Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, April 19, 2011

Adakah Presiden UMNO dan PAS terlalu bingai untuk faham?

Di sana-sini ramai bangsa Melayu bersuara. Pendekatan racist DAP jelas cuba memisahkan kaum Cina dengan masyarakat berbilang kaum di Malaysia. Kuasa ekonomi sudah milik mereka, kini kuasa politik pula sedang diburu kaum Cina. Sama ada mereka DAP, MCA, mahupun GERAKAN, impian mereka sama saja.

Adakah Melayu masih tidak nampak permainan mereka? Adakah masih buta dengan konspirasi politik tahap tertinggi kaum Cina ini.

Persoalan utamanya, adakah pemimpin utama UMNO dan PAS mahu berterusan ikut telunjuk kaum Cina?

Berikut merupakan sebahagian komentar pengunjung blog ini yang mungkin boleh kita ambil ikhtibar untuk difikirkan bersama.


*********

Anonymous Anonymous said...

Assalamualaikum,

UMNO main tolo ajo la... Ado kuaso tapi takdo suaro.. takut bona dengan UNDI cino + kapirr... pejuang sobona yang berani lawan kapir + cino awal-awal dah kono canteh... sudah-sudahlah kojar an harta, takhta dan wanita..
"please stop to please everybody"...

PAS pun samo... asalkan ado yang monontang UMNO pasal isu Islam dan Melayu kao topuk tangan samo-samo... akhir eh Islam & Melayu sogan nak idup kek malaysia ni.. nak bersuaro pun tak dongar.. Elok kao dakwah an kapir harbi DAP tu.. tapi lagi elok ko luruskan balik orang Islam kek Malaysia ni lagi sonang..

- parti jahat -


Anonymous Anonymous said...

Seburuk dan seteruk UMNO bolum sampai roboh kan kodai orang melayu..Sehodoh-hodoh UMNO bolun laei roboh kan kampung orang.

Opo jadi keminieh perintah, dulu dah ado cotoh dan sejarah....kono kola, lopeh tu dicurah asam limau kek kosan kolar tu...

Kalau itu yang ekau semuo hondak poie lah sokong cino keparat DAP tu.!!!

Satu laie tontang amat haji hasan ni...den sotuju dio ni perompak. Mulut manieh. Orang luar bukan main layan..Tapi orang DUN sendiri terbiar. Satu contoh nak Poie minta tolong...yo lah sebagai rakyat raja nak mintak tolonglah dongan pomimpin konon. Sampai dalam bilik dio, pandang muko kito pun tak nak. Bukan dapek ponolong dio tapi kono buek macam anjing kurap....cilako kau amat aji hasan...memang kaulah MB nogori sombilan yang paling cilako!!!!

Lopeih ni eden adik beradik akan rosakkan koteh undi kalau dio yo lagi jadi ADUN Rantau...memang cilako kau!!!!!

kito tengok, silap hari bulan Nogori Sombilan ni memang dapek kek DAP Keminih ni!!!Apo program yang Amat aji hasan buek nak menyodarkan pegundi....tak ado...goyang tolo dan palo butoh ado lah...Apo jadi dongan pasir yang dikorek kato nak lebarkan sungai simen. Masuk tak dalam kantung kerajaan nogori..Kalau tak masuk Suruh SPRM masuk siasat. Sapo dapek hasil ei!!!

Memang cilakolah MB nogori sombilan ni...Aden bukan nak jadi colek angek. Tapi somanjak duo monjak ni lai bona nampak gayo ei nogori sombilan ni...macam nak jatuh dokek pombangkang...Memang cilakolah MB nogori sombilan ni..

Silo sambung kalau ado cilako laie MB nogori sombilan ni....Ptuihhh

Orang Rantau tapi bukan orang MB!!!!

cilako punyo MB!!!!


Anonymous Anonymous said...

Isu merobohkan warung itu adalah tanggungjawab kerajaan untuk menggantikan dengan yang baik. Saya orang P Pinang, jadi saya tahu. Itu isu yang dicari-cari oleh orang UMNO saja.

Saya nak bagi tahu orang Nogori, di Pulau Pinang ni yang sibuk menyokong UMNO adalah mamak saja.Orang Melayu dah tak peduli lagi. Kami seronok dengan kerajaan DAP sekarang.

Tuan dari Nogori, mana tuan tahu apa yang berlaku di Pulau Pinang.

Yang menyokong UMNO tu hanyalah orang sama kulit dgn Rizal Merican sahaja.

Kita dah pernah dapat PM mamak ni. Cukuplah! Enough is enough bak kata orang putih.

Jangan terpengaruh dgn permainan media. Kami tahu. Kami orang Penang.

UMNO tak mungkin hidup lagi di sini. Tunggulah pilihanraya. Sdr nak sokong UMNO itu sdr punya hal. Ini demokrasi.

Org Melayu, penang rd.


Anonymous Anonymous said...

Huh!!!

Pantang buntot dan tolo den nak pangkah DAP... kontut den pun den tak bagi DAP bau do!!!

Surah Al-Baqarah, Ayat 120
"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah"

Agak-agak sikit..

Bukan takdo orang Islam yang Elok kat M'Sia ni.. cumo tak dibori peluang dan dicanteh oleh orang2 yang molatakkan politik sebagai tuhan mereka...

Warning to UMNO & PAS... just 3 word "do or die"...

- parti jahat -


Anonymous tok chik said...

Kata anon 727pm - Saya nak bagi tahu orang Nogori, di Pulau Pinang ni yang sibuk menyokong UMNO adalah mamak saja.Orang Melayu dah tak peduli lagi. Kami seronok dengan kerajaan DAP sekarang.

Kato den, kok tuan kaji sejarah bagaimana strategi Lee Kuan Yew untuk tawan hati Melayu di Singapire dulu, macam tulah yg Lim Guan Eng buat sekarang di Penang, sehingga terpacul di mulut Melayu ketika itu, sama seperti yg tuan cakap sekarang, "Kami seronok dengan kerajaan PAP sekarang."

Ayat yang sama, sebijik betul. Boleh rujuk dgn orang2 tua Melayu yang masih hidup sezaman dengan LKY.

Sejarah sudah berulang, tp orang Melayu terutama generasi muda di Penang sedang dibuai mimpi indah.

DAP sangat bahaya. Racistnya sangat teruk. Kempen pilihanrayanya dikalangan kaum Cina sangat racist. Andai orang Melayu faham apa yg mereka ucapkan, 13 Mei pasti sudah berulang.


Anonymous Anonymous said...

teruk btul melayu yang sokong DAP nih...statusnya bughah...sama status dengan set2 peliwat & penzina...DAP & PKR pg mampus...PAS boleh berkuasa sendiri terutamanya di Kelantan...

-Ahli PAS Seumur Hidup-


Anonymous Tom jones said...

Sikap perkauman adalah dari mereka yg tidak prihatin sejarah..
Mereka lupa bahawa Negara China melindungi Empayar Melaka siap kahwinkan Puteri Hang Li Poh dgn Sutan Mansur Syah utk mengeratkan hubungan kedua Empayar sehingga Siam pun x berani nk jentik Melaka..
Memang Melayu mudah lupa..
Kini org2 Melayu yg buta sejarah ni x ambil Port pun dgn Slogan 1 Malaysi,bersikap hipokrit membenci org2 Cina padahal beli topup pun kt kdai Cina,service kereta,beli jubin,simen,smpai renovation rumah pun guna khidmat org2 Cina..
sy x faham dgn sikap org2 Melayu..
Entah apa yg dirungutkan,sedangkan diri sendiri yg malas,duduk kedai smpai x igt nk solat,yg muda layan Karaoke dgn Amoi2 cun..
Melayu x sedar bahawa populasi org2 Islam di China lbh ramai dari rakyat Malaysia malah sejarah Islam di China lbh tua dari umur Islam di Malaysia..
Kadangkala sy jd lucu dgn sikap bangsa sy sendiri sehingga serba salah bila rakan2 cina sy persoal perkara ini kpd sy..
Pd sy kenyataan Utusan itu berbau politik,hanya utk kelangsungan Umno ttp Parti Melayu ini yg enggan berubah..
Maka jgn salahkan kaum lain krn kita sendiri yg x tau jaga dan urus negara sehingga menjejaskan kestabilan ekonomi,sosial,ketelusan dlm melaksanakan dasar,agihan perbelanjaan tidak sampai kpd golongan sasaran,semua ini rungutan2 yg bukan baru sehingga ke tahap meluat utk diulang2,dh smpai tahap mahu saja dipanggil x paham bahasa..
Ini penyakit org2 yg enggan menerima kenyataan bahawa semua org punya kebebasan memilih,maka jgn dipersoal pilihan mereka krn pilihan mereka itu tanda mereka telah melaksanakan tanggungjawab kpd demokrasi..
Suka atau tidak sepatutnya perkara ini dianalisis,dibuat kajian tindakan dan melaksanakan tidakan Strategis,utk memperbaiki kelemahan krn peralihan undi beerti ada yg tidak kena dgn pelaksanaan dasar2 kita,cara permainan politik kita,adakah ia mendidik rakyat menjadi cerdik atau melahirkan masyarakat yg sukakan provokasi dan melayan emosi yg nyata dimain2kan menjelang proses pilihanraya,kemudian semua media mengendurkan permainan Mind control mereka..
Rakyat kini sudah pandai membuat analisis,lbh kritikal dan tidak menelan bulat2 cerita Media krn mereka ada pilihan altenatif utk melahirkan pemikiran seimbang dari melayan cerita2 provokasi media arus perdana..
Ini yg Umno sendiri tidak sedar..
Sepatutnya apabila Tun Mahthir melancarkan kempen kesedaran IT,UMNO sudah ada method pemikiran global,strategis dan sihat utk Demokrasi yg lbh matang,krn bg sy apabila kg2 berubah menjadi bandar baru,bandar Satelit,Bandar Pendidikan maka pemikiran politik usang akan berlalu dan UMNO akan merasa kesan ini secara TOTAL jika mereka masih mahu bermain dgn Keris dan pantun..
Sedarlah bahawa UMNO mesti berubah utk kebaikan bukan menjadi landak yg akhirnya duri2nya akan dicabut apabila ia sudah ditembak pemburu krn masih mahu tinggal di dlm gua..
Inilah kenyataan yg akan menimpa UMNO..Ianya pasti,cuma masanya sahaja yg belum ditentukan..


Anonymous Anonymous said...

Kalau nak ikutkan DAP lagi jahat...jahat dalam diam. Jahat UMNO, Jahat Pas Kito nampak.

Ini jahat yang tak nampak ni cukup bahayo....

Wahai anon yang mengatakan isu roboh warung adalah tugas kerajaan negeri..baik dan halus serta lunak apa yang dibisikkan oleh DAP kepada saudara..kerana apa bila dah roboh, maka didirikan premis yang gah hebatnya. Tapi satu nak tanya adakah orang melayu mampu memiliki premis yang baru itu. Adakah kerajaan LiM biskut Kong Guan ni akan membela nasib bangsa Melayu dan India. Kampung Buah Pala apa jadi???

Inilah yang dikatakan mainan politik komunis....Melayu perlu sedar, Kita Harus sedar,

Negara Malaysia ni terdiri oleh toleransinya orang Melayu...Tapi bangsa Pendatang ibaratnya bagi betis nak peha!!!

Memang lancau bangsa pendatang ni...Sampai satu tahap isu sensitif seperti nama Allah yang nak disyirikkan dimainkan oleh puak-puak celaka ni!!!

Kaum Pendatang harus sedar mereka pendatang yang diberi layanan sama rata dengan kaum-kaum lain.

Dan mereka perlu sedar..sebelum kedatangan mereka bangsa melayu dah lama bertapak disini...sedar dan akur.

Jangan tuntut macam-macam...bila melayu islam samada UMNO atau Pas hilang sabar maka akibatnya mereka akan binasa!!!

Masih ramai lagi dalam UMNO dan Pas yang mahu berjuang demi agama. Kita tak mahu agama dan keistimewaan melayu diperkotak-katikkan.!!!

orang Melayu harus sedar udi DAP maka Perkara dibawah ini akan berlaku:

1. Rumah urut yang tumbuh macam cendawan lepas hujan.
2. Bangsa mereka akan membolot lagi segala macam ekonomi, sosial,politik. Da pada masa tu politik melayu dimana?
3. Monopoli perniagaan akan berlaku pada hanya bangsa mereka.
4. Mereka akan gantikan menteri, ketua2 jabatan dengan bangsa rasis mereka. tengok saja di Pulau Pinang.Jawatan nak mengabui mata Melayu memang diwujudkan!!!
5. Perjudian dan maksiat akan bertambah...
6. Jualan beer akan menjadi halal
7. Lihat sahaja singapore mensingapore kan melayu...mana melayu singaporeyang benar-benar dapat pegang kuasa...takdak!!!

so, Melayu harus bangkit dan sedar!!!

Orang Rantau Tapi Bukan Orang MB!!!

6 comments:

  1. Salam Perjuangan,

    Moga kesatuan kita dalam memperjuangkan Islam, Melayu dan Malaysia mendapat bantuan Allah SWT demi menyelamatkan Generasi kita yang akan datang.

    Mohon jasa baik link blog saya. Terima Kasih

    http://idealismalaysia.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Memang UMNO bingai dan yg paling bingai 1 Malaysia 2 Allah.
    LKY perintah Singapura Melayu tak angkat muka.
    UMNO menerajui pemerintahan Malaysia asyik bagi muka kat cina.
    Najib 1 Malaysia 2 Allah asyik syok sendiri saja.

    ReplyDelete
  3. UMNO PD BANGSO LAIN MAK AIH!! KAN MAIN LAEI DIO TATANG..

    TAPI KEK BANGSO SEDIRI, LUNYAI DIKOJO AN EH..

    KALU UMNO NI BOTO2 NAK PERTAHAN MELAYU/ISLAM DEN CADANGKAN:

    1. AJAK PAS BERGABUNG
    2. AJAK PKR BERGABUNG

    JGN AJAK PAS YO...AJK SEKALI PKR@ANWAR IBRAHIM..

    HABIH CITO...

    TAPI KALU DIO MAIN POLITIK KOTOR FITNAH KEK BANGSO SENDIRI, DIO LAH JUARO DAN HEBAT SEKALI...

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum Pakcik Paneh,

    Macam kek Kampung den ni.. orang PAS ko orang UMNO ko PKR ko semuo ok baik ajo.. lepak2 minum teh semejo.. selalu kitorang burak2 buek lawak ateh pemimpin yang tak botul kek ateh nun... macamano hebat pun debat kitorang takdo gaduh-gaduh do...

    Yang tolol eh orang-orang yang pogang kuaso politik kek ateh nun... samo ajo duo2 pihak.. iyolah diorang ado kuaso.. kito jadi penonton wayang opera Cino ajo.. Rakyat marhaen kek bawah ni tertunggu-tunggu la bilo pemimpin pikir pakai akal untuk bersatupadu.

    Den raso bukanlah big issue bagi UMNO jika PAS koba kot UMNO laksanakan HUDUD PAS akan joint UMNO.

    - parti jahat -

    P/S : den cumo nak tanyo Montori KPDNK. Apo bincek eh ikan kombung sampai RM12 sekilo kek melako ni?

    ReplyDelete
  5. Menteri KPDNKK memang bincek abis...kan namo eh Montori 3 suku = Ismail Sabri

    -Ahli PAS Seumur Hidup-

    ReplyDelete
  6. kek negori pun samo ikan kombong rm12 sekilo. selar kuning rm8 sekilo. koli rm5.50 sekilo. talapia merah rm12 sekilo.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive