Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, April 26, 2010

Nick Azick Gedebe

Pak Sedaro fikir dah maso ehhh TGNA yang dikelas ulamak oleh ortodoksnya kerana bercakap merapu-meraban, mula menulis 10 buku perihal politik PAS kerana tak ada langsung sebuah buku ilmiah yang muktabar yang boleh dijadikan TEKS ilmuan ISLAM dunia, hanya bercakap dalam kandang Kelantan dan negeri yang fikir nak dengar dio berhujah dalam Malaysia. Mungkin di Iran kerana faham Wahabi dan Syiah yang bersaudara dengan PAS yang juga pengamal PAS di kalangan pelajar Malaysia luar negara, maka wajarkah Nick Azick ini dikategori sebagai Ulamak?

Dalam Kelantan boleh lah kau tunggang-langgangkan Darul Naim. Ditambah pula dengan kegeringan Al-Sultan Kelantan, lagi syok la Nick Azick pukul canang. Nie dio dah mula nak mengKELANTANkan Darul Ehsan. Murkalah Pemerintah Jajahan Takluk Sultan Selangor...apo yang gedebe sangat Nick Azick ini!

Harus kau ingat wahai Nick Azick dan sekutu yang bersekongkol dengan pola fikrah PAS ortodoks, bahawa Enakmen Syariah dan Undang-undang Negeri berbeza-beza antaranya. Selangor dengan institusi kesultanan tersendiri, begitu juga halnya di Negeri Sembilan. Jangan kau turun masuk ke wilayah Undang Johol, Undang Rembau, Undang Sungai Ujong dan Undang Jelebu sesuko hati kau...bercakap ibarat PELACUR KUDA LONGKANG. Begitu juga pelaku ortodoks PAS, PKR dan DAP... Empat Dewan Perundangan Undang Luak ini punyo kuaso autonomi dan berPANJI-PANJI, takat hari ini kitab tuo yang dipogang tak dibuka laie... Kok dah parah bonar tanahair ini, mako Insyaallah, Kerajaan Tok Undang akan berpakat dengan Yam Tuan Bosar untuk kuatkuasa protokol khas atas kuaso-kuaso Pusako Adat dan KERAJAAN Perpatih, yang begitu kuat dan beradab....

Ingatlah wahai sekalian Rakyat Raja...Perlembagaan Persekutuan yang dikau warisi ialah perlembagaan yang dibina atas Hukum Tarikan "Law of Attraction" sojak 1278 laei. The Secret dalam empayar Kerajaan Melayu hari ini ialah natijah 700 tahun lalu.

Kopado Nick Azick, Montori Bosar Kelantan dan Mursyidul PAS yang nyanyuk, walaupun kau ini dikobarkan sebagai anak BANJAR, tapi...tolatah dan caro pikir kau dah banyak terpesong daripado mulo kau terlibat dalam politik pado 1974.

Rontikanlah politik. Poeilah kau duhai anak Banjar beruzlah dan berkhalawat dalam bidang ilmu agar lobih ramai insan yang lebih bijaksana dan waras diberikan mengurus Parti Ajaran Sesat.

15 comments:

  1. Salam Pak Sedagho dan pelalar budiman,

    Perlu diketahui dan difahami yakni, barang yang ada dimuka pemimpin sosio-politik tanah air kini adalah mereka yang berpakaian yang ditampalkan kulit-kulit babi, namun pada hakikatnya, babi itu haiwan kesayangan Allah yang diberi tugas memakan dan menyedut najis-najis haiwan dan insan yang ada di dalam bahtera nabi Nuh a.s.

    Tok Sir

    ReplyDelete
  2. ...siapa pula yang memakan najis babi ni pula?

    Tidak lain, babi itu sendiri yang memakan nya...

    ReplyDelete
  3. Waghih,
    DS Najib does not have a degree. Not many people know that.
    Kamalanathan tak ada degree yg dia kata ada itu. Jadi sama aje Najib dan Kamalanathan.

    Kalau itu pun dia bohong macam mana nak kita percayai.

    Najib hanya sampai belajar di Nottingam setahun lebih sahaja kerana tak lulus.

    Bekas penuntut Nottingham

    ReplyDelete
  4. salam,
    eden dah koba an dulu, nik ajih ni pak aji yang talam duo muko.
    kekadang dio mengajar dalam bab agamo, totapi dio banyak mengajar dalam bab politik sonsang.
    dicampur eee sikit pasal agamo, tu pasal orang peh terngango.
    pecayo abih!

    ReplyDelete
  5. Ini boleh mendatangkan marah Pak sedaro

    ReplyDelete
  6. Aku dah syak dah, Najib memang takda degree. Dulu comment aku tentang anak2 Mahadajjal kutty semua bengap2, termasuk YB dari Utara, warga Paneh Miang takcayo terutama fanatik tegar spt Sojuk dan Gotahmelantun. Kalau tak caya boleh tanya persatuan bekas2 MRSM. Semuo anak2 beranaknya masuk MRSM pintu belakang (mungkin ini bermula dia minat blkg, mamak katakan).Tuhan maha kaya walau dari benih ke2-2 Dr. pun dpt anak otak sikit kureng. Kalau takcayo boleh juga check dgn YB jazlan maklumlah anak mat rahmat monteri, anak2 kg. jangan pulak ditanyo ehh! Tradisi menipu rakyat.

    ReplyDelete
  7. Kasihan aku dgn gotahlantun..

    Bro cukup hebat.. ya hebat.. pasal kutuk nik aziz. ya kutuk nik aziz.

    siap dgn kajian ilmiah sekali. ya siap dgn kajian sekali.

    Syabas!!!
    Tahniah!!!
    ada sifat macam gitu!!! ya ada sifat macam gitu.

    puas hati???
    tentulahlah, kutuk2 ni hati kita puas.. ya pasti dah puas hati...

    getahlantun pasti dapat ganjaran baik dari Allah kerana menolak segala omongan drp nik aziz dlm persada politiknya.

    getahlantun berjaya menafikan segala kebaikan nik aziz dlm politik pasnya. Pasti Allah memihak kpd getahlantun atas segala ungkapan getahlantun terhadap nik aziz itu..

    saya berbangga kpd getahlantun kerana telah menghina & mencaci nik aziz yang dikatakan gila politik oleh getahlantun itu..

    Moga Allah berpihak kpd getahlantun, itu pun jika Allah sendiri sedar perbuatan nik aziz itu salah disisi getahlantun...

    akhir sekali..
    soalannya apa yg getahlantun dpt..
    sebab politik?
    Nik aziz tetap jadi pemimpin pas. Najib tetap jadi pemimpin Umno dan akan mampus & kamu pula getahlantun?..

    cuma MUNGKIN dpt dosa sesama manusia. dosa dgn manusia, kita kena jumpa mohon maaf sendiri. Allah tak boleh membantu. Berdosa dengan Allah boleh kita terus mohon ampun dgnNya. Na'aauzubillah.


    nasib engkaulah labu..

    ReplyDelete
  8. Anon 1.33pm
    Kau sapo nak cover bonar Si Nik Ajis ni? Dah lopeh lah bonghih kau kek gotah lantun dgn ingatkan dio punya dosa? Den ingatkan kau satu porkaro,itu persepsi dia pasal Nik Ajis yang kau sendiri pun ntah konal bonar atau ikut-ikut sokong yo. Macamano kalau boto gotah lantun punya cakap? Berpijaklah sdr kek bumi nyato. Kau pertahankan hanyo sorang manusia biasa yang kau perasan hebat bonar.Hanya Allah Taala yang menaik dan menjatuhkan hambaNya dan kau kena terima hakikat ini, sekarang zaman kejatuhan wali selipar Nik Ajis.

