Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, April 18, 2011

PRU13 pastikan Melayu undi Melayu dan biarkan Cina undi Cina

1. PRN Sawarak membuktikan kaum Cina masih beranggapan bahawa mereka akan lebih beruntung dengan cara berkonfrontasi dengan BN. Ternyata mereka tidak hargai pun usaha BN mendekati dan berkompromi dengan masyarakat Cina selama ini.

2. Hanya bangsa Melayu saja yang selalu mengalah sebab nak jaga keharmonian dan perpaduan dengan kaum Cina, sedangkan Cina ni peduli pun tidak dengan bangsa Melayu.

3. Justeru sudah tiba masanya BN menguji kredibiliti calon MCA dan Gerakan dengan meletakkan mereka bertanding di kawasan majoriti Cina di PRU-13. Lagipun dah sekian lama calon daripada kedua parti itu diselamatkan di kawasan majoriti Melayu.

4. Ada 45 kawasan parlimen majoriti Cina di negara ini yang boleh dijadikan medan oleh pemimpin MCA dan Gerakan bagi membuktikan mereka bukanlah liabiliti kepada BN.

5. Biar MCA dan Gerakan tunjukkan kejaguhan mereka bertanding dengan DAP di kawasan majoriti kaum mereka sendiri. Lagi bagus letak Chua Soi Lek bertanding dengan Lim Kit Siang dan Koh Tsu Koon bertanding lawan Lim Guan Eng. Biar buku bertemu ruas.

6. Andai MCA atau Gerakan kalah di kawasan majoriti Cina, sudah tentu mereka tidak akan ada wakil dalam kerajaan.

7. Masa tu kita tengoklah nanti bagaimana kaum Cina ni menggelupur.

8. Kawasan majoriti Melayu yang selama ini diberikan UMNO kepada MCA dan Gerakan dalam pilihanraya, perlu diletakkan semula calon UMNO bagi memastikan majoriti di dewan rakyat kekal dikuasai oleh bangsa Melayu selepas PRU-13.

9. Lagipun trend sokongan Melayu dan India hari ini kelihatan telah kembali kepada UMNO dan BN.

10. PRU-13 WAJIB dijadikan battle of the races.

11. Melayu undi calon Melayu...Cina biar undi calon Cina.

12. Are you ready to fight for your kind?


9 comments:

  1. Saya bersetuju dengan pandangan Tuan..."orang melayu,jom terus berpecah belah (nada menyindir)"...tak perlu lah pujuk lagi kaum itu...buat macaman pun mereka dah tetap nak sokong orang dia sahaja...mereka bersatu kita rugi, kita berpecah mereka untung

    ReplyDelete
  2. lagi 1 den nak tambah paneh. perdana menteri yang 'disayangi' lopeh ni jangan lae dibori apo2 pado kaum pendatang ni. duit habih bejuta nak please kaum cino tp ikan dibaleh tubo. kok bangang lae najib nak bagi itu ini kek cino sampai melayu kocik ati tak dapek apo2, mmg sah pm malaysia 'kesayangan' umno tu bangang nak mampuih.

    ReplyDelete
  3. Agreed totally.

    Hope Najib will have the gut to do it, or just be a real man by letting go UMNO's presidency to someone else who is a Malay, having Malay & Bumiputera at heart.

    ReplyDelete
  4. botul. melayu undi melayu. kito tunjuk kuasa sebenar pengundi melayu. kita tengok apa akan jadi bila orang melayu pulak tak beri undi pado calon cina.

    mereka nak main-main dgn kito, kito ajar balik cina ni semuo.

    ReplyDelete
  5. 6. Andai MCA atau Gerakan kalah di kawasan majoriti Cina, sudah tentu mereka tidak akan ada wakil dalam kerajaan

    Setuju sangat-sangat!!!!!
    inilah percaturan politik yg paling baik dlm suasana hari ini yg mana kaum cina tidak pandai nak bertolak ansur dan menghargai toleransi kaum melayu...

    -wau

    ReplyDelete
  6. mana mungkin Najib akan benarkan battle of race....1 malaysia maaaa...1 malaysia.....

    tambahan DAP mungkin akan ker\tengah calon melayu.... calon PAS lagi...

    xtermasuk calon2 melayu liberal...

    ReplyDelete
  7. dap tidak sebodoh itu meletak calon melayu di kawasan majoriti cina. juga risiko yang tinggi andai dap meletakkan calon melayu di kawasan majoriti melayu yg sudah tentu ditandingi oleh umno. sentimen melayu tetap menganggap dap komunis.

    jika dap nak letak calon melayu di kwsn majoriti melayu pun mesti mereka akan bergaduh dgn pas or pkr.

    lebih baik biar cina lawan cina di kawasan cina. tgk siapa lebih kuat.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  8. Sangat setuju...tp mana lah orang yang berpangkat Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri, Menteri-menteri bungko nak baca & ambil perhatian benda penting sebegini...Kita je yang beria sangat dalam blog.Diorg apikkan pun tidak...

    ReplyDelete
  9. den setuju dgn hati menggelegak..
    diharap pm najib tidak lagi 'menganugerahkan'lagi projek2 mi segera di kawasan majoriti cino..menghabihkan beras je...akhirnya undi tidak dapat ke bn.kita kena ajar mereka kali ini..lebih baik peruntukan tu di tabur di kawassan pembakang yg majoritinya melayu...sekurang2nya dapat mendekatkan hati mereka pada bn

    ReplyDelete

Blog Archive