Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Tuesday, April 19, 2011

KOMUNIS Naik Nafsu Rakyat RAJA

Komentar dalam artikel Komunis kini KUASAI bandar & kota Malaysia oleh Anon pada 19 April 2011 0917hrs, dari 1 hingga 15 kecuali 12, Pak Sedaro nak bantu mauduk fikir insan-insan yang sekutu, seangkatan, satu sekolah/fikrah berfikir dan memberi ta'akul "school of thought", bermula dengan subjek komentar ke 12.

Pemimpin waktu itu bijaksana kerana tidak mahu terlibat dalam hukuman dan azab MAHA SEKSA dan PERIT di alam barzakh dan Padang Mahsyar. Semasa penghakiman di The Hague, hanya 2 daripada mereka bersetuju dan berpihak BAHAWA Batu Putih milik Negara Malaysia berasaskan fakta Ketuanan dan Kedaulatan kepada Sultan Johor. Yang lain sebab dah diberi makanan HARAM oleh Kerajaan Temasik Moden. Teknikal penghakiman pula tidak dirujuk secara bil-hikmah tanpa campurtangan ISTANA JOHOR. Batu Putih atau Pandra Blanca ialah tanah jajahan takluk Johor, rujuk artikel dalam Paneh Miang yang telah dibahas secara panjang lebar sebelum ini. Blog ini lebih terperinci perbahasan ilmiah dan pemikiran lateralnya berkenaan Pulau Batu Putih daripada hujah Anon. Kalau ketinggalan kapal terbang, beli tiket lain.

Perkara yang dihujah kononnya sebagai fakta oleh Anon merujuk komentar 1 hingga 11, disambung komentar 13 hingga 15 berkaitan dengan pembangunan ekonomi dan pembinaan kekayaan oleh kaum Cina keturunan Foo Chow dan Hakka; suka Pak Sedaro pesan bahawa saudara atau saudari Anon dan sesiapa jua yang terpercaya dengan komentar Anon itu, dijemput merujuk kepada beberapa dokumen yang digazet dalam hansard Parlimen bermula tahun 1980an lagi.

Semua yang diterbit oleh Anon ialah peristiwa yang menjadi bualan rakyat pada tahun 1981 hingga 2009. Pak Sedaro nak sambut gempita Anon dengan bertanya:

1. Setakat Anon makan nasi dan mencari peluang berniaga di tanahair ini, agak-agak siapa yang selesaikan masalah KONGSI KUASA, KONGSI KAYA, KONTRAK SOSIAL ini?

2. Agak-agak jika pemimpin UMNO dulu kaki pelingkup rakyat, kenapa mereka bersetuju untuk paksa Inggeris bubarkan Malayan Union pada 1 Julai 1946?

3. Agak-agak apa makna Perkara 153 kepada Anon jika Kerajaan Memerintah dan Mentadbir hari ini buat bill untuk "batalkan" Perkara 153?

4. Agak-agak jika tidak berlaku 13 Mei 1969, apakah Anon dan sekutunya boleh dan berani bercakap dan menulis seperti yang dibentangkan?

5. Agak-agak jika tiada manusia yang namanya Mahathir Mohamad, seorang doktor perubatan yang Allah takdirkan lahir dari keturunan Melayu bercampur Darah Keturunan Pakistan, yang ramai tidak suka dengan dia, apakah selama 22 tahun atau selama 53 tahun UMNO memerintah, Bumi Melayu akan ada anak rakyat RAJA menjadi pengemis jalanan? Kecualilah kalau itu pilihan sendiri, tidak mahu kerja, hisap dadah, hisap dada etc.

6. Agak-agak semasa proses yang berlaku dalam konteks Anon menulis, apakah Anon melihat daripada kaca mata seorang pejuang ekonomis atau anti-establishment seperti yang dipersembah oleh Saudara Anwar Ibrahim di Baling tahun 1974 bersamanya Ibrahim Ali dan ramai lagi.

7. Agak-agaknya, mengapa wacana Komunis kuasai Bandar & Kota ditulis selepas peristiwa 55 kerusi BN di Sarawak? Apakah begitu dangkal daya analisa saudara-saudari Anon bahawa saudara sendiri tidak menyaring maklumat sebagai fakta tulen atau pun fakta yang ditokok tambah bagi tujuan propaganda racist?

Pak Sedaro jemput saudara-saudari Anon ke Perpustakaan Parlimen kerana semua fakta yang Anon katakan dalam ruangan komentar itu digazet dalam hansard dan dibentangkan untuk diperbahaskan. Banyak campurtangan dan kesannya. Yang pasti, semua implikasi dan polemik ekonomi itu dek keputusan BODOH seorang Timbalan Presiden UMNO yang ketika itu menjawat Menteri Kewangan iaitu Anwar Ibrahim Al-Juburi yang sudah dirasuk dan diperkosa mindanya oleh Freemasonary.

Harus diingat bahawa saudara bercakap kepada seorang manusia opportunis yang hari ini menjadi pelarian hingga ke LONDON untuk bercakap di hadapan warga asing soal kenapa dia dihadap ke mahkamah. Fail cerita Anon, boleh lah akses secara perlahan-lahan dalam ruangan arkib blog ini kerana semuanya telah dibincang panjang lebar secara ilmiah dan berasas dalam blog permai Paneh Miang ini.

Tidak perlu YAB Perdana Menteri selaku Presiden UMNO jawab atau YAB Timbalan Perdana Menteri selaku Timbalan Presiden UMNO jawab. Insyaallah dengan kekuatan ilmu mantiq dan suluq warga Paneh Miang, apa-apa yang mengarut oleh kelompok Anon dan sekutu merepek DAP+PAS+PKR, kita akan bantu demi ketuanan Rakyat RAJA, demi Bumi Melayu, demi AGAMA ISLAM agama bagi Persekutuan Tanah/Wilayah/Bumi/Kedaulatan Melayu.

Allah hu akbar.

12 comments:

  1. Kesimpulan yang saya lihat selepas membaca komen2 anon dan sowg Mek Kelate tu adalah bodoh2 belaka..

    Kenapa saya serang Mek Kelate tu? dia ckp shamsiah Fakeh tu masuk komunis sbb nk kasi anak cucu tau dan sedar.. persoalannya, adakah dia tidak sedar bahawa allahyarham dahulu telah ditipu buta2 menyertai Rejimen 13 yg hanya menjadi pencacai Cina komunis yg mahu berkuasa.. they are nothing but tool's.. same mcm melayu2 dlm PAS, PKR semua..

    boleh pulak samakan kaum melayu kelantan dengan bangsa cina plak.. adoii, yg ini nak buat saya tergelak.. kalau benar kenapa mreka tak boleh provide jobs utk rakyat mereka sendri sehingga tpakse mencari keja di negeri owg..

    psl assabiyah jgn ckp lah.. puak merekalah melayu paling assabiyah sekali dlm byk2 melayu di m'sia ini.. tu pun spin ckp owg lain assabiyah smua.. tmbh lagi dlm PAS.. smua dpt kat puak mereka ajer.. asyik2 pantai timur.. hark ptuihh!!

    dlm pd mereka bagi muka pada cina komunis ini mereka mreka tidak sedar.. mreka ingat cina di negeri lain sme sperti cina di negeri mereka.. mereka tidak tau bagaimana bgmne nasib orang mlayu di pantai barat apabila berhadapan dgn cina komunis.. ancaman yg tidak wujud di tmpt mereka..

    sekiranya puak2 mereka ini khasnya dari PAS memegang masa depan kita melayu islam.. hrp tidaklah hndknyer.. kmi tdk mahu bernaung dbwh idealisme jumud pantai timur..

    ReplyDelete
  2. DEN KADANG2 KELIRU DAN PELIK DENGAN PERANGAI PUAK2 EKSTRIM UMNO...(DEN KATO EKAU EKSTREM EKAU MARAH, TP HAKIKAT MCM TU LAH)

    SONANG CERITO MACAM NI LAH PAK SEDARO..

    BILO UMNO/BN KALAH DLM BYK KERUSI DLM PILIHANRAYA,MAKO DIO AKAN MEMAINKAN ISU BHW TOLAH BERLAKU KRISIS PRKAUMAN, RASIS, BANGSA LAIN NAK MENGUASAI, ORG MELAYU DLM BAHAYA DAN MACAM2 STIGMA DAN PREJUDIS LAIN...

    INI HAL POLITIK DAN KEPERCAYAAN...JIKA PEMBANGKANG DIKATO AN TDK DAPEK TERIMO KEKALAHAN, TP JIKO UMNO/BN KALAH, KENAPA TAK TERIMO KENYATAAN,..INI SOAL PELOTIK/KEPERCAYAAN DAN MEMANG MENJADI HAK SESEORG WARGANEGARA YG LAYAK/BERDAFTAR UTK MEMILIH PIHAK YG DIYAKININYA...KALAU UMNO/BN DIA YAKIN, DIO AKAN PILIH UMNO/BN TAPI KALU SEBALIKNYA, DIA KAN PILIH PEMBANGKANG...ITU ADAT LAH.

    NI BILO UMNO/BN KALAH, MAKA KELUAR LAH STATEMENT POLIK2 MACAM NI...PAK SEDARO INGAT UMNO/BN SAJO KO NAK MONANG PILIHAN RAYA?

    SATU LAGI DIKATO KAN CERAMAH PAKATAN RAKYAT (PR) MENGHASUT, MEMFITNAH, DLL...DEN NAK TANYO PAK SEDARO LAH, UMNO/BN TAK BUEK KO BONDO YG SAMO? BUKAN TAKAT TAK BUEK, MALAH LOBIH TOGHUK DR APA YG CERAMAH PR...SETIAP MASO TAK KIRO DETIK UMNO/BN GUNO SELUAS2 MEDIA PERDANA, AKHBAR, TV, UTK MEMBURUKKAN PR, MENGAHSUT RAKYAT BENCI PR, MEMFITNAH PR, MENANAM KEBENCIAN MELAMPAU KPD PR, DN MACAM2 LAGI...BUKAN KAH ITU LBH TOGHUK?...TV 3 TAK ADO BONDO LAIN NAK CERITA, MACAM KITO BANGANG!!

    SOBAB ITU RAKYAT TERMASUK DEN BONCI DGN PERANGAI MELAMPAU2 UMNO/BN...KITA ORG ATEH PAGAR NI NAK KAN MAKLUMAT SETARA DAN SEIMBANG, BARU LAH KITA BOLEH BERFIKIR SIAPA KITA NAK KITO UNDI..

    SOBAB DASAR MEDIA YG TERLAMPAU BERAT SEBELAH DAN FITNAH MELAMPAU2 KPD PR LAH, MAKA RAKYAT BERDUYUN2 NAK DONGAR CERAMAH PR, MASO TU PR AKAN GUNA KESEMPATAN TUK BALAS BALIK UMNO/BN...

    SOBAB ITU, JGN MARAH KAN RAKYAT KALU TAK LGI SOKONG UMNO/BN...UMNO/BN KONO MUHASABAH DIRI, JGN PERLAKUKAN ORG SESUKA HATI, NANTI ORG AKAN BUEK KITA MACAM HEWAN..

    CONTOHNYA ISU VIDEO...ORG MELAYU/ISLAM AMAT2 MARAH DAN KECEWA SIKAP UMNO YG TERGAMAK BUAT GITU SEMATO2 NAK UNTUNG POLITIK...AMAT JIJIK DAN KOTOR...SOBAB TU LAH ORG MELAYU MCM DEN MAKIN LAMO MAKIN MENYAMPAH KEK UMNO...

    TENGOK AN LAH, ORG MELAYU JATUHKAN MELAYU DGN CARA TDK BERTAMADUN DGN PENUH KEAIBAN...

    APA2 PUN...RAKYAT BERHAK MEMILIH SAPA2 YG DIA SUKA...HAKIKAT EH BONDO NI DIJAMIN OLH PERLEMBAGAAN...

    SO TDK TIMBUL SOAL KOMUNIH, BNGSA LAIN NAK KUASAI BUMI RAJA(SOBONA EH, DAH LAMO DAH BANGSA LAIN KUASAI BUMI RAJO NI), TAK TIMBUL SOAL MELAYU AKAN HILANG KUASA, TAK TIMBUL SOAL NEGATIF LAIN..

    YG UTAMA IALAH KESEJAHTERAAN RAKYAT DAN KETELUSAN...RAKYAT SKANG MELIHAT MEREKA BERADA DLM SUKAR DAN PERLUKAN PEMBELAAN DR PIHAK YG LBH PENTINGKAN KEBAJIKAN RAKYAT DR HANYA BERTEMPIK SORAK BERETORIK...ITU LBH PENTNNG..

    TAK TIMBUL SOAL2 LAIN....

    ReplyDelete
  3. Anon 20 April, 0857am. Kita berwacana dan menulis dengan ilmu untuk memberi pengalaman, pengajaran dan perkongsian fikrah. Kok UMNO tak betul, kito BALUN. Kok parti-parti mengaku ISLAM & MELAYU, tak somonggah, kita BALUN. Lagi pulak bilo MCA, MIC, PPP, Gerakan tak elok, kita HONTAK. Inikan pulak DAP lagilah kito TITIK. Hanya BLOG Paneh Miang dalam Malaysia, meletakan daulat ISLAM & MELAYU sebagai parameter kifayahnya.

    ReplyDelete
  4. PAK SEDARO 9:53

    BOTO PAK SEDARO..TAPI CAM NO LAK KALU UMNO TAK BOTO? APO KITO NAK BUEK? NAK BALUN? NAK HONTAK? ATAU NAK TITIK?

    MEMANG DEN TAK MENGANUT FAHAMAN UMNO,BN, PAS, PKR APOTAH LAIE DAP..TAPI DLM MASO YG SAMO DEN PERATI AN, UMNO NIJAM BANYAK DAH GHOSAK PAK SEDARO...UMNO NIJAM BUKAN MCM UMNO SBLM UMNO BARU NIJAM..

    CUBO PAK SEDARO KAJI LA, CAM NO ORG MELAYU TAK MAGHAH KEK UMNO SENDIRI, MONGAKU JUANG UTK MELAYU, TAPI BILO ADA NEGERI2 MELAYU JATUH KE TGN PEMBANGKANG MELAYU SENDIRI, APO LAYANAN UMNO MELAYU KPD NEGERI YG DIPERINTAH PEMBANGKANG MOLAYU?

    TENGOK PASAL ROYALTI KELANTAN, PAS PERINTAH SANO, UMNO LAH YG TAK BAGI ROYALTI MINYAK, UMNO MELAYU LAH YG BOLASAH MELAYU PAS KOLANTAN DGN TAK BAGI HAK ROYALTI..MACAM2 DOLAK DALIH MENIPU NAK MENJUSTIFIKASIKAN TINDAKAN UMNO MELAYU KEK PAS MELAYU KELANTAN...

    BEGITU JUGAK MASO TRENGGANU JATUH KEK MELAYU PAS DULU..TOTIBO YE HAK MINYAK ROYALTI (TGNU) DITARIK BALIK DAN WANG IHSAN PLAK DIGANTI, ITU TAK BAGI YO KEK MELAYU PAS, TAPI KEK JPP...APO BONDO EH NI?

    ITU BAGHU 2 CONTOH SIGNIFIKAN LAYANAN TDK ADIL MELAYU UMNO KEK MELAYU PAS..SEDARAH, SEBANGSA DAN SEAGAMA..

    TAPI BGMANO KALU NEGERI2 YG ADO MINYAK NI DITAKDIRKAN JATUH KE DAP?

    USAHKAN WANG EHSAN DIBAGI TERUS KEK KERAJAAN NEGRI, TAPI DUIT ROYALTI 5% SETAHUN BOLEH DITAMBAH LG JD 10% ATAU 15% SOTAHUN...SEMATO2 TAKUT CINO KAPIR DAN TAKUT UNDI CINO...KAN? PARTI2 BUKAN MOLAYU YG BYK DLM BN AKAN DESAK UMNO JGN TARIK ROYALTI DAN MINTAK TAMBAH ROYALTI LG ADO KEK NEGERI DAP TD...UMNO PUN IKUT...JD SIAPO YG BODOH POLITIK?


    ITU LAH DIA HIPOKRITNYA UMNO..

    MACAMANO KITA MELAYU TAK MONYAMPAH KEK UMNO...

    JD ISU ROYALTI MINYAK PUNYO PASAL, MELAYU JD MANGSO, DAN MELYU JUGAK LAH YG BUNCIT POGHUT...

    OK...KALU CAMTU APO YG PAK SEDARO NAK BUEK KEK UMNO NIH?

    NAK BALUN?
    NAK HONTAK?
    NAK TITIK?
    NAK BOLASAH?

    APO, PAK SEDARO?

    ReplyDelete
  5. Pada Shacklesmith yang buta hati.

    Takat hidup baru kenai dunia tok sah dok buat kesimpulan.

    Kami yang asal usul mak bapak bahkan tok nenek UMNO pun akhirnya dapat buat kesimpulan betapa parahnya bahtera UMNO bila nakhodanya tidak berpaksikan sunnah dan Al Quran.

    Tidak mahu terus diulit leka dengan membodohkan anak2 bangsa lah maka memilih jalan utuk sama2 membuka mata dan melihat ruang betapa rasuah menjahanamkan orang2 melayu seperti saudara dan para pengampu.

    Kerja2 paria sudah jadi milik orang2 melayu tujuh keturunan...kerja2 bandaraya, indahwater, posmen, kuli2 kang sudah diwarisi membuatkan anak2 melayu semakin malas.

    Lesen2 bas tak kira bas ekspres,bas kilang, bas sekolah, bas pekerja, teksi dan kereta sewa bahkan lori dan macam2 lesen kalau dulu diagihkan pada orang2 melayu untuk berkongsi ekonomi sekarang dikeluarkan dengan nama individu cina dengan habuan yang banyak untuk para jentera kerajaan.

    PTPTN yang semakin membebankan dan kolej swasta yang tumbuh macam cendawan. Itu belum lagi kuil dan tokong yang terus di monopoly tanah dalam jajahan.

    Pejabat Tanah yang menyimpan khazanah tanah, dalam diam mengagihkan kekayaan.

    Kerja siapa kalau bukan kerja orang dalam yang tak takutkan Allah.

    Sebab tu kena ubah demi ugama, bangsa dan tanahair.

    ReplyDelete
  6. Nak ubah konolah bersatu-padu..

    kalau berpocah macam ni tunjuk masing2 hebat berpolitik bersiap-sedio la nak jadi paria.

    Macam kuaso, dengan wang boleh diwarisi turun-temurun ajo..

    hari pun dah malam..

    - parti jahat -

    ReplyDelete
  7. kenapa kita kato melayu berpocah? sbb yang menang byk kerusi piliharaya pihak pembangkang ialah dap dan bukannya pas atau pkr. ingat yg menang ialah dap. yang pegang majoriti dlm pakatan ialah dap. bukan pkr dan pas.

    kalu pas dan pkr (melayu bukan cina atau keling yo) yg byk pegang kerusi, mestilah org melayu yg akan dominan dlm dewan rakyat dan dewan undangan negeri. andai pas dan pkr melayu yg byk menang, dah tentu umno tak bising sgt. ini tak, dap yg monang banyak. pas dan pkr jadi pak angguk penjilat tapak kaki dap yo.

    dan yg betambah polik, pihak pas ni sesamo melayu dan islam sanggup dio betumpah darah, tapi sesamo dap komunih bulih pulak bopoluk sakan. itu yg buek rakyat lagi ramai yg meluat dongan pas dan pkr ni.

    takdo la dio sesamo melayu nak bebaik ko apo ko. ni sibuk kapir an org tu, coraikan bini yg tak sokong pas, tak makan sembelihan melayu sobolah sano, solat 2 imam, bilo melayu sokong kerajaan dtg rumah dio, siap disamak rumah tu bilo org tu balik. doa qunut tiap subuh siap baco dlm bahaso melayu suruh hancurkan melayu saudara seagamo yg tak sokong parti dio. siap mintak pocah porut laie tu.

    dan ini semuo masih belaku lagi. kek kodah, kelantan, hatta negori sembilan pun masih ado pekaro ni.

    apolah salah eh kok umno silap, pemimpin pas poie jumpo najib ko, muhyiddin ko, mahathir ko, cakap caro baik. kok pemimpin pas la yg tepon mesti pemimpin umno angkek punyo. mosti bulih bincang caro baik.

    ni bilo pemimpin pas nak buek baik sikit dgn org umno, dituduh eh macam2. tolak perpaduan. tolak muafakat. pas ni ikhlas nak martabatkan islam ko nak jatuhkan islam? skrg mano2 pemimpin pas yg nak bersatu dan berdamai dongan umno semuo nak dijatuhkan. islam apo ko bincek eh macam tu?

    yg start sumpah seranah dalam media ni sapo? kok kaji balik sejarah yg edar fliers, poster, risalah, akhbar hontam umno sojak sobolum merdeka ni ialah pas. dan ia diwarisi hinggo sekarang.

    carik jalan berdamai xnk, nak menghuru harakan pandai.

    yg lagi bagus den nengok pencacai pembangkang ni (konon ngaku ateh pagar...pigidah), tak ponah la nak bg cadangan menambah baik ko, tunjuk jalan yg botul ko kok umno buek silap, yg dio tau kutuk, hontam koji, fitnah, carut, maki.

    habih tu sampai bilo nak solosai? cinopex dan kap lam ya nga tu golak tengok melayu gaduh. sobab tu diorg suma amik kesempatan sobab tgk melayu ni tak ponah eh nak bersatu.

    pikir2 la warikh yo.

    ReplyDelete
  8. TOK PERDANA 2:49

    MACAMNO MELAYU NAK BERSATU, NAK IKAT RAPI, NAK KUEK...SOBAB EH, HARI2 MASUK UTUSAN, TV, KUTUK MELAYU...

    TAK DO CITO LAIN, KUTUK MOLAYU, FITNAH MOLAYU VIDEO SEKS LA, LIWAT LA...

    APO BONDO EH!!

    NAK SATU MACAMANO, HARI2 KUTUK ORG MELAYU..SESAMO MELAYU FITNAH GILO2...

    MELUAT DEN...

    KOK NAK BERSATU, KENAPO AJAK PAS YO...PKR MACAMANO? TAK AJAK KO?

    NI, TAK DO CITO LAIN, KUTUK FITNAH BONDO TAK ELOK...HARI2...

    LUPO AN LA NAK BERSATU...

    MAMPUSH LA..

    ReplyDelete
  9. Uncle H**p*k,

    Janganlah camtu...
    Uncle dok mano? buleh kito minam teh sesamo?

    - parti jahat -

    ReplyDelete
  10. iya ka umno fitnah liwat dan video seks tu pak puk? orang tua-tua ada cakap, kalau takdak cctv manakan nak tau sapa balun pelacur cina. orang tua-tua pun cakap juga, kalau tiada dna dalam dubur, manakan nak tau siapa lelaki y. hehehe.

    susah nak bersatu dengan pkr la pak pok sebab pkr ni ahli paling ramai kalinga. so buat apa nak bersatu dgn pkr. lebih baik bersatu dengan pas sebab dah tentunya ramai melayu.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  11. pas pun hari2 pitnah yo. pakai harakah daily, harakah tb, selangor kini, selangor tb, youtube, blogger pembangkang pa bala tu sumo. polik gak bilo rpk cakap kait najib dgn altantuya tu tak betul. pas tak bawak pulak 4 saksi hukum qazaf bilo tuduh najib bunuh altantuya. siap buat buku lagi chegubard tuduh najib. tak pulak bawak bukti. bolih pulak orang pas pecayo fitnah tu. polik2.

    oh lupo. apo yg nak dipolikkan. pas pitnah org takpo tp orang kato ke dio tak bulih. ado dosa bepilih ngupo eh. tang dio yo botul, tang orang sumo salah.

    ReplyDelete
  12. iskk.. korang ni.. janganlah gaduh-gaduh lagi... dah ponek dah.. meh kita pandang ko dopan... mana yang tak botul kito cari ponyolosaian eh..

    kes 1:
    Tongah inflasi ni.. hargo ikan melambung2.. camno nak settle ni.. kalau KPDNK kurang staff nak pantau anon-anon semuo ni ese raso berkelayakan untuk membuat pemantauan harga... lantiklah kami...

    - parti jahat -

    ReplyDelete

Blog Archive