhan..

    1. Di Hulu Selangor = Melayu UMNOAPCO sudah menjadi Machai MIC keling...tetiba saja Melayu UMNOAPCO menjadi rakyat kelas ke dua di HS dan MIC Keling menjadi maharaja di sana. Melayu UMNOAPCO menjadi org suruhan MIC Keling untuk pergi mencari satu undi kpd maharaja keling di HS...

    2. Melayu UMNOAPCO menjadi hamba abdi yg ditambat lehernya dgn tali lalu diheret ke sana ke mari demi memuaskan nafsu besar US..najib menjadi abdi suruhan Obama untuk membunuh Iran dgn menyetujui sekatan pd Iran...hinanya Najib menjadi barua suruhan hamba abdi kpd juga manusia kulit hitam serupa mcm keling MIC (mngkn secara kebetulan kot kedua2 peristiwa ini berlaku)-di HS Melayu UMNOAPCO jd balaci dan machai pd MIC Keling kulit hitam, dan di US pulak Melayu UMNOAPCO jadi kunta-kite pd org kulit hitam juga....


    apa nak jd dgn melayu umnoapco...?

    usahlah jerit2 pasal Israel lg bro...dlm dlm diam malaysia menjerut leher umat islam lain....dgn menjadi budak suruhan US demi politik...bg UMNOAPCO dan Njib Obama adalah Maharaja yg perlu di taati dan restu Obama lbh penting dr kepentingan rakyat malaya.....

    begitulah nasib melayu umnoapco..sudah jauh tersasar dr landasan hidupnya..apa yg dicari dlm UMNO? hanya keuntungan dan kemewahan...betul lah kata rakan2 semua...UMNOAPCO adalah parti perniagaan dan parti mencari keuntungan.....parti bg manusia2 lupa daratan....

    ReplyDelete
  11. Punah! Harakahdaily hentam Zaid Ibrahim! baca sini:

    http://satulimatiga.blogspot.com/2010/04/harakahdaily-hentam-zaid-ibrahim-calon.html

    ReplyDelete
  12. APCO ADALAH SYARIKAT Public affairs and strategic communications firm...SAPA YG BUAT FITNAH APCO DI BUKIT AMAN PULAK NI....SIAPA KITA NAK MENENTUKAN ORG INI MASUK NERAKA,ORG ITU MASUK NERAKA...

    ReplyDelete
  13. Tahniah PM berjaya jumpa Mukhtar Kent dikediaman hotelnya. Syarikat Coca-cola diketahui mendermakan setiap botol yg terjual, 1 cent diberikan keIsrael tanah rampasan Yahudi Palestine. Tahniah juga kerana menteri botak menyatakan diparlimen yg msia membayar khidmat APCO 76 juta. Tahniah juga Petronas telah diberhentikan eksport minyak mentah keIran,siap dgn amaran oleh PM Altantunya terhadap Iran. Sepatutnya Msia sebagai negara OIC lantang terhadap deklarasi mencegah atau pelupusan Nukliar terutama Israel, US dan Rusia. Inikah harga yg patut kita bayar untuk negara kita popular. Marah benar mahakutty terhadap tindakan Najib memanggil pulang Duta besar kita KePBB. Juga dia marah msia ambil APCO. Apo nak buek Paneh Miang ooi, parti anda parti benih tanaman Penjajah. Pada Anon 6.59 pm, ekau aku ingat otak ada bingai atau ekau tak padai baco, mana ada org cakap APCO kat PDRM, org ckp APCO kat Pej PM dan Asiasoft kek PDRM. kau pun tergolong dlm kategori UMNONGOK ka?

    ReplyDelete
  14. Kaki Liwat menjadi pemimpin ? Fitnah Najib dengan Altantunya , Misi 16 september. 6 kotak rasuah pemimpin UMNO, Isu Arsenik, Isu Liwat, Isu Nama Allah. Sumpah penipu bala. Lari ke kedutaan Turki bila dah liwat saiful. Mintak kawan kawan Yahudi dan Gay mendesak Kerajaan Malaysia gugur kes liwat. Kalau penipu macam ni orang PAS dan orang Malaysia percaya dan angkat menjadi pemimpin , rosak Malaysia.

    ReplyDelete
  15. APCO satu lagi penipuan terbaru Anuar. Hanya orang PAS yang percaya habis cerita ini. Orang PKR yang dah tahu, sibuk nak keluar PKR.

    ReplyDelete
  16. Anon 2:26:

    yesss. setuju. sobab tu bilo dap tak dapek perintah Perak, koldai2 pas yang baring2 ateh jalan. orang2 dap rilek yo ked umah golak2. bilo dap yg 1 kerusi kek Kedah hontak kaki, pas tak jadi roboh ladang babi, setakat "tukar tapak" yo. sobab tu bilo calon pkr yang tunggang beer, layan judi kudo, orang2 pas yang julang2. sobab tu orang pkr sapu duit kempen, orang pas jadi koldai tukang kempen. kah kah kah.

    orang pas skang ni tau ko "amanat hj hadi" ni? ke main ikut2 je? alahaiii koldai2 dap ni.... sodih den. kok yo pun dapek duit buek kojo2 bangang ni takpo la. ni buek free. nasib kau la kaldai oii.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive