Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, April 16, 2011

Nak peluk jugak...

Daripada 62 kerusi Dewan Undangan Negeri yang dimenangi BN pada 2006, kini BN kehilangan 7 kerusi Dewan Undangan Negeri Sarawak pada 2011. Walaubagaimanapun, keputusan rasmi SPR menetapkan BN masih menang majoriti 2/3 dengan jumlah 55 kerusi Dewan Undangan Negeri sempena PRN Sarawak Ke-10.

Kajian terperinci kemerosotan jumlah kerusi Dewan Undangan Negeri milik BN perlu ditangani segera terutamanya di kawasan calon SUPP yang turut menyaksikan kekalahan Presiden parti itu sendiri selepas 6 penggal.

Keputusan Rasmi

BARISAN NASIONAL = 55 Kerusi

DAP = 12 Kerusi

PKR = 3 Kerusi

BEBAS = 1 Kerusi

PAS = O.........MEGA

Apa-apa pun ALHAMDULILLAH dan tahniah kepada Barisan Nasional yang berjaya mengekalkan pentadbiran kerajaan negeri Sarawak; dan kepada pencacai pakatan pembangkang,

"MONANG TOTAP MONANG POIK. DOK ONTOK-ONTOK!"


Taib jugak yang untung malam ni...

10 comments:

  1. org sarawk tak mau isle ke? tak bagi menang calon pas.

    ReplyDelete
  2. org sarawak nk islam bukan isle... isle tak wujud...

    ps: lebih eloklah dipelok oleh yg halal drp memeluk yg tak halal :p

    ReplyDelete
  3. Tak sokong PAS tak semestinya tak Isle saudara. PAS hanya sebuah parti politik. Tak lebih dari itu :)

    ReplyDelete
  4. nampaknya orang sarawak tak dapatlah masuk syurga sbb tak undi pas. hehehe. apa-apa pun congrats to barisan nasional. tunaikanlah janji dan jagalah amanah yg diberikan sarawakian.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  5. Bayangkan Azizah pelok Anuar

    ReplyDelete
  6. Biarlah dia peluk SUAMI dia....apalah salahnya. Kalau salah gambarnya dah keluar paginya dalam bulishit PKR dan Harpak news. Dah terpampang dah...HARAM PUNYA KERJA..tajuk berita. Tapi pagi ni ceritanya berbakul bakul bawa balik TELUR OMEGA ke KELANTAN dan KEDAH dan SELANGOR

    ReplyDelete
  7. Petugas PAS meninggal di Sarawak semasa PR tentu dilabelkan oleh Ularmak PAS akan masuk Syurga kerana Sahid tapi kalau orang BN yang mati mesti dikatakan Bala dari Allah.

    Hari itu helicopter terhempas selepas Mahyudin turun pun penyokong PAS kata itu AMARAN Allah pada Mahyudin. Supaya dia bertaubat.

    Syukurlah Allah masih mahu melihat dan menegur kita semua. Waliyazubilah Kalau Allah benci kita dia tak lihat kita apatah lagi mahu TEGUR kita, dia biarkan sahaja kita dalam RIAK dan DOSA...

    ReplyDelete
  8. haha.. bini peluk suami pun nak dijadikan isu ker? hahah.. kelakar puak2 nih!

    ReplyDelete
  9. BN menang dalam kalah (itulah hakikat yg org BN buat-buat lupa). BN hanya menang kat kawasan orang tak cerdik (haaa..haaaa..haaa.). Kalau hebat sangat kenapa abis kalah kat Kuching???? Sebab orang pandai tak mudah kena tipu dengan BN....

    ReplyDelete
  10. bodoh punye pakatanApril 17, 2011 at 12:43 PM

    yelah anon 1042am ni nak sedapkan hati sendiri. biarlah pembangkang nak kata org luar bandar dan pendalaman tak cerdik ke apa. yg cerdik sgt kwsn bandar tu cina. pribumi kalau juak pembangkang nak kata tak cerdik pun kita bagi la can kat pembangkang nak hiburkan hati yg sakit dan kecewa sbb kalah.

    tp kalo org luar bandar tak cerdik, kenapa anwar lari bila chief rumah panjang tanya dia pasal video seks dan jam omega?

    hehehe. sampai ke pedalaman rupanya internet dibawah teraju bn.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive