Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Thursday, April 29, 2010

Daulat Tuanku, INGAT!

Jangan datang jika tidak setuju larangan berpolitik di masjid

KLANG 29 April - Sultan Selangor, Sultan Sharifuddin Idris Shah menegaskan, sesiapa yang tidak bersetuju dengan peraturan larangan berpolitik di masjid dan surau sebaiknya tidak perlu datang ke negeri ini.Titah baginda, jika ingin datang ke negeri ini, mereka yang terbabit hendaklah mematuhi segala peraturan dan undang-undang yang telah ditetapkan."Jika sekiranya seorang itu tidak bersetuju dengan peraturan yang telah ditetapkan di Selangor ini, maka hendaklah beliau mengelakkan diri daripada datang ke negeri ini," titah baginda hari ini. Baginda bertitah, larangan penggunaan masjid dan surau di negeri ini sebagai tempat untuk berpolitik bertujuan menjaga kesucian dan keharmonian tempat ibadat orang Islam.

Amaran dan Perintah Muktamad yang diwarta oleh DYMM Sultan Selangor. Pak Sedaro berpendapat bahawa baginda Sultan sudah lama bersabar dengan perangai dan teknik membidas Pemimpin Melayu yang Bukan RAKYAT RAJA lagi. Kenyataan Istana ini memberi persona bahawa sudah terbit fenomena RIMAS, RESAH, GELISAH, GUSAR peringkat Raja-Raja Melayu tentang senario politik yang disumbang seleweng oleh PAS yang dikenali hari ini "confirm sebagai Parti Anutan Syaitan".

Amaran keras ini bersifat LAMPU MERAH kepada sesiapa jua, manusia yang tidak ditakrif sebagai insan adabi, kerana manusia ini sudah subur dan mekar sifat Firaun, Tharut, Namrud dan jahil-jahil kubra yang lain. Ingatlah anak banjar yang namanya Nik Abdul Aziz Nik Mat, bahawa Sultan Selangor telah murka kerana saudara ingkar dalam hakam dunia fana ini. Ingatlah anak Jawa yang namanya Hassan Ali, bahawa saudara sedang diintai kerana "tidak makan saman". Ingat jualah Penceramah PAS yang bergentayangan "cari makan sesuap nasi, seteguk air" daripada kuliah-kuliah agama di mana sahaja dalam Selangor, andai saudara BERPOLITIK DAN MENABUR NISTA DALAM SENARIO POLITIK MALAYSIA YANG MAKIN RAPUH, RENTUNG DAN TEMPANG, makanya saudara jua dalam statistik.

Ingatlah bahawa Allah jua memelihara keamanan dan kedamaian bumi Melayu ini. Allah jua memelihara kedudukan dan maqam fakulti Raja-Raja Melayu. Saudara termasuk Pak Sedaro hanya Rakyat Raja selagi mana kita akui bahawa bumi di pijak ini milik TUANNYA MELAYU.

Sorotan insiden yang mendukacita Negeri Selangor, merupakan natijah kepada amaran khas oleh DYMM Tuanku Sultan dan Raja Melayu di 9 buah Negeri Beraja. Kato perbilangan adat "Nang kurik itu kendi, nang merah itu saga, yang molek itu budi, nang indah itu bahasa"...

14 comments:

  1. Tukar kerajaan BN kepada PR untuk mengelakkan diri menjadi mangsa keganasan dan tembakan Polis.TQ

    ReplyDelete
  2. Bukan Pas atau PR yg ingkar sultan tapi UMNO yg hina dan maki sultan "Natang". Aku bukan melayu mudah lupa tapi mamak ktty kundur totap ingat.

    ReplyDelete
  3. Apa yang UMNO kata tak lupa konon, 13 May 1969 tak pulak nak ingat.

    Melayu Melayu..

    Patut juga Tuanku ingatkan jangan sebarangan BAGI DUIT pada tabung PAS, sebab disalahgunakan untuk tabur fitnah. Tak cukup di mimbar, upah bloggers pulak. Kemudian tuduh Utusan.

    ReplyDelete
  4. Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
    Daulat Tuanku. INGAT.
    Tidak akan saya lupa bagaimana Rasul/Nabi Yussuf a.s. dipenjara oleh Sultan/Raja . Saya akan ingat dan akan lupus dari ingat kes Sultan penjarakan Rasul/Nabi Yussuf a.s.
    Saya tak akan lupa kata kata pujangga Hang Jebat . Saya PANEH MIANG pun tahu ucapan kata pujangga HANG JEBAT kepada SULTAN Melayu.
    Tapi PANEH MIANG daripada lu suruh gua ingat DAULAT TUANKU lebih baik gua ingat ALLAH SWT SEtiap waktu(WAJIB DI INGAT SETIAP WAKTU )
    Jangan lah kau PANEH MIANG mempersekutukan ALLAH SWT dengan menyeru umat manusia dengan tajuk kau supaya ingat Daulat Sultan/Raja .Nauzubillah moga2 ALLAH SWT memberi pentunjuk kepada PANEH MIANG yang cuba memesongkan manusia dari mengingati mu ya ALLAH.

    ReplyDelete
  5. paneh miang memang haprak.. takutkan sultan yg kononnya berdaulat!!khak ptuih!

    ReplyDelete
  6. anti barua & balaciApril 29, 2010 at 3:34 PM

    Taat pada pemerintah selagi tidak kpd yg negatiflah.Apa yang lembap sangat balaci2 nak faham.Berpolitik pecah belah dalam masjid memang salah,haram kata mufti Perak.

    Janganlah taksub sangat pada nik ajis tu.Dia manusia biasa aje.Kata taknak taksub pada sultan tapi taksub pada pemimpin politik uwekkk

    Kalau korang merangkap barua2 Melayu dah tak mau sultan,apakata korang berambus aje ke s'pork ke indon ke,sana takde sultan.

    ReplyDelete
  7. Kena tengok juga peribadi Sultan, tak boleh ikut semberono saja. Kita diberi akal untuk berfikir, ini bukan zaman Hang Tuah Hang Jebat. Lagipun, duit bina masjid tu, duit rakyat, bukan duit Sultan. Jadi apa masalahnya kalau Exco Ugama Selangor nak cakap, atau pun siapa siapa nak cakap, asalkan AJK masjid dan Surau benarkan. Ini small matter,tak perlu dibesar besarkan. Ataupun buat giliran, minggu ni ustaz PR cakap, minggu depan ustaz BN pula cakap, ok apa...

    sri hartamas

    ReplyDelete
  8. Botui Den Sokong. UMNO barua ni kono jago2 sikit, tidak di gunanya talian hayat Raja, Ugama dan Melayu. UMNO ni banyak ikut feel Yahudhi, "matlamat menghalalkan cara" atau boleh juga belajar dari Pak Tuo haprak. Tok guru kutty ialah Machiavelli.

    ReplyDelete
  9. kalau setakat nak berkutbah dengan niat nak jago kepentingan dan nak jaga perasaan dan cari pengaruh, banyak tempat lain lagi bukan kat masjid..
    kek kodai basikal pun boleh!
    tompek nak mencari kedamaian dan beramal janganlah,kang kok orang yang boto2 nak beramal kek masjid tersinggung..haaa kan timbul masalah lain pulak!
    kira2 dosa jugak tu menganggu orang lain nak buat amalan.

    ReplyDelete
  10. Mana pegi nya Melayu yang bijak pandai ni. Jawablah ...atau orang melayu ni hanya pandai becakaran sesama melayu. dengan bangsa asing menikus.. Hidup DAP ! halau melayu ni balik ke Indonesia. Kita perintah negara ini.
    Kasi mati sama PAS dan UMNO.

    ReplyDelete
  11. kalu cam tu, tak suka ngan hukum Allah, jgn duk kat bumi Allah lah, ada berani?

    ReplyDelete
  12. UMNO TERUS MAJU,MENIPU ORANG MELAYUUUUUUUUUUU...53 tahun perintah Malaysia yang dikatakan sebagai negara islam. mana undang-undang islam yang tertegak 100%?
    kenapa semakin banyak keharaman berlaku? contohnya : lesen arak, kilang arak,lesen babi, kandang babi,lesen judi, kedai judi, pusat hiburan, rakyat yang semakin hari semakin m`buka aurat, rakyat yang semakin jauh dari agama, isteri-isteri,anak-anak pemimpin `negara islam` ini x tutup aurat. penyokong-penyokong UMNO/BN memang bodoh dan diperbodohkan. lain kali pegi bljr ilmu agama dalam-dalam dan dgn b`sungguh-sungguh. kalau x nak bljr dgr la pendapat, pandangan,nasihat,teguran, dari orang-orang pembangkang ni dulu.. buat pertimbangan, pastu baru la b`ckp.. jgn hanya dgr ckp pemimpin UMNO/BN secara membuta tuli sj..lg 1 sultan selangor memang x bljr agama smpi habis,hanya fikir kepentingan dia sj,dia kena igt bhwa dia 2 dah d`beri amanah sbg penjaga agama dan adat istiadat melayu,igt agama yg mesti didahulukan ye TUANKU.kamu bukan TUHANKU.kalau btl la TUANKU seorang yg dpt terima teguran rakyat jgn la mrh ye,sbg pemimpin TUANKU mmg patut trima teguran rakyat.INGAT!! TUANKU akan d`persoalkan dihadapan ALLAH kelak masa tu x da sapa dh yg nak tolong.. jd, sementara masih didunia ni ada orang yang tolong peringatkan b`terima kasih la.. kepada semua, lapangkan dada,lapangkan minda, buka hati, bukalah minda.. renung-renungkan dan selamat beramal...

    ReplyDelete

Blog Archive