    ReplyDelete
  9. berceramah di PRK Parlimen Hulu Selangor bertajuk "ANWAR IBRAHIM TAGHUT YAHUDI APCO" di http://www.youtube.com/watch?v=4omw9YYzd6Q

    ReplyDelete
  10. cucu mamak kutty ori punya tauApril 26, 2010 at 7:57 PM

    PAK SEDARO SYAITAN

    ReplyDelete
  11. salam,

    sekali laee pasal nik ajih ni...
    eden tabeek spring kek dio bilo dio mengajar agamo suci kito dan memang itu sepatut eee dio buek dari dulu laeee.
    eden tak do nak kobaan agamo secoet dan politik secoet dan bukan itu maksud den.
    totapi kalau kalau tolibat dalam politik parti ni, memang akan ado yang terpakso dipertahankan walaupun salah dalam agamo.
    dio nampak ee handal botol sampai bulih plak sumpah seranah orang..
    doakan memacam..
    keluarkan fatwa yang bukan2 sampaikan yang den yang bangang dalam agamo ni tokojut?
    bagi nik ajih dio kono jago hati pengikut eee walaupun ado yang salah, tapi bagi umat islam yang lain?
    tah kok kiblat kito ni berasing?
    eden mintak maaf lah kek sesapo yang teraso nak mempertahankan nik ajih ni...

    bagi den nik aji sekadar ulamak politik dan ado sikit yoo ulamak agamo eee.

    maaaf lah yoooo!

    ReplyDelete
  12. aku cucu mamak kuttyApril 26, 2010 at 11:02 PM

    umno ni parti yg memang di dalamnya,samada ahli bawahan hingga ke peringkat kepimpinan dia tu.....hampir 99%nya adalah terdiri dari golongan yg tolak islam....buat mereka dalam islam takde p[olitik....buat islam di perlukan hanya bila nak menikah dan bila berlaku kematian,.......kahgkahkah peganggan mereka....dlm islam takde politik....ye le tu sbb umno ni parti sekular....mereka memisahkan politik dan agama.....UMNO TU ADALAH PARTI SEKULAR.....

    ReplyDelete
  13. Cucu Mamak Kutty, banyakkan dzikir kalimah toyyibah...Kau nie, yang tak konal Sejarah Tasawwur Hadharah Islamiah. Kongres Jumhur Ulamak Ahlul Sunnah Wal-Jamaah, pada 11 Mac 1972 memutuskan bahawa tiada terma Islam vs Secularisme. Kau nie, kono mengaji dengan Naquib Al-Attas, pasal teologi fiqh.

    Lomah bonar kau nie, BAI.

    ReplyDelete
  14. Salam,
    hairan apabila dikatakan umno menolak ISLAM?..adakah dgn menjadi ahli parti PAS maka barulah disahkan(ditandatangankan dan dicap mohorkan oleh nik aziz n hadi awang)benar2 islam?bukankah apa yg dibawa oleh PAS hanyalah sekadar politik bersandarkan agama?harus diingat..'sandar'..dan bukannya berlandaskan agama yg sebenar2nya.Maaf,bagi saya umnoke,paske,pkrke,masing2 ada kelemahan dan perlu ada inisiatif utk perbetulkan.Cuma PAS ni kena ambil lebih perhatian sikit,banyak sangat dah lari alignment.Harus faham di antara maksud 'menyebarkan dan mempraktikkan agama di dalam politik' dengan 'menyalahgunakan dan memperdagangkan agama di dalam politik.
    -wassalam-

    ReplyDelete
  15. Salam,
    hairan apabila dikatakan umno menolak ISLAM?..adakah dgn menjadi ahli parti PAS maka barulah disahkan(ditandatangankan dan dicap mohorkan oleh nik aziz n hadi awang)benar2 islam?bukankah apa yg dibawa oleh PAS hanyalah sekadar politik bersandarkan agama?harus diingat..'sandar'..dan bukannya berlandaskan agama yg sebenar2nya.Maaf,bagi saya umnoke,paske,pkrke,masing2 ada kelemahan dan perlu ada inisiatif utk perbetulkan.Cuma PAS ni kena ambil lebih perhatian sikit,banyak sangat dah lari alignment.Harus faham di antara maksud 'menyebarkan dan mempraktikkan agama di dalam politik' dengan 'menyalahgunakan dan memperdagangkan agama di dalam politik.
    -wassalam-

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive