Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, April 15, 2011

Senang je nak singkirkan Taib Mahmud

1. Kini ramai yang dok pertikai bila Abdul Taib Mahmud akan berundur dari jawatan Ketua Menteri Sarawak. Maklumlah, dulu pada 1995 Taib pernah kata nak berundur, 2006 pun cakap benda yang sama, sampai la ni 2011 pun skrip serupa jugak diulang-ulang.

2. Yang penat menjawabnya Najib sebab kena yakinkan semua orang yang kononnya Taib akan berundur selepas PRN Ke-10 Sarawak. Kalau Che Det pun susah nak suruh Taib berundur, inikan pulak nak diharapkan Bapa Vernakular & Bapa Al-Kitab Najib. Sendiri fikirlah.

3. Nasib baik Pok Nik baru 21 tahun jadi Menteri Besar Kelantan. Kalau tempoh pemerintahan Pok Nik sama macam Taib yang dah jadi Ketua Menteri selama 30 tahun, pasti Haprakdaily hari-hari keluar berita suruh Pok Nik berundur. Mungkinkah? Pun sendiri fikirlah.

4. Buat apalah susah-susah nak tekan Najib umumkan bila Taib akan berundur atau siapa bakal pengganti Ketua Menteri Sarawak yang baru. Walhal ada kaedah yang lebih berkesan untuk pastikan Taib bukan sahaja akan hilang jawatan sebagai Ketua Menteri Sarawak, malah boleh menentu sahkan supaya Taib berambus dengan cepat.

5. Congaknya mudah saja, BN hanya perlu sabotaj jentera serta kempen pilihanraya Taib dan pastikan majoriti pengundi di N.51 Balingian tidak mengundinya. Dengan kata mudah, pastikan Taib Mahmud kalah di kawasannya sendiri.

6. Bukan susah pun nak buat gerakan bawah tanah. Lagipun sejak dulu BN memang punyai kepakaran dalam mensabotaj jentera serta kempen pilihanraya calon dari parti sendiri. Kalau tak percaya, pergilah belajar dengan Tok Sahak, Ketua UMNO Bahagian Seremban.

7. Win-win situation. Everybody's happy. Najib tak perlu bersusah payah membodek bishop atau meyakinkan pengundi Sarawak kononnya Taib akan berundur; dan komplot pembangkang pun tak perlu pening kepala gunakan alasan pengunduran Taib sebagai modal kempen pilihanraya.

8. Bagi menjayakan 'Misi Sabotaj Taib Mahmud' di N.51 Balingian, BN dan komplot pembangkang digalakkan berpakat agar Taib Mahmud kalah di kubunya sendiri.

9. Terlewat sudah? Dalam tempoh kurang 24jam pun, masih sempat lagi ni...

10 comments:

  1. Salam...

    power buah fikiran lu bro!! Wa sokong!!!!


    cytro 4

    ReplyDelete
  2. hahaha. walaupun idea mung ni cantek paneh tapi jalan lebey selamat biar je pembangkang hantam taib di balingian. bn buat senyap ja xpayah defend ke ape. mlm ni kite tngok berapa banyak fliers bergentayangan masuk di rumah rumah sekitar balingian. last minute work biase menjadi. kasi kalah taib mahmud. kawasan lain boleh biar bn menang. xkn hilang two third majority.

    ReplyDelete
  3. Tom Cruise a/l Tom yamApril 15, 2011 at 3:40 PM

    kalau PM pun kau kutuk, aku cadangkan
    Paneh miang jadi PM
    Tom tem bak jadi DPM

    Baru Malaysia aman dan damai

    ReplyDelete
  4. hek eleh hompuk paloi ni. kurang2 depa brani la kritik pemimpin sendiri. hang tu yg slalu dok kutuk pemimpin bn dan suka dok jilat jubor nuar 24/7. skrg dah jadi raja porno malaysia yang baru. hang dok tunggu video 2nd siri ka no? tarik nafas dalam2 hompuk. solat hajat puak hang akan termakbul sikit masa saja lagi. mahu tahu kebenaran? tp susah nak terima kebenaran. ha lah kebenaran itu memang menyakitkan. sian pada wan jijah sama izzah dapat laki dan bapak lagu tu. depan belakang sama saja.

    tang kasi kalah taib mahmud tu, aku sokong la paneh. hi hi bye bye la pehin sri.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  5. Tom tem bak boleh jadi Mufti. Jaga hal ehwal jubor. Citer tak abis2 pasal jubor jer

    kah kah kah

    ReplyDelete
  6. SAYA SYOR KAN NAMA TOM TEM BAK KEPADA TOM JOO BOOR

    ReplyDelete
  7. tem nampaknya hompuk cubo menyamar jadi sarawakian. agak eh dio dah poning kono hompuk bato dongan bapak sendili. kah kah kah.

    meh buek metometik mudah.

    hompuk sokong nuar + nuar suko jubor = hompuk pun mat jubor.

    kah kah kah..

    ReplyDelete
  8. mesti ke cite pasal jubur?memang pengaruh Bro Anu Bin Ibrahim tuh begitu melekat pekat di ati sanubari penyokong tegar mereka:) khoiitttt tuihhhh...

    -Ahli PAS Seumur Hidup-

    ReplyDelete
  9. Apa ke bende hompuk hompuk ni?
    Kata nak memertabatkan bahasa Melayu.
    Lu punya bahasa dah macam bahasa haiwan lah tom

    ReplyDelete
  10. jooboor dalam sebutan nogori sombilan maksud eh belagak atau sombong.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